Parīzē ir sākusies FIA Starptautiskā tribunāla noklausīšanās “Mercedes” slepeno testu lietā un pagaidām visas puses cenšas turēties pie sava.
“Mercedes” tiesā galveno uzsvaru liek uz F1 sportisko noteikumu 22. nodaļā teikto, kas, vienkāršoti izklāstot, nosaka, ka komandām ir aizliegts sezonas laikā rīkot testus, kuros tiek izmantota jaunākā modeļa formula. Tomēr “Mercedes” vieš uzmanību tieši uz to, ka šos testus organizēja un rīkoja “Pirelli”, bet viņi paši riepu ražotājus tikai apgādāja ar tehniku un pilotiem.
Vēl “Mercedes” kā argumentu min faktu, ka 3. maijā saņemta elektroniskā vēstule no FIA Tehniskā delegāta Čārlija Vaitinga, kurš, ņemot vērā iepriekšējā rindkopā izklāstīto, norādījis, ka šādā gadījumā tik tiešām būtu pieļaujama 2013. gada F1 mašīnas izmantošana.
Tajā pašā laikā FIA norāda, ka F1 sportiskos noteikumus šādā veidā būtu tiesības interpretēt tikai un vienīgi Pasaules motoru sporta padomei, taču šajā gadījumā tas bija tikai Vaitinga un FIA jurista Sebastiana Bernarda viedoklis, un tā nekādā gadījumā nav oficiāla atļauja.
Šobrīd par tiesas iznākumu vēl pāragri spriest.
cik var saprast, tiek Tribunālā vilkta ārā arī paveca netīra veļa. kaut kas par sarkano testiem ar Pirelli pagāj’šgad…
viena citata no meršu likumvīra teiktā:
‘The key differences in treatment are plain. Ferrari were allowed to rely on a verbal confirmation from Pirelli that authorisation has been achieved but we are apparently condemned for this.’
Vsp interesanta situācija zīmējas!
Pirelli laikus pacentās “atsmērēties”, ka F1 Sporta reglaments, uz kuru atsaucas sūdzības iesniedzēji Ferrari un RedBull, uz viņiem, tā pa īstam, neattiecas, jo viņi nav čempionāta dalībnieki, bet gan piegādātāji. līdz ar to viņu nevar ne sodīt, ne nosodīt par testiem.
Mercedes atsaucas te uz e-mail, te uz divām telefona sarunām ar Čārlzu Vaitingu. Taču FIA norobežojas no šādas atļaujas došanas.
Vēl gan ir izskanējusi versija, ka Mercedes piedalījušies privātas kompānijas testos, kas it kā ir “ārpus” F1 Sporta Reglamenta rāmjiem. (Man gan tā neliekas ticama versija, jo Mercedes F1 komanda visu gadu tomēr ir F1 PČ dalībnieks)
Tātad, ja nebūs vēl kādu jaunu argumentu, “vainīgie” varētu būt Vaitings un/vai Sebastians Bernārs (FIA juridiskā biroja pārstāvis, kas Vaitingam devis atļauju), vai arī pati Mercedes F1 komanda, kas nepietiekami pārliecinājās par savu darbību leģimitāti…
Gaidām rītvakara spriedumu.
Un tad vēl pārsūdzības… 😉
man personīgi ticamākais variants šķiet, ka par malējiem izrādīsies FIA personāži
1) tīri cilvēciski neticās, ka tāds ‘smooth operator’, kā Ross Brons, varētu šitik elementāras dumības sastrādāt pats, jeb pieļaut, ka tādas sastrādātā padotie un/vai kolēgas
2) pie pašreizējās ekonomiskās situācijas, nu galīgi nav vajadzīga nevienam meršu aiziešana, un pēc augstāk pievestās citatas, uz tādas opcijas iespējamību, IMHO, merši norāda diezgan nepārprotami, ar savu referenci uz ALIIS SI LICET, TIBI NON LICET motīvu
nu shinii reizee gan no taa smooth operatora taadi visai savdabiigi teksti naak aaraa:
Although car telemetry was active during the test for safety reasons, the telemetry data had subsequently been archived on a secure server at the team’s factory to prevent future use.
Nu par cik Čārlija atļauja tādā vai citādā veidā ir bijusi, tad FIA norobežošanās no viņa vai pilnvaru apšaubīšana izskatās diezgan muļķīgi no FIA puses. Tomēr viņu nozāģēt arī nebūtu saprātīgi. Lai vilks būtu paēdis un kaza dzīva pakratīs pirkstu Čārlija un tā jurista virzienā, Meršiem neļaus aizvadīt jaunatnes testus un finita la comedia :). Viss cits te būtu perebors 🙂
Ja tiešām tā ir, ka Čārlijs devis zaļo gaismu, tad uzskatu, ka tur arī ir jāmeklē vaina, jo tomēr Čārlijs ir FIA puses cilvēks ne? Lai gan varbūt tā nav oficiāla atļauja, taču tādā veidā Mercedes ir smagi maldināti par testu legalitāti… Nu redzēs…
Nedomāju ka FIA atkal tik lēti pieļaus ka Brauns visus atkal iznes cauri kā ar dubultajiem difuzoriem un atstāj muļķu lomā. Ja arī Merc nekas dikti bargs varbūt netiks piespriests, tad Brauna galvu apmaiņai varbūt pieprasīs. Nabaga Čārliju arī varbūt drusku sarās, bet to nabaga juristu gan noteikti atlaidīs ar ierakstu darba grāmatiņā
FIA šeit vispār būtu jābūt maziņiem un melniem, jo tā vai savādāk tas ir notis ar oficiāla FIA delegāta akceptu. Un atsaukšnās uz pilnvaru pārkāpšanu jau iiklausās pēc maza bērna šļupstiem. Tomēr, ja nu lemj to juristu pirms nākošās sacīkstes publiski saraustīt gabalos ( labs jurists ir beigts jurists 😛 ), tad jo mazāk var uzbraukt Meršiem, jo tā jau ir FIA vainas atzīšana 😀
Es varu saderēt, ka JA kādam kāds sods VISPĀR būs, tad tas būs pat ļoti simbolisks, bez jebkādām sazvērestības teorijām. Domāju, ka viss jau izlemts čomiem pie alus kausiem aizkulisēs, bet tas, ko var redzēt un dzirdēt ir tikai teātris priekš tiem, kas drukā komentārus visur kur vien var…:D
Nu nav F1 un visa autosporta interesēs ņemt un brutāli iedot diskābeli Meršiem. Neredzu nekādu loģiku..:)
Es gan domaaju, ka Mershi konstruktoraa diskaabeli dabuus. Tad jau riit redzees.
Būsi kļudījies 🙂 No Tevis publikas labā polšs un divi ali 🙂 Izskatās ļoti līdzigi tam kā proognozēju 🙂
Labi, labi, maister, ja nu naaks taa diena, dabuusi divus polshus, alinju un foreljmaiziiti 😀
Bet iisteniibaa es tieshaam domaaju par taadu sodu, jo kaut kaadam disadvantage par advantage tachu buutu jaabuut, un, IMO, Mercedes accepteetu arii taadu leemumu.
Nu vismaz kādam ar humora izjūtu viss ir ok 😀
Atradu šādu textu:
_”Let’s see, I tried the whole weekend in Montreal to avoid the process,” Lauda told Blick. “Red Bull lodged the protest against us with Ferrari, agreed an out-of-court deal with Bernie Ecclestone and to make it happen it needed a letter from Mercedes to FIA boss [Jean] Todt. But our bosses Toto Wolff and Ross Brawn refused. Now they have to live with it.”_
_Only Brawn, chief race engineer Andrew Shovlin and team manager Ron Meadows were present for Mercedes at the hearing on Thursday._
Personīgi mans respects pret Bronu vien pieaug. No sērijas, ja tiešām justos vainīgs, tad taču laikam meklētu variantus, kā izvairīties no stāšanās bargo tiesas kungu priekšā.
pēc tā citāta spriežot Lauda savā ampluā iekš Merc sāk būt pēc tāda kā klauna sarkanā cepurē – vispirms viņš neko nezin, tad drudžaini mēģina kautko sarunāt un beigās neviens viņu neņem pierē…
nebūs vecajam zēnam Nikolajam pirmā reize.. Bij’ reiz tāds tīms, British Racing Green krāsās, kur viņš jau papriekšniekoja
Kā jau teicu, pakratīja pirkstu un neatļaus jaunatnes testus 😛
Nus, jautājums atvērts diskusijai, vai ‘Reprimand’ nosaukt par pirksta pakratīšanu vien, vai tomēr ko vairāk..
Tiesas darbu izmaksas sadalītas 3 daļās, jāatzīmē…
Ja Tevi aptur lopicists par ātruma pārsniegšanu un izsaka brīdinājumu, jūties smagi nosodīts? 🙂 Tiesas darbu izmaksas trijās daļās arī ir tikai tada peles paslapināšana okeānā, pie tā, kas tādos gadījumos mēdz būt 😛
un ja rīt aptur atkal, taču laikam ar brīdinājumu vien cauri netikt 🙁
riepniekiem kā ‘ne-kompetitoriem’ tas ‘nopēlums’ ir visai paralēls, tas gan, bet meršu gadījumā tomēr zināmas ‘konsekvences’ iespējamas
no opiciālā websaita:
The Decision of the International Tribunal confirmed that the team acted in good faith regarding the Pirelli Tests, never intended to obtain any unfair sporting advantage and had no reason to believe that approval for the Pirelli Tests had not been given.
(…)
The team would furthermore like to thank the International Tribunal and its President for the fair hearing it received yesterday.
Nu vo. Šitais “team acted in good faith” ir pilnīgākais galīgi garām, kāds vispār var būt. Pilnīgākā piekāpšanās to krāpnieku priekšā. Vispirms jau Pirelli sataisīja bezjēdzīgu lietu, ņemoties ap testiem un nepastāvot uz savu viedokli, tagad FIA vēl vairāk visu salaiž dēlī. Kaut kāds desmit miljonu sods būtu daudz piemērotāks.