Amerikāņu pilots Eds Kārpenters izcīnījis “pole position” pirmas leģendārajām “Indy 500” sacīkstēm, kas nākamās nedēļas nogalē norisināsies Indianapolisas motoru spīdvejā ASV.
32 gadus vecais Kārpenters šobrīd ir vienīgais IndyCar pilots, kurš startē pats savas komandas (“Ed Carpenter Racing”) sastāvā un aizvada visus čempionāta posmus. Līdz šim augstākā starta vieta “Indy 500” viņam bijusi astotā, bet labākā pozīcija finišā – piektā, kas sasniegta 2008. gadā, vēl startējot “Vision Racing” sastāvā. IndyCar sacensībās viņš savā karjerā kopš 2003. gada guvis divas uzvaras.
Kārpenters šonakt notikušajā kvalifikācijā uzrādīja tikai piekto labāko rezultātu, tomēr starta vietas “Indy 500” tiek izcīnītas summējot vidējo ātrumu četru lidojošo apļu summā. Karpentera ātrums bija 228.762 jūdzes stundā jeb 368 km/h un tas bija labākais starp visiem dalībniekiem. Tiesa, IndyCar čempionāta kopvērtējumā Kārpenters ir tikai 21. pozīcijā un nevienā no šogad notikušajām četrām sacīkstēm nav finišējis augstāk par 14. vietu.
Vēl pārsteidzošāku otro starta vietu ieguva “Andretti Autosport” komandas debitants Karloss Munozs (228.342 jūdzes stundā). Kolumbietis vēl nekad nav piedalījies IndyCar sacensībās, taču jau debijas reizē startēs otrais. No pirmās rindas “Indy 500” sāks arī Munoza komandas biedrs Marko Andretti (228.261 jūdzes stundā), kura līdz šim labākais rezultāts Indianapolisā ir otrā vieta debijas reizē 2006. gadā.
No otrās rindas sacensības uzsāks vēl viens “Andretti Autosport” pilots EJ Vizo, kā arī AJ Almendingers un Vils Pauerss, kuri pārstāv “Team Penske” nometni. Pašreizējais IndyCar čempions Raiens Hanters-Rejs kvalificējies septītajai starta vietai, aiz sevis atstājot Elio Kastronevesu un Džeimsu Hinčklifu, kurš vienīgais aizvadīto četru IndyCar posmu laikā guvis divas uzvaras. Šie trīs okupēs trešo starta rindu.
Tikai no 17. vietas šogad “Indy 500” sāks pērnā gada uzvarētājs Dario Frankitti, kamēr vienu pozīciju augstāk kvalificējies otrs “Chip Ganassi Racing” pilots Skots Diksons, kurš pirms gada šajās sacensībās ieguva otro vietu. Pašreizējam IndyCar čempionāta līderim Takumam Sato no “AJ Foyt Racing” komandas 18. starta vieta.
“Indy 500” starta kārtība
Vieta | Pilots | Komanda | Mašīna | Ātrums (mph) |
1. | Ed Carpenter | Carpenter | Dallara-Chevrolet | 228.762 |
2. | Carlos Munoz | Andretti | Dallara-Chevrolet | 228.342 |
3. | Mario Andretti | Andretti | Dallara-Chevrolet | 228.261 |
4. | EJ Viso | Andretti | Dallara-Chevrolet | 228.150 |
5. | AJ Allmendinger | Penske | Dallara-Chevrolet | 228.099 |
6. | Will Power | Penske | Dallara-Chevrolet | 228.087 |
7. | Ryan Hunter-Reay | Andretti | Dallara-Chevrolet | 227.904 |
8. | Helio Castroneves | Penske | Dallara-Chevrolet | 227.762 |
9. | James Hinchcliffe | Andretti | Dallara-Chevrolet | 227.070 |
10. | JR Hildebrand | Panther | Dallara-Chevrolet | 227.441 |
11. | Alex Tagliani | Herta | Dallara-Honda | 227.386 |
12. | Tony Kanaan | KV | Dallara-Chevrolet | 226.949 |
13. | Oriol Servia | Panther/Dreyer&Reinbold | Dallara-Chevrolet | 226.814 |
14. | Justin Wilson | Coyne | Dallara-Honda | 226.370 |
15. | Sebastien Bourdais | Dragon | Dallara-Chevrolet | 226.196 |
16. | Scott Dixon | Ganassi | Dallara-Honda | 226.158 |
17. | Dario Franchitti | Ganassi | Dallara-Honda | 226.069 |
18. | Takuma Sato | Foyt | Dallara-Honda | 225.892 |
19. | Charlie Kimball | Ganassi | Dallara-Honda | 225.880 |
20. | James Jakes | Rahal Letterman Lanigan | Dallara-Honda | 225.809 |
21. | Simon Pagenaud | Schmidt | Dallara-Honda | 225.674 |
22. | Townsend Bell | Panther | Dallara-Chevrolet | 225.643 |
23. | Ryan Briscoe | Ganassi | Dallara-Honda | 225.265 |
24. | Simona de Silvestro | KV | Dallara-Chevrolet | 225.226 |
Pārējās no 33 starta vietām tiks noteiktas “Bump Day” kvalifikācijā.
Kārpenters ir ovālu speciālists (un pilnīga nulle road course un street course trasēs) tā kā viņa PP nav nekāds super brīnums. Bet nu atšķirībā no F1 tas PP neko neizsaka. 😉
Reāli blīvi rezultāti, turklāt vidējais ātrums pieaudzis par 2-3 jūdzēm, salīdzinot ar pagājušo gadu. Pērnais pole position šogad būtu tikai 14. laika cienīgs.
Izskatās, ka te veselam baram džeku ir pietiekoši ātras mašīnas, lai pacīnītos par uzvaru sacīkstē. Droši vien, ka atkal viss izšķirsies pēdējos apļos un nebūs brīnums, ja paveiksies arī kādam, kurš nebrauc lielajās stratēģu komandās (Penske, Ganassi, Andretti).
Šim pasākumam kā katru gadu jāiepērk augstākās raudzes šmiga un zacene. Back home again in Indiana… 😀
Šogad monstrāls pārsvars pār Sirmā Rodžera un Čipa vienībām ir Andretti vāģiem. Es jau ceru uz to, ka Taku šogad paveiks to, ko pagāšgad pakāsa pēdējā līkumā. 🙂