FIA ir sazinājusies ar pilotiem, lai uzsāktu numuru sadlīšanas procesu, jo sākot ar nākamo sezonu katram pilotam būs pastāvīgs numurs.

Līdz Ziemassvētkiem visiem pilotiem jāiesūta savi vēlamie trīs numuri prioritātes kārtībā, lai vienādas izvēles gadījumā FIA nebūtu atkārtoti jāsazinās ar pilotiem. Atgādinām, ka priekšroka tiks dota pilotam, kam ir augstāka pozīcija kopvērtējumā. Numuri jāizvēlas no cipariem starp 2 un 99, jo numurs 1 ir rezervēts čempionam, ja viņš nolems to izmantot.

FIA turklāt vēlas nodrošināt, lai numurus izvēlas piloti nevis viņu komandas un tamdēļ notiek sazināšanās ar pilotiem pa tiešo. Tāpat FIA plāno nodrošināt, lai numura redzamība 2014.gadā būtu ievērojami labāka – numuri būs ne tikai uz mašīnas priekšgala, bet pirmo reizi arī uz ķiverēm.

masa19Tostarp pāris piloti jau ir atklājuši savas numuru prioritātes. Niko Rosbergs atzina, ka viņa izvēle būs #6, #5 un #9, tieši tādā secībā. Ar #6 viņa tēvs Keke Rosbergs izcīnīja savu titulu 1982.gadā un četras no piecām karjeras uzvarām. Tikmēr Serhio Peress plāno pieteikties uz #11, ar kuru viņš startēja vēl kartingā un savā pirmajā sezonā GP2. Felipe Masa tviterī apstiprināja, ka izvēlējies #19.

Pēc neoficiālas informācijas “Ferrari” komanda esot lūgusi FIA #27 ievietot aizsargājamo numuru sarakstā jeb Slavas zālē, jo ar to savulaik startējis Žils Vilnēvs, tomēr šai prasībai saņemts atteikums.

AUTORA KOMENTĀRS.
Numuru sakarā arī vairāki interesanti fakti. Jau rakstīju par veiksmīgākie numuriem Formula 1 vētusrē, bet šoreiz īsumā par neveiksmīgākajiem. #22 Formula 1 vēsturē ir bijušas visvairāk izstāšanās gadījumi – 274. Tas ir pa vienu vairāk kā #15. Nav brīnums, jo pēdējos gados šie numuri pienākas vājākajām komandām. Tomēr lielāko pienesumu šo numuru neveiksmēs deva “Renault” (#15/#16) un “Alfa Romeo” (#22/#23) komandas vēl 80tajos gados, kad šīm vienībām bija zems finišēto sacīkšu procents. Vēlāk #22 iekrita tādām mini komandām kā “Osella”, “Rial”, “Scuderia Italia” un “Forti”. Vēl interesants fakts, ka čempiona komandas bieds ir izstājies tehnisku problēmu dēļ krietni biežāk kā čempions. Tas noteikti dos iemeslu pāris konspirācijas teorijām. Mašīnas ar #2 iekūlušās tehniskās problēmās 221 reizi, kamēr ar #1 tas noticis 163 reizes.

1 KOMENTĀRS