Iespējams, “Mercedes” komanda ir atradusi salīdzinoši vienkāršu, bet efektīvu risinājumu savām riepu pārkaršanas problēmām.
Par “Mercedes” ātrumu kvalifikācijas laikā mēs šogad esam ne riezi vien pārliecinājušies un astoņas pirmās starta pzīcijas ir tam pierādījums. Tomēr sacīkstes laikā turpinājās problēmas ar riepu noturēšanu vajadzīgajā temperatūras reģionā – “Mercedes” gadījumā tās pārkarsa un ātri zaudēja efektivitāti.
Tomēr vasaras otrajā pusē šī problēma pamazām ir pazudusi – jau uzvara karstajā Ungārijā bija tam pierādījums. Arī Beļģijā un Itālijā problēmas ar to neradās, lai gan rezultāti izpalika, jo atklājās nepilnības regulējumos.
Daļēji problēmas ar riepu pārkaršanu palīdzēja atrisināt jaunais riepu sastāvs, ko piedāvāja “Pirelli”, tomēr Itālijā parādījās informācija par vienkāršu karstuma dispersijas risinājumu riteņa diska iekšienē. Rasela Bačelora (XPB) uzņemtajā foto no Moncas redzams risinājums, kā “Mercedes” cenšas kontrolēt savu priekšējo un arī aizmugurējo riepu temperatūru.

Riteņa diska iekšējā daļa ir izveidota ar nelieliem izvirzījumiem, kas palielina virsmas platību un tādejādi ātrāk izvada karstumu, ko ģenerē riepa. Pēc tehnisko ekspertu domām, ar šo risinājumu ar samazināt temperatūru par pāris grādiem un ar to ir pilnībā pietiekami, jo riepu ideālās darbības temperatūras reģions ir ļoti šaurs (10-15°). Bijušais “Williams” vadošais inženieris Marks Džilans atzīst, ka šis risinājums, kas pēc skata ir ļoti vienkāršs, patiesībā ir ļoti sarežģīti realizējams dzīvē un tas dodot 25-30% uzlabojumu karstuma izvadīšanā.
“Sarežģītais robiņu raksts ir grūts uzdevums tieši ražošanas procesā un tajā jāiegulda liels izpētes un attīstības darbs,” skaidro Džilans. “Ja “Mercedes” tomēr to dara, tad tas ir pierādījums, ka rezultāts ir to vērts. Risinājums varētu dot no 25-30% uzlabojumu karstuma izvadīšanas procesā, salīdzinot ar gludua virsmu.”
Jāpiebilst, ka tas nebūt nav pirmais risinājums, ko ‘Mercedes’ mēģina izmantot riepu pārkaršanas problēmu novēršanai – Ungārijas GP riteņa diskā tika pamatīta dubultā virsma.
[fancy_link color=”black” link=”https://f1.lv/?page_id=16001″] Apmeklē Forumu! [/fancy_link]