Eiropas Savienība (ES) pārbaudīs pirmās formulas pārvaldes struktūru un naudas balvu sistēmu, pēc tam, kad “Sauber” un “Force India” komandas iesniedza oficiālu sūdzību. Pēdējos mēnešos bijušas runas, ka komandas varētu doties pie ES, un izteikt savu neapmierinātību, taču nu tas ir noticis. Šāda “Sauber” un “Force India” rīcība ir vērsta uz vairāku svarīgu jautājumu izskatīšanu, piemēram to, ka F1 stratēģiskajā grupā visu nosaka lielās komandas, un naudas balvu sistēma ir vērsta par labu līderu komandām. “Force India” paziņojumā teikts: “Sahara Force India ir viena no divām komandām, kura ir iesniegusi sūdzību Eiropas Savienībā, apšaubot F1 vadības sistēmu, un parādot, ka ienākumu un F1 noteikumu noteikšanas sistēma ir netaisna un nelikumīga.” Ja ES lems, ka šo abu komandu pretenzijas ir pamatotas, tas varētu nozīmēt būtiskas izmaiņas šajā sportā.

Nr GP Datums
1 Austrālijas GP 20.marts
2 Bahreinas GP 3.aprīlis
3 Ķīnas GP 17.aprīlis
4 Krievijas GP 1.maijs
5 Spānijas GP 15.maijs
6 Monako GP 29.maijs
7 Kanādas GP 12.jūnijs
8 Eiropas GP 19.jūnijs
9 Austrijas GP 3.jūlijs
10 Lielbritānijas GP 10.jūlijs
11 Ungārijas GP 24.jūlijs
12 Vācijas GP 31.jūlijs
13 Beļģijas GP 28.augusts
14 Itālijas GP 4.septembris
15 Singapūras GP 18.septembris
16 Malaiziņas GP 2.oktobris
17 Japānas GP 9.oktobris
18 ASV GP 23.oktobris
19 Meksikas GP 6.novembris
20 Brazīlijas GP 13.novembris
21 Abu Dabi GP 27.novembris

Austrālijas Grand Prix posma organizatori paziņojuši, ka 2016. gada pirmās formulas sezona sāksies 20. martā, divas nedēļas ātrāk kā sākotnēji plānots. Pirmajā 2016. gada kalendāra versijā tika plānots, ka jaunā sezona sāksies tikai 3. aprīlī, taču tagad tas ticis mainīts, pēc tam, kad Bērnijs Eklstons vēlējies to pārvietot uz ātrāku datumu. Melburnas sacīkstes organizatori jau iepriekš apstiprinājuši, ka viņiem nav problēmu pārbīdīt šo sacīksti uz citu datumu, taču galvenais, lai tas nebūtu vienā laikā ar lieldienām. Šīs izmaiņas rada pārklāšanos ar Austrālijas V8 Superkāru sērijām. V8 kalendārā 19. un 20. martā ir ieplānota sacīkste Simons Plainā, taču to visticamākais nāksies pārcelt uz citu datumu, jo tradicionāli V8 superkāri aizvada atbalsta sēriju sacīksti Albertparkā.

“Toro Rosso” vienības pilots Makss Verstapens šodien svin savu astoņpadsmito dzimšanas dienu, un jau ir paspējis tikt pie auto tiesībām. Jaunākais braucējs F1 vēsturē teorētisko daļu nokārtoja jau janvārī, taču viņam nācās gaidīt līdz brīdim, kad viņam paliks 18 gadi, lai nokārtotu arī braukšanas daļu. Verstapens testu nokārtoja ar pirmo reizi. “Ir lieliski būt pilngadīgam, un pašam ar savām tiesībām,” Verstapens stāsta. “Tas, ka man beidzot ir atļauts pašam braukt, dod man vairāk neatkarību, kas ir lieliski. Ir atvieglojums nokārtot testu. Es biju nedaudz nervozs, un centos nepieļaut kļūdas, bet viss bija kārtībā. Ja tagad kaut kur vēlēšos doties, man atliks iekāpt savā Renault Clio RS un doties. Tāda brīvības sajūta ir lieliska.”

7 KOMENTĀRI

  1. EU visticamāk atradīs kur piesieties, jo savādāk neviens neko nebūtu iesniedzis ja nebūtu tādas pārliecības. Betas būs ILGS process kurš nesāksies rīt vai nākošgad.

    Ha – SuperMax tagad varēs gonkot AR DRIVER tesībām nevis M/L-papīru. Good to him

  2. Sūdzība esot par šitiem punktiem –

    a) FIA kā ‘regulatoram’ atkrīt kaut kāds procents no ienākumiem – interešu konflikts
    b) FIA Strategy Group, kurā tīmi ir pārstāvēti nepilnīgi – konkurences kropļošana
    c) ienākumu sadale starp tīmiem balstās uz neskaidriem kritērijiem – atkal konkurences kropļošana

    varbūt eiropas prokuratori nevar tikt klāt bernija saimnieku naudas lādēm jeb paša bernija, tomēr konkordijas laukuma opisa iedzīvniekiem viņi labsajūtu var pabojāt konkrēti un pamatīgi.