“McLaren” komandas sacīkšu direktors Ēriks Buljē ir paziņojis, ka jauno dzinēju ieviešana Formulā 1 bija nepieciešama, lai nepieļautu ražotāju aiziešanu no čempionāta.

“Ar šo jaunao jaudas agregātu mēs esam izveidojuši autoindustrijai ļoti radniecīgu Formulu 1,” paziņoja Buljē. “Pateicoties jaunajai dzinēju formulai mēs varam pievilināt jaunus dzinēju ražotājus un noturēt jau esošos.”

“F1LV

“Mercedes”, “Ferrari” un “Renault” šobrīd ir vienīgi F1 dzinēju ražotāji, jo pēc pagājušās sezonas dalību pārtrauca “Cosworth”. Tostarp jauno V6 motoru ieviešana ir iedrošinājusi arī “Honda” kompāniju atgriezties un nokārtot nepabeigtos rēķinus. “Honda” jau 2015.gadā būs “McLaren” dzinēju partneris.

Jauno V6 turbodzinēju klusākā skaņa pēc pirmā posma Austrālijā ir raisījusi kritiku no skatītājiem (piedalies aptaujā).

“Ar lielām izmaiņām vienmēr nāk līdz arī kādas problēmas,” turpināja Buljē. “Tas tiesa – mēs nevaram neņemt vērā līdzjutēju sūdzības. Taču mums ir jāredz arī pozitīvie aspekti un mēs nevaram tikai koncentrēties uz skaņu.”

“Tas tiesa, ka dzinēju skaņa ir atšķirīga, tomēr tā nav tik ļoti atšķirīga no septiņdesmitajiem gadiem.”

Pēc Buljē vārdiem jaunās formulas pilotiem ir krietni grūtāk novaldīt, jo ievērojami palielinājies griezes moments paātrinājuma pirmajā fāzē, kā arī samazinājies piespiedējspēka līmenis.

“Šobrīd lielāks uzsvars ir uz pilotiem un to var redzēt sacīkstēs trasē, kur nepārtraukti bija lielākas vai mazākas kļūdas,” atzina francūzis. “Un pat, ja bija nepieciešams taupīt degvielu un kontrolēt savu tempu, bija interesanti vērot arī apdzīšanas, jo pilotiem tas sagādā nopietnu pārbaudījumu. Tas tiesa, ka dzinēju skaņa ir atšķirīga, tomēr tā nav tik ļoti atšķirīga no septiņdesmitajiem gadiem. Es domāju, ka vajadzīgs laiks – vērosim, kur tas viss mūs novedīs un kā tas attīstīsies.”

1 KOMENTĀRS