 Tas vēl nav oficiāls fakts, bet visas pazīmes liecina, ka 2013.gadā mums būs trīs somu piltoti Formulā 1 – pirmā reize kopš 1994.gada Japānas GP (Hakinens, Salo, Lehto).
Tas vēl nav oficiāls fakts, bet visas pazīmes liecina, ka 2013.gadā mums būs trīs somu piltoti Formulā 1 – pirmā reize kopš 1994.gada Japānas GP (Hakinens, Salo, Lehto).
Šajā sezonā Valteri Botass 15 Grand Prix posmos piedalīsies piektdienu treniņos un visos gadījumos viņš aizstās Bruno Sennu – tas liecina par Pastora Maldonādo stabilajām pozīcijām komandā, kuras tiek cementētas ar naftas miljoniem un tagad arī labu sniegumu.
Tāpat svarīgs ir fakts, ka Botass karjeru pieskata Toto Volfs – “Williams” investors, kurš pēdējā laikā (pēc Patrika Heda un Adama Para pazušanas) aizvien lielāku lomu ieņem komandas ikdienas darbā. Tieši Volfs savulaik ieteica Botass, kurš nu jau trīs sezonas ir oficiālais “Williams” rezervists un pa šo laiku paralēli startiem zemākajās sacīkšu sērijās regulāri deldē sēdekli “Williams” komandas F1 simulatorā.
Ja iepriekš minēti argumenti par labu Botasa nolīgšanai nav pietiekami pārliecinoši, pieskaitiet vēl finansiālo, kam “Williams” gadījumā kā zināms ir liela nozīme. Nedēļā pirms Spānijas GP “Williams” komanda atsūtīja divas preses relīzes par diviem jauniem somu sponsoriem. “Wihuri” ir Somijas biznesa apvienība, kas sponsorē Botass jau kopš 2006.gada, bet “Kemppi” ir metināšanas iekārtu ražotājs, kas atbalsta somu pilotu kopš 2008.gada.
Tomēr Botasa gadījumā pieļauju, ka finansiālā puse tomēr bija tikai formalitāte, lai arī vajadzīga, jo ar talantu puisim viss ir kārtībā un pat vairāk. Paskatieties kaut vai uz sasniegumiem zemākajās klasēs (tabula zemāk) un arī viņa sniegums Formulā 1 ir pārliecinošs: no četrām treniņu sesijām, kurās viņš šogad ir piedalījies, trijās Botass ir bijis ātrāks par Pastoru Maldonādu, kuru šobrīd ceļam debesīs. Tas nenoliedzami ir lielisks rādītājs, ja ņemam vērā, ka pieredzes somu pilotam ir krietni mazāk.
Attiecībā uz to, kura vietu ieņems Botass, arī jautājumu nav. Bruno Sennam ir tikai viena gada līgums un turklāt brazīlietis šajos pirmajos posmos uz Maldonādo fona rāda ļoti bēdīgu sniegumu.
Jāpiebilst, ka man šogad Barselonā bija iespēja parunāt arī ar Valteri Botasu, jo viņš strādāja pirmajā testu dienā, bet atlikušajās dzīvojās pa komandas boksiem un sekoja vienības darbam. Soms atstāja ļoti nosvērta un piezemēta cilvēka iespaidu – ja salīdzinām ar citiem somiem, tad krietni vairāk viņš atgādina Miku Hakinenu nekā Kiki Raikonenu.
Valteri Botass sasniegumi zemākajās sacīkšu klasēs
| Sezona | Čempionāts | Komanda | Sac. | Pole | Uzv. | Punkti | Vieta | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2007 | Formula Renault 2.0 NEC | Koiranen Bros. Motorsport | 16 | 2 | 2 | 279 | 3. | |
| 2008 | Formula Renault 2.0 Eurocup | Motopark Academy | 14 | 7 | 5 | 139 | 1. | |
| Formula Renault 2.0 NEC | 14 | 13 | 12 | 365 | 1. | |||
| 2009 | Formula 3 Euroseries | ART Grand Prix | 20 | 2 | 0 | 62 | 3. | |
| Masters of Formula 3 | 1 | 1 | 1 | – | 1. | |||
| F3 Makao Grand Prix | 1 | 0 | 0 | – | 5. | |||
| 2010 | Formula 3 Euroseries | ART Grand Prix | 18 | 1 | 2 | 74 | 3. | |
| Masters of Formula 3 | 1 | 0 | 1 | – | 1. | |||
| F3 Makao Grand Prix | Prema Powerteam | 1 | 0 | 0 | – | 3. | ||
| Formula 1 | Williams F1 | Testu pilots | ||||||
| 2011 | GP3 sērijas | Lotus ART | 16 | 1 | 4 | 62 | 1. | |
| Britu Formula 3 | Double R | 3 | 0 | 1 | 17 | 17. | ||
| F3 Makao Grand Prix | 1 | 0 | 0 | – | – | |||
| Formula 1 | Williams F1 | Testu pilots | ||||||




