Ļoti dīvains incidents, kas notika “Marussia” komandas testos, visdrīzāk pieliks punktu Marijas de Villotas karjerai.

Vēlreiz īsumā notikušais: taisnes testos Daksfordas lidlaukā Marija de Villota ar “Marussia” formulu pēc viena veikta brauciena atgriezās pie inženieriem, bet tā vietā, lai pēc apgrieziena samazinātu ātrumu un apstātos (mirklis attēlā augšā) pēkšņi paātrinājās līdz 50-60 km/h un ietriecās skrejceļa malā esošajā transportierī, kas bija atvedis šo formulu uz testiem. Par nelaimi, transportierim bija puspacelts traps, kas atradās tieši pilota galvas augstumā un smāgāko triecienu De Villota uzņēma ar ķiveri.

Pēc Londonā veiktās operācijas pagaidām ir apstirpināts, ka spāņu autosportiste ir zaudējusi labo aci un guvusi smagas sejas un galvas traumas. Tomēr kopumā ārsti viņas stāvokli vērtē kā stabilu, lai arī pēc avārijas pirmās 15 minūtes viņa bijusi bezsamaņā un nav kustējusies. Pagaidām nav noskaidrots vai incidentu izraisījusi tehniska kļūme vai arī pilota mazā pieredze.

Kas attiecas uz pašu Mariju de Villotu, tad šīs sezonas sākumā viņa tika apstiprināta “Marussia” komandā kā testu pilots un šī viņai bija pirmā iespēja pildīt savus pienākumus. Nenoliedzami De Villotai tikt pie šāda amata plīdzēja sponsoru nauda, sakari un neslēpsim, arī dzimums, jo maz ticams, ka “Marussia” komanda nolīgtu mazpazīstamu 32 gadus vecus spāņu pilotu bez atbilstošas kvalifikācijas, jo Marijai de Villotai nebija superlicence, kas ļauj startēt ar Formula 1 sacīkstēs, tomēr uz testiem šie ierobežojumi neattiecas.

Marijas tēvs Emilio de Villota savulaik 1977. gadā piedalījās divos F1 posmos, “Iberia Airlines” komandas sastāvā (“McLaren-Cosworth”) izcīnot 13. un 17. vietu. Pārējās 13 sacīkstēs šobrīd 65 gadus vecais izbijušais autosportists nespēja pārvarēt kvalifikācijas barjeru.

1 KOMENTĀRS

  1. Būs pieredze citiem, ka nevajag naudu nolikt pāri visam. Pirmajā vietā jābūt drošībai, vajag izvērtēt pilota spējas. Pieredzējušāks pilots varbūt būtu izvairījies, ja arī tā bija tehniska kļūme

  2. diezgan dīvains incidents…kā jau tādā nelielā testā var notikt – aizsūta pārdesmit cilvēku kas visi ar kautko aizņemti un nav neviena kas koorinētu drošību – skat cik tur visādas tehnikas turpat aiz līkuma, jebkurš pilots var ietriekties jebkurā no tiem.

    • ir iznaacis pa dazhaadu auto-un-formulu saciikshu paddockiem pastaigaat vienotru reizi, bet, jaasaka, transportfuures rampa (aizmugureejaas ‘durvis’) pusnolaista ikuraat pilota galvas augstumaa nav redzeeta nekad..

      jebnu zemee pavisam, jebnu gaisaa vismaz tik augstu, ka piipli var staigaat pa apaksu.

      kaadam par shito vajadzeetu norauties. Bet krieviem jau dengi ne problema, atpirksies