Fernando Alonso uzskata, ka ierobežots uzlabojumu un testu daudzums padara pirmo formulu garlaicīgāku. Divkārtējais F1 čempions vēlas, lai komandām būtu iespējas aizvadīt vairāk testus, lai varētu vēl vairāk uzlabot mašīnas. “McLaren” pilots uzskata, ka komandām jādod vairāk brīvības uzlabot dzinēju vai aerodinamiku. Alonso arī uzskata, ka GP2 formulas šobrīd ir pārāk tuvu F1 līmenim. “Mums vajag ātrākas mašīnas, jo mēs esam pārāk tuvu GP2 laikiem, vajag vairāk testus, un vairāk iespējas attīstīt mašīnu, jo šobrīd kāda tā ir pirmajos ziemas testos, tāda tā ir arī visu atlikušo sezonu,” saka Alonso. “Tu progresē, taču arī visi citi to dara, bet noteikumi ir ļoti strikti, un daudz ko nav iespējams attīstīt pateicoties iesaldētajiem dzinējiem, un ļoti ierobežotiem aerodinamikas noteikumiem. Tas ir tas, kas padara sacīkstes prognozējamas, un garlaicīgas.”

“Williams” komandas braucēji Lielbritānijas GP sacīkstes sākumā bija ļoti ātri, taču Kimi Raikonens netic, ka tas turpināsies. Lai arī Botass pārspēja “Ferrari” Kanādā, un Masa to izdarīja Austrijā, Raikonens domā, ka šīs trīs trases bija piemērotas “Mercedes” jaudas agregātam un FW37 modelim un nākamajā sacīkstē Ungārijā visam vajadzētu būt kārtībā. “Viss atkarīgs no trases un apstākļiem nedēļas nogales laikā, bet es paredzu, ka nākamajā sacīkstē būs savādāk,” stāsta Raikonens, kurš Silverstonā finišēja tikai 8. vietā. “Tā nebija ideāla sacīkste mums, apstākļi, riepas, bet mums ir jāuzlabo tas. Mums jāmēģina kļūt labākiem jebkurā trasē, apstākļos, un ar dažādām riepām. Esmu drošs, ka būs labāk. Silverstonā nebija perfekta nedēļas nogale, “Mercedes” bija ātrāki, bet esmu drošs, ka Ungārijā būs vieglāk.”

“Haas” F1 komanda vēlas pieredzējušus braucējus savā debijas sezonā nākamgad. Amerikas komandai ir cieša sadarbība ar “Ferrari” komandu, tāpēc Žans Ēriks Verņē un Estebans Gutjeress ir tikuši saistīti ar braukšanu “Haas” vienībā. Arī Niko Hilkenbergs varētu būt mērķis. Džīns Hāss stāsta, ka vēl ir tālu no izvēles. “Mums ir saraksts ar 10 braucējiem, kurus vērojam,” atzīst Hāss. “Mēs ar viņiem runāsim, un redzēsim kurš varētu būt labākais priekš mums. Mēs noteikti vēlamies braucējus, kas šobrīd ir startē F1, cilvēkus ar pieredzi.

41 KOMENTĀRI

  1. baardainaa dzhihaadiste dziedaatu pavisam citu dziesmu ja stuureetu prieksh Mercedesiem. un vispaar shitais raudulis jau ir veesture. dabuuja divus haljavu titulus, aplauza ragus naakamajos gados, tagad atliek vien shnjuksteet.

      • kopsh kura laika viedoklja izteikshana ir bumbaashana?

        es arii reedzu kaa tu shajaa forumaa ienaac, atstaaj savu smirdiigo suudu no kopeejaas kaudzes, un aizej. neviena pasha viedoklja vai spriedeleejuma no tavas puses.

      • Nu par viedokļa tu sauc savu ņaudēšanu? Ha, a ko tad tu vaukšķi uz Alonso? A, ko? Viņš ar TIKAI izsaka savu viedokli! Bet tu tak i tups! Tev tas nedalec!

        Jā es ienāku forumā, un netikai šajā, un izsaku savu viedokli, bet personīgas uzbraukšanas un noniecināšanas. tevi nūģīt laikam sen nav situši, a, ko?
        Vienvārdsakot kā iz latvju dziesmas – raudāja māte, raudāja āris….

      • man gan izskataas ka pats uz psihozi velc. taads rupjsh un uzvilcies.

        a par ko man raudaat? 😀 Princesiite ciinaas ar Manor un kalj kaarteejo chiku. viss kulee!

  2. Te nav nekāda sakara ar Alonso pieminētajiem testiem vai mašīnu ātrumu. Ja sacīkstes notiek kartinga trasēs, tad jau defoltā nekas interesants nevar būt. Piemēram, ja paskatāmies uz IndyCar un NASCAR sacīkšu notikumiem pēdējos divos vīkendos, tad 1. formula uz šī fona ir nāvīgi garlaicīga bērndārznieku smilšu kastes padarīšana.

  3. …nedod dievs Formulā 1 vēl ievazātu ovālās trases kā Nascar vai IndyCar – varētu iet uz gadu nosnausties…. (piebildīšu , ka fani , kuri gaida un grib tikai un vienīgi avārijas , nav īsteni fani….galvenais ir sacensību jēga , kā tas notiek un uz kādiem pamatprincipiem tas notiek…auto gars un sacensībau aura – tā ir autosporta būtība…avārijas tik tā , viens no elementiem, bet ne galvenajiem…)

    • Te galīgi neiet runa par ovāliem. Vecīt, es pateikšu tieši – ja autosacīkstēs gaisā nevirmo nāves smarža, tad tādas autosacīkstes man nav vajadzīgas! Ja gribas skatīties sportu, ar šo jēdzienu saprotot tīru sportisko sāncensību, tad ir desmitiem olimpisko disciplīnu bez jebkāda riska, par kurām fanot.
      Tā ir mūsdienu propaganda un demagoģija, tā ir kārtējā Eiropas organizētā pūļa zombēšana, mēģinot iestāstīt, ka tehniskajiem sporta veidiem ir jābūt brīviem no riska un upuriem. Muļķības! Nekas cilvēkus tā neuzbudina, kā iespēja redzēt spēli uz absolūtajām likmēm. Varbūt nav normāli skatīties sacīkstes un speciāli gaidīt avārijas, taču kutinošajai sajūtai, ka kaut kas šausminošs var notikt jebkurā brīdī, ir jābūt. Citādi, kāda jēga nesties ar 200 vai 300 km/h? Var taču iekāpt mazlitrāžas mašīnītēs un noskaidrot meistarīgāko, braucot uz 50.

  4. ..tā jau man likās , ka skaties gonkas gonku pēc..to jau es pamanīju uzreiz 😀 ….kur Tu izlasīji , ka vajadzētu izskaust risku un avārijas??? protams ka tā ir sacensību NEATŅEMAMA sastāvdaļa un bez tām nu nekā….iet runa par to, kas sacensībās ir primārais un svarīgākais..dažiem tās tiešām ir avārijas…ne dažiem , bet daudziem….. kā piemēram ovālveida sacensībās vispār nav nekā cita kā avārijas un neobjektīva stratēģija….

  5. p.s. ….ja svarīgākais tomēr ir asinis, asinis un vēlreiz asinis – tad nav vērts ar šiem cilvēkiem pat kautko apspriest..nevis tādēļ , ka viņi būtu dumji , bet gan tādēļ, ka viņi vairs nezina neko citu kā ,,asinis,, …

  6. Vēl viens, kurš pilnīgi neko “nerubī”…
    Tiešām asinis??? Kur? Galīgi garām. Bokss un tamlīdzīgi sporta veidi – kā ar tiem? Tur tiešām viens otram dauza mūļus, man arī tas nepatīk. Bet asociēt autosacīkstes ovālos ar asinīm mūsdienās ir jābūt pilnīgi neko nesaprotošam no tā. Rallijos dažādās valstīs regulāri iet bojā dalībnieki un skatītāji, un manāmi vairāk nekā piem., “Indycar”.
    Tieši ovālos ir visfantastiskākās sacīkstes, bet F-1 ir jau visai attāls sakars ar autosportu, pēdējos 2 posmus nemaz neskatījos. Mazgadīgo skaits, kuri vispār īstas autosacīktes nav redzējuši, šķiet pieaug, bērnudārza laikmets. Par ovālu priekšrocībām vispār jau apnicis rakstīt, E.Fitipaldi savulaik jau labi visu aprakstīja. Neuzskatu ovālu kritizētājus par kompetentiem autosportā.

  7. ….kuš, kuš Marci , tās ,,asinis,, jau uzreiz nevaig uztvert tik burtiskā nozīmē..protams, arī burtiski to netrūkst, nevienā autosportā…kur jūs visi te pierausāt , ka man avārijas ir kautkāda neizturama lieta?? 😀 …es vēlreiz atkārtoju – svarīgi ir tas, kas tieši piesaista visvairāk autosacīkstēs- tieši avārijas , vai arī citi sacīkšu komponenti..iet runa par sacensību filozofiju kā tādu…. par ovālsacīkstēm runājot – piedod par tiešumu – šovam paredzēts pasākums..tās ir populāras, taču tikai tik , cik to baudītāji to ir ,,uzpūtuši,, …. arī leģendāro ovāltrašu dēļ tās daudzina, kas arī ir reklāma šaj kategorijai….vadīšanas komponenti ir tikai daži…stratēģiju pamati gaužām aplami….viss , ko var redzēt ir tikai ātrums un avārijas… kāds tad ir sacensību pamats – izvairīties no avārijām un divos komponentos, gāzē un bremzē spēlēties ar pedāli??? Thats all….tas nav maximums nedz meistarības, nedz tehnisko jomu maksimuma pārbaude visiem auto sacīkšu komponentiem….. autosporta filozofija patukša..

    • Es jau kādreiz rakstīju šādi, pārpublicēšu:
      Galu galā Indycar 3/4 posmu notiek sarežģītas konfigurācijas trasēs, tā, ka šis strīds ir daļēji “ne pa tēmu”. Gandrīz tikai ovālos brauc NASCAR.
      Šķietami primitīvākā trases forma (ovāls) nodrošina “daudzdimensionālāku” sacīksti – alternatīvas trajektorijas, iespēju ilgāk braukt sānu pie sāna, apdzīt pa ārmalu, utt.
      Un komplicētā parasto trašu forma – “viendimensionālāku”, nievājoši sauktu par t.s. “parādi”, kur nekas tāds nav iespējams vienas šauras ideālās trajektorijas dēļ.
      Nav nekāda jēga blenzt automašīnu braukšanā pa kreisi, pa labi, strauji bremzējot, paātrinoties, ja pozīcijas nemainās, atstatumi palielinās – tas ir vairāk “boring”, nekā dinamiska mašīnu pozīciju maiņa tiešā cīņā, kur izteikti bloķēt pretinieku, nelaižot garām ir neprāts. Un salīdinājums ar šorttrekistiem, vai vieglatlētiem olimpiādē, kuri, kā zināms 5000m skrējienā arī sacenšas ne jau līkloču trasē, ir absolūti vietā.

      • …vēlviens fans, kurš skatās gonkas gonku pēc…
        Analīze….
        1.sacīkšu filozofija un būtība, kas arī nosaka to, kas ir konkrētais autosporta paveids..svarīgākais kļūst tas, nevis ,,kas notiek,, , bet gan tas ,,kā notiek,, , un uz kādiem pamatiem notiek…tā ir pirmā atšķirība..
        2. ovāltrases neļauj pārbaudīt maximālo pilotu un tehnikas elementu kopumu..
        a. Pilotiem ir ,,jāatīska,, konkrētas iemaņas, ko pieprasa ,,ovālbraukšana,, ..rupji un īsi sakot – reakcija un tikai daži gāzes un bremzes pielietošanas noteikumi…. (pārējais, kas notiek ir atkarīgs no tās pašas reakcijas) … (kā izteicās savulaik Šūmahers – ,,autosports sliņķiem,,) , kamēr trašu dažādās konfigurācijas ļauj pārbaudīt iemaņas maximāli, nemaz nerunājot par to , ka jāprot visdažādākajos veidos apgūt bremzēšanu , apdzīšanu , gāzes lietošanu….vairāk ,,materiāla,, , kas ,,jāiekaļ,, un jāizpilda… (to mēs uzskatāmi redzam Nascar, kad no ovālajām trasēm pāriet uz līkumotajām…gandrīz vienmēr izlien kāds sportists un komandano ,,pakaļgala,, , kas nozīmē to , ka jāatmodina vairākas prasmes un iemaņas, kas savukārt neizpaužas ovālos…
        b. Tehnika… F1 trasēs pilnā mērā no visdažādākajiem aspektiem tiek noslogota kā transmisija, tā dzinēji , tā pārnesumkārbas, jo tiem jāstrādā vairākos diapazonos ,tai skaitā elektronikai, kas atbild ar katru komponentu atsevišķi…tas izpaužas regulējumos…kamēr F1 tie katrai trasei krasi atšķiras, tikmēr ovāltrasēs regulējumu pamats ir viens – atšķiras tikai nianses un detaļas….
        3. Apdzīšana….te pat salīdzināt nav ko….ovāliem – reakcija , ārmala, iekšmala…..(reakcija – galvenā iemaņa) …..trasēm dažāda līkumu konfigurācija, kas nozīmē dažādas bremzēšanas nianses un scenāriji, kas ietver visu pārējo pilotēšanas māku….
        4. kamēr tu uzskaitīji tikai dažus šo daudzdimensiju sacīkstēm , tikmēr man kļuva skaidrs , ka tu skaties gonku , gonkas pēc….nav svarīgi , cik ilgi tu brauc sānu pie sāna, vai pa kuru pusi apdzen – svarīgi ir tas , kādas prasmes un uz kādiem pamatprincipiem notiek sacensība…nejau ,,bilde,, ir galvenais autosacīkstēs….ja tu teiksi , ka tur vajadzīga lielāka prasme, tad nu…man nav ko piebilst….
        4. un galu galā sacīkšu ideja ,filosofija un vērtības….
        a. F1 ir pasaules autojomas augstākā meka..tās ir augstākā tehnikas kaluma sacīkstes, kas ir attīstības industrija tehniskajā pasaulē, kas nosaka autoindustrijas attīstību visās tehnikas nozarēs un jomās
        ..tāpat kā Moto GP, kas nosprauž attīstības ceļu pārējā moto tehnikas pasaulē….. ovālsacīkstes ir ,,vietējā mēroga,, padarīšana, kas nenes ,,idejas tālāk,, ….kā jau teicu – tikai Amerikas prieciņš….F1 ar ovālsacīkstēm salīdzināt ir tas pats kas salīdzināt Moto GP piemēram ar superbaikiem vai Ralliju ,,Sarma,, ar pasaules čempionāta rallija sacīkstēm…krasi atšķirīgi pamatprincipi tehnikas un pilotu attīstībā un komponentu pārbaudē….. pamatprincipi un sporta filozofija – tas ir tas, kas atšķir tehnisko sportu paveidus, kas arī saliek šos paveidus pa ,,latiņām,, ….es saprotu, tev kā skatītājam var labāk patikt viens vai otrs paveids , taču lai objektīvi novērtētu paveidu savstarpējo salīdzinājumu un to sūtību – ir jāatmet malā emocijas un fanātisms, ai spētu visu objektīvi novērtēt………savādāk sanāk tā, kā kādam manam vecam labam paziņai, kurš kunga prātā mēdz bļaustīties Latvijas drifta pasākumā, ka te Latvijā ir vislabākais drifts pasaulē 😀 ….kas kuram tuvāks…par to es nestrīdos….. runa iet par objektīvo informatīvo bāzi, kurunes sevī katrs atsevišķs autosporta paveids…..
        p.s. …nesaprotu, kamdēļ tu salīdzini olimpiādi ar tehniskajiem sporta paveidiem, kāds tam tur sakars…vieglatlēti pārbauda konkrētas šim sporta veidam raksturīgās iemaņas…tur nemaz nav vajadzīgi līkumi 😀 …. savukārt tehnikas jomā ,,līkums,, izmaina oooooooj cik daudz…tēlaini runājot, jo ,,taisnāks,, un vienveidīgāks gabals, jo mazāk komponentu nepieciešams izbraukšanai caur to…gan cilvēcisko iemaņu, gan tehnisko komponentu…

  8. Manas domas tādas. Ja man būtu jāvērtē, kas ir vissvarīgākais sacīkstēs, tad es teiktu, ka vissvarīgakais ir tas lai pirms sacīkstes nebūtu paredzams gandrīz 100% uzvarētājs. Un šajā komponentē vairāk vai mazāk F1 gadu desmitiem zaudē visām citām sērijām. Trivializēt var visu, gan sakot, ka braukšana ovālos ir tāda muļķīga centrifūga, bet tikpat labi var teikt ka f1 ir garlaicīga braukšana vilcieniņā,kur visi sakabinājušies viena aiz otra bez lielām iespējām apdzīt. Personīgi skatos visus trīs lielos seriālus – F1, Indycar un NASCAR. F1 acīmredzot tāpēc ka tradīcijas, tāpēc ka tas ir “mūsu”, Eiropā radies seriāls, F1 man ir mani favorīti, F1 man ir svarīgs uzvarētājs kopvērtējumā. NASCAR un Indycar man īpaši nav svarīgi, kas uzvarēs kopvērtējumā, bet vērot pašas sacīkstes man patīk, tās liekas interesantākas, jo emocijas pakāpeniski sakāpinās uz pēdējiem apļiem, kad arī izšķiras kas uzvarēs, un trīs apļus pirms beigām, pat tad vēl nav skaidrs kurš īsti no pirmā desmitnieka būs tas, kurš sķērsos finiša līniju pirmais. F1 runāt par pirmo desmitnieku ir absurdi, arī pats sacīkstes liktenis ir izšķirts vairumā gadījumu ilgi pirms pēdējā apļa. Protams ir tādas sacīkstes, kā pēdējā Silverstonā, bet tā vērtējot, ja F1 uz desmit pelēkām sacīkstēm ir viena interesanta, tad NASCAR vai Indycar uz desmit interesantām ir viena pelēka. Es tomēr neteiktu, ka F1 ir sliktāka par NASCAR vai Indycar vai otrādi. Katram sava odziņa, plusi un mīnusi. mans ieteikums – skatieties visus trīs seriālus – iegūsiet vispilnāko emociju gammu.

  9. …ja ņem vērā šos komponentus, tad 10 plusus lieku par Tavu komentāru , Tāli…trāpīji desmitniekā…. redzēt ir ko visās sporta kategorijās, pat gonkās pļavā izveidotā smilšu trasē…tas ir viens…. tomēr autosacīkšu sastāvdaļa, kas to raksturo ir arī to ideoloģija, tradīcijas un ideja, kuru labā strādā katrs sacīkšu seriāls…piekrītu, ka F1 ir kļuvusi garlaicīgāka, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaudz garlaicīgāka pat par daudziem citiem auto sporta veidiem, taču F1 sacīkšu pamatideja un filozofija nav vainīga pie tā, ka daži cilvēki ( ,,gudrās galvas,,) spēj daudz sačakarēt…savu pamatideju F1 nes vienalga….un tieši šī sporta filozofija ir tas pamats, fundaments, kas raksturo konkrēto sporta veida paveidu , ikkatrā to jomā…. es arī neteiktu , ka kāds paveids ir sliktāks par citu…katram savs….bet novērot atšķirības un tos līmeņus, uz ko ir vērsts un cik daudz vai maz sacīkšu komponentu kurā paveidā ir – to gan var….. šajā jomā Formulu 1 nepārspēj nekas..tāpēc tas saucās Formula 1 …augstākā mēroga pārbaude tehnikas, pilotu spēju un tehnikas attīstības ceļā to dažādajos komponentos….

    • Piebildīšu tieši CART seriālā bija vislabākais variants kāds vien ir bijis – motori ne tikai tika pārbaudīti ovālos, bet arī konfiguratīvajās trasēs – pilnīgi dažādos apstākļos! Pat antispārnu konfigurācijas uz šasijām bija dažādas -3 veidu (road, short oval, superspeedway).
      Un “setupi” bija pilnīgi dažādi dažādos ovālos.
      Pēdējā laikā gan pats skatos Moto3 Moto2 un MotoGP sēriju, dramatisma tur netrūkst. Kaut vai kā Morbidelli nonesa Rabatu pēdējā līkumā, vai vai…

      • …piemirsu izcelt kādu būtisku faktoru ovāltrasēs pilotu faktora ziņā….piloti netiek noslogoti tik daudzpusēji ..pat reakcija nav augstākajā līmenī, ko NEAPGĀŽAMI pierāda tas, ka piemēram Nascar brauc absolūti večuki (kāds bija piemēram Marks Martins vai tas pats Džefs Gordons , Stjuarts(kurš pat ar visu uzaudzēto vēderu spīd, kurš arī vairs nav nekāds jaunais)…Formulu augstākajā klasē kautkas tāds nebūtu pat iedomājams…tur prasās pavisam ,,citas spējas,, .. IndyCaros tas pats..dabu nepiemānīt , lai cik cītīgi cilvēks strādātu – ,,sporta spēka,, gadi ir ierobežoti , tāpat arī iemaņu līmenis….nu ir tās auto un formulu ,,apakšklases,, vairāk kā šovs,nu ir……cita kaluma kategorija….ja šie seriāli tiek konfigurāciju trasēs , objektīvi nevar tos novērtēt, jo viņi brauc pie tādas pašas konkurences kā ovālos…kā nu brauc, tā brauc…ja blakus pieliktu F1 pilotus, tad vismaz būtu ar ko salīdzināt meistarību….redzam tās atšķirības , pārnākot no viena sacīkšu tipa uz citu… Burdē ātrs ovālos – F1 nekāds…. Montoya ātrs F1 , ovālos nekas nav zudis – profesionāls pilots…. Da Matta spīdēja seriālos, F1 nekāds..tas pats ar Wilsonu….un daaaaudz citu piemēru ..tur redzamas tās krasi atšķirīgās jomas un līmeņi….

  10. saliidzinaat jankiju ovaalgieshanu ar autospotru ir pilniigs absurds. tas driizaak ir cirka akrobaatu shows.

    autosportaa noskaidro kursh ir aatraakais no starta liidz finisham. nevis organizee maaksliigus restartus spriedzes uztureeshanai. un lai jankijs var uzpildiit alinju un nolikt sacieteejusho burger-kluci.

  11. Mēģināju izprast Edgara V. teoriju par ideoloģiju, ko nes F1. Atklāti sakot, sadaļā sports – ar to ideoloģiju pašvaki, sadaļā mēs attīstam auto tehnoloģijas, esam pirmie un visprogresīvākie, apgrozam visvairāk naudas nu jā – viss štokos, bet mana kā līdzjūtēja interese 90%os ir par sportisko pusi. Ja ir sacīkste, tad jābūt intrigai, ja intrigas nav, skatīt ar tehnoloģijām pārblīvētu bolīdu pārvietošanos vilcieniņā, tas nav īsti tas ko vēlos redzēt. Ir vai nav “ground effect”, KERS vai vēl kas, jā tas ir interesanti, bet aizmirst par pašu galveno autosacīkstēs – sportisko intrigu nevajadzētu pat F1, pat ja tā ir “augstākā mēroga pārbaude tehnikas, pilotu spēju un tehnikas attīstības ceļā to dažādajos komponentos….”
    Ja runā par pilotiem, tad nenoliedzami F1 piloti ir labākie no labākajiem un tur top komandās tiek salasīti labākie talanti. Talanti vispār visur ir talanti. Savas braukšanas prasmes Montoya neattīstija tikai F1, bet ieguva braucot daudzos citos seriālos, un F1 viņu paņēma tāpēc, ka pamanīja…šim čalim ir talants. Paņēma no zemākās pilotu iemaņu “neattīstošās” CART sērijas. Vilenēvs un Montoya ir piemēri, ka aizokeāna centrifūgu griezēji spēj adaptēties F1. Otrādāks piemērs ir Mansells, kas pēc karjeras F1 spēj uzvarēt to pašu CART.
    Spriest vispār par iemaņām F1 un ovālos, to acīmredzot var tikai paši piloti, saprast kas prasa vairāk reakcijas un spēka,bremzēt pēdējā mirklī, izvēlēties iedeālāko trajektoriju, vai traukties neskaitāmus apļus ar ātrumu virs 350km/h (tas ir 97.2 metri sekundē!..ilgstoši, apli pēc apļa, nevis kā F1 kur tādi cipari tiek sasniegti kādas taisnes desmit , divdesmit metros ) un ja vēl esi pāris 10cm attālumā no konkurentiem pa labi un kreisi…………man nav pieredzes lai to vērtētu.
    Katrai sērijai sava specifika un grūtums,es skatos, un godīgi sakot neapgrūtinu sevi ar domām par kādu f1 īpašo filozofiju vai ovālu primitīvismu. Filozofija viena – sacīkstēm jābūt interesantām, ar sportisku intrigu, ja tā nav….tad acīm redzot kaut kas ideoloģijā un filozofijā has gone wrong

    • …bet tur jau tas āķis. ka Montoya , Mansels, Vilnēvs tiktiešām bija talantīgi , kad piedalījās šajās sacīkšu kategorijās…bet tādu talantu no šīm klasēm ir ārkārtīgi maz , labi ja pa kādam desmitgadē….tas arī ir viens no rādītājiem pilotu ,,augšanas tendencēm,, ..ja esi talantīgs, tad nav nozīmes, kur esi sācis – tu tiksi tur , kur tev jātiek…. par intrigu Tev pilnībā piekrītu , tāpēc jau arī esmu kā skabarga pakaļā, kad izsakos par mūsdienu F1 diezgan skarbi, bet tāda tā realitāte…. sačakarēt visu var ātri , un tas iet kādam no rokas, bet sporta veids pie tā nav vainīgs….vainīga ir sporta politika konkrētā laikā un vietā….
      p.s. sporta filozofija nav atsevišķa ,,pasaule,, ….tas ir viss faktoru kopums….ja tu izproti šā sporta filozofiju, tad uz citām lietām tu skaities daudz savādāk un gonku skatīšanās un izpratne ir daudz savādāka nekā tad, kad tu skaties gonku gonkas pēc…izpratnei ir milzīga vērtība…visās dzīves jomās….

  12. iespējams Tu man nepiekritīsi Tāli, bet es pateikšu pavisam kādu dīvainu lietu…..es F1 neuzkatu 100%par sportu vispār…tikai kādi 50% ….par sportu uzskatu pārējās autosacīkšu klases…. F1 tiek noskaidrots ne tikai pilots uzvarētājs. kurš ātrāks , kurš meistarīgāks, un kura tehnikas komanda ir labākā, bet gan arī tas – uz ko vēl tiecas Formula 1 ….F1 tiecas arī uz pasaules tehnisko attīstību , F1 ir ne tikai sports , bet arī vesels dzinējspēks , programma tehniskajā attīstībā, kāds nav neviens cits sporta novirziens….daudzus kaitina piemēram kādas komandas dominance sezonas garumā…es teikšu tā – man pret dominancēm nav nekas pret – jo ja komanda to ir pelnījusi un panākusi saviem spēkiem, tād tā tam ir jābūt..tātad konkrētā gadā konkrētā tehnika ir tik spēcīga, kāda tā objektīvi ir…..un kas gan tur slikts, ja kāda no komandām ir galvas tiesu pārāka par pārējām..kāds teiks intrigas nav…taču F1 ir attīstības virziens tehniskajā pasaulē..katram jābūt tur, kur viņš ir pelnījis būt….šovu var meklēt citās autosporta kategorijās…F1 ne tikai nosaka sacensību uzvarētājus, bet gan arī parāda tehnisko zīmolu attīstības pakāpi , kas turpmāk ietekmēs visu autoindustrijas attīstību pasaulē… priekš manis F1 ir 50% autosports , un 50% vesela autojomas attīstības pasaule, kurai jābūt pēc iespējas objektīvākai, nepiesātinātai ar nejaušībām un blakusfaktoriem , kuri iejaucas uzvarētāja noteikšanā..

  13. …p.s. Nascar , Indy un citas klases ir spēle….gonku spēle, kurā nosaka ātrākos… F1 nevar būt vienkārši spēle, jo F1 atbild arī tehnisko attīstību kopumā pasaulē … F1 ir atbildīga par tik daudzām lietām, ka tā nevar atļauties būt vienkārši par spēli….

      • Austin…nevis ,,ko vēlāk ir pārņēmusi pasaule,, , bet gan kas pasaulē dotajā brīdī un dotajā laikā no tehnoloģijām ir augstākajā līmenī…tas saucās ,,tehniskā niša,, , virsotne… tāpat kā piemēram auto modeļu prototipu industrija – ne katru reizi viss tiek no ,,papīra izrasēts,, – pamatideja ir tā – kā šīs lietas attīstās…un no šī augstākās nišas materiālu fundamenta iezīmējas ceļš, pa kuru turpmāk iet attīstība…. konkrēti F1 visvairāk ceļu attīstībai parāda elektronikas, transmisiju sistēmu, hidraulikas sistēmu ,dzinēju sistēmu jomā un mazāku tehnisko faktoru jomā kā piemēram spēlēšanās degvielas kontroles rādītājos, un daaaudz citu faktoru..tās visas ir nianses, kas ir svarīgas turpmākai attīstībai.. (tas redzami izpaužas sporta auto kategorijā) ..dzinēji , elektronika un ātrumkārbas ir galvenais ja tev tā tīk teikt – ,,taustāmais un redzamākais materiāls,, …te neiet runa par ,,materiāla kopēšanu,, , te iet runa par idejas pieeju un virzienu …ja gribi ,,redzamāku,, produkta pielietojumu – labs piemērs ir Moto GP …tā kā motocikli ir savādāka tehnika , nekā auto (jeb motocikls arī ielās ir sporta motocikls daļēji) , tad tas, ko attīsta Moto GP pilnā mērā pāriet uz sērijražošanas modeļiem…ar auto ir mazliet savādāk…iet ideju novirziens vairāk ….formula un auto tomēr ir divas dažādas jomas, tāpēc tur tas viss
        notiek mazliet uz citiem principiem….
        Otrkārt – F1 ir arī mārketings, kas arī ir autoindustrijas neatņamama sastāvdaļa…
        Treškārt – ja čempionātu uzvar piemēram Mercedes, tas tas kļūst par augstāko zīmolu pasaulē tehnikas attīstības jomā, kas ,,raksta,, autoindustrijas vēsturi konkrētā laikā, kas savukārt mārketingam ir svarīgi….. savukārt mārketings ir svarīgs visai tehnikas industrijai kopumā….ķēdes reakcija…….tādēļ F1 nav tikai sports vai spēle – tā ir vesela pasaule….un tas , kas notiek pašlaik Formulā 1 – jauc objektīvo bildi kopumā, jo uzvarētāju nosaka pārāk neobjektīvas nianses un nejaušības, ko pieļaut vienkārši nedrīkstētu….

      • Izdomáju, ko tádu pamanámu F1 devusi humanoídu rasei pédéjá gadudesmita laiká – runá, ka CFD softu rakstītājiem lielākais noņēmējs pašlaik ir F1 tīmi..

        CFD – Computed (daži saka arī Computational) Fluid Dynamics…

        Ar to saskarošies nozares – magnētisko šķidrumu dinamikas teorētiskās puses daži domas giganti mitinās arī Latvijā…

        I vyss..

  14. Es jau uzrakstīju. No visa tā mākoņa apkārt un visriņķī, man svarīga intriga, pilotu cīņa, konkurence. Tāpēc es šo vai to skatos. Tā ir mana personīgā pieeja. Kāda pelnīta dominance šad tad manā gadījumā noved pie pie tā, ka tās laikā es f1 neskatos. Tā bija 2004.gadā kad pa priekšu vizinājās Šumahers, tā bija 2013 gadā otrā pusē, kad to darīja Fettels. Un Sebastians Lēbs absolūti nobeidza manu interesi pa WRC. Ja kāds dominē, bet sacīkstēs notiek vismaz kaut kāda cīņa, nu es neko nesaku, tas pats Markess pagājušā gada Moto GP 13 uzvaras no 18, bet mačošanās bija laba, sacīkstes bija interesantas, lai gan skatoties sausos ciparus varētu likties pretējais.
    Visumā jau neapstrīdu tevis teikto, lai gan par f1 nozīmi pasaules autoindustrijā, nu man liekas pārsālīts. F1 piedalās Ferrari, Mercedes, Renault un šogad atkal atgriezās Honda. Taču tā nebūt nav visa autoindustrija. Ir Toyota, General motors, Volkswagen, Hyundai, Ford, Nissan utt. Meklējumos ir visi, un f1 ir tikai viena no daudzajām autobūves progresa kalvēm.

    • paldies Tāli…ne visam varbūt piekrītu, bet ir ok 😉 ….cienu Tavu viedokli , pat ja tas niansēs atšķiras no manējā…bet tikai niansēs… reti kad izdodas patērzēt ar kādu sakarīgi 😉 …te visi parasti mētājas ar akmeņiem un sūta viens otru uz iestādi, 😀 …

    • p.s. jā, ir arī citi ražotāji autoindustrijā, taču F1 ražotāji ir , ja tā var teikt virsotnē, un ar laiku arī pārējiem no tā atlēc kāds labumiņš…tas beigās ietekmē visus….kuru vairāk , kuru mazāk, bet autoindustrija no tā tikai iegūst…. draudzība konkurencē , viena mērķa labad, ja tā var izteikties…

  15. Visi šie tehniskie un testu ierobežojumi patiešām atņem intrigu. Politiskas spēles, nekas vairāk, jo ar budžeta ierobežošanu nav ne mazākais sakars. Vienalga, vai vispār aizliedz testus, vai aizliedz izmantot dzinējus, pilnīgi pie kājas, jo komandas vienmēr atradīs veidus, kā iztērēt naudu, kuru sponsori samaksā. Lai taču triec nost to naudu, ko dod sponsori – kāda FIA un FOM daļa gar to?
    Labāks variants būtu samazināt TV naudu atlīdzību lielajām komandām un pateicoties tam, samazināt biļešu cenas. Neviens neies skatīties/ klausīties putekļsūcēju šovu pa 200 eiro.