Monday, November 3, 2025
spot_img
SākumsBlogsFIA papildina 'viena manevra' noteikumu

-

spot_img

Foto: McLaren MercedesFIA ir publicējusi galējos 2012.gada sportiskos noteikumus, kuros ir neliels labojums attiecībā uz noteikumu, saskaņā ar kuru pilots, aizsargājot savu pozīciju tikai vienu reizi drīkst mainīt savu trajektoriju.

- Reklāma -

Iepriekš sacīkstēs piloti, aizsargājot savu pozīciju, nobrauca no ideālās trajektorijas un pēc tam, tuvojoties pagriezienam, atgriezās ideālā trajektorijā. Teorētiski šajā gadījumā ir divas trajektorijas maiņas un FIA pirms 2012.gada sezonas mēģināja ieviest skaidrību un noteikt, ka tikai viens manevrs ir pieļaujams – respektīvi, ja pilots ir pametis savu trajektoriju, lai bloķētu sāncensi, tad viņš vairs nedrīkst atgriezties sākotnējā trajektorijā.

Šāds risinājums izraisīja neapmierinātību pašu braucēju vidu un arī sašutumu no līdzjutēju puses. Tagad FIA nolēmusi ieviest zināmas izmaiņas 20.3 noteikumu punktā.

“Pilotiem nav atļauts veikt vairāk par vienu trajektorijas maiņu, lai aizsargātu savu pozīciju. Pilotam, kurš atgriežas savā trajektorijā pēc aizsardzības manevra veikšanas, tuvojoties līkumam, būs jānodrošina vismaz vienas mašīnas platuma vieta starp savu mašīnu un trases apmali.”

Ko tas nozīmē reālos apstākļos? Piemēram, ja pilots aizsargā iekšējo malu, tuvojoties labējam pagriezienam, un tad atgriežas uz ideālās trajektorijas, viņam būs jāatstāj pietiekami brīvas vietas trases ārmalā, lai sekojošais pilots to var izbraukt bez sadursmes briesmām.

Teorijā šis priekšlikums šķiet saprātīgs, tomēr pagaidām grūti iedomāties, kā tas tiks realizēts dzīvē, kā pret tā ievērošanu izturēsies agresīvāka pilotēšanas stila piekritēji un kādā veidā šī noteikuma ievērošanu varēs kontrolēt sacensību tiesneši. Tomēr kopumā FIA centieni ir tikai apsveicami – vismaz teorijā definēt robežu, kas šķir pārkāpumu no agresīvas savas pozīcijas aizstāvēšanas.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS