Foto: Red Bull/Getty

Sebastians Fetels, izcīnot uzvaru Indijas GP izcīņā, pārliecinoši nodrošināja savu ceturto titulu pēc kārtas, kļūstot par ceturto četrkārtējo Pasaules čempionu.

Jau startā Fetels spēja izvirzīties vadībā no pirmās starta pozīcijas, tomēr starts ar mīkstākā sastāva riepām nozīmēja, ka vācietim nāktos agrāk doties boksos. “Red Bull” nolēma izmantot šo iespēju jau trešajā aplī un tobrīd šķita, ka stratēģija ir izgāzusies, jo Fetels atgriezās gandrīz peletona beigās. Tostarp viņa tuvākie sāncenši turpināja sacīksti: piloti ar mīkstajām riepām pirmo boksu apmeklējumu veica krietni vēlāk par Fetelu, bet ar vidējām riepām varēja aizvadīt garu pirmo nogriezni. Tomēr Fetelu nebija iespējams apturēt – desmit apļu laikā viņš no pēdējām pozīcijām nokļuva trešajā vietā un pēc Vēbera un Peresa boksu apmeklējumiem nokļuva vadībā, kuru neatdeva līdz pat sacīkstes izskaņai. Tuvākais Fetela sekotājs Marks Vēbers sacīkstes izskaņā bija spiests izstāties ģeneratora problēmu dēļ.

Tostarp veiksmīgu sacīksti atkal aizvadīja Romēns Grožāns, kurš sacīkstes izskaņā tika garām savam komandas biedam Kimi Raikonenam, kura stratēģija neatmaksājās un Kimi pirms pēdējā apļa nomainīja nodilušās riepas. Uz pjedestāla kāpa arī Niko Rosbergs, kurš startā zaudēja otro pozīciju Felipem Masam, kurš finišēja ceturtais. Tostarp Fernando Alonso starta neizdevās – spānis nebija īpaši ātrs pirms pirmā pagrieziena un vēlāk piedzīvoja nelielu sadursmi ar Marku Vēberu. “Ferrari” līderim bija jābrauc boksos, lai nomainītu priekšējo antispārnu un galarezultātā viņš finišēja ārpus punktiem.

Tādejādi ne tikai Sebastjans Fetels pārliecinoši izcīnīja savu ceturto titulu, bet arī “Red Bull” komanda nodrošināja sev Konstruktoru kausu, kamēr cīņa par otro vietu Konstruktoru kausā ir tikai saasinājusies.

Indijas GP rezultāti

V Nr Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 60 1 25
2 9 Nico Rosberg Mercedes 60 +29.8 s 2 18
3 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 60 +39.8 s 17 15
4 4 Felipe Massa Ferrari 60 +41.6 s 5 12
5 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 60 +43.8 s 9 10
6 10 Lewis Hamilton Mercedes 60 +52.4 s 3 8
7 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 60 +67.9 s 6 6
8 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 60 +72.8 s 12 4
9 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 60 +74.7 s 13 2
10 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 60 +76.2 s 11 1
11 3 Fernando Alonso Ferrari 60 +78.2 s 8
12 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 60 +78.9 s 18
13 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 59 +1 aplis 14
14 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 59 +1 aplis 10
15 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 59 +1 aplis 16
16 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 59 +1 aplis 15
17 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 58 +2 apļi 22
18 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 58 +2 apļi 19
19 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 54 +6 apļi 7
Izst. 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 39 +21 apļi 4
Izst. 20 Charles Pic Caterham-Renault 35 +25 apļi 21
Izst. 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1 +59 apļi 20

1 KOMENTĀRS

  1. Ueber Alles, nav citu vārdu. zuper race Zebam, cepuri nost

    BTW, bībi runāja, ka šito taktiku ar dikti agru pitstopu, pēc visa spriežot, buļļi esot praktizējuši treniņos. Izdevās godam.

    Mazliet darvas tai vispārējā šokolādes vannā, protams, piemet Webbera DNF dēļ tehniskas ķibeles, bet kopumā mēŗķis sasniegts ‘pirms termiņa’, un that’s what matters

    • Tādu agro pitstopu var taisīt tikai tādās tizlās trasēs kā šī, kur līkumos apdzīšanas vispār nav iespējamas un tikai uz abām taisnēm ar DRS kā stāvošu nokost. Un to arī darīja Fetels. Visi konkurenti bija tādā kā divu sekunžu distancē. Tās divas sekundes Sebs vinnēja uz līkumiem un kā taisne tā apdzīšana. Es pat nezinu kādam aunam jābūt, lai šitajā trasē taisnē kāds kādu neapdzītu ar DRS.

      Un vispār man starta manevrs likās totāli cūcisks no Fetela. Tad jau visu gonku tā brauc un kā kāds grib iet garām tā močī tik virsū un griez nost viņam ceļu.

      • Pēdējā laika vislabākā heiteru pērle.
        Kopš kura laika segšanās ir aizliegta un cūciska rīcība? Protams, tavs mīļais nēģerēns var kādu apdzīt tikai ietriecoties 😀
        (mīnusu magnēts ieslēgts)

      • Ha ha… heiteris? Es? Paudzies.

        Vienā virzienā ok. Bet ne jau kā Teftelis tur lēkāja no vienas puses uz otru. Tici man- būtu Grožāns vai Kobajaši Hamiltona vietā, Teftels arī paliktu pirmajā līkumā.

      • Kāda tev tur lēkāšana? Nosedza iekšmalu un atgriezās ideālajā trajektorijā (atstājot vietu arī ārmalā). Paskaties 90. gadu F1, redzēsi, kas ir īsta segšanās un pat bloķēšana.

  2. Problēma Kimi ar riepām bija sekundāra. Vienkārši Lotus neielēja nepieciešamo degvielas daudzumu, kā dēļ riepas mainīt jēga nebija. Protams, beigās, kad Kimi sāka slidināties pa trasi, tad jau nekas cits neatlika, kā mainīt riepas. Es jau arī cerēju, ka Kimi brauks boksos, kad izstājās Wēbers, jo tad ar svaigām riepām viņš atgrieztos trasē aiz Peresa un varētu kapāt, bet benzīns kapāšanai nepietika.

  3. malacis Sebastians Fetels! 4kaarteeja pasaules chempiona cieniigs sniegums, un nemazaakaas nervozitaates paziimes celjaa peec finisha liinijas. uber alles!!! un nu ir vienaa klubinjaa ar visu laiku varenajiem chetru un vairaak titulu iipashniekiem- Fanhio, Prostu un Shuumaheru.

    ko nevar teikt par otru titula pretendentu. 😀 Alfons uzvedaas kaa zilons trauku veikalaa. ljoti izmisiigi starta manevri. un vinja incidents ar Batonu tieshaam izskatiijaas iesaaceeja cieniigs. blamaazha pa visu spainja gjiimi. tagad to pashu kjiveri varees velkaat naakamajaa gonkaa. 🙂 punktu rekords netika mainiits. muhahahahaha

  4. Sakiet, ko gribiet, bet ja RB komandā būtu visi vienādi (defoltā pieņemam, ka mašīnas ir vienādas), tad šajā gonkā Fetelam nevajadzēja būt izredzēm apsteigt Vēberu… Bet RB jau ir godīgi, viņiem komandu pavēles nav… :)))) Cirks. Žēl Vēbera, bet es domāju, ka viņu iegrožo līgums… :(((

    • Aigar, šķiet ka nepatika pret Vettelu Jums neļauj spriest objektīvi.

      Jā, Webera pitstopa pēc 4 apļiem ar supersoft šķiet neloģisks, bet daudz neloģiskāks izskatās Vettela pirmais pitstops 2 aplī, kas viņu atsvieda uz pašām beigām.

      Tātad ABI piloti ar supersoft nobrauca tikai dažus apļus. Atliek secināk, ka komandas vadībai bija kāds iemesls tā rīkoties…

      • Un tu arī zini iemeslu kādēļ Vēbers mīkstās riepas nevarēja atstāt uz pēdējiem 10 apļiem, kad arī samazinās svars degvielas pēc?

        Atrodi vēl kaut vienu gonku, kad pitu taktika ir HSH nevis HHS. Atradīsi, iedošu žetonu. A savādāk beidz murgot.

      • Einār, seko “bazaram”!!!!

        Indijas GP riepu nomaiņa:
        Sergio Perez Medium-Soft-Medium
        Daniel Ricciardo Medium-Soft-Medium
        Fernando Alonso Medium-Medium-Soft-Medium
        Jenson Button Medium-Soft-Medium-Meduium

        Visi šie braucēji un viņu komandas laikam neko nejēdz no autosporta, aizmirsa Tev pajautāt, kā mainīt riemas….

  5. @ Normunds Š.
    kautka nelogisks koments. Kimi uzlika jaunas riepas un pedeja apli nočiepa 4xČempionam ātrāko apli.
    Viemk Lotus izskatās bija nokopējuši un iepeistojuši pērnā gada Bahreinas stratēgiju, kad no augstas pozicijas visi japalaiż garam pedejos apljos, jo nav vairs riepas.

  6. sitiem piedodiet atvianojiet auniem it ipasi ”Ensteinam einaram” 😀 iesaku dzive biku citigak pastradat un panemt SKY paku 😉 normalu TV un tad tu varetu skatities F1 redzet visus rezultatus un sekos savam milakajam pilotam un klausities visu laiku vinu radio un dzirdet sarunas pa riepam un pec aplu laikiem spriest vai pareiza vai nepareiza ir strategija 😉

    • da Einaaram tos SKY labumus nevajag. taapat vinjsh savaa skaudiibaa redz tikai to ko grib redzeet. tas noziimee jebko, tikai ne to ka Fetels ir fenomenaals F1 pilots. turklaat nu jau arii legjendaars 🙂 kaa visi paareejie 4kaarteejie.

      • Ei, Āri Plūģi, ko tu slēpies aiz stulba nika?

        Es skatījos SKY. Jūs laikam paši ko palaidāt garām…