Pēc Šarla Leklēra lieliskā Abū Dabī GP sacensību sākuma, Lando Noriss esot sācis nervozēt, ka Konstruktoru kauss “McLaren” varētu izslīdēt no rokām. Lai gan “Ferrari” piloti finišēja otrajā un trešajā vietā, bet Oskars Piastri palika vien desmitais, Norisa uzvara garantēja britu vienībai pirmo uzvaru komandu ieskaitē pēc 26 gadu pārtraukuma.

Pirms pēdējā posma “Ferrari” kopvērtējumā zaudēja 21 punktu, bet Leklēram bija jāstartē no 19. pozīcijas. Jau pirmajā aplī viņam izdevās pakāpties uz vadošo desmitnieku, bet finišā sasniegta trešā vieta, piekāpjoties tikai Norisam un komandas biedram Karlosam Saincam. Makss Verstapens pirmajā līkumā pēc starta bija parūpējies par sadursmi ar Piastri, kas būtiski ietekmēja abu sportistu rezultātus un izcīnītos punktus šajā posmā.

Abū Dabī GP video apskats >>

“Skatījos TV ekrānos un redzēju, ka Šarls pēc pirmā apļa bija astotais, tāpēc kļuvu diezgan nervozs,” pēc sacensībām atzina Noriss. “Bet zināju, ka man vienkārši jākoncentrējas uz sevi, galvu nepaceļot. Karloss nevienā brīdī neatpalika tālu. Līdz pitstopam lielākais atstatums, ko man izdevās dabūt, šķiet, bija 4.2 sekundes. Un manā skatījumā tas nav ļoti liels attālums. Tas ir par tuvu, lai es varētu justies komfortabli. Līdz ar to šī bija saspringta sacīkste un esmu drošs, ka vēl nervozāki bija cilvēki boksos un garāžā, zinot, kas likts uz spēles. Man bija adrenalīns, tāpēc varēju domāt par to, bet viņiem vienkārši jāsēž un jāskatās ekrānos, un tad ir daudz vairāk laika, lai padomātu, kas var noiet greizi un tamlīdzīgas lietas. Oskars bija superneveiksmīgs, kad pirmajā līkumā tika izsists ārā. Kādu minūti man šķita, “ak Dievs, neizskatās, ka mums izdosies”. Bet tad turpināju koncentrēties un zināju, ka varu sasniegt vajadzīgo un izdarīt to, ko vajag izdarīt. Kad domā par “McLaren”, nešķiet, ka varētu būt pagājuši 26 gadi kopš pēdējā titula. Šķiet nepareizi teikt, ka tas pēdējo reizi bija tik sen. Tas, ka abi ar Oskaru tagad esam daļa no tā, liek mums justies neticami lepniem. Palīdzot komandai to sasniegt, tas nozīmē iedot visiem mums lielāko smaidu, kas iespējams. Tas ir augstākais atalgojums, ko var dot tiem, kas šo mašīnu izdomājuši, uzbūvējuši un piesaistījuši partnerus. Viņi visi spēlējuši milzīgu lomu, esmu vienkārši lepns. Prieks pabeigt sezonu šādi, bet visvairāk esmu priecīgs par komandu.”

Verstapens ir atvainojies Piastri par sadursmes izraisīšanu pirmajā līkumā un atzinis savu vainu, taču nav apmierināts ar desmit sekunžu sodu, kas, viņa skatījumā, bijis pārāk bargs. Jau sacensību laikā sportists tiesnešus pa radio nosauca par idiotiem, ironiski prasot, kāpēc netika piešķirtas 20 sekundes? Pats čempions finišēja sestais, bet Piastri, kurš pēc sadursmes bija zaudējis vairāk pozīcijas un atkrita uz pašām beigām, ierindojās desmitajā vietā.

“Man padevās labs paātrinājums un tad centos ieņemt iekšmalu,” stāsta Verstapens, kurš titulu pilotu ieskaitē bija nodrošinājis jau pirms tam. “Sapratu, ka attālums starp mums samazinās un gribēju to izmantot. Saprotams, ka nolūks nebija sadurties ar Oskaru. Diemžēl tas notika. Es jau atvainojos Oskaram, jo tas nav tas, ko gribēju, sevišķi jau ar viņu. Viņš ir lielisks čalis, bet tā gadījās, tā bija neveiksmīga situācija. Kad esi tādā pozīcijā, vienmēr koncentrējies uz priekšējo mašīnu. Kad startē pirmais vai otrais, atpakaļ neskaties. Tāpēc gāju uz to, bet tad sapratu, “velns, viņš mani neredz”. Centos izvairīties, bet mēs sadūrāmies. Protams, tā bija mana vaina. Bet, kāpēc gan viņi nepiešķīra 20 vai 30 sekundes? Varbūt “stop & go” sodu? Nākamreiz padomājiet par to! Es neko vairs nesaprotu, bet, lai jau tā būtu. Nepalikšu dusmīgs par šīm lietām, jo tās nav vērtas mana laika. Tagad vienkārši gribu pārtraukumu. Svarīgākais, ka esmu atvainojies Oskaram.”

Jautāts, vai Verstapena manevrs bija pārāk optimistisks, Piastri atzina: “Laikam jau jā, bet viņš uzreiz atnāca un atvainojās. Sacīkste kopš tā brīža palika grūta, bet šodien sasniedzām galveno mērķi un tas ir vienīgais, kas ir svarīgi. Tas ir milzīgs nopelns visiem. Esmu ārkārtīgi lepns par to, ko “McLaren” šogad izdevās sasniegt.”

“McLaren” aizvadītajā sezonā uzvarēja sešos “Grand Prix” posmos, četras reizes pirmo vietu sasniedzot Norisam, bet divas – Piastri. Otrās vietas ieguvēja “Ferrari” beigās zaudēja tikai 14 punktus. Līdzšinējā čempionvienība “Red Bull” jau pirms noslēdzošā posma izredzes uz Konstruktoru bija zaudējusi un palika trešajā vietā, bet ceturtajā ierindojās “Mercedes”. Visai stabilu piekto vietu izcīnījusi “Aston Martin”, bet “Alpine” noturēja sesto pozīciju pār “Haas”, kas savukārt ar nelielu pārsvaru pārspēja RB. “Williams” ieņem stabilu devīto vietu, bet pēdējā šogad palika “Kick Sauber”.