Foto: Aldis Putniņš

Kamēr iespaidi pēc Itālijas GP nav pagaisuši, tiek cītīgi strādāts pie juanā EMAG numura, kurš dienas gaismu ieraudzīs nākamajā nedēļā pirms Singapūras GP.

“F1LV

Šobrīd cītīgi gatavojam jauno EMAG numuru un līdz ar to nedaudz mazāk uzmanības tiek pievērsts jaunumiem blogā. Tomēr vairāki ziņu virsraksti šodien piesaistīja uzmanību un manuprāt bija apspriešanas vērti. Turklāt visas šīs ziņas saistītas ar jauno pilotu tēmu – vai F1 pamazām sākas paaudžu maiņa?

Luka di Montidzemolo – Peresam ir par agru pāriet uz “Ferrari”.

“Ferrari” prezidents uzskata, ka meksikānis vēl nav gatavs tik nopietnam izaicinājumam, jo jaunam pilotam ir uzlikts liels slogs uz pleciem – vispirms jau psiholoģiskā ziņā. No tā mēs varam secināt, ka Peress šobrīd nav pirmais rindā uz Masas vietu un tā vien izskatās, ka pats Masa ir pirmais uz šo vietu, jo komanda ir spītīgi turējusies pie viņa un pamazām brazīlietis sāk darīt to, kas viņam ir jādara – piesedz Alonso muguru un vāc punktus komandas krājkasītē. Ja salīdzinām Masas debiju savulaik “Ferrari” pēc skološanās “Sauber”, tad, protams, Peresam ir krietni mazāk pieredzes, kā toreiz bija brazīlietim, kurš varēja bez ierobežojumiem arī testēt “Ferrari” formulu. Tomēr mans subjektīvai viedoklis ir tāds, ka Masa savā debijas laikā ne tuvu nebija tik labs un nobriedis pilots, kā Peress ir jau tagad.

Vidžajs Malja – savus pilotus tik viegli neatdošu

Niko Hilkenbergs un Pols di Resta šobrīd ir ‘karsti’ produkti pilotu tirgū, jo jau pierādījuši savu talantu un nu ieguvuši arī pieredzi. Abi tikuši saistīti ar pāreju uz “McLaren”, “Ferrari” un “Mercedes”, lai gan uz nākamo sezonu abiem ir spēkā līgums ar “Force India”. Tas nozīmē, ka darījuma gadījumā nāksies izpirkt šo līgumu un Malja noteikti savus trumpjus pa lēto neatdos. Turklāt interesatni, ka “Force India” šobrīd ir tāda vai citāda veida sadarbība ar visām trim šīm komandām: “Mercedes” dzinējs, “McLaren” tehniskā sadarbība un “Ferrari” akadēmijas pilots Žils Bjanki kā komandas rezervists. Tas nozīmē, ka pie jebkura risinājuma “Force India” atdodot savu pilotu varētu iegūt dividendes no šīm lielajām komandām – tehniskās sadarbības ziņā vai finansiālā ziņā. Tostarp gan jāatceras, ka Di Restam ir sena vienošanās ar “Mercedes” un šeit nav precīzi zināms, cik liela teikšana juridiski joprojām ir kompānijai par skotu pilota karjeru.

Bjanki plosās Maņikūrā

Žils Bjanki jau otro dienu pēc kārtas uzrādīja labāko apļa laiku jauno pilotu testos Maņikūrā, kur piedalās trīs komandas: “Force India”, “Ferrari” un “Mercedes”. Francūzis “Ferrari” akadēmijas uniformu pagaidām ir nolicis skapī un Francijā pārstāvēja “Force India” komandu. Tas ir tikai loģiski no vienības puses, jo Bjanki aizvada komandā arī atsevišķas treniņu sesijas un ir labi sastrādājies ar inženieriem, līdz ar to “Force India” šos it kā jauno pilotu testus sezonas vidū var ļoti efektīgi izmantot jauninājumu pārbaudēm. Abas pārējās vienības nav tik labās pozīcijās, jo tās pārstāv jaunie piloti, kuriem pieredze ar F1 mašīnu ir minimāla vai nekāda: “Mercedes” sastāvā strādā Sems Bērds, bet “Ferrari” pārstāv itālietis Davide Regons, kurš “Ferrari” uniformā pastaigājās arī pa paddoku Moncā.