Kādreizējais Formula 1 pilots Deivids Kulthards nolēmis likt punktu autosportista karjerai un pēc šīs sezonas pārtrauks dalību DTM salonmašīnu čempionātā.
Kulthards, kurš DTM startē trešo gadu, paziņojis, ka turpmāk savu laiku veltīs ģimenei un privātajam biznesam.
Karjeru Formulā 1 skotu pilots noslēdza jau 2008. gadā, pēc tam, kad bija pavadījis čempionātā 15 sezonas. Šajā laikā Kulthards pārstāvēja “Williams”, “McLaren” un “Red Bull” komandas, izcīnot 13 uzvaras un 2001. gadā sasniedzot savu labāko rezultātu, otro vietu.
Savukārt Vācijā bāzētajā DTM čempionātā Kulthardam nav izdevies izcīnīt nevienu uzvaru, bet šī viņam labākā sezona – sportists ar 14 punktiem šobrīd ieņem 12. vietu. DTM noslēdzošais posms tiks aizvadīts šajā nedēļas nogalē Hokenheimā.
Deivida Kultharda karjera autosportā
Sezona | Čempionāts | Posmi | ‘Poles’ | Uzv. | Ātr.apļi | Pjed. | Pun. | Vieta |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1989 | F-Ford 1600 Dunlop/Autosport | ? | ? | ? | ? | ? | ? | 1. |
F-Ford 1600 P&O Ferries Junior | ? | ? | ? | ? | ? | ? | 1. | |
F-Ford Festival | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | – | 3. | |
1990 | F-Opel Lotus Euroseries | 11 | 0 | 1 | 0 | 2 | ? | 5. |
F-Vauxhall Lotus | ? | ? | ? | ? | ? | 80 | 4. | |
BTCC | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 33. | |
1991 | Lielbritānijas F3 | 16 | 0 | 5 | 0 | 8 | 66 | 2. |
Makao GP | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | – | 1. | |
Masters of F3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | – | 1. | |
F3 Fuji Cup | 1 | 1 | 0 | ? | 1 | – | 2. | |
1992 | F3000 | 10 | 0 | 0 | 1 | 2 | 11 | 9. |
Makao GP | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | – | NC | |
1993 | F3000 | 9 | 0 | 1 | 2 | 4 | 25 | 3rd |
Formula 1 | Testpilots | |||||||
Lemānas 24 stundu brauciens | 1 | – | – | – | – | – | Diskv. | |
1994 | F3000 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 9. |
Formula 1 | 8 | 0 | 0 | 2 | 1 | 14 | 8. | |
1995 | Formula 1 | 17 | 5 | 1 | 2 | 8 | 49 | 3. |
1996 | Formula 1 | 16 | 0 | 0 | 0 | 2 | 18 | 7. |
1997 | Formula 1 | 17 | 0 | 2 | 1 | 4 | 36 | 3. |
1998 | Formula 1 | 16 | 3 | 1 | 3 | 9 | 56 | 3. |
1999 | Formula 1 | 16 | 0 | 2 | 3 | 6 | 48 | 4. |
2000 | Formula 1 | 17 | 2 | 3 | 3 | 11 | 73 | 3. |
2001 | Formula 1 | 17 | 2 | 2 | 3 | 10 | 65 | 2. |
2002 | Formula 1 | 17 | 0 | 1 | 1 | 6 | 41 | 5. |
2003 | Formula 1 | 16 | 0 | 1 | 0 | 3 | 51 | 7. |
2004 | Formula 1 | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 | 10. |
2005 | Formula 1 | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 | 12. |
2006 | Formula 1 | 18 | 0 | 0 | 0 | 1 | 14 | 13. |
2007 | Formula 1 | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 10. |
2008 | Formula 1 | 18 | 0 | 0 | 0 | 1 | 8 | 16. |
2009 | Formula 1 | Testpilots | ||||||
2010 | DTM | 11 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 16. |
2011 | DTM | 10 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 16. |
2012 | DTM | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 12. |
Sen bija laiks! Kulthards uzskatāms par vienu no pēdējās pāris desmitgadēs pārvērtētākajiem britu autosporta personāžiem. Mūžīgi izcēlies ar kaut kādu mistisku PR, kulstījis mēli presē un TV… Taču, kā jau rakstā uzskaitīts, viņa sportiskie sasniegumi ir stipri pieticīgi un principā viņš ierindojams pie tādiem pašiem lūzeriem kā, piemēram, Masa.
Nu nevajadzētu saukt uzreiz pa lūzeriem. Katrs pilots savā ziņā ir unikāls ja var sedēt pie F1 bolīda. Un neaizmirsti Pro kādā veidā Kulthards ienāca F1, ka tik tas nebija tālajā 1994 kad pēc liktenīgās avārijas aizstaja A.Sennu.
Tieši tā – Kulthards toreiz ieņēma Sennas vietu (ja tā var izteikties). Un tā bija grandioza haļava. Pēc traģēdijas Imolā šoks valdīja ne tikai Williams, bet visā 1.formulā, un attiecīgajā situācijā nekas cits neatlika, kā iesēdināt mašīnā jauniņo testpilotu. Patiesībā tas bija unikāls gadījums – top komandā brauc pilots pilnīgi bez F1 sacīkšu pieredzes. Protams, pēc tāda ‘grūdiena’ jebkurš uzņem zināmu inerci un pēcāk atzīmējas ar dažām uzvarām. Tomēr statistika ir nepielūdzama – pavadījis praktiski visu karjeru top-komandās, Kulthards tā arī nespēja būt pārāks kaut vai par saviem komandas biedriem.