Foto: WilliamsFormulā 1 ir palikušas divas brīvas pilotu vietas, taču izskatās, ka “Williams” un “HRT” nesteidzas ar galējā pilotu sastāva nosaukšanu.

“F1LV

“Hispania” gadījumā novilcināt pilota apstiprināšanu ir visai loģisks solis, jo mazā komanda, paliekot pēdējā ar brīvu pilota vietu, varēs ‘uzsist cenu’ maksas pilotiem. Šobrīd apstiprināts ir Pedro de la Rosa, kas strādās zem jaunās spāņu vadības ar bijušo “Minardi” pilotu Luisu Peresu Salu priekšgalā. Reālu kandidātu uz HRT nemaz nav tik daudz. Loģiskākais būtu no “Toro Rosso” atlaistais spānis Haime Algersuari, ja jau runa ir par spāņu nacionālo projektu, tomēr Sala par Algersuari izredzēm izteicās pagalam noraidoši. Vēl varam likt rindā nesenos HRT pilotus Bruno Sennu un Narainu Kartikejanu, taču viņi komandā ienāca ar bijušā komandas vadītāja Kolina Kollesa gādību un pazīšanos un nav izslēgts, ka Sala skatās citā virzienā – uz savu krustdēlu Danielu Hunkadelju, kurš pērn izcīnīja otro vietu F3 Euroseries čempionātā un uzvarēja prestižajā Makao F3 sacīkstē.

“Williams” no otras puses ir visai izteikts pretendentu loks uz brīvo pilotu vietu: Rubenss Barikello un Adrians Zutils ir izteikti favorīti. Komandas tehniskais departaments dod priekšroku Barikello, kura pieredze šajā pārmaiņu laikā (pāreja uz “Renault” dzinējiem un citu tehnisko direktoru) lieti noderētu. Tostarp Zutila priekšrocības joprojām ir “Medion” nauda, lai gan arī pats vācietis 2011.gada sezonas beigās parādīja, vajadzības gadījumā (jāmeklē jauns līgums) viņš var braukt ļoti ātri. Pēc visa spriešot tieši Zutils ir “Williams” izpilddirektora Adama Para favorīts. Tomēr pēc neoficiālas informācijas Zutils vēlas tikai viena gada līgumu, lai jau 2013.gadā varētu pretendēt uz “Ferrari” komandu, kur Felipe Masa visdrīzāk atbrīvos vienu pilota vietu. Pēdējās ziņas no vācu preses (“Auto Motor und Sport”) liecina, ka tieši Barikello izredzes palikt “Williams” kļūst aizvien labākas.

“Caterham” komandai gan ir apstiprināti abi piloti, tomēr ik pa brīdim parādās ziņas, ka Jarno Trulli varētu pārkvalificēties par konsultantu-pilotu treneri un savu pilotu vietu uzticēt jaunākam braucējam, jo iepriekšējā sezonā viņa sniegums nebija stabils. Turklāt arī Heiki Kovalainens ir pierādījis sevi komandas līdera ampluā – lomā, kas sākotnēji tika paredzēta tieši Trulli.

“Marussia” ir vēl viena komanda, kas varētu pēdējā brīdī mainīt savas domas un Žeroma D’Ambrosio vietā ielikt kādu citu pilotu – piemēram krievu Vitāliju Petrovu, kura izredzes pagarināt savu Formula 1 karjeru arī uz trešo gadu kļūst aizvien mazākas.