Andrea Kimi Antonelli pagājušajā F1 posmā Kanādā pirmo reizi kāpa uz pjedestāla un atzīst, ka līdz šim viņa veikumu ļoti ietekmējusi pērn Moncā piedzīvotā avārija. “Mercedes” jaunais talants cer, ka tagad sniegums turpinās uzlabosies.

Pēc Moncā piedzīvotā negadījuma “Mercedes” nezaudēja uzticību savam attīstības programmas braucējam un šosezon deva iespēju startēt pamatsastāvā Luisa Hamiltona vietā. Antonelli jau izcēlies ar vairākām spilgtām epizodēm – tostarp pole position sprinta kvalifikācijā Maiami un pjedestālu Kanādas “Grand Prix”. Bijušas arī kļūdas, kas jaunpienācējam ir normāla parādība.

“Domāju, ka Kanādas man bija ļoti svarīga,” saka Antonelli. “Tas bija kā liels atvieglojums. Šosezon jau bija pāris reizes, kad biju ļoti tuvu pjedestālam – piemēram, pirmajā posmā Austrālijā un arī Maiami, kur uzvarēju sprinta kvalifikācijā un biju trešais pamatsacensību kvalifikācijā. Šādi rezultāti palīdz arī man kā pilotam justies brīvāk. Iepriekš dažos posmos biju pārāk sasprindzis un piesardzīgs – īpaši treniņos. Tagad ir īstais brīdis spert soli uz priekšu un uzlabot savu ātrumu, īpaši treniņos. Līdz šim pārāk bieži kvalifikācijā ierados ar pārāk daudz nezināmā, jo treniņos nepietiekami izpētīju saķeri ar asfaltu. Kvalifikācijā nav laika eksperimentiem. Tagad gribu būt tam gatavs.”

Šobrīd F1 kopvērtējuma septītajā vietā esošais Antonelli atklāj, ka Moncas avārija viņu ilgstoši vajājusi un ietekmējusi braukšanas stilu, īpaši treniņos.

“Arī Kanādā biju nedaudz pārāk piesardzīgs, īpaši brīvajos treniņos,” viņš atzīst. “Ja paskatāmies uz statistiku, vienmēr ievērojami uzlaboju rezultātu tikai sesijas beigās – vajadzēja vairāk apļu, lai sasniegtu ātrumu. Manuprāt, tas ir tiešs efekts no Moncas avārijas. Es pārveidoju savu pieeju – kļuvu pārāk piesardzīgs. Taču šādi rezultāti palīdz virzīties uz priekšu. Tagad ir īstais brīdis spert nākamo soli. Mūsdienu F1 cīņas ir ārkārtīgi ciešas – kvalifikācijā pat desmitdaļa var izšķirt visu. Tāpēc vairs nevaru ierasties uz kvalifikāciju ar šaubām un neziņu par saķeri. Man jāatgriežas pie drosmīgāka braukšanas stila – varbūt ne gluži kā toreiz Moncā, bet pietuvoties tam, lai būtu gatavs jau no pirmā apļa.”