Makss Verstapens izcīnījis pirmo vietu F1 čempionāta 14. posmā Itālijā, kas “Red Bull” pilotam ir jau desmitā uzvara pēc kārtas. Līdz ar to holandiešu sportistam izdevies sasniegt jaunu pēc kārtas izcīnīto uzvaru vēsturisko rekordu. Uz pjedestāla Moncā kāpa arī Serhio Peress un Karloss Saincs.

Jau iesildīšanās aplī ar kūpošu motoru trases malā piestāja Juki Cunoda, kuram būtu bijis jāstartē no 11. pozīcijas. Starts līdz ar to tika atlikts un sacīkste sākās aptuveni 20 minūtes vēlāk par nolikto laiku.

No “pole position” startēja Saincs, kuram pirms pirmā līkuma veiksmīgi izdevās nosegt Verstapenu un saglabāt vadību. Šarls Leklērs mēģināja, bet īsti apdraudēt Verstapenu nespēja un saglabāja trešo vietu. Vienubrīd viņu mēģināja vajāt Džordžs Rasels, taču tikai īsu brīdi. Pēc tam vadošā trijotne mazliet attālinājās, bet Raselam nācās aizstāvēt pozīciju no Serhio Peresa. Vienā no epizodēm pat abi noīsināja pirmo līkumu, taču vēlāk Peress tomēr nonāca priekšā.

Tiklīdz bija iespēja izmantot DRS sistēmu, Verstapens mēģināja veidot uzbrukumus, tomēr kādu laiku Saincam izdevās pirmo vietu noturēt. 15. apļa pirmajā līkumā Saincs bremzējot nobloķēja riteņus, kas deva Verstapenam ātruma pārsvaru un “Roggia” līkumā F1 sezonas līderis pārņēma līderpozīciju. Jau nākamo dažu apļu laikā Verstapens iekrāja vairāku sekunžu pārsvaru.

Saincam bija sākušās problēmas ar riepām, Leklērs iestrēga aiz viņa, bet Verstapens pa to laiku turpināja attālināties, arvien vairāk atņemot “Ferrari” komandai cerības uz uzvaru māju posmā. 19. apļa beigās Saincs kā pirmais no līderiem devās pitstopā. Apli vēlāk riepu maiņu veica arī Leklērs, tomēr Saincam izdevās noturēties viņam priekšā par mata tiesu. Peress pie mehāniķiem iebrauca vēl pēc apļa un trasē atgriezās uzreiz aiz abiem “Ferrari” pilotiem.

Kamēr Verstapens turpināja attālināties, Peress brauca cieši aiz abām sarkanajām formulām. 31. aplī meksikānis mēģināja uzbrukt Leklēra trešajai pozīcijai, taču sāncensis atraktīvi aizstāvējās. 32. apļa sākumā jau starta/finiša taisnē Peress pārliecinoši pabrauca garām un pakāpās uz trešo vietu.

Luiss Hamiltons bija viens no retajiem, kurš startēja ar cietā sastāva riepām, vienubrīd pat bija nonācis līderpozīcijā, bet pēc sava pitstopa atkrita uz pirmā desmitnieka beigām. Tiesa gan, viņam izdevās vairākas pozīcijas atgūt, bet cīņa ar Oskaru Piastri par astoto vietu bija visspraigākā. Hamiltons garām tika vien ar sadursmes palīdzību, kad “Roggia” līkumā nedaudz uztriecās “McLaren” pilotam virsū. Piastri ar salauztu priekšējo antispārnu nācās doties boksos, zaudējot iespēju gūt punktus, bet Hamiltons bija ticis pie piecu sekunžu soda.

Kamēr Verstapens aizbrauca pretī drošai uzvarai, pēdējos desmit apļos viņa komandas biedrs Peress visiem spēkiem mēģināja apdzīt Saincu cīņā par otro pozīciju. Daudzi mēģinājumi nesekmējās, vairākas reizes “Red Bull” pārstāvis arī saīsināja pirmo līkumu. 46. apļa sākumā beidzot izdevās tikt garām un pacelties uz otro vietu. Turpat aizmugurē šo divkauju no malas noskatījās Leklērs, ietaupot riepas.

Komandas biedru starpā izvērtās spraiga cīņa par pēdējo vietu uz pjedestāla, riskējot ar sadursmi savā starpā. Pēdējos apļos Leklēram komanda ziņoja, lai pilots neuzņemas risku. Neskatoties uz to, Leklērs vēl uzsākot pēdējo apli bremzēja par vēlu, noīsinot līkumu, tomēr garām tā arī netika, ļaujot Saincam izcīnīt trešo vietu.

Nākamie finišā bija abi “Mercedes” braucēji. Rasels ierindojās ceturtajā vietā, bet Hamiltons apdzina Lando Norisu un Aleksu Albonu, sasniedzot sesto pozīciju. Arī pieskaitot saņemtās soda sekundes, Hamiltons savu vietu saglabā. “Williams” pilots Albons atkal izcēlies ar lielisku veikumu, gūstot septīto vietu, kamēr Noriss palika astotais, bet pirmo desmitnieku noslēdza Fernando Alonso un Valteri Botass.

“Formula 1” sezonas 15. posms tiks aizvadīts pēc divām nedēļām, 17. septembrī Singapūras ielu trasē.

Itālijas GP rezultāti:

F1 kopvērtējums pēc 14. posma: