Itāļu avīze “Gazzeta Dello Sport” šodien ziņo, ka “Ferrari” komandas vadītājs Stefano Domenikalli ir atlaists un viņa vietā tiks nozīmēts “Ferrari” Ziemeļamerikas atzara prezidents Marko Matiači.
Pēdējais posms Bahreinā vēl vairāk apliecināja “Ferrari” ieilgušo krīzi un kompānijas prezidenta Lukas di Montidzemolo augošo neapmierinātību ar šo situāciju. Di Montidzemolo, neslēpjot sašutumu, pameta Bahreinas trasi vēl pirms sacīkstes izskaņas un izteica nožēlu par tik sliktajiem “Ferrari” rezultātiem. Bahreinā Fernando Alonso un Kimi Raikonens finišēja devītajā un 10.vietā.
Tagad itāļu lielākā sporta avīze ziņo, ka Stefano Domenikalli, kurš bija “Ferrari” menedžmenta vadībā kopš 2008.gada, esot atlaists no vadītāja amata.
Kā aizstājējs pie komandas stūres tiek minēts Marko Matiači (attēlā apakšā pa kreisi), kurš līdz šim vadīja “Ferrari” Ziemeļamerikas nodaļu, kura pēdējos gados demonstrē ļoti labus pārdošanas rādītājus.
Ilgs gan laiks Ferrari bija vajadzīgs, lai nonāktu pie šāda loģiska lēmuma. Gadus 4-5 atpakaļ vajadzēja.
Domenikalli bija tas, kuram toreiz bija jāpamet Ferrari, nevis Kimi.
Bet.. Ziemeļamerikas «Fiat» pārdevējs pie sporta komandas stūres? Aļo, garaž!!? Kautkā nelīmējas man šie gumijas un picas gabali..
Nav ko cepties! Plaša profīla spečuki ir sastopami ik uz soļa. Nu, kaut vai mūsu zemē – paskat, kas pēdējā desmitgadē bijuši pie šprices, teiksim, Aizsardzības ministrijā – žurnāliste, lauksaimnieks, veterinārārsts, biologs… Un viss rullē! 😀
Beidzot kāds sāk meklēt problēmu pašā saknē!
nu sen bij’ laiks atbriivoties no Dominekaalja. bet, jomajoo, ar ko vinju aizvieto? :O kaadaa sakaraa paardoshanas speciaalists pie F1 saciikshu komandas stuures? te nekas nav jaapaardod. te ir jaauzvar. aciimredzot Luka grib savu korishu pie stuures. un vienalga vai vinjsh kautko saprot no racing vai nee.
manupraat Sarkanajiem vajadzeeja sakoljiit Rosu Braunu, vai arii Flavio Briatori. vinji vismaz ir pieraadiijushi ka prot organizeet komandas opereishenus chempionu liimenii. a shits Matiachi ir kaa kakjis maisaa. fig vinju zin ar kuru galu Luka domaa. un labi vien ir. vairaak chikas Alfonam.:P
Vispār jau Bērziņu vajadzēja ieteikt…
šī sakarā – ‘manupraat Sarkanajiem vajadzeeja sakoljiit Rosu Braunu, vai arii Flavio Briatori’
a) detaļas joprojām šķiet esam zem ‘konfidencialitātes’ slepenības zieģeļa, bet kaut kas tanī Brona ‘atvaļinājumā’ ir tāds, ka sarkanā frencī ar dzeltenmelno ‘ševronu’ mēs Rosu vairāk neredzēsim. IMO
b) attiecībā uz Briatori – vienā ganāmpulkā pietiek ar vienu bulli.. Šāds appointments, IMHO, nav sagaidāms, kamēr Luka K. de M. nav penzijā.
Ross Brawns diez vaj, bet Bobs Bells šķiet jau kravā mantiņas
Kaadam kritiens,kaadamleciens aukstaak. Gan maniisim kaadi rezultaati buus ar sho Marko Matiači. (Его заменит Марко Маттиаччи, бывший исполнительный директор Ferrari North America.) kur rakstiits ka vinsh ir automashinu tirgotaajs!!!!!! Karoch sagaidam rezultaatu,tad vareesi blaustiities.Plugja kungs!
nu nesmej vis par autotirgotājiem, Bernijs Čārlzs Ekklstōns arī sāka kā lietotu auto dīleris. Edijs Džordans arī. Tā ka ej sazini ko šis frukts spēj, kautkad atpakaļ lasīju ka Amerikā Ferrari tirgošanas tempi vislaik kāpj, tā ka galīgi ar pirxtu taisīts tas ragazzi nav
nu jaa, bet piredze autosportaa vinjam arii nav. pienjemsim ka vinjsh ir talantiigs menedzeris, taapat paies ilgs laix kameer vinjsh sapratiis kas ap ko grozaas saciikshu komandas vadiishanaa. un Ferrari nez vai var atljauties ilgi gaidiit.
vajag njemt tos rezultatiivaakos piemeerus- Zhans Tods saakotneeji bija WRC komandas menedzheris, bet Kristians Horners bija pats pilots, kam sekoja zemaakas formulu klases komandas menedzhements. abiem shiem peedeejo divu dekaazhu veiksmiigaakajiem vadiitaajiem IR ieprieksheeja pieredze autosportaa.
palieku pie sava. Matiachi ir nepamatots risks, kas liek secinaat ka pats Luka ir ku-kuu, ja vinjsh iecelj tik augstaa amataa paardeveeju bez pieredzes autosportaa.
bet pienjemsim ka vinsh ir “Ferrari” Ziemeļamerikas atzara prezidents.Nevis menedzeris Dod cilveekam laiku,un tad mees visi maniisim tos rezultaatus.jo man liekas ka ferrari nemetaajaas ar naudu. domenikalli pasham ari bija sveetki kad ienaaca alonso. un guva skaistas uzvaras.
viss autosports, pēc būtības, nav nekas cits kā mētāšanās ar naudu, nu un F1, kā tā nominālā virsotne, ir mētāšanās ar naudu vispārākajā pakāpē.. 😀
tur jau tas ciipars ka Ferrari nav laika. vismaz Alfonam un Kimikam tochna nee. abi vinji ir savas karjeras otrajaa pusee. un laix negaida.
ja Lukam buutu svariiga tuuliiteeja augshupeja, tad vinjsh noalgotu tieshaam speciaalistu. nevis kuureet savu paardeveeju tikai taapeec ka vinjsh ir itaalis. atkaartoshos kaq Rossu Brauns buutu idiaalaakais variants. neredzu iemesla kaadeelj labs kontrakts vinju neatvilinaatu atpakalj no atvaljinaajuma- uz Skudeeriju.
vieniigi vinjsh nav itaalis…
tur tev aari ir taisniiba. man ari liekas ka labakais variants buutu bijis Ross Braunss. jo ferrari nauda ir ka sak dafiga:). kas vinju speetu atvilinaat uz F1 galvena solinja:)
ka stjopam laiks vilka pasi izrakstīt, tas nu patiesi it kā nebūtu nekāds amērikas jaunatklājums.. mazliet mulsina tomēr piesauktā nominācija pēctecim – viens MBA papīra laureāts tiek nomainīts uz citu.
OK, var jau apgalvot, ka i pats Luka iesāka līdzīgā vīzē (pa ‘biznesa līniju’), bet toreiz a) viņam bija i nopietnāki domas giganti dizaina pusē (tas pat Mauro Forjieri), b) bija arī cilvēks-monstrs pie stūresrata – Nikolo Lauda, uz kuramējā titāna statusu šodien nevelk ne ALO, ne kimsters; c) ar pieejamo tech un fin.resursu pārākumu pār praktiski jebkuru citu tālaika tīmu un praktiski neierobežoto developmenta apjomu, bija arī kudi vieglāk apdzīt tehniskajā jomā, sezonas gaitā.
Tiem, kas ir visnotaļ skeptiski noskaņoti pret Marko Matiači – F1 sacīkšu komanda ir organizācija, kurai nepieciešams izcils speciālists komandas vadības jomā. Un starp augstākā ranga pārdošanas vadītājiem tādus nereti arī izdodas atrast. Jo pārdošana ir skarbs bizness, kas prasa regulāru, rūpīgu, pacietīgu, plānveidīgu un mērķtiecīgu ikdienas darbu. Pārdošanā luni laiž tikai tie, kuri katru sezonu gatavi “rotēt” uz arvien jaunām, sulīgākām ganībām.
Turklāt, F1 tīma vadīšanai ar pārdošanu ir vistiešākais sakars – ir jāprot pārdot idejas. Un ir jāprot manipulēt (diemžēl) ar darbiniekiem tā, lai sasniegtu jebkuru izvirzīto mērķi. Vai siņjoram Matiači tas izdosies – laiks rādīs.
Ko lai saka, tādai speciālistu kategorijai, kā Top menedžeris nav obligāta prasība būt labākajam speciālistam , jomā kuru viņš vada. VIņam ir jāspēj lietas nomenedžēt tā lai savu darbu vislabākajā līmenī var izdarīt tie, kas ir speciālisti. Vai šis kungs būs tāda līmeņa top menedžeris, vai arī šim tāpat kā Stefano abas rokas būs aizņemtas turot krēslu pie pakaļas, gan jau laiks parādīs 😛 Ja ar abām rokām jātur krēsls pie pakaļas, tad nav ar ko strādāt 😛
‘Top Manager’ krēsls jau aizñemts -ar Luku KdeM.. 😀
Ko lai saka. Luka totmēr vairāk pilda davai davai funkciju 😀 Nu un pie reizes rūpējas, lai televizoru razošana pasaulē nestagnētu 😛 Tādā nozīmē, kā būtu jābūt viņš ar top menedžmentu Ferrari nenodarbojas, varbūt politika par daudz laika prasa
“Davaj Davaj funkcija” – vismaz man izklausās pēc itin precízas topmenedžera amata definīcijas 😀
Runājot par te pieminētajiem top-menedžeriem – lūk, tieši tā arī ir mūsdienu autosporta lielā problēma, ka visu kūrē biznesmenīši ar Rolex pulksteņiem uz rokas, nevis autosporta entuziasti ‘ar nelielu benzīna aromātu T-kreklā’ (kā Frenks Viljamss te Alda ietvītotajā bildē blakus). Tieši dēļ tā, ka autosports ir totāls bizness un tikai mazlietiņ sports, tas zaudējis gandrīz visu kādreizējo auru un romantiku. Agrāk visi varēja baudīt cīņu starp harizmātiskajiem dižgariem Enco Ferrari, Kolinu Čepmenu, Kenu Tirelu, to pašu Viljamsu un pat Berniju Eklstonu. Tagad mums sausi jānoskatās, kā savā starpā cīnās bezpersoniskas milzu kompānijas – Red Bull, Mercedes, Ferrari utt. Un cīnās tik tāpēc, lai es nākamajā pagasta veikala apmeklēšanas reizē nopirktu kārtējo enerģijas dzēriena bundžu…
Nu ko darīt, ja tās sporta komponentes f1 ir palicis tik cik tās ir 🙂 Iedomājies teiksim slēpošanas sacensības, ja trenēties ar slēpēm nedrīkstētu. Pirms sacensībām visas slēpes būtu jānodod un tās izsniegtu tieši pirms starta – un nekādas smērēšanas 😛 Un slēpošanas laikā ar nūjām drīkstētu atsperties ne vairāk kā 3 reizes 100 metros 😀