Kamēr lielākā uzmanība Bahreinā piesaistīta politiskajām norisēm, nevar aizmirst par izaicinājumiem, kas komandas un pilotus sagaida tieši Sakiras trasē.

Uz 2012.gada posmu tiks izmantota trases konfigurācija, kas bija lietošanā no 2005. līdz 2009.gadam. Tikmēr 2010.gadā tika izmantota papildus cilpa trases vidusdaļā, kas kopējo apļa garumu palielināja gandrīz par kilometru.

Tomēr pēc 2010.gada sacīkstes piloti šo cilpu nosauca par bezjēdzīgu – vidēja ātruma viens otram sekojošie līkumi “bija garlaicīgi” un nenodrošināja apdzīšanas iespējas. Tāpēc organizatori ir atgriezušies pie iepriekšējās – visai ātrās trases konfigurācijas.

Nevar aizmirst, ka pēdējo reizi, kad šī trase bija F1 kalendārā, noteikumi atļāva arī degvielas uzpildi, līdz ar to šajā nedēļas nogalē komandām būs grūtāks uzdevums aprēķināt stratēģiju, jo nav reālu datu. Tas pats attiecas arī uz “Pirelli” riepām, kuras šajā trasē, kas izceļas ar smilšu daudzumu uz seguma un augsto temperatūru, nav izmēģinātas.

Jāpiebilst, ka Bahreinas trase ir viena no parsīgākajām pret bremžu sistēmu, jo vairāku garo taišņu beigās ir strauji jāsamazina ātrums no gandrīs 300 km/h.

FIA Bahreinas trasei ir izvēlējusies vienu DRS zonu, kar arī Sakiras trasē tiks izmantota pirmo reizi. DRS noteikšanas punkts būs pirms pēdējā pagrieziena, kas ir vidēja ātruma līkums pēc taisnes, kurā arī tiek sasniegti ap 300 km/h. Bet pati DRS zona būs starta finiša taisnē 270 metrus pēc pēdējā līkumā un DRS zonas garums būs 650 metri – līdz pat bremzēšanai pirms pirmā līkuma.

1 KOMENTĀRS

    • Pārāk gara DRS zona arī nav labi – FIA arī Ķīnā salīdzinot ar pērno gadu DRS zonu par 50m saīsināja, lai nav tik viegli apdzīt/pabraukt garām. Turklāt Bahreinā tieši pirms pēdējā līkuma arī var apdzīt, jo tur taisnē sasniedz 300 km/h un tur strauja bremzēšana. Tāpēc vajag “apdzīšanai grūtu” DRS, jo citādi var būt situācija, kad tu “normāli apdzen” pirms pēdējā līkuma, bet viņš tev “atdzen” bez problēmām uzreiz sekojošā DRS zonā.

      • DRS kaareiz tika ieviests lai veicinaatu apdziishanas. Vai tad tagad jau kaads runaa, ka apdziishanas vareetu buut par daudz? Manupraat buutu pat interesantaak, ja DRS posms buutu garaaks. Atceros paagaajushaas sezonas MSH ciinju ar Hamiltonu vienaa no posmiem. Preciizi gan neatceros kurraa tieshi tas bija. Katraa gadiijumaa pat ar visu DRS Hamiltons taisnee nespeeja tikt garaam MSH. Ciinja bija fantastiska.

      • DRS tika radīts, lai veicinātu apdzīšanas, nevis apsteigšanas (kā tas ir redzēts ne reizi vien, kad apdzinējs “pašaujas” garām bez iespējām aizstāvēt pozīcijas – Kanādas GP M.Šūmahera pjedestāls izslīdēja no rokām tīri dēļ DRS pārlieku lielās lomas, jo l’diz taisnes beigām apdzinējs jau bija garām, nevis tikai blakus, kā būtu visskatāmāk).
        Ja domā Itālijas GP, tad te nu paši McLaren bija vainīgi, ka bija ielikuši pārāk īsu 7.pārnesumu, pretējā gadījumā apsteigt nebūtu problēmu (Moncā jau tā aizvēja velkošais efekts ir ievērojams).