Džastins Vilsons savas dzīves laikā bija kvēls labdarības organizāciju atbalstītājs, kurš bieži runāja par savu problēmu ar disleksiju un to kā viņu ir atbalstījuši citi. Pēc Vilsona nāves viņa orgāni tika ziedoti un jau ir izglābuši sešas dzīvības, savā tvitera kontā paziņoja viņa jaunākais brālis un arī sacīkšu braucējs Stefans Vilsons. Jau šīs nedēļas laikā IndyCar mājas lapā līdzjutēji varēs iegādāties T-kreklus un 100% no ienākumiem nonāks Vilsona bērnu fondā, informē IndyCar vadība.
With #giftoflife @justin_wilson saved 6 lives today. He just keeps setting the bar higher. Keep Julia & the girls in your prayers #myherojw
— Stefan Wilson (@stef_wilson) August 25, 2015
Slēgtais kokpits?
Vilsona gadījums atkal ar jaunu jaudu ir pacēlis jautājumu par kokpita aizsardzības nepieciešamību. Jau nākamajā mēnesī FIA plāno aizvadīt testus ar pirmajiem prototipiem, kuru uzdevums būtu aizsargāt pilota galvu līdzīgos gadījumos, kā 2009.gadā ar Felipi Masu, kā arī Hernriju Sērtisu, kurš gāja bojā pēc sadursmes ar lidojošu riepu.
FIA veica testus ar dažāda veida kokpita aizsardzību, tostarp slēgto lidmašīnas tipa kokpita versiju, tomēr tam bija tendence pēc sadursmes katapultēt atlūzas augstu gaisā, kas savukārt radītu draudus skatītājiem. Otrs aspekts, kas jāņem vērā – mediķu operatīva piekļuve cietušajam pilotam. Šobrīd tiek pētītas versijas ar aizsardzības struktūru ap un virs kokpita, kas tiks testētas nākamajā mēnesī. Tostarp “Mercedes” piedāvā savu ‘Halo’ stila versiju, kā parādīts Džordžio Piolas zīmējumā zemāk. Tā aizsargātu pret atlūzām un tajā pašā laikā netraucētu pilotam pamest kokpitu.



