F1 panākusi vienošanos ar “Cadillac” un “General Motors” par jaunas komandas iesaisti čempionātā jau 2026. gadā. Tas nozīmē, ka jau aiznākamgad uz starta izies par diviem braucējiem vairāk kā līdz šim.
FIA prezidents Muhameds Ben Sulajems oficiālajā paziņojumā norādīja: ““General Motors” ir milzīgs globāls zīmols un spēcīgs vārds oriģinālo iekārtu izgatavošanas pasaulē, sadarbojoties ar iespaidīgiem partneriem. Es pilnībā atbalstu FIA, Formula 1, “General Motors” un komandu, uzturot dialogu un darbojoties, lai panāktu vienošanos, kas palīdzēs virzīt uz priekšu pieteikumu, lai 2026. gada sezonā uz starta izietu komanda zem “General Motors”/”Cadillac” zīmola. Visas iesaistītās puses, ieskaitot Starptautisko Automobiļu federāciju, strādās kopīgi, lai šis process ritētu pēc iespējas gludāk.”
Līdzīgus vārdus, slavinot gaidāmo “Cadillac” ienākšanu F1, izteica arī “Liberty Media” izpilddirektors Gregs Maffei, F1 čempionāta izpilddirektors Stefano Domenikalli, “General Motors” prezidents Marks Roiss un “TWG Global” motorsporta daļas izpilddirektors Dens Tauriss.
Zīmīgi, ka jaunā komanda saņēmusi zaļo gaismu neilgi pēc tam, kad Maikls Andreti nolēma pamest savu “Andretti Global” izpilddirektora amatu pēc vairākiem neveiksmīgiem centieniem ienākt čempionātā, uzsvaru liekot uz savu zīmolu. “Cadillac” faktiski pārņem “Andretti Global” projektu, lai tik īsā laikā sagatavotos dalībai F1 jau 2026. gadā.
Lai gan oficiāli nav apstiprināta jaunās komandas jaudas agregāta stratēģija, tomēr paredzams, ka pirmos divus gadus tā darbosies kā “Ferrari” vai mazāk ticams “Honda” klienti, tomēr jau 2028. gadā “Cadillac” būvēs paši savus dzinējus.
Komandas direktora lomu pildīs Maikla Andreti tēvs Mario, kurš 1978. gadā kļuva par F1 čempionu “Lotus” vienības sastāvā. Tikmēr operacionālā vadītāja lomai izraudzīts Robs Vaits, kurš ilgus gadus strādāja “Renault” kā menedžmenta vadītāja vietas izpildītājs dzinēju lauciņā. Šī gada jūnijā Vaits pameta “Alpine” vienību Bruno Famina veiktās restrukturizācijas rezultātā.