Izmaiņas noteikumos
DTM 30 gadu jubilejas sezonā ir notikušas būtiskas izmaiņas kopējos noteikumos, arī kvalifikācija noris stipri savādāk: ja pagāšgad tā sastāvēja no 4 segmentiem (Q1, Q2: 18 ātrākie, Q3: 10 ātrākie, Q4: 4 ātrākie veica pa vienam lidojošajam aplim “lepnā vientulībā”), tad šogad tie ir 3 segmenti: Q1, Q2: 18 ātrākie, Q3: 8 ātrākie, lai noskaidrotu polu position, drīkst doties trasē vienlaicīgi.
Sacensību laikā šogad vairs nav 2 obligātie boksu apmeklējumi (t.i. boksu apmeklējums nevis pēc nepieciešamības, bet noteikts sacīkšu reglamentā), bet tikai viens, kura laikā, ja tiek izmantotas mīkstā sastāva riepas (option), tās ir jānomaina uz standarta sastāva riepām, pie kam option drīkst izmantot tikai pusi no sacīkšu distances. Mīkstās riepas ir Hankook jaunievedums šogad, tāpat arī, līdzīgi kā WTCC, ir ieviesta atsvaru (performance weights) sistēma, kas auto svaru palielina vai samazina līdz +-10kg., atkarībā no iepr. sacīkšu rezultātiem.
Kvalifikācija
Q1: Ātrākais Marko Vitmans (BMW): 1:32.835, atsijājās divi bijušie F1 piloti: Pols Di Resta (Mercedes) un Vitālijs Petrovs (Mercedes), kā arī Daniels Džunkadella, Kristiāns Vietoris un Roberts Vikens (visi Mercedes).
Q2: Ātrākais Migels Molina (Audi): 1:32.544, atsijājās: Gloks, Šeiders, Rokenfellers, Farfus, Millers, Martins, Pafets, Verleins, Hends and Grīns.
Q3: Pirmais pole position karjerā Adrianam Tambē (Audi): 1:32.272, otrais Marko Vitmans (BMW), seko 2012 gada čempions Bruno Špenglers (BMW), Antonio Fēlikss Da Kosta (BMW) (DTM debitants, kuram ir cieša sadarbība ar F1 komandu Red Bull), tālāk Ekstroms, Molina, Mortara un Tomčiks.
Sacīkste
Startā savu pozīciju notur Tambē, uz otro vietu paceļās Špenglers, seko Vitmans un Da Kosta, bet dēļ neliela jūkļa nākamajos Nordkurve, Parabolica un Spitzkehre līkumos pirmais desmitnieks būtiski izmainās, pārsvarā nedaudz atkrīt piloti, kas izlēmuši startēt ar cietākā sastāva riepām. Vienīgais upuris starta sadursmēs ir Džeimijs Grīns, kas nedaudz vēlāk dodas boksos un tur arī paliek. Jau 3 aplī Vitmans ar DRS palīdzību Spitzkehre līkumā pārņem vadību no Tambē, ko arī saglabā līdz finišam. Līdz boksu apmeklējumam aptuvenais izkārtojums: Vitmans, Tambē, Da Kosta, Šeiders, Gloks, Mortara, Vikens, Ekstroms, Vietoris un Špenglers. Pēc boksu apmeklējuma fantastiski ātrs ir bijušais DTM čempions Matiass Ekstroms, kurš, veicot virkni apdzīšanu, nonāk 2 vietā, kurā arī finišē. Savu iespējamo trešo vietu sev sabojā debitants Antonio Fēlikss Da Kosta, kurš taranē Timo Šeidera auto, sabojājot savējo un saņemot sodu par to (drive through). Izmaiņas līdz finišam turpinās tikai ārpus pirmā trijnieka robežām un finišs ir šāds: uzvar Marko Vitmans, seko Matiass Ekstroms un Adrians Tambē. Bijušie F1 piloti Pols Di Resta un Vitālijs Petrovs uzrādīja visai pieticīgus rezultātus, bet tas gan vairāk saistāms ar visu Mercedes vājo sniegumu. Nākamais posms jau pēc divām nedēļām Ošerlēbenā.
Teksts: Jānis Brazulis
DTM Hokenheimas posma sacīkstes rezultāti
V | Valsts | Pilots/Komanda/Mašīna | Apļi | Laiks | Atst. |
1 | ![]() |
Marco Wittmann BMW Team RMG BMW M4 DTM |
42 | 1:06:40.548 | |
2 | ![]() |
Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline Audi RS 5 DTM |
42 | 1:06:53.417 | +12.869 |
3 | ![]() |
Adrien Tambay Audi Sport Team Abt Audi RS 5 DTM |
42 | 1:06:55.427 | +14.879 |
4 | ![]() |
Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix Audi RS 5 DTM |
42 | 1:06:58.141 | +17.593 |
5 | ![]() |
Timo Glock BMW Team MTEK BMW M4 DTM |
42 | 1:07:02.328 | +21.780 |
6 | ![]() |
Bruno Spengler BMW Team Schnitzer BMW M4 DTM |
42 | 1:07:04.061 | +23.513 |
7 | ![]() |
Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer BMW M4 DTM |
42 | 1:07:04.630 | +24.082 |
8 | ![]() |
Augusto Farfus BMW Team RBM BMW M4 DTM |
42 | 1:07:05.461 | +24.913 |
9 | ![]() |
Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix Audi RS 5 DTM |
42 | 1:07:06.686 | +26.138 |
10 | ![]() |
Joey Hand BMW Team RBM BMW M4 DTM |
42 | 1:07:15.307 | +34.759 |
11 | ![]() |
Pascal Wehrlein gooix Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
42 | 1:07:34.405 | +53.857 |
12 | ![]() |
Gary Paffett EURONICS Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
42 | 1:07:37.812 | +57.264 |
13 | ![]() |
Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline Audi RS 5 DTM |
42 | 1:07:39.709 | +59.161 |
14 | ![]() |
Paul Di Resta Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
42 | 1:07:41.406 | +1:00.858 |
15 | ![]() |
Christian Vietoris Original-Teile Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
42 | 1:07:42.610 | +1:02.062 |
16 | ![]() |
Nico Müller Audi Sport Team Rosberg Audi RS 5 DTM |
42 | 1:07:43.027 | +1:02.479 |
17 | ![]() |
Vitaly Petrov Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
42 | 1:07:47.139 | +1:06.591 |
18 | ![]() |
Robert Wickens FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
42 | 1:07:51.700 | +1:11.152 |
19 | ![]() |
Daniel Juncadella Petronas Mercedes AMG DTM Mercedes AMG C-Coupé |
41 | 1:06:43.561 | 1L |
20 | ![]() |
Maxime Martin BMW Team RMG BMW M4 DTM |
41 | 1:07:11.569 | 1L |
21 | ![]() |
António Félix da Costa BMW Team MTEK BMW M4 DTM |
38 | 1:01:57.414 | 4L |
22 | ![]() |
Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt Audi RS 5 DTM |
31 | 49:32.157 | 11L |
Nefinišēja | |||||
![]() |
Jamie Green Audi Sport Team Rosberg Audi RS 5 DTM |
2 | 3:38.735 | 40L |