Makss Verstapens paudis kritiku F1 sacīkšu vadības lēmumam par vairāk nekā par stundu aizkavēt Beļģijas “Grand Prix” startu sliktas redzamības dēļ. Viņš uzskata, ka šis lēmums sodīja “Red Bull” komandu par tās izvēlēto stratēģiju, jo aizmugurējais antispārns bija noregulēts tā, lai mašīna būtu konkurētspējīga tieši slapjā trasē.

Verstapens: “Mums vairs nekad nebūs lietus sacīkšu”

Verstapens visu sacīksti nespēja tikt garām Šarlam Leklēram un finišēja ceturtais. Pēc finiša viņš sacīja: “Mēs izdarījām izvēli par šādiem uzstādījumiem, jo domājām, ka sacīkste notiks slapjā trasē. Bet viņi mums atļāva braukt jau gandrīz sausos apstākļos. Tā bija vilšanās, jo mēs bijām gatavi lietainam laikam, bet trase izrādījās gandrīz sausa.”

Viņš arī atzīmēja, ka viņa automašīnai pēc pāriešanas uz sausajām riepām vienkārši pietrūka ātruma taisnēs: “Kad pārgājām uz sliku riepām, mums taisnē bija pārāk mazs ātrums. Turklāt jau esošās problēmas ar automašīnas balansējumu tikai pasliktināja situāciju.”

Verstapens ir pārliecināts, ka trase bija pietiekami droša startam sākotnējā laikā. Holandietis uzskata, ka sacīkšu vadība aizrāvās ar pārmērīgu piesardzību.

“Dažviet bija sastājies daudz ūdens. Bet, ja mēs būtu veikuši pāris apļus aiz drošības mašīnas, ūdens būtu nosusinājies,” skaidro četrkārtējais F1 čempions. “Es saprotu, ka redzamība ir svarīga, bet, ja tu neredzi, vari vienkārši samazināt ātrumu. Ar laiku viss uzlabotos. Man šķiet, tad jau labāk gaidīt, līdz trase ir pilnīgi sausa, un tikai tad startēt uz sausā laika riepām. Tā vairs nav īsta lietus sacīkste – mēs nekad vairs neredzēsim klasiskas slapjās sacīkstes.”

Saincs un Gazlī atgādina par traģiskajiem notikumiem

Pretējs viedoklis ir vairākiem citiem pilotiem, kas akcentēja drošības aspektu un vēsturiski traģiskos notikumus Spā-Frankošampas trasē.

Karloss Saincs norādīja: “Spā ir ātra un izaicinoša trase, kur pirms dažiem gadiem smagos lietus apstākļos traģiski gāja bojā “Formula Regional” pilots Dilano van ‘t Hofs. Ņemot vērā šo vēsturi, labāk būt drošiem, nekā vēlāk nožēlot. Sacīkšu direktors teica, ka pēc Silverstonas incidentiem būs piesardzīgāks, un šoreiz viņš visu izdarīja pareizi.”

Arī Pjērs Gazlī, kurš pirms sešiem gadiem F2 sacīkšu avārijā šeit zaudēja draugu Antuānu Ibēru, izteica atbalstu lēmumam atlikt startu: “Kad pirmo reizi izbraucām trasē, redzamība bija tik slikta, ka nevarēja redzēt neko. Tad atnāca vēl viens lielais mākonis, kas vēl vairāk pasliktināja apstākļus. Varbūt bija īss brīdis, kad varēja startēt agrāk, bet, zinot šīs trases vēsturi, labāk, lai ir desmit minūtes par vēlu, nekā par agru.”

Iepriekšējā F1 posmā Silverstonā sliktas redzamības apstākļos notika sadursme starp Īzaku Hadžāru un Andrea Kimi Antonelli. Verstapens norāda, ka sacīkšu vadība šajā reizē bija pārlieku piesardzīga, nonākot otrā galējībā: “Pēc Silverstonas viņi solīja būt piesardzīgāki, bet šoreiz es domāju, ka tika pārspīlēts par daudz.”