Šorīt notikušajā Korejas “Grand Prix” izcīņā par uzvarētāju kļuvis Sebastians Fetels, kurš reizē arī izvirzījies vadīnā F1 kopvērtējumā, kamēr “Red Bull” komanda, otrajā vietā finišējot Markam Vēberam, ieguva pirmo dubultuzvaru 2012. gadā. Trešo vietu izcīnīja līdzšinējais čempionāta līderis Fernando Alonso no “Ferrari”.

Starts mazliet veiksmīgāks izdevās Fetelam, kurš pirms pirmā līkuma nokļuva tieši blakus “pole position” īpašniekam Vēberam, taču atradās iekšmalā un viegli spēja pārņemt vadību. Atraktīva cīņa turpinājās arī nākamajās taisnēs – Vēbers neveiksmīgi centās atkarot zaudēto pirmo vietu, bet Alonso trešajā līkumā tika garām Hamiltonam.

“F1LV

Diviem braucējiem sacensības beidzās jau pirmajā aplī, kad cīņas karstumā Kobajaši kļūdoties aizķēra priekšā braucošos Rosbergu un Batonu. Zīmīgi, ka tieši Kobajaši sacensības spēja turpināt, lai arī ar bojātu mašīnu bija spiests doties boksos, vēlāk saņēma “drive through” sodu un beigās vienalga izstājās.

“Mani aizķēra Kobajaši,” pa radio komandai sūdzējās Batons, kuram šī neveiksme nozīmē beigas cīņai par čempiontitulu. “Kas par idiotu!”

14. un 15. aplī visi vadošie braucēji devās boksos, taču tobrīd jau sportisti bija paretojušies un pozīciju izmaiņas nenotika – drošā vadībā joprojām atradās Fetels, kuram sekoja Vēbers, Alonso, Hamiltons, Masa un Raikonens. Tiesa, Hamiltons drīz sāka sūdzēties par problēmām ar riepām, Masa tika viņam garām, paceļoties uz ceturto pozīciju, bet pats “McLaren” pilots jau 26 apļa beigās otro reizi devās pēc jaunām riepām.

Tikai starp 32. un 35. apli boksos otro reizi iebrauca arī pārējie līderi. Rezultātā Fetels, kurš pirms tam vienā no līkumiem kļūdījās bremzējot un izbrauca ārpus trases, saglabāja vadību, bet aiz viņa turpināja braukt Vēbers, Alonso, kuram cieši uz pēdām mina pēdējās sacīkstēs arvien labāk braucošais komandas biedrs Masa, kā arī Raikonens un Hamiltons, kuri uz boksu apmeklējumu rēķina bija apmainījušies vietām. Jau ilgu laiku Fetela pārsvars pār otrajā vietā braucošo Vēberu saglabājās piecu un vairāk sekunžu apmērā.

Tikmēr Hamiltons 42. aplī veica vēl vienu riepu nomaiņu, kas viņam bija jau trešais pitstops šajā dienā, atkrītot uz desmito vietu.

Fetelam izcīnot trešo uzvaru pēc kārtas, izdevies kļūt arī par jauno F1 kopvērtējuma līderi. Gandrīz četrus mēnešus vadībā atradās Alonso. Savukārt Vēbers, finišējot otrajā vietā, nodrošināja “Red Bull” pirmo dubultuzvaru 2012. gada sezonā. Tā, starp citu, ir pirmā reize, kad kāda no komandām šogad vispār izcīna pirmās divas vietas. Līdzšinējais kopvērtējuma līderis Alonso finišēja trešais un var teikt, ka viņa un Fetela starpā cīņa sākas no nulles – abus šķir seši punkti, kad līdz sezonas beigām vēl četras sacīkstes.

Tikmēr vēl vienu labu sacīksti aizvadīja Alonso pārinieks Masa, kuram gan komanda pa radio ieteica neturēties cieši aiz muguras komandas biedram, lai neapdraudētu titula pretendenta sacīksti. Raikonens beigās finišēja piektais, aiz sevis atstājot Hilkenbergu, Grožānu, “Toro Rosso” pilotus Verņē un Rikjardo, kā arī Hamiltonu, kurš neilgi pirms finiša aizķēra trasē nokļuvušos mākslīgās zāles gabalus un tik tikko spēja iegūt pēdējo pieejamo punktu. Līdz ar to “Red Bull” un “Ferrari” šajā reizē savāca visvairāk pieejamos punktus, bet “McLaren” tika tikai pie viena, no otrās kontruktoru kausā vietas atkrītot uz trešo.

Nākamais F1 posms notiks 28. oktobrī Indijā.

Korejas GP izcīņas rezultāti
14. oktobris, Jeongama (Dienvidkoreja)

Vieta Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 55 1:36:28.651 2 25
2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 55 +8.231 1 18
3 Fernando Alonso Ferrari 55 +13.944 4 15
4 Felipe Massa Ferrari 55 +20.168 6 12
5 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 55 +36.739 5 10
6 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 55 +45.301 8 8
7 Romain Grosjean Lotus-Renault 55 +54.812 7 6
8 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 55 +1:09.589 16 4
9 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 55 +1:11.787 21 2
10 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 55 +1:19.692 3 1
11 Sergio Perez Sauber-Ferrari 55 +1:20.062 12
12 Paul di Resta Force India-Mercedes 55 +1:24.448 14
13 Michael Schumacher Mercedes 55 +1:29.241 10
14 Pastor Maldonado Williams-Renault 55 +1:34.924 15
15 Bruno Senna Williams-Renault 55 +1:36.902 17
16 Vitaly Petrov Caterham-Renault 54 +1 aplis 18
17 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 54 +1 aplis 19
18 Timo Glock Marussia-Cosworth 54 +1 aplis 20
19 Charles Pic Marussia-Cosworth 53 +2 apļi 24
20 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 53 +2 apļi 23
Izstājās
Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 16 22
Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 16 13
Nico Rosberg Mercedes 1 9
Jenson Button McLaren-Mercedes 1 11


F1 čempionāta kopvērtējums pēc 16. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1 Sebastian Vettel 215 1 Red Bull/Renault 367
2 Fernando Alonso 209 2 Ferrari 290
3 Kimi Raikkonen 167 3 McLaren/Mercedes 284
4 Lewis Hamilton 153 4 Lotus/Renault 255
5 Mark Webber 152 5 Mercedes 136
6 Jenson Button 131 6 Sauber/Ferrari 116
7 Nico Rosberg 93 7 Force India/Mercedes 89
8 Romain Grosjean 88 8 Williams/Renault 58
9 Felipe Massa 81 9 Toro Rosso/Ferrari 21
10 Sergio Perez 66 10 Marussia/Cosworth 0
11 Kamui Kobayashi 50 11 Caterham/Renault 0
12 Nico Hulkenberg 45 12 HRT/Cosworth 0
13 Paul Di Resta 44
14 Michael Schumacher 43
15 Pastor Maldonado 33
16 Bruno Senna 25
17 Jean-Eric Vergne 12
18 Daniel Ricciardo 9
19 Timo Glock 0
20 Heikki Kovalainen 0
21 Vitaly Petrov 0
22 Jerome D’Ambrosio 0
23 Charles Pic 0
24 Narain Karthikeyan 0
25 Pedro de la Rosa 0


1 KOMENTĀRS

  1. Starts: 1.Vēbera zaudējums Fetelam bija prognozējams. 2. Hamiltona formulas paātrinājums startā bija zemāks nekā abām Ferrari formulām – loģiski zaudēta viena vieta. 3. Kobajaši atkal parādīja savu stulbumu, taranējot Batonu. Sacensības turpinājums: pirmie boksu apmeklējumi nakā būtiska nemainīja. Masa, apdzenot Hamiltonu, vēlreiz pierādīja, ka Ferrari ir otrā ātrākā komanda pēc Red Bull. Tālāk aizraijoša cīņa starp Hamiltonu un Raikonenu – mans Luiss atkal parādīja, ka var būt agresīvs. Otrie boksi: McLaren kārtējā nelielā ķibele. Bet vēl viena Hamiltona zaudētā vieta vienkārši pierādīja, ka Lotus ir 3. ātrākā komanda – ātrāka par Mclaren (varbūt , ka tomēr jau tad Hamiltonam bija tehniskās ķibeles). Luisa trešais boksu apmeklējums pierādīja, ka atkal McLaren netiek galā ar savu tehniku. Tālāk uztraukumi par Fetela priekšējo labo riepu un ļoti interesants Mamiltona mašīnas pieāķējies “antispārns”. Galarezultāts: prieks par Fetela uzvaru un vadību kopvērtējumā. Skumjas par McLaren neveiksmi. Kauns par meršu startu – nekāda progresa – manam Luisam nākamie 3 gadi būs ļoti bēdīgi. Pats vainīgs: tādu izvēli viņš izdarīja. Bet galvenais cīņa par titulu turpinās – nu jau labākās krāsās!

  2. apsveicu visus saveejos! Sebs beidzot ir tajaa vietaa kopveerteejumaa, kuraa vinjam vajag buut. kljuudu kvalifikaacijaa vinjsh lieliski noveersa saciixtes startaa.

    bet kas notiek ar Maklaaren? vai kaads F1 tehnisko pusi peetosh liidzjuteejs man var paskaidrot kaa var buut taa, ka pirms 3 posmiem Maki bija aatraakie visa veida trasees, bet tagad knapi punktos iebrauc?

    veel patika zinjojums Massam no Ferrari: “Fernando is slower than you, keep your distance” 🙂 Alonso mashiinai nebija tehnisku probleemu. Massa vienkaarshi bija aatraaks. taapeec sveicieni arii visiem Massas liidzjuteejiem.

    shii saciikste bija speeciigs pozitiivo emociju laadinjsh visai dienai 🙂

    • domaju ka seit nostradaja laikapstakli, jo maki ir izteikti atri trases kur temperetura ir samera augsta, bet seit bij ieverojami vesaks neka parasti un ka mes zinam pat 2 gradu izmainas sim riepam jau nodara pari, lidz ar to vini nesprj dabu riepas optimalajas tempreturas un izskatas ka hamis vinas sodien parkarseja jo dila atri

    • nu vel viena svariga lieta, hamim 18 apli saluza aizmugurejas balstiekartas antirool bar, lidz ar to tapec vina apla laiki strauji pasliktinajas un nacas pariet no 2 uz 3 pistopa strategijam, jo riepas ievarojami saka dilt

  3. kojebasi savaa elementaa 🙁

    Hilkenbergs smuki apdzina, nu, un MAS radio komunikaacija, ja to varetu kaut kaa pietamboreet Santander reklaamai, tas buutu apmeeram no taas pat sedevru kategorijas, kur ir Maximas doktordesas reklaama ar teicamnieku skolnieku Reini 🙂 jeb nemirstiigais sizets no Der Untergang, kad alozoivicham pasaka, ka Kimi ejot uz ferrari 🙂

  4. nu nezinu ka citiem, bet man rodas aizdomas ka f1 tomer iet nepareizaja virziena ar tam riepam, jo tiesam sacikstes beigas kad visiem butu jacinas pa vietam un jamauc cik var vini vis nomet sekunds no laika apliem un reali rapo lidz finisam, ka rezultata nekas nav prognozejams jo jebkuram no top5 var riepas izbeigties 2 likumos. varbu kadam liekas tas aizraujosi, bet man ka skatitajam liekaz tomer pastulbi,ka karaliskaja autosporta visu nosaka loterjas bilete.

    pa gonku runajot nu rosberga auto aizvaksana bija cirks, kas reali sacakareja visu labo, jo pirmajos aplos kad visi tur spiedas un cinijas butu bijis incigi skatities ka dbll no alonso ar drs muktu, bet ta ka drs bij izslegts tad edbull atravas un ta

    • Nu šobrīd jau ar riepām nav nemaz tik slikti. Drīzāk pat ļoti labi.
      90.jos gados vispār nevarēja pat prognozēt kurā brīdī riepa sprāgs. Sprāgs vārda tiešajā nozīmē.
      Tajos gados pat nenobraukta riepa mēdza sprāgt neparedzamā brīdī un pilots vienkārši izlidoja no trases…

      • Un vēl pirms sezonas bija jāizvēlas viens no diviem esošajiem riepu ražotājiem, kuru sezonas laikā nedrīkstēja mainīt. Un ja kāda komanda neparedzēja kuram būs labākas riepas, tad Sorry, paši vainīgi.

      • ne nu protams viduslaikos ar ar koka ratiem brauca, bet musdienu tehnologijas un laikemts lauj izveleties ko labaku, nevis loteriju, jo si gonka un cik klausijos komand radio no redbull, maklaren viniem nebija nevienam jausmas cik ilgi kalpos riepas un ka, piem hamis ar cietajam riepam cik ap 20apliem tik nomauca,ka bija jau breigusas.
        reedbuls kadus 2-3 aplus sifreti caloja pa riepam un pitstopiem

      • Tagad VISIEM noteikumi vienādi – konkrēts riepu komplektu skaits uz nedēļas nogali (attiecīgi treniņiem, Q un sacīksti), un tāpēc visi nostādīti vienādās pozīcijās – ja grib,lai brauc, kamēr riepās izirst pa sastāvdaļām, ja grib, lai brauc boksos kaut 5 reizes (ja vien nav iznīcinātas visas riepas iekš kvalifikācijas, tad šāds variants arī ir iespējams).
        Tas kā katra komanda mācēs izmantot riepas, jau ir gluži cits jautājums..
        Un laikos, kad bija 2 riepu piegādātāji, riepu dēļ atšķirība varēja būt katastrofāla (neveiksmīgā 2005.gada sezona priekš Ferrari un Bridgestone, piemēram)

      • ja elvij, bet pasi brauceji ir atzinusi ka kaut vai prime riepa viens komplekts no otras var atskirties.
        + vel katra sasija ed riepas savadak.
        bet tad jau sis parversas par kaut ko lidzigu eco brauksanai, jataisa f1 masinas nevis kura atraka bet kura vismazak ed riepas

  5. talak viss ka vilcienna aizaja.
    nu izsteniba prieks pa hami ka vins tmer nolema pariet uz mersiem, jo domaju ka vabu ne nakamgad bet aiznakam gad vins cinisies pa titulu n visa visma domaju ka saciks braucejam laba braukt nedaudz vajaka komanda un visu laiku progreset un iespejas izcint merkus neskatoties ka tie ir tikt top5, neka braukt ar stipru komandu kura jau 3 gadu nevar salikt visus punktus uz i un visu laiku cakarejas, ka sodien kaut vai boksi pierada, vai atkal nespeja saregulet formulu.

    nu bet labakais protams ka bija radio zina *masa nelien tik tuvu, ta tu neko neredzesi, lai labi apskatitu alonso formulu tev jabrauc 2 sec ataluma* nu ko lai saka masa ir lot labs klepju sunitis un es tiesam neapskauzu to brauceju kurs sevi necienis un aizies uz ferari ka 2 pilots, jo tas nozime ka savai karjerai pieliks treknu svitru 🙁 jo no labiem rezultatiem vinam butu jaaizmirst

    • šeit gan negribētu piekrist par otro pilotu, jo pirmo pilotu nosaka sezonas sākumā. Sezonas 2. daļā noskaidrojas kurš pēc punktiem vājākais un tas arī pienes “pienu” spējīgākajam. Massa arī ir bijis 1. pilota statusā 🙂 Ja Massa nobrauktu sezonas sākumu tāpat kā šodien, nu šaubos vai viņš būtu saņēmis ziņojumu-neskaties uz Alonso tik tuvu-redzi sabojāsi:)

      • uj ja masa butu nobraucis ka alonso sezonas sakuma tad ari tagad butu tads pats pazinojums.
        jaatceras ka ari jauninajumi nav abiem pilotiem. nu cita komanda ja bet ferari ir izteikta solo brauceju komanda

  6. Lai kā tas neizklausītos pēc veca skeptiķa purpināšanas, bet diemžēl izskatās, ka sezona,kas tik daudzsološi sākās, tikpat tizli beigsies. Redzot pašreizējo Fetela dominanci, tikai rūdītākie optimisti vairs var cerēt, ka sezonas izskaņā mūs vēl sagaida intriģējoša cīņa par titulu.

    • Tev tā rādās, ka limonāde negaršo 🙂 Kad Alonso bija 40 punktu pārsvars nemaz nebrēci, ka intriga zudusi. Bet tagad, kad galīgi vēl nav skaidrs, kurā no divām baznīcām zvanīs jau esi neapmierināts. 🙂 Pārējās baznīcas gan laikam zvaniķus var laist atvaļinājumā 😛

  7. pirmais aplis mega, pārējie diezgan garlaicīgi. pāris apļus no sākuma sabojāja dzeltenie karogi drs zonā, pēc tam gan atsevišķas smukas cīņas as Kimi un Grožāna piedalīšanos, bet kopumā nekā īpaša.

  8. Pro, dominance, kā iesākās, tikpat ātri var beigties. Vēl četras sacīkstes. Uzvarot visās četrās, var iegūt 100 punktus, Buļļi nevar teikt hop. Protams, izskatās pašlaik ļoti pārliecinoši, bet varbūt tas ir tikai mirkļa stiprums. McLaren neilgi atpakaļ tāpat bija ļoti pārliecinoši…….un kas ir tagad?

  9. Gribu atbildēt tiem, kas tik sparīgi liek mīnusus uz maniem komentāriem. Domāju, ka galvenokārt tas ir vārdu “mans Hamiltons” dēļ. Tik daudziem viņš nepatīk (kaut vai rases dēļ). Varat izlasīt manus 2 komentārus TVNET un APPOLO. Tur viņi nez kāpēc ir populārāko komentāru galvgalī. Un nevajag teikt, ka TVNET un APPOLO komentāru rakstītāji nekā nejēdz F1. Par Delfiem gan to varētu teikt. Man ir prieks gan par Fetela uzvaru, gan par to, ka prognožu konkursā no pjedestāla uzminēju 1. un 3. vietu, kā arī kvalifikācijas uzvarētāju un ātrāko apli.