Azerbaidžānas sporta un jaunatnes lietu ministrs ir paziņojis, ka 2016.gadā Baku risināsies Eiropas GP posms Formulā 1.

Par Baku iespējamo parādīšanos F1 kalendārā pirmo reizi tika runāts jau pirms pāris gadiem, kad pilsētas ielās parādījās trase, kuru jau ir izmēģinājušas vairākas salonauto sacīkšu kategorijas. Šobrīd Azerbaidžānas puse ir nākusi klajā ar paziņojumu, ka līgums ar Berniju Eklstonu jau ir parakstīts un bijušajā Padomju Savienības republikā risināsies Eiropas GP.

“Mēs esam parakstījuši līgumu ar Berniju Eklstonu un par to oficiāli tiks paziņots īpašā pasākumā Baku,” paziņoja valsts sporta un jaunatnes lietu ministrs Azads Rahimovs.

Baku ielu trasē, kas pēdējo divu gaidu laikā ir ievērojami uzlabota un pagarināta, 2012.gadā risinājās FIA GT sēriju ārpusčempionāta posms, bet šogad tur notiks noslēdzošais “Blancpain Sprint Series” posms.

Pagaidām gan vēl nav skaidrs vai Grand Prix posms notiks ielu trasē vai tomēr tiks izmantota pavisam jauna trase, kas ir projektā blakus pilsētai un vairāki eksperti ir norādījuši un nepieciešamību izveidot jaunu trasi, jo ielu versija nav atbilstoša F1 prasībām. Uzlabotā 4,3 km garā ielu trase ieguva tikai FIA 3.kategoriju, kas tajā neļauj startēt nekam, kas ir ātrāks pat GT3 mašīnu.

1 KOMENTĀRS

  1. azeriem bak$i pieturas, kamēr nafta pumpējas, kas nu ir tas ir..

    tikai, vai AD 2016 būs vēl tāds F1 pasaules čempionāts. lejāk ir citata no pitpass.com:

    Biggin Hill, which played an integral role in Britain’s defence during World War II, today plays host to another important battle.

    The airport, on the London border with Surrey, played a vital role during the Battle of Britain, one of the principal bases for the fighter squadrons protecting London and the South-East from the might of Luftwaffe.

    Today it will host a meeting of all eleven F1 teams, Bernie Ecclestone and Jean Todt, which could prove as vital to the future of the sport as the Battle of Britain was to the outcome of World War II.

    It follows the FIA’s decision to abandon its plans for a cost cap in 2015 and the subsequent claim by Sauber, Force India, Caterham and Marussia that such a cavalier move will cause increased financial difficulty and possibly drive them, and others, out of F1.

    • lai jau iet prom taas komandas kam finances nevelk. buus Feraari, Mercedes, Maklaren, Red Bull + veel kaads. katra komanda brauks ar 4traam formulaam. jo labaak. Hulgenbergam, un citiem top-mashiinu pelniijushiem pilotiem, nebuus jaabrauc ar shrotu. un buus faniem iespeejas veerot vairaak pilotus ar vienaadu tehniku.

      es par mazo komandu nahrenizeeshanu. nekaada lielaa jeega no vinjiem.

      • 4 komandu “+ vēl kāda” seriāls nezin vai īsti var pretendēt uz pasaules čempionāta statusu, da i kur teikc, ka tiem pat 4 ‘bagātajiem’ tīmiem sponsori būs gatavi maksāt tādas pat naudas tādā “4+” formāta sacīkstē..

      • taas 4+ komandas pilniigi noteikti sanjemtu lielaaku TV naudu, jo mazaak kakli ar kuriem jaadalaas. katrai no komandas mashiinaam vareetu buut atshkjiriigas reklaamas un sponsori, kas nu kuram pilotam naak liidzi bonusaa. domaaju ka tiiri finansiaali lielajiem valjiem taadas paarmainjas ienestu pat lielaaku peljnju. jo pie mashiinas attiistiibas straadaatu apmeeram tikpat liels cilveeku skaits komandu baazees. taas noteikti ir lielaakaas komandas izmaksas kuras iipashi nemainiitos. vairaak vajadzeetu saciikshu inzhenierus un citus fruktus, kas apkalpo formulas katraa GP posmaa. un tie nav tie daargaakie speciaalisti.

        un, vaitad F1 nevareetu buut pilotu pasaules chempionaats? trulie INDYcari iztiek pat ar vienu shasiju.

        neredzu nekaa nelaaga mazaakam komandu skaitam. ka tik vairaak piloti uz starta peec iespeejas konkureetspeejiigaakaas mashiinaas.

      • jautājums tik, kas notiktu ar pašas “TV naudas” kopsummu, ieviešoties 4+ kkas formātam..
        tas pat par tīro pilotāžas čempionātu – nu neskatīsies tādu masu publika, vismaz ne tādā apjomā kā F1 ‘labākajos gados’.

        Un galabeigās, kā Grand Prix racings mierlaikos, tā F1 jaunākajos mierlaikos – tehniskā sacensība starp ražotājiem vienmēr bijusi intrigas viens no pamatkomponentiem.

      • tieshi taa. ciinja starp razhotaajiem. nevis privaatajaam komandaam, kas ir razhotaaju klienti.

        tehniskaa progresa temps vareetu buut pat veel lielaaks un aizraujoshaaks. jo katram razhotaajam buutu 4as formulas uz kaa testees atshkjiriigus risinaajumus.

        un shobriid, no vidus-slaanja uz leju komandas taapat nepiedalaas tehniskajaa sacensiibaa. vinjas sacenshas savaa starpaa, bet ne par tituliem.

      • ikviens F1 tīms, pēc pašreizējā reglamenta, ir arī sava kāra ‘ražotājs’.. un ražo tos kārus tādā veidā, kam ar jelkura veida jelkura ielas auto ražošanu vienīgā kopīgā iezīme ir ka galaproduktam ir 4 riteņi un viens stūresrats. V

        ka dažas no F1 kāru bļembām var redzēt arī uz koplietošanas ceļiem palaikam, tas nu vienīgi norāda uz to, ka attiecīgās bļembas saimniekiem ir labpaticies tērēt neprātīgas naudas summas, lai ‘ražotu’ tos zuperduper f1 brīnumus. Vienīgais izņēmums no šī principa ir McLaren, un arī te, Tavai argumentācijai pretī runājošā veidā – tas ir neatkarīgs sporta tīms, kas tagad diversificējies arī ‘ielas auto’ būvniecības lauciņā.

        Ilgtermiņā, tie ir tieši ‘neatkarīgie’ garāžisti, kas ir noturējuši pasākumu pie dzīvības cauri visām peripētijām. To nevajadzētu aizmirst..

      • tā ideja par dažādiem sponsoriem un krāsām ir baigi labā, 1. noteikti palīdzētu tām vārgākajām blicēm, 2. vieglāk atšķirt pilotus etc. Bet ir tas tizlais likums ka visām abām komandas mašīnām jābūt identiskām. Mēs vienkāršie fani diezin vai varam to kā iespaidot, bet Aldis varbūt var, cau saviem kanāliem vai klātbūtnē pavaicāt kādam F1 ringmāsteram vai smagsvaram pie izdevības

      • anywayz. es turpinaatu skatiities F1, un vinja man patiktu pat labaak. ja peletonaa nebuutu Marusiu, Katramu un Indijas Speeku. zheel to pilotu kam jaabrauc ar grabazhkasteem. labaak buutu vairaak formulu razhotaajkomandaas. ar razhotaajiem domaaju komandas kas motoru un shasiju razho pashas. RBR ir iznjeemums. itkaa privaata komanda, tomeer taas speciaalisti piedalaas arii pie Renualt motora pilnveidoshanas.