Nikijs Lauda nav apmierināts ar “Mercedes” pilotu savstarpējām attiecībām pēc Monako GP izcīņas, kurā otro gadu pēc kārtas triumfēja Niko Rosbergs.

Psiholoģiskais karš starp Hamiltonu un Rosbergu sākās jau pēc Spānijas GP, kuras laikā brits pārkāpa komandas protokolu un pēdējā sacīkstes nogrieznī izmantoja agresīvākus jaudas agregāta regulējumus, lai nodrošinātu savu uzvaru. Konflikts abu starpā ievērojami pastiprinājās pēc Monako GP kvalifikācijas, kad Rosbergs izraisīja dzeltenos karogus izšķirošajā kvalifikācijas fāzē un tādejādi liedza Hamiltonam veikt savu lidojošo apli. Tiesneši izskatīja incidentu un atzina, ka Rosbergs nav rīkojies apzināti vai pārkāpis noteikumus.

Šobrīd abi bijušie draugi vairs nerunā viens ar otru un abu sliktās attiecības uzskatāmi bija pamanāmas uz Monako GP goda pjedestāla, kad Hamiltons ignorēja savu komandas biedru.

“Luiss nav mierā ar savu otro vietu un tas ir normāli,” paziņoja Lauda pēc sacīkstes finiša. “Taču viņam ir jāpieņem, ka šoreiz komandas biedrs bija ātrāks. Sacīkstēs viss ir ļoti vienkārši – tu vai viņš. Tas, kas man negāja pie sirds un par to es ar viņu runāšu nākamās nedēļas laikā, ir viņa uzvedība uz pjedestāla – kad esi tur augšā un nesasveicinies ar savu komandas biedru, tas ir ļoti nesmuki. Niko vienmēr ir apsveicis viņu ar uzvaru. Šeit nav runa par to, ka jābūt pieklājīgam vai labi audzinātam, bet gan tas jādara “Mercedes” labā. Par to es esmu sācis uztraukties, tomēr to var visai viegli atrisināt.”

Pats Luiss Hamiltons paziņoja, ka abi uz goda pjedestāla nekad nav īpaši runājuši, ja neskaita īsu sveicienu un vienošanos, ka komanda paveikusi lielisku darbu: “Šoreiz mēs nerunājām vispār. Bet mēs atkal to noteikti darīsim nākamajos posmos.”

“Tas ir normāli,” paziņoja Lauda. “Šī situācija atrisināsies pati. Man bija kaut kas līdzīgs ar Prostu. Es viņu ienīdu toreiz, taču no rīta es vismaz viņu pasveicināju. Mēs ieviesīsim zināmu robežu – es runāju ar viņiem ‘pilotu valodā’ un tas būs vieglāk izdarāms.”

1 KOMENTĀRS

  1. Man patīk, ka pēdējā laikā, līdz ar atgriešanos Mercedes rindās, Laudu vairāk redz un dzird. Viņš ar savu īpatnējo attieksmi, kategoriskajiem spriedumiem un tiešajiem izteikumiem ir viens no interesantākajiem personāžiem F1.
    Es domāju, ka viņš ir viens no retajiem, kurš spēj kontrolēt situāciju starp tiem abiem gailēniem, vienlaikus neieviešot Nr,1 un nr,2 sistēmu ar komandu pavēlēm (kurām, protams, neviens neklausītu :D)

  2. Lielakais cietejs no si konflikta var klut Lauda ja vins turpinas tikai pirkstinu pakratit un neversis sankcijas galveno kart pret hamiltonu kas uzvedas lidzigi ka alonso 2007 gada un ka tas beidzs mes visi zinam. Tadu skadi ka Mclaren 2007 gada nodarija alonso haniltons neatkarto bet uz kautko lidzigu briest.

      • Tu Saki!? (c)

        nekāda aplamā no HAM puses gan prātā nav palikusi, izņemot neklanīšanos komandas biedra, svaigi izceptā 2x čempiona, hispnanjolu Prima Donna-s priekšā.

        Atgādini, lūdzams, tos HAM nedarbus no AD 2007 sezonas..

      • un pie maku DQ uz visu sezonu, arīdzan, savu rociņu, muti un blackberiju (laikam) kā reiz manāmi pielika senjors Alonzo (kopā ar senjoru de la Rosu un vēl pāris misteriem), aber pret misteru Hamiltonu FIA bargajiem soģiem nebija it nekādu ne jautājumu ne pretenziju. Tā vismaz opiciālajos tolaiku pratakalos stāvēja raxtīc..

  3. nu-s, Lauda patiesi varētu būt ‘labākais’ kandidāts’ grēkāža lomai, bet no otras puses, Monako bija ideāls moments, lai audzinošu pārrunu ar “Sennas ceļa gājēju” veiktu visaugstākajā limenī, t.i, no paša Herr Zetsche..
    Ja i tāda nepalīdz, tad nu, kā saka, HAM var vainot vien pats sevi..Nikijpelem tur grūti kādas nopietnas bumbas piesiet 😉 ja nu vienīgi, ka tādu ‘audzinošu pārrunu’ nenoorganizēja (ja tāda nenotika).

  4. Vienu gan es nevareju saprast, kapec kad rosbergs iebrauca drosa vieta kvalifikacijas laika kludoties, izlika dzeltenos karogus, tur mierigi vareja valet parejie bez nekada stresa. Jo diezgan stulbu ir ari no tiesnesu puses tur pec tam kaut ko izmeklet pabem noapoed speciali 10m talak bremzes un tu busi sablokejies un ieslidesi likuma un tas bus izdarits tisam. Domaju ka vienigais pec ka vareja skatities tiesam vai netiesam ir vai pec tam nico nogaidija vai uzreiz iesledza atpakalgaitu un saka ripot atpakal, jo ja ta bija tad tas bij speciali lai sacakaretu cituen apli, jo vinz zinaja ka tapat laika nepaspes velvienu apli nobraukt.

    • nu neko diži jaunu jau Vorviks neatklāj, ja nu vienīgi, ka ROS ir laps aktieris :D.. bet lai nu paliek, bargie soģi spriedumu ir taisījuši, ja kādam kas nepatīk tajā, lūgtum sniegt protestu ‘saskaņā ar procedūru’..

  5. Citēju: “Psiholoģiskais karš starp Hamiltonu un Rosbergu sākās jau pēc Spānijas GP, kuras laikā brits pārkāpa komandas protokolu un pēdējā sacīkstes nogrieznī izmantoja agresīvākus jaudas agregāta regulējumus, lai nodrošinātu savu uzvaru”

    Agresīvākus jaudas agregāta regulējumus sāka lietot Rosbergs pirmais Bahreinā.

    Pēcsacīkšu preses konference

    http://www1.skysports.com/f1/report/12472/9325650/lewis-hamilton-denies-being-friends-with-nico-rosberg-as-gloves-come-off-at-mercedes

    Citēju: “Niki Lauda said that in Barcelona you used an engine mode you were told not to and you had to apologise to Nico for that. Do you think that that mode would have helped you win the race today?
    Hamilton: “No… today we were using all the modes. In the last race it was a mode that didn’t really affect the outcome of the race. We were told that we had to stay in a certain mode.
    Nico did it in Bahrain and I did it in Barcelona.
    In this race we stuck to the strategies we had to stick.”
    Rosberg: “I don’t know what Niki is referring to but it’s completely normal that we switch modes together you know, we always do that in the races. It’s nothing unusual.””