Pirmajos trīs sezonas posmos esam lutināti ar trim dažādiem uzvarētājiem. Katrs no viņiem ir apņēmības pilns cīnīties par titulu. Ziedošos Japānas ķiršus nomainījušas Bahreinas smilšu kāpas tuksnesī. Sacīkstēs, kas te allaž bijušas aizraujošas, trase iemirdzēsies īpaši spoži, jo Bahreinas GP kļūs par sezonas pirmo nakts Grand Prix.
Trase: Sakira tika izmantota pirmssezonas testos, līdz ar to visām komandām ir pietiekami daudz datu, tomēr jāņem vērā kāda būtiska nianse – mūsdienu formulas ir ļoti jūtīgas uz temperatūru, tādēļ pat spēku sadalījumā ar prognozēm jābūt piesardzīgiem. Lai gan trasē ir pāris lēzeni pagriezieni otrajā sektorā, tā pārsvarā sastāv no garām taisnēm un asiem līkumiem, padarot apdzīšanas iespējas ļoti labas (noteikti daudz reālistiskākas kā Japānā). Līdzīgi kā pērn, arī šoreiz braucējiem būs pieejamas 3 DRS zonas. Trase ir samērā plata, kas sekmē aizraujošas cīņas.
Riepas: Asfalts ir ļoti abrazīvs, turklāt apļa laikā jāveic vairākas bremzēšanas, tādēļ trīs cietāko riepu sastāva piedāvājums no “Pirelli” puses ir pašsaprotams. Divu un dažkārt pat trīs pitstopu stratēģijas šeit ir norma. Vislielākā slodze termālā nodiluma dēļ gaidāma aizmugurējai labajai riepai.

Laiks: Par slapjā laika riepām šajā nedēļas nogalē varam aizmirst uzreiz. Bahreinas tuksnesī visu nedēļas nogali gaisa temperatūra turēsies tuvu +30 grādiem. Karsti laikapstākļi pērn nebija diez ko iepriecinoši “Mercedes” vienībai, kamēr šogad tik siltos apstākļos vēl nav nācies mērīties spēkiem – Austrālijā bija gandrīz par 10 grādiem vēsāks, kamēr Āzijas posmi bija vēl drēgnāki. Piektdien un sestdien gaidāmas vēja brāzmas, tomēr uz sacīkstēm tām vajadzētu norimt.
Grafiks: Kvēlākajiem autosporta faniem šajā nedēļas nogalē Bahreinā būs iespēja vērot arī jauno braucēju sniegumu F2 un F3 čempionātos. Tradicionāli nakts posmiem (vai korektāk būtu teikt posmiem pēc saulrieta), pirmie un trešie treniņi tiek rīkoti pa dienu, kad komandas temperatūru svārstību dēļ nespēj ievākt tik precīzus datus kā otrajā sesijā. Kvalifikācija sestdien gaidāma pl. 19:00, bet svētdien F1 Līdzjutēju klubs aicina sacīkstes vērot kopīgi un ierasties laicīgi, lai iepazītos ar Formula Student čempionātu, ko no Latvijas pārstāv FS RTU Racing komanda. Pašām sacīkstēm starts tiks dots pl. 18:00.

Pērn: Pirms gada Bahreina bija izraudzīta kā sezonas atklāšanas posma mājvieta. Verstapens lepnā vientulībā izcīnīja pārliecinošu uzvaru, kamēr cīņā par otro vietu sākotnēji duelējās Džordžs Rasels un Šarls Leklērs, tomēr beigās ne viens, ne otrs uz pjedestāla nekāpa. Vispirms abus apsteidza nu jau no “Red Bull” komandas atskaitītais Serhio Peress, dāvājot vienībai dubultuzvaru, bet turpinājumā savus muskuļus atrādīja arī Karloss Saincs, apsteidzot komandas biedru un izcīnot trešo vietu. “McLaren” braucēji pazemīgi iepalika sestajā un astotajā vietā pirms uzlabojumu pakotne palīdzēja nākamajos posmos sadeldēt atstatumu un uzvarēt komandu ieskaitē.
Top 3 intrigas:
- Vai “McLaren” piecelsies pēc nokdauna? Atšķirīgi piespiedējspēka regulējumi aizmugurējam antispārnam, kā arī trase ar ievērojami atšķirīgu konfigurāciju no pludenās Suzukas atgādina, ka Japānas posms bija kas pilnīgi atšķirīgs. Viena apļa ietvaros “McLaren” vajadzētu būt pārākiem, tomēr abi braucēji nespēja salikt kopā perfektu apli, kamēr Verstapens kļūdas nepiedod un nepieļauj. Totalizatori joprojām par galvenajiem favorītiem uzskata abus “McLaren” pilotus, tomēr Makss elpo tuvu pakausī.
- Cik tuvu Verstapenam patiesībā ir Cunoda? Juki mājas posmā bija lielisks visu laiku, izņemot mirkli, kad to tiešām vajadzēja. Guvām atbildi, ka konkrētajā brīdī ar “Red Bull” formulu viņš ir soli priekšā Lovsonam, tomēr sezona vēl ir gara un Verstapens savus komandas biedrus visbiežāk saplosa tieši rudenī, kad visa attīstība vērsta par labu viņam. Ja Cunoda gūs punktus, Helmuts Marko atkal dziedās slavas dziesmas. Riepu menedžments var kļūt par atslēgu labiem rezultātiem, tomēr fanu acīs kvalifikācijas aplim var izrādīties lielāka nozīme. Samisēties divreiz pēc kārtas var izrādīties psiholoģiski smagi.
- Vai Antonelli mirdzēs atkal? Pagājušajā posmā Antonelli kļuva par visu laiku jaunāko līderi (uz konkurentu pitstopu rēķina) un jaunāko ātrākā apļa ieguvēju (par ko vairs nedod punktus). Arī Rasela noķeršanu varam norakstīt uz stratēģiju, jo riepas nebija jātaupa. Tomēr Kimi izdarīja visu godam un nekļūdījās, tādēļ finišā bija turpat aiz komandas biedra. Skaidrs, ka Rasels joprojām ir komandas pirmais numurs. Tomēr, ja Antonelli šādi brauc savā trešajā startā, ir cerības uz augstu rezultātu trasē, kur braukts regulāri, tostarp pirmssezonas testos. Arvien vairāk kameras pavērsīsies viņa virzienā, ja tiks galā ar spiedienu un finišēs vismaz uzreiz aiz Rasela, varēsim 18-gadnieku atkal celt debesīs.
Padoka pļāpas: Bijušais WRC leģendas Ričarda Bērnsa stūrmanis Roberts Rīds savas karjeras laikā kļuva par FIA prezidenta vietnieku, tomēr ceturtdien tika izplatīts paziņojums, ka viņš pamet Starptautisko Automobiļu federāciju, nākotnes atšķirīgā redzējuma dēļ, pievienojoties garam sarakstam ar augsta ranga cilvēkiem, kas sagājuši ragos ar autokrātu Ben Sulajemu.
Braucēju asociācijas prezidents Džordžs Rasels norāda, ka šādas ziņas vairs nav pārsteigums. Ļoti korektā un politiskā manierē Rasels norāda, ka šī nav normāla prakse, uzsverot, ka F1 čempionātam un komandām jāturpina strādāt ar FIA, lai rastu labākos risinājumus nākotnei, tomēr ‘starp rindiņām’ lasāms, ka arī braucēji kļūst arvien neapmierinātāki ar esošo situāciju. Vai šajā nedēļas nogalē dzirdēsim vēl kādu viedokli? Visticamāk, ka nē, jo Ben Sulajema izstrādātā sodu sistēma liedz braucējiem godīgi izteikt savas domas, mikrofona priekšā šai jautājumā viņus faktiski nozombējot.
Ēnu diena: Pirms nedēļas Latvijā tika rīkota ēnu diena, kad jaunieši varēja izjust, ko darba vidē piedzīvo pieaugušie. Līdzīgs skats būs vērojams Bahreinas GP pirmajos treniņos, jo sešas komandas nolēmušas izmantot savus jaunos braucējus – Dino Beganovičs (“Ferrari”), Ajumu Ivasa (“Red Bull”), Frederiks Vesti (“Mercedes”), Felipe Drugovičs (“Aston Martin”), Rio Hirakava (“Haas”) un Luks Braunings (“Williams”) centīsies sevi parādīt no spožākās puses. Jāpiezīmē, ka Hirakava vēl pirms nedēļas piedalījās piektdienas treniņos “Alpine” sastāvā, tomēr ir šķīries no tās un ar “Toyota” svētību nonācis “Haas” komandā.
Kā zināms, šogad katrai komandai jaunie braucēji sezonas laikā jāiesaista treniņos četros posmos – katrā mašīna divreiz. Tas nozīmē, ka pirmajos treniņos malā paliks samērā zvaigžņots sastāvs – Leklērs, Verstapens, Rasels, Alonso, Bērmans, Saincs.

Ārpus F1: Bahreinas Karalisti veido 50 dabīgas un 33 mākslīgas salas. Lielākā no tām ir Bahreinas sala, kur arī atrodas F1 trase un valsts galvaspilsēta Manama, sastāda trīs cetutdaļas no valsts kopējā izmēra. Ar pusotru miljonu iedzīvotājiem tā ir samērā tuvu Latvijai, kamēr valsts kopējās platības ziņā ir mazāka par Valkas novadu, kur dzīvo tikai apmēram 7500 cilvēku.