Vadošo F1 komandu sastāvi 2014. gada sezonai jau ir zināmi, tomēr intrigas pilotu tirgū nerimstas.
F1 pilotu tirgus centrā pašlaik atrodas Niko Hilkenbergs. Vācietim vietu savā komandā uz nākamo gadu apsolījusi “Lotus” komanda, taču viss nav tik vienkārši kā varētu vēlēties. “Lotus” aizvien nav pārdevuši daļu komandas (35%) investoru apvienībai “Quantum”, kā rezultātā tai nav naudas, lai nolīgtu šo pilotu. Ja līgums ar investoriem tā arī netiks noslēgts, komandas interesēs būs nolīgt kādu, kurš līdzi ved savus sponsorus, jo pretējā gadījumā trūks līdzekļu konkurētspējīga auto izveidei un attīstīšanai.
Šeit uz skatuves parādās Pastors Maldonado un naftas kompānija PDVSA. Venecuēlietis paziņojis, ka vēlas pamest “Williams” un šobrīd pārrunas par līguma laušanu jau ir beigu fāzē. PDVSA gatavojas izmaksāt “Williams” vienībai kompensāciju un apmaksāt Maldonado startēšanu “Lotus”. Tomēr Maldonado tiks pieņemts “Lotus” vienībā vien tad, ja tai neizdosies vienoties ar “Quantum” un iegūt Hilkenbergu. Tomēr laiks nestāv uz vietas un “Lotus” noteikti nevar atļauties zaudēt kā vienu, tā otru naudu, līdz ar to vienā brīdī lēmums būs jāpieņem – turpināt gaidīt uz “Quantum” (šobrīd komanda vēl ir pārliecināta, ka darījums notiks), vai pieņemt PDVSA piedāvājumu, kas esot aptuveni 23 miljoni eiro sezonā.
“Lotus” situācija: Romēns Grožāns turpinās startēt, bet uz otru vietu pretendē Pastors Maldonado un Niko Hilkenbergs.
Lielākais cietējs šajā situācijā ir Hilkenbergs, kuram ir talants, taču nav sponsoru naudas. Uz doto brīdi situācija ir tāda, ka vācietis vispār varētu būt spiests aiziet no F1 čempionāta. Proti, kamēr Maldonado varētu bloķēt viņa pievienošanos “Lotus”, nav skaidrības arī par otru iespējamo variantu – “Force India”. Vairāku nedēļu garumā tiek ziņots, ka Hilkenbergs varētu atgriezties pie saviem bijušajiem darba devējiem, kas, pēc neoficiālas informācijas, jau esot noslēguši jaunu līgumu ar Adrianu Zutilu. Taču uz Pola di Restas vietu tēmē arī pašreizējais “Marussia” braucējs Makss Čiltons, kuram aiz muguras stāv kompānija “Aon” un “padsmit” miljoni eiro. Šobrīd “Force India” situācija ir vēl neskaidrāka kā “Lotus”, jo arī Di Resta cerības palikt sastāvā nav atmetis.
“Force India” situācija: Adrians Zutils, kuru sponsorē datoru un citu elektronisku iekārtu ražotāji “Medion”, visticamāk paliks sastāvā, bet uz otru vietu pretendē Makss Čiltons, Niko Hilkenbergs, kā arī cerības saglabā Pols di Resta. No spēles pilnībā nevar izslēgt arī testpilotu Džeimsu Kalando, kuram, visai ticams, ne bez iemesla tiek dota iespēja piedalīties F1 posmu treniņbraucienos.
Trešais Hilkenberga variants ir palikt “Sauber” komandā. Taču arī šeit daudz ko noteiks nauda. Sergejs Sirotkins jau ir noslēdzis līgumu, līdz ar to brīva vairs ir faktiski tikai viena vieta. Aizkulisēs runā, ka Vitālijam Petrovam esot izdevies savākt ap 30 miljoniem eiro sponsoru naudu un ar šo “portfeli” viņš jau klauvē pie “Sauber” durvīm. Vai tas nozīmē, ka nākamgad “Sauber” sastāvā startēs divi krievu piloti? Kāpēc gan nē, tomēr Monišas Kaltenbornas nesenie izteikumie liek noprast, ka vēl nav pārliecības par to, vai Sirotkins vispār būs gatavs debijai F1, jo šādu jautājumu, pēc viņas vārdiem, nedrīkstot sasteigt. Vai tas nozīmē, ka Sirotkinam līdz debijai sacīkstēs būs jāpagaida līdz 2015. gadam? Katrā ziņā, cerības palikt “Sauber” saglabā arī Estebans Gutjeress, kuram kabatā ir Meksikas nauda, liecina pēdējā informācija.
“Sauber” situācija: Sergejs Sirotkins debitēs F1 čempionātā jau nākošgad, ja vēl pirms tam kaut ko “nesalaidīs dēlī” mazās pieredzes dēļ, bet uz otru vietu pretendē naudīgie Estebans Gutjeress, Vitālijs Petrovs, kā arī “svaidītais” Niko Hilkenbergs, kurš iepriekš ne visai glaimojoši izteicies par savas mašīnas ātrumu.
“Toro Rosso” vienība jau paziņojusi, ka to nākamgad pārstāvēs Žans-Eriks Verņē un Daņila Kvjats, līdz ar to no “vidus klases” komandām paliek vēl tikai “Williams”. Visai droši var teikt, ka leģendāro vienību pametīs Pastors Maldonadu, kamēr Valterī Botass par savu vietu var būt drošs. Šeit kā galvenais kandidāts uz Maldonado vietu parādās Felipe Masa, kura startus gatavojas apmaksāt naftas kompānija “Petrobras”. Pagaidām nav skaļi izskanējuši citi kandidāti, taču pats Masa šonedēļ izteicās, ka ilgāk par šī gada pēdējo posmu gaidīt nevēlas, liekot noprast, ka par savu nākotni nebūt nav drošs. Vai “Williams” virzienā skatās kāds vēl naudīgāks braucējs, vai varbūt Maldonado tomēr var nākties palikt šajā komandā?
“Williams” situācija: Valterī Botass turpina startēt, jo komandai ar šo pilotu ir ilgtermiņa plāni, bet otra vieta ir pārdošanā. Ja Maldonado aiziet, reālākais pretendents ir Felipe Masa, ja vien viņu “nepārkož” kāds ar lielāku naudu un pietiekamu talantu, piemēram, Vitālijs Petrovs.
protams ka tik milziigi globaalu TV-showu kaa F1 diktee nauda. shobriid tas ir nedaudz savaadaak- korperatiivaak. bet eniivejz, arii veesturiski shis pasaakums ir bijis daargs. shobriid daargaas mantinjas stuuree chalji kam sponsoru nauda aizmuguree, 50-tajos ar to pashu nodarbojaas aristokraati un vinju deeli. pirmskara gados da jebkaadu motoru vareeja atljauties tikai turiigie. grozi kaa gribi- karaliskajaa klasee brauc tie kam ir nauda 🙂 vai arii uber alles talants kas speejis piesaistiit naudu.
domaaju ka Halks ir viens no tiem kas i’ pelniijis braukt deelj talanta. jo pilniigi caur TV ekraanu juutaas ka vinjsh pirmajaa trijniekaa brauc kaa savaa vietaa. tikai diemzheel nepareizajaa mashiinaa. turu iikshkjus lai vinjam tiek Lotus!!! buus interesants duets kopaa ar Lieljaani.