Sebastians Fetels izteicās, ka nevaram mēs šogad sagaidīt 20 uzvarētājus 20 sacīkstēs. Tas tiesa, bet astoto gan mēs vēl gaidām.

“F1LV

Jau rakstīju, ka “Pirelli” sporta nodaļas boss Pols Hemberijs par favorītu Valensijā uzskata Mihaelu Šūmaheru. Kā pamatojums tam ir vācieša pole Monako ielu trasē un “Mercedes” ātrums sacīkšu režīmā. Tomēr bez Šūmahera mums ir vēl pārītis ļoti labi pretendenti – “Lotus” komandas piloti.

Interesanti, ka ceturtdienas preses konferencēs Valensijā tieši “Lotus” piloti Romēns Grožāns un Kimi Raikonens no žurnālistu puses tika uzrunāti kā galvenie pretendenti, lai pagarinātu jau tā iespaidīgo dažādo uzvarētāju rekordu. Pats interesantākais šajā lietā ir tas, ka Grožāna izredzes tiek vērtētas augstāk nekā Kimi Raikonena.

Raikonena sezonas pirmā daļa nav bijusi ideāla, taču viennozīmīgi tā nav bijusi arī izgāšanās. Attiecībā uz Raikonena izredzēm nedaudz piesardzīgu dara divas lietas. Vispirms jau somu pilota pastāvīgās problēmas ar stūres iekārtu un pastiprinātāju, kas ir ļoti delikāts jautājums, jo lielā mērā jāpielāgo pilotēšanas stilam, taču tajā pašā laikā ir ļoti grūti regulējams un prasa lielu darba ieguldījumu no mehāniķu puses. Atceramies, ka Monako GP treniņu laikā Raikonens prasīja komandai pilnībā nomainīt stūres pastiprinātāja sistēmu un tas maksāja lielu trases laiku. Baumo, ka tādēļ starp Kimi un komandu pat esot radies nevēlams sasprindzinājums, bet pats Raikonens par šādiem apgalvojumiem protams tikai paraustīja plecus. Otra lieta ir Kimi kvalifikācijas sniegums, kas šogad ir bijis vājāks nekā komandas biedram Grožānam. Līdzšinējos septiņos posmos tikai vienu reizi Raikonens startā ir bijis priekšā Grožānam.

“Lotus” stiprā puse nenoliedzami ir ātrums sacīkstē un spēja saglabāt riepas darba temperatūrā ilgāk par citiem – uzskatāms pierādījums tam ir Kanāda, kur Grožāns mainīja riepas reizē ar Alonso, bet pēdējos apļos atšķirībā no “Ferrari” pilota uzrādīja apļa laikus, kas bija ātrāki par līdera Hamiltona rezultātiem. Tomēr pagaidām ir iegāzusi starta pozīcija, jo “Lotus” regulējumi ir ar izteiktu uzsvaru uz sacīksti.

Ja paskatāmies uz statistiku, tad sešās no septiņām sacīkstēm uzvaru ir guvis pilots, kas startēja no pirmās rindas. Izņēmums ir Malaizija, kur Alonso uzvarēja no astotās pozīcijas, taču tā bija lietus sacīkste. Arī “Lotus” boss Ēriks Buljē ir atzinis, ka komandai šobrīd jāliek nedaudz lielāks uzsvars uz kvalifikāciju, bet tajā pašā laikā nedrīkst zaudēt sacīkšu ātrumu. Cerēsim tas izdosies, jo tad varam tiešām cerēt uz astoto uzvarētāju Valensijā, jo citi priekšnoteikumi ir kā radīti “Lotus” komandai: lielais karstums, abrazīvais trases segums un bremžēsanas/paātrināšanās trases konfigurācija, kurā dominē vidēja ātruma līkumi. Turklāt “Pirelli” ir atgriezušies pie mīkstā/vidējā riepu tipa Valensijā, kas krietni labāk patīk “Lotus”, jo ar supermīksto, ko izmantoja Kanādā un Monako bija zināmas problēmas.

Kopsavilkums: mums uz papīra iz trīs favorīti no tiem, kas vēl nav izcīnījuši uzvaras – Šūmahers, Raikonens, Grožāns. Es naudu liktu uz Romēnu Grožānu, kurš visas uzvarai vajadzīgās īpašības nodemonstrēja Kanādā. Vel tikai vajag labu starta pozīciju un pacietību izdzīvot pirmo sacīkstes apļus.

1 KOMENTĀRS

  1. es turu iikshkji par Lieljaani. nekad taa iisti nav paticis Raikonens. laikam deelj vinja kategoriskajiem faniem ‘the best-otaajiem’.

    Romanns sezonas saakumaa pielaida debitanta kljuudas. tagad ar katru saciiksti vinjsh kljuust arvien labaaks. ko nevar teikt par Kimi sniegumu.