Foto: Aldis Putniņš

“Pirelli” plānotās izmaiņas riepu jomā būs nenozīmīgas un krietni mazākas nekā sākumā bija plānots, jo FIA paziņojusi, ka izmaiņas veicamas tikai drošības apsvērumu dēļ.

Jauno situācijas skaidrojumu ar prieku ir uzņēmusi arī “Pirelli” kompānija, kuras lielākā vēlme mainīt riepu sastāvu ir motivēta ar iespēju novērst riepu sadalīšanos sacīkstes laikā, kā tas vairākkārt ir noticis pēdējos posmos. Lai izvairītos no līdzīgiem gadījumiem, kas eventuāli varētu novest pie bīstamām avārijām, tiks veiktas tikai nelielas izmaiņas riepu struktūrā.

Tomēr komandām, kā “Red Bull”, kas cerēja uz nopietnām izmaiņām riepu sastāvā, kuras palīdzētu tām pārvarēt straujos dilšanas tempus, būs jāatmet cerības uz šādu risinājumu – FIA ir stingri paziņojusi, ka nepieļaus nopietnas izmaiņas riepu sastāvos ar mērķi samazināt boksu apmeklējumu skaitu un dilšanas tempus.

Turklāt FIA ir paziņojusi, ka riepas netiks pielīdzinātas 2012.gada versijai, kā sākotnēji bija plānots. Savu nostāju FIA pamato ar noteikumu punktu 12.6.3., kurā teikts, ka riepu specifikācija tiek apstiprināta līdz 1.septembrim iepriekšējās sezonas laikā un vēlāk to vairs nedrīkst izmainīt, ja vien netiek panākta visu komandu vienbalsīga piekrišana. Lai gan noteikumos ir arī klauzula par to, ka izmaiņas var tikt veiktas gadījumā, ka riepu ražotājs vai FIA tehniskais delegāts atzīst tās par ‘tehniski nepiemērotām’, tomēr šis gadījums nekvalificējas zem šī punkta. Pēc FIA domām četru boksu apmeklējumu sacīkste un straujie nodiluma tempi nav pietiekami iemesli, lai būtiski mainītu riepu sastāvu.

1 KOMENTĀRS

    • Nu jā, Tev jau protams gribētos, lai F1 tiek pārvērsts par Matešica personīgo cirku un Fetelītis var čikstēdams vākt kārtējos 7 titulus pēc kārtas 😀 Tas noteikti palielinātu intrigu un popularitāti 😀

      • Ar domāšanu Tev nekad nav bijis viss ok, it sevišķi lietās kurās Tevi ir pārņēmusi kāda uzmācīgā doma 🙂 Vienīgai kas Tev ir -pārliecība, par to ka tavas domas un viedoklis ir vienīgais pareizais 🙂
        Es jau Tev teicu, kaut gan Tu jau nelasi to ko citi raksta, ja tas nesatur – slava Ivaram, ka neesmu pārāk norūpējies par ieguvēju vai zaudētāju no tā, mani interesē lai F1 joprojām valdītu sacīkšu gars, nevis mistiskas taupīšanas gars. Ja Tevi tā uztrauc Red Bull, tad ne jau viņi ir tie, kas ir lielākie zaudētāji no tām riepām, ja neesi pamanījis, tad Fetels joprojām ir.
        čempionāta vadībā 🙂
        Kas attiecas uz Tavu uzmācīgo ideju par Kimi kā ieguvēju. Nu ieslēdz kaut mazliet domāšanu, un padomā, kāpēc radījums no Valmieras ir attīstījis tādu milzīgu aktivitāti šai sakarā? 🙂 Šis par KImu norūpējies? Nesmīdini 🙂 Viņam, atškirībā no Tevis, vismaz ar instinktiem viss ir kārtībā 🙂 Un ja lēmums ir tāds kāds tas ir, tad tieši Ferrari ir tie, kas ir pateikuši – mums vairāk papildus konkurenti nav vajadzīgi. 🙂 Un pie šāda lēmuma to arī vairāk nebūs.
        Piespied sevi izlasīt un mēģini vienkārši kaut reizi padomāt no darba brīvajā darba laikā. 🙂

      • Vermin to jau mēs redzēsim cik vinsh iilgi buus vadibaa. bet man priecee FIA lēmums. beidzot ari maniisim kam ir taas stipras puses. jo ferrari un lotos ir jau to pieradijushi,ka vinjiem nav probleemas ar riepaam. redzeesim vai fettelim nevajadzees dzert drizumā nervu zāles .kur nu red bull energjija vinjam spees palidzees 😀

      • Man prieks Jāni, ka Tev ir liela pārliecība , ka Ferrari nav problēmu ar riepām. 🙂 Tev droši vien ir kāds labs izskaidrojums ārpus riepām, kāpēc iepriekšējā sacīkstē Massa pārstāja cīnīties ar Kimi par otro vietu, jau labu laiku pirms sacīkstes beigām 🙂 Droši vien saņēma pavēli – Fellipe, Kimi is faster than You. 🙂 Jeb arī tu sajūsmā par Alonso tāduu sīkumu nemaz nepamanīji. Tevi apmierina un sajūsmina, tas kā cīņa tiek pārtraukta lai aizripinātos līdz finišam. Mani nē. Vot arī visa starpība, kō mes meklējam F1. Tevi interesē tikai tas , kas pirmais pārripo pāri finiša līnijai, es gribu redzēt, lai tas notiek sacensībā līdz galam.

      • vermin tu saac sapnjot par paveelee:d tev gan buutu prieki ja dzirdeetu tieshraidee—vai ne:D sorry paveelees ir atlautas,un tur nav ko apspriest… dzirdeeju zinjaas,gan jau ka baumas.bet ir iespeeja ka bjanki buus tas kas nomainiis felipi 2014 gadaa:)

      • Speciāli Grauzējam:

        TU – F1 palicis neinteresants, muļķīgs, jāmaina riepas uz izturīgākām.
        ES – F1 nekad vēl nav bijis tik skatāms un aizraujošs.

        Manu taisnību apstiprina fakti, statistika, apdzīšanu skaits, skatītāju pieaugums, titula cīņa līdz pēdējam posmam.

        TU – F1 ir riepu taupīšanas sacensības, kam ar braukšanu nav nekāda sakara.
        ES – Labākie piloti ir labākie jebkuros apstākļos.

        Manu taisnību apstiprina punktu tabula – pirmajās 4 vietās ir 4 labākie piloti. Kur atrodas riepu taupītāji Perezs un Batons?

        TU – jāmaina riepu sastāvs tūlīt, jo tā gribi Tu un Matešics.
        ES – sastāvs jāmaina tikai uz jauno sezonu.

        Te stingru faktu manai taisnībai par labu nav, ir tikai mans viedoklis, bet ja Tev tiešām liekas, ka Matešics vai Montezomolo ir tie, kuriem ir jāakceptē riepu sastāvs un jānosaka uz kuru posmu ir jābūt kādām riepām, tad mums vienkārši vairs nav par ko runāt.

      • Nez… man kaut kā tiešām liekas, ka man ir 100% taisnība, bet Tev ir vienkārši nekompetenta, neobjektīva līdzjutēja emocijas.

      • Šaubu nav ,ka mums uz lietām ir pārāk atškirīgs redzējums. Tu, piemēram, negribi saskatīt acīmredzamo, ka riepu taupīšanas vārdā, notiek atteikšanās no cīņas par uzvaru no sacīkstes sākuma lidz beigām. Un ne jau tikai par uzvaru, tas ir visā peletonā. Tev tas liekas interesanti, man nē.
        Statistika – apdzīšanas? Viss jautājums ir tur ko mēs katrs uzskatām par apdzīšanu. Garām pabraukšanai 4-5 sekundes lēnākai mašīnai nav nekāda sakara ar apdzīšanu tāpat apbraukšanai nevienlīdzīgos apstākļos ar DRS palīdzību ar apdzīšanu ir maz sakara. Vismaz ne no autosporta sacensību viedokļa, tas ir FIA radīts samākslots šovs. Un tas ne ar ko neatškiras no apdzīšanas par apli. Tu to izbaudi, es uz to skatos vienaldzīgi. Tev garšo kandža, man konjaks, um glāzīte laba konjaka ir labāka par spaini kandžas 🙂
        Skatītāju skaita pieaugums? Ja tā ilgi turpināsies saruks, esmu pārliecināts. Cena ir pārāk augsta priekš surogātsacensībām.
        CIņa līdz sezonas beigām.? Pagājušo gadu bija, vai būs šogad šaubos. Katrā gadījumā pretendentu skaits jau tagad ir krietni mazāks kā pagājušogad. Un bez tam ar cīņas iepējām tā pašvakāk, jāaizripinās līdz finišam, nevis jācīnās
        Labākis ir labākais jebkuros apstākļos? 🙂 Pavisam interesanta tēze 🙂 Tātad Alonso braucot 2008, bija slikts 🙂 Kimi 2008 un 2009 gadā bija vēl sliktāks par pilnīgu nemākuli Massu…. Un tā var turpināt ilgi un daudz 🙂
        Protams, ka ne jau Matešicam vai Montezomolo ir jāregulē to kas notiek. Ja problēmas būtu tikai, teiksim, Red Bull tad tā būtu tikai viņu problēma. Bet problēmas taču jau ir globālas, Pašai FIA ir jāsaprot, ka lietas nepareizajā virzienā ir aizgājušas mazliet par tālu. Un patīk vai nepatīk kļūdas ir jālabo – un jo ātrāk, jo labāk.
        PS Uz Tavu īpašīibu būt pārliecinātam par sevi tādā mērā, ka Tavuprāt uz pasaules eksistē divi viedokļi Tavējais un Nepareizais es jau Tev norādīju, tur Tu nekā jauna nepateici. Vai Tev par to jāpriecājas vai jāizdomājas , jālemj Tev 🙂 Tev ar to jādzīvo 🙂

      • Varēji jau tik gari nerakstīt 😀 pietiktu, ja vienkārši uzrakstītu “man nepatīc Tu un tavs viedoklis. par faktiem man nav nekādas daļas” 😀 Bet nu to es zināju jau tāpat 😀

        Neiešu tērēt laiku un atspēkot katru Tavu teikumu (kaut gan varētu). Jau kuro reizi atkārtošu tikai vienu, kas Tev acīmredzot nepielec:

        Mūsdienu F1 aerodinamika spēlē tik lielu lomu, ka par “tīrām” apdzīšanām vari aizmirst, ja vien Tu negribi Šumahera laiku vilcieniņus ar apdzīšanu pitos.

        Tāpēc es izvēlos DRS, KERS un siera rituļus, bet Tev acīmredzot nāksies izvēlēties citu autosporta veidu, ja nespēsi pieņemt progresu.

      • Progresu? Samākslotu šovu sacensību vietā Tu sauc par progresu? 🙂 Tu domā , ka branda vietā varēs ilgstoši piedāvāt fufeli, uz kura rakstīts branda vārds, un tā arī nevienam nepieleks, ka branda vietā tiek saņemts kaut kas no sērijas ‘Ražots Ķīnā zem priedes’. Tā Lielajos sīpolos ražo jebkuru lietu, kas līdzīga brandam un arī raksīts branda vārds. 🙂 Ja Tu nespēj atškir brandu no fufeļa, tad tās ir Tavas problēmas. F1 a la šigada izpildījumā ilgi par autosporta brandu nepārdosi. 🙂

      • Un lai Tu saprastu mani pareizi. Var ieviest kaut kādus elementus vai tas būtu tas pats DRS skatāmības vai šova palielināsanai. Bet tas kas ir noticis šogad ir tas , ka šovs ir izspiedis no ši pasākuma scensības. Un kas ir par daudz tas jau ir par ļaunu. 🙂

      • Lai Tu saprastu mani pareizi – es nebūt neesmu īpašā sajūsmā par to, kas notiek ar riepām, bet ja man ir jāizvēlas no:

        a) braukt ar siera rituļiem visu sezonu

        b) nekonsekventi mainīt noteikumus sezonas vidū

        Es PILNĪGI noteikti izvēlos variantu A. Pie tam esmu pārliecināts ka ilgtermiņā šāds lēmums nāks F1 par labu. Izmaiņas riepās varēs izdarīt nākamgad, kad būs gūtas atziņas no visas sezonas, nevis no vienas sacīkstes.

        P.S. Pagājušajā gadā Valensijā arī bija 4 pitstopi un neviens neraudāja (jo vinnēja Fetelis?)

        P.S.S. Es arī ne par vienu nefanoju.

  1. nu var just ka tomer Ferari saja sporta vel ir diezgan liela ietekme 🙂 jo kaut ka lidz sim kamer sarkanie nav cikstejusi tas FIA parak aktivi nekustas 🙂
    bet man jau kaut ka liekas skatoties pedejos gadus ka rb tomer tiks gala ar tam riepu lietam un beigu beigas, vien pasi ferari atkal cikstes ka boksi ir pa daudz un vis juk un bruk. ar mersiem gan domaju ka bus smagak, jo viniem progres ir ieverojams bet masinas ir loti agresivas pret riepam un ari braucejiem abiem ir diezgan agresivs stils.

    bet nu ja sis cempionats jutami zaude savu pievilcibu…

  2. ir kas zaude pievilciibu ir kas nezaudee elmara kungs 🙂 un man shobriid patiik shis gads. vairaak pit stopu,jo labaak var redzeet kam labaak takatika nostradaa.bet nevis viens vai divi pitstopi,un garlaiko saciiksti. un neviens nechiikst.. ka tik negadaas ta ka fetels nepanjems 4 titulu buus dusmiigs uz buljiem un pametiis vieniibu,ka sak lauziis liigumu. ja ferrari vareeja kimi raikkonenam labu nororaaru samaksaat,un panjemt alonso,tad es neredzu ka tas notiks ari ar buljiem. es teikshu t SHIS CHEMPIS ir pa pirmo. un redzam kam galvinja stradaa ,lai taktika nostradaatu labi.

    • Jocigakais ir tas ka fetels nav mans Favorits Hehehe Man Gluzi Vienalga vai Uzacs, Pirksts Vai Ceptais Pirags Uzvar Galvenais Lai Uzvar Atrakais, Jo Jani Ja Tev Patik noverot sada Veida Mistiskas Riepu Strategijas Tad ieteiktu Tev Sekot Sim Cempionatam http://www.shell.com/global/environment-society/ecomarathon.html

      TUR ari Skatas Kad Saule Kur Un Cik Spid Un Kadas Trajektorijas Jalieto Lai bendzu Mazak Estu, Un Atrumi Driz Ari Izskatas Ka Bus Lidzigi Hehehe

      • Es jau Žurkas k-gam tikko piezīmēju, bet nu atkārtošos nedaudz:

        Šogad, tāpat kā citus gadus, uzvar ātrākais pilots. Šogad, tāpat kā vienmēr, uzvara ir lielā mērā atkarīga no riepām. Tā ka pēc būtības nekas nav mainījies.

        Kas attiecas uz ecorace… Ja nemaldos, tad arī F1 pitu celiņā brauks ar elektromotoriem. Tātad, ja kāds izrēķinās, ka ir izdevīgi uzlikt formulai saules baterijas, tad tās tur arī būs.

        Svarīgākais šajā situācijā ir būt konsekventiem un nemainīt riepu sastāvu sezonas vidū. Tas nenāks par labu nevienam.

      • Tā rādās , ka Tev ir problēmas ne vien ar izpratni bet arī ar angļu valodu :P. Ja sacensībās ir šova elementi tad tiktāl viss ir ok. Ja sacensību vietā ir tikai šovs, tad tas jau ir cirks.

  3. Jāpiebilst, ka es 100% esmu par šovu. Par šovu, kurā uzvar labākais pilots un labākā komanda. Ja jautātu man, tad es vēl noteikti ieviestu arī mākslīgo lietu.

    Un noteikti atceltu debīlo noteikumu, ka nevar aiztāvēt savu pozīciju, jo ar DRS un KERS ieviešanu priekšā braucošajam vajag dot kaut kādu iespēju aizstāvēties.