Kaislības ap aizraujošo haosu Malaizijā ir pierimušas un F1 komandas ir devušās nosacītā atpūtā uz trim nedēļām līdz nākamajam posmam Ķīnā.

Vārds “atpūta” drīzāk jāliek pēdiņās, jo patiesībā komanda fabrikās notiek drudžaina (dažosa gadījumos) iegūto datu analīze un jauninājumu gatavošana.

Arī pilotiem brīvdienas nebūs garas – tā, piemēram, “Red Bull” piloti Fetels un Vēbers jau šajā nedēļas nogalē Miltonkeinā sacīkšu simulatorā gatavosies Ķīnas GP. Savukārt Felipe Masa ir atcēlis iepriekš plānotās atpūtas dienas ar ģimeni dzimtenē un tā vietā no Malaizijas devies uz Maranello bāzi, kur tiks analizēta bēdīgā situācija un kopīgi ar komandu meklēts risinājums.

Tostarp masu mediju dzirnavas nesnauž arī tagad un ziņas turpina parādīties pat, ja tam nav reāla pamata. Jūsu uzmanībai atlasīju pāris nozīmīgākās vai iteresantākās no tām.

Narains Kartikejans prot par sevi pastāvēt

Kartikejanam nav vajadzīgs Fetela sertifikāts

Indietis ir malacis – atbildēja Fetelam, kurš tomēr neuzvedās taisnīgi pret HRT pilotu. Arī pats incidents Sapangā nebija tik viennozīmīgs – “Red Bull” pilots tik ātri ieņēma atpakaļ ideālo pozīciju, it kā “Hispania” formulas tur nemaz nebūtu. Pēc tam sekojošie epiteti “gurķis” un “idiots” būtu pat vēlama pilotu emociju izpausme, tomēr šoreiz nedomāju, ka Kartikejans tos bija pelnījis.

Taču vislabāk indietis pats sevi aizstāvēja: “Viņš mēģina vainot mani, jo pats nerādīja labu sniegumu. Viņš ir vīlies, jo pēc diviem gadiem virsotnē, tagad sezona ir sākusies ļoti smagi. Šie komentāri nostādīs muļķīgā situācija viņu pašu. Turklāt es ļoti augstu vērtēju Fetelu un to, ko viņš ir sasniedzis F1 tik īsā laikā. Taču arī mazo komandu pilotiem ir tiesības atrasties trasē. Mums ir jādod ceļš, ja tiek rādīti zilie karogi, taču tas nenozīmē, ka mums ir jāpazūd no trases. Tikai tāpēc, ka viņam ir laba mašīna, viņš nedrīkst citus saukt par idiotiem. Es esmu izcīnījis uzvaras visās kategorijās, kur iepriekš esmu startējis un izcīnījis arī pole ļoti sarežģītajā Makao F3 sacīkstē. Tāpēc es domāju, ka man nevajag sertifikātu no Fetela.”

"Red Bull" tēriņi 2011.gadā nav precīzi noskaidroti

“Red Bull” ignorē komandu sapulci

Šodien Parīze notiek piecu komandu (“Ferrari”, “McLaren”, “Mercedes”, “Williams” un “Marussia”) tikšanās, lai runātu par veicamajiem pasākumiem, lai turpinātu darbu pie budžeta ierobežošanas pasākumiem un pats galvenais pie tā, kā šī džentlmeniskā vienošanās tiks monitorēta. Tieši šajā aspektā lielākie iebildumi bija “Red Bull” komandai, kura, lai arī nav pret budžeta ierobežošanu kā tādu, tomēr iebilst pret paņēmieniem, kā šis process tiek kontrolēts.

Šobrīd komandas apsver iespēju, ka budžeta monitorings būtu FIA pārraudzībā un “Red Bull” iebilsts arī pret šādu risinājumu. Pēc Kristiana Hornera vārdiem izmaksu samazināšana būtu jāpanāk ar sportiskajiem un tehniskajiem noteikumiem, piemēram nosakot lētāku materiālu izmantošanu utt.

Pagājušā sezonā lielākie tērētāji bija “Ferrari” komanda, kura notrieca 264 miljonus USD. Tostarp vairrākārt tika baumots arī par “Red Bull” lielajiem tēriņiem, tomēr šeit precīci skaitļi tā arī netika publicēti, jo radās pārpratumi par budžeta uzskaites metodiku.

"Lotus" klusībā cer vismaz uz pjedestālu

“Lotus” vēl nav nodemonstrējusi savu spēku

Tā uzskata “Lotus” tehniskais direktors Džeimss Alisons, paziņojot, ka pirmie divi posmi nav uzskatāmi par “normāliem” un līdz ar to viņa vienība vēl nav parādījusi visu, uz ko tā ir spējīga.

Pirmajos divos posmos “Lotus” kontā ir 16 punkti (visi Kimi Raikonenam), kamēr komandas biedrs Romēns Grožāns ir izcēlies kvalifikācijā, Austrālijā startējot no 3.pozīcijas.

“Mēs gaidām ‘normālu’ sacīksti – bez starta pozīciju sodiem par pārnesumu kārbas maiņu un bez lietus riepām, ar kurām neviens no mūsu pilotiem ne reizi nav braucis,” Alisons skaidroja “Lotus” mājas lapā publicētajā intervijā. “Mūsu ātrums un riepu nodiluma tempi Malaizijas sacīkstes pēdējos apļos bija lieliski un daudzsološi. Ja izdosies ‘tīra’ sacīkste, kas sākta no pieklājīgām starta pozīcijām un bez starta incidentiem, tad rezultātam jābūt pat ļoti pieklājīgam.”

1 KOMENTĀRS

  1. Fetelam zvaigžņu slimība piemetusies :)!?!?
    Kartekejans malacis, nav ko ļaut te visādiem čempioniem kāpt uz galvas! Fetalam būtu pašam jāiemācās ilgāk skatīties atpakaļskata spogulī!

    Red Bull sāk uzvesties tāpat kā Ferrari savos ziedu laikos. Ferrarī vispār bija norobežojusies no visām komandām un visu darīja pa savam.

    Par Lotus varu tikai piekrist, ka šī formula ir spējīga uz daudz ko vairāk, pluss vēl Kimī tā varētu būt panākumu atslēga.