Šodien Pola Rikāra trasē Francijā savu prezentāciju piedzīvoja “Toyota” LMP1 prototips, ar kuru japāņu kompānija mēģinās iekarot Lemānu.

“F1LV

Sākotnēji tika plānots, ka viena mašīna piedalīsies atsevišķos WEC (FIA World Endurance Championship) posmos un Lemānas 24 stundu sacīkstēs, tomēr šodienas prezentācijā kompānija apstiprināja, ka projekts tiek paplašinās līdz divām mašīnām un klāt nāks vēl pāris WEC posmi.

Jāpiebilst, ka “Toyota” modelis “TS030 HYBRID” ir hibrīds, kā var noprast pēc nosaukuma un benzīna V8 3,4 litru dzinējs ir papildināts ar elektromotoru. Tāpat tiek izmantota bremžu enerģijas reģenerācijas sistēma – pagaidām kompānija nav izlēmusi, kuru asi izmantot bremžu enerģijas rekuperācijai, jo pēc WEC noteikumiem to var darīt tikai no vienas ass: priekšējās vai aizmugurējās.

“Toyota” vēl nav apstiprinājusi sastāvu otrai ekipāžai, taču viens no kanidātiem ir japānis Hiroaki Išiura, kas startējis “Toyota Super GT” un “Formula Nippon” sacensībās. Tāpat varētu būt pieejami vairāki bijušie “Peugeot” kompānijas piloti, jo franču ražotājs nolēma pamest Lemānas sacīkstes. Pirmās ekipāžas sastāvā būs Alekss Vurcs, Kazuki Nakadžima un Nikolā Lapjērs.

TS030 HYBRID modeļa nosaukums turpina “Toyota” tradīcijas Lemānas sacīkstēs – 1991.-1993.gadā C-klasē “Toyota” pārstāvēja TS010, bet 1998.-1999.gadā GT-One klasē brauca TS020.

Ķelnē bāzētās kompānijas “Toyota Motorsport GmbH” ražotais prototips debitēs otrajā WEC posmā, kas notiks 5.maijā Spa trasē Beļģijā.