Neskatoties uz to, ka zaudējums cīņā par Konstruktoru kausu “Ferrari” komandai ir sāpīgs, gan Karloss Saincs, gan Šarls Leklērs atzīst, ka paveikuši visu iespējamo. Saincs arī atzinis, ka jau vakar sezonas pēdējā posmā domājis par to, kā palīdzēt savai nākamajai komandai “Williams” uzlabot sacīkšu auto.
Abū Dabī posmā uzvaru izcīnīja Lando Noriss, līdz ar ko “McLaren” sasniedza uzvaru Konstruktoru kausā, pārspējot “Ferrari” par 14 punktiem. Saincs finišēja otrais, bet Leklērs no pēdējās rindas aizcīnījās līdz trešajai vietai. Tomēr ar to bija par maz.
“Beigās ir mazliet rūgta piegarša,” atzīst Saincs. “Otrā vieta, domāju, bija augstākais, ko šodien varējām sasniegt, ņemot vērā Lando un “McLaren” ātrumu. Jā, es atdevu visu. Sevišķi līdz pitstopiem izskatījās, ka varam turēt līdzi. Kad uzlikām cietās riepas, uzreiz varēja redzēt, ka viņi ir šīs 0.1 vai 0.2 sekundes aplī ātrāki, kā to redzējām visu nedēļas nogali pirms tam, tāpēc kļuva neaizsniedzami. Bet gribu apsveikt viņus! “McLaren” ir pelnījuši šo titulu. Čempionāta pēdējās divas trešdaļas viņi bijuši ļoti stabili. Tas izskatījās neticami no mūsu puses. Bet arī mēs varam lepoties ar pūlēm un to, kā aizvadījām šo čempionātu. Šis bijis grūts gads, bet arī tāds, ar ko noteikti var lepoties.”
Leklērs no 19. pozīcijas veica lielisku staru un izmantoja vairākas trasē notikušās sadursmes, lai jau pēc pirmā apļa pakāptos uz astoto vietu. Vēlāk ar ātru braukšanu, vairākām apdzīšanām un sekmīgu stratēģiju izdevās nonākt trešajā vietā.
“Zināju, ka man jābrauc ļoti agresīvi,” saka Leklērs. “Zināju, ka pirmajā aplī man jāuzņemas viss iespējamais risks, lai paceltos iespējami augstāk un atlikušajā sacensību daļā varētu cīnīties no labām pozīcijām, ko arī izdevās panākt. Diemžēl sākām no pārāk sliktas pozīcijas, lai varētu izdarīt kaut ko vēl vairāk. Domāju, ka paveicām maksimumu. Bija sāpīgi, ka tas atgadījās [nepieciešamība mainīt bateriju un desmit starta vietu sods] tik tuvu sezonas beigām. Bet atdevām visu un bijām ļoti tuvu mērķim. Žēl, ka to nesasniedzām, bet izmēģinājām visu. Ja paskatāmies uz gada pirmo pusi, nebijām pat tuvu tam, lai sacenstos par Konstruktoru kausu. Gada otrā puse bija patiešām laba, un komanda paveica neticamu darbu. Arī mēs ar Karlosu kopā izdarījām labu darbu. Cerams, ka nākamo sezonu sāksim tikpat spēcīgi kā pabeidzām šo.”
Triple overtake for Charles! 😵
Watch Leclerc climb from P19 to P3 (!) and all the best bits from the season finale 🎥#F1 #AbuDhabiGP
— Formula 1 (@F1) December 8, 2024
Nākamgad “Ferrari” sastāvā līdzās Leklēram jau startēs Luiss Hamiltons, kamēr Saincs dosies pārstāvēt “Williams”. Spānis labi apzinās, ka vismaz pagaidām viņam līdz ar to nebūs iespēja sacensties par pjedestāliem, taču sportists ir gatavs ieguldīt visu, lai tuvotos šim mērķim. Jau rīt Saincs debitēs pie “Williams” stūres turpat Jasmarinas trasē gaidāmajos testos.
Jautāts, vai tik zibenīga komandu nomaiņa ir grūts uzdevums, Saincs atzina: “Ja pavisam godīgi, tad man tā nešķiet. Es nemelošu – pēdējos apļos, kad spiedu grīdā, cik varēju, tāpat jau sāku just dažādas lietas mašīnā un mēģināt atcerēties sajūtu. Jo otrdien man vajadzēs atcerēties, kāpēc līkumos mašīna ir ātra un, kāpēc sajūta ir laba. Jo apzinos, ko sagaidīšu, un šajos līkumos būs, ko uzlabot. Tas parāda, ka es jau domāju uz priekšu. Esmu ārkārtīgi motivēts par izaicinājumu, kas mani sagaida.”
“Williams” šogad Konstruktoru kausā ieņem priekšpēdējo, devīto pozīciju. Pēdējo pjedestālu komanda guva 2021. gada Beļģijas posmā, kad otrais bija Džordžs Rasels. Saincs atzīst, ka nākamā reize var nebūt tik drīz.
“Tas ir jautājums, uz kuru nevaru atbildēt,” viņš saka. “Ir neiespējami prognozēt nākotni. Ir neiespējami zināt, cik ilgs laiks man un “Williams” būs nepieciešams, lai atgrieztos cīņā par pjedestāliem. Džeimss [Voulss, komandas vadītājs] vienudien nomierināta visus, sakot, ka nākamais būs smags gads, mācīšanās gads, pirms būsim sagatavojušies noteikumu izmaiņām uz 2026. gadu. Manuprāt, komanda investē un gatavojas maksimāli izmantot šo iespēju. Varu pateikt, ka esmu nobriedis palīdzēt tai atgriezties tur, kur ir tās vieta.”