Pēdējais no trim secīgajiem posmiem Amerikas tūrē risinās Brazīlijā – valstī, kas var lepoties ar ļoti spožām autosporta tradīcijām un personām, tomēr šobrīd uz starta nav atrodams neviens brazīļu braucējs. Tas gan nemazina vietējo līdzjutēju interesi, turklāt, ņemot vērā pēdējo posmu notikumus, ar aizrautību šo posmu gaida skatītāji arī visās pārējās pasaules malās.
Trase
Sanpaulu pilsētā esošā trase sevī ietver vairākas labas apdzīšanas vietas, kas sacensības Interlagosā padarījušas aizraujošas. Starta-finiša taisne ved nelielā pakalnā, kas vairākkārt radījis iespēju finišēt sānu pie sāna. Pirmajā sektorā atrodamie Sennas vārdā nosauktie ‘S’ pagriezieni, kas daudziem iespiedušies atmiņā ar Verstapena un Okona sadursmi 2018. gadā. Sekojošā taisne ir vēl viena laba apdzīšanas izdevība pirms virknes ar vidēji ātriem un lēniem pagriezieniem otrajā sektorā pirms ātrā noslēdzošā sektora.
Galvenās izmaiņas šogad vērojamas segumā – trasē uzliets jauns asfalts, kas apgrūtinās komandu sagatavošanos, jo iepriekšējo sezonu dati vairs nebūs tik vērtīgi, turklāt komandām ir tikai viena sesija laika, lai sagatavotos cīņām. Šis ir viens no īsākajiem apļiem čempionāta kalendārā, jo braucēji trasi veic ātrāk par minūti un 10 sekundēm.
Meksika bija specifiska ar retināto gaisu, trasei atrodoties 2200 metrus virs jūras līmeņa. Brazīlijā elpot ir krietni vieglāk, tomēr Karlosa Pačes vārdā nosauktā trase 760 metru augstumā ir otrajā vietā šai rādītājā.
“Pirelli” uz Sanpaulu GP atveduši pakāpi mīkstākus sastāvus kā pērn, tādēļ domājams, ka mīkstā sastāva riepas netiks izmantotas sacīkstēs. Pārsteigumi gan var notikt, jo šeit pitstops nav tik dārgs, izmaksājot braucējam tikai aptuveni 20 sekundes.
Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!
Laikapstākļi
Piektdien iespējamas vēja brāzmas pēcpusdienā. Gaisa temperatūra turēsies mazliet virs 20 grādu robežas, lietus iespējamība ir diezgan maza. Nedēļas nogalei turpinoties, nokrišņu risks pieaugs. Sestdien gaidāma karstāka diena, sasniedzot gandrīz 30 grādu robežu.
Pērkondārdi un lietus, visticamāk, sasniegs trasi svētdien. Aktuāls paliek jautājums, vai asfalts tiks samitrināts pirms vai pēc rūtotā finiša karoga vicināšanas. Pēc jaunākajām sinoptiķu prognozēm lietus iespējamība tiek vērtēta ar 60 procentu varbūtību.
Prognozes
Maksa Verstapena izredzes uz uzvaru vai vismaz Lando Norisa dienas sabojāšanu apgrūtinās starta pozīciju sods par dzinēja maiņu, kas būs mērāms vismaz 5 pozīciju izteiksmē, tomēr pastāv iespēja, ka vienlaikus tiks veikta vairāku komponenšu maiņa, kas līdz ar to maksās dārgāk.
Pēc Ziemeļamerikā sagādātajiem pārsteigumiem paredzams, ka “Ferrari” šai posmā neklāsies tik viegli cīņā ar “McLaren”, tomēr mašīnu sensitivitāte pret jebkādām apkārtējām izmaiņām liedz vienu vai otru komandu nostādīt izteiktu favorītu lomā. Likmes gan šoreiz ir augstākas, jo laba sagatavošanās palīdzēs gūt punktus ne tikai sacīkstēs, bet arī sprintā.
Kamēr galvenā uzmanība pievērsta braucēju un konstruktoru titula cīņām, aizraujoši notikumi netrūkst arī vidus ešalonā. F1 durvis ne tikai pavēruši, bet ar kartīgu inerci atspēruši Liams Lovsons un Franko Kolapinto, kuri pagājušajā posmā pat pēdējos apļos satikās trasē, sabojājot pēcpusdienu viens otram. Tai pat laikā “Haas” izskatās fantastiski ar diviem veterāniem ierindā. Ja “RB” strauji neuzlabosies, “Haas” sestā vieta būs gandrīz nodrošināta. Tikmēr “Williams” ir tikai 3 punktus priekšā “Alpine”…
Vēsture
Interlagosa ir viena no senākajām trasēm F1 čempionātā, turklāt Dienvidamerikas vizīte parasti notiek sezonas beigās, tādēļ no 2005. līdz 2009. gadam piecas secīgas sezonas čempions noskaidrojās tieši šeit. Visspilgtāk skatītāju atmiņās iespiedusies 2008. gada sacīkstes, kad Hamiltons nepieciešamo 5. vietu izrāva pašā pēdējā pagriezienā lietainos apstākļos.
Lietus Brazīlijā nav retums – trases nosaukums pat nozīmē ‘starp ezeriem’, kas liecina, ka mākoņu piesaukšanu paveic ģeogrāfiskās īpatnības. Vistrakākās lietus sacīkstes risinājās 2003. gadā. Lai saprastu haosa apmērus, vērts paraudzīties uz pjedestālu, kur atradās tikai divi braucēji, turklāt ačgārnā secībā.
Pēdējos gados šī trase vairāk bijusi “Mercedes” teritorija – 2021. gadā Hamiltons tika diskvalificēts no kvalifikācijas, taču izmantoja jaudas pārsvaru, lai aizšautos garām konkurentiem un izcīnītu uzvaru, bet gadu vēlāk viņa komandas biedrs Rasels te svinēja savu pirmo panākumu. Pērn drāma sākās jau iesildīšanās aplī, kad Leklērs avarēja pēc hidraulikas defekta. Verstapenam nācās papūlēties, lai noturētu Norisu sev aizmugurē, bet aizraujošā pēdējā apļa cīņā ar Peresu savu līdz šim pēdējo karjeras pjedestālu guva Fernando Alonso.
Bazārs boksos
Sezona sasniedz karstāko punktu. Tas nozīmē, ka galvenās diskusijas padokā valda ap… sacensību noteikumiem. Ja precīzāk, tad uzvedību pagriezienos, kas nosaka, kuram braucējam ir priekšrocība, kā arī vietas atstāšanu konkurentam līkuma izejā.
Ātrāk par Kataras posmu izmaiņas neredzēsim, tādēļ ‘trakajam Maksam’ vēl ir iespējas pabojāt dzīvi saviem konkurentiem. Lielāks uzsvars uz uzvedības kontroli braucējam, kurš aizsargā pozīciju, kā arī trases robežu ievērošanu, ir galvenie punkti, kas tiek apspriesti, lai atrastu risinājumu, kas apmierina visas puses.
Makss Verstapens uz britu preses aso kritiku atbildējis, ka F1 sacenšas jau desmito gadu un zin, ko dara. Iepriekš tā neesot bijusi problēma. Viņš ir braucējs, kurš liek mainīt noteikumus. Mīlēts vai nīsts, tomēr tā ir kvalitātes zīme.
Grafiks
Amerikas tūrē jau esam pieraduši pie vēliem starta laikiem, tomēr Sanpaulu GP šai ziņā ir mazliet saudzīgāks – sacensību starts svētdien gaidāms pl. 19:00 pēc Latvijas laika.
Līdzīgi kā Ostinā, arī Brazīlijā skatītājus gaida tikai viena treniņu sesija, kam sekos iespēja nopelnīt papildus punktus sprintā. Tā sākums sestdien pl. 16:00, tomēr jāsacenšas uzmanīgi, jo sabojāta formula var ietekmēt iespēju piedalīties kvalifikācijā, kas jau drīz pēc tam pl. 20:00.