Kamēr Minhenes tiesa piespriedusi astoņus ar pusi gadus cietumsoda Džerardam Gribovskim, Formula 1 pasaule gaida vai Vācijas institūcijas nolems uzsākt kriminālvajāšanu arī pret Berniju Eklstonu.

Jau tika rakstīts par “Bayern Landesbank” darbinieka Gribovska kukuļņemšanas lietu 2005.gadā, kad notika Formula 1 īpašuma tiesību pārdošana “CVC Capital Partners”. Gribovskis pieņēma $44 miljonus lielu kukuli no Eklstona un nodrošināja, lai 48% Formula 1 īpašumu daļas pārdošanas process notiktu bez aizķeršanās un valsts nodokļu kontroles institūciju iejaukšanās.

Minhenes tiesas tiesnesis Peters Nols savā spriedumā atzīmēja, ka tieši Bernijs Eklstons ir bijis “virzītājspēks” kukuļošanas skandālā, savukārt Gribovskis izrādījis “lielu kriminogēnu enerģiju”. Pēc liecībām, ko Eklstons sniedzis pērn Gribovska lietā, varēja noprast, ka viņš ir ticis šantažēts veikt maksājumu, lai nebūtu jāmaksā milzīgas summas nodokļos. Tomēr pēc Minhenes tiesas sprieduma var secināt, ka 81 gadu vecais Eklstons ir bijis līdzvainīgs noziegumā. Tagad atliek gaidīt vai Vācijas institūcijas nolems uzsākt tiesvedību arī pret Eklstonu.

“Es domāju, ka Gribovska kungs pateica viņiem to, kas viņam bija jāpasaka,” pats Eklstons komentēja situāciju “Reuters” ziņu aģentūrai. “Es nedomāju, ka pret mani tiks uzsākta tiesvedība, tomēr nekad neko jau nevar zināt.”

Tostarp tiek ziņots, ka “Mercedes” komandas līdzdalība Formula 1 čempionātā pēc šīs tiesvedības var būt apdraudēta, jo “Daimler” vadības pārstāvji esot ieteikuši vācu komandai izstāties no Formula 1 čempionāta. Nevar aizmirst, ka šīs kompānija politika vienmēr ir bijusi distancēties no jebkādiem korupcijas skandāliem.

Turklāt nevar aizmirst, ka “Mercedes” ir vienīgā no ‘lielajām komandām’, kas nav parakstījusi jauno Konkordes līgumu, kas būs spēkā no 2013. līdz 2020.gadam. Iepriekš “Mercedes” nebija mierā ar tai piedāvātajiem finansu noteikumiem, tomēr tagad situācija var kļūt vēl komplicētāka. Atgādinām, ka “Mercedes” nodrošina ar dzinējiem trīs F1 komandas – “Mercedes”, “McLaren” un “Force India”.

1 KOMENTĀRS

  1. bija dzirdeets agraak, ka arodbiedriibu reps Stutgartes “uzraudziibas padomee” dzina taadu politiku, ka nevajag Daimlera arbaiteriem to Formulu1

    Izskataas, ka politikaanim buus jauni trumpji iedoti rokaas no Herr Gribkowski procesa.. 🙁

    Kas attiecas uz rulaadi “Nevar aizmirst, ka šīs kompānija politika vienmēr ir bijusi distancēties no jebkādiem korupcijas skandāliem.” – un Riigas zili-baltie autobusi taalu paspeejushi aizdistanceeties??

  2. Drizak jau to varétu nosaukt par Mercedes kaunpilnu muksanu no F1. Pa siem 3 gadiem nevienu reizi ta nopietni nav cinijusies par titulu. Man liekas, ka daziem tur laiks aiziet, piem. Haugam. Neatkarigi no ta, vai komanda paliek vai ne.