Nikola LafitiNikolā Lafiti kļuvis par “Renault” komandas testu un attīstības pilotu. 20 gadus jaunais kanādietis šajā sezonā startēs GP2 sērijās, kur pārstāvēs franču DAMS komandu. “Renault” komandas plāns ir sagatavot Lafiti startiem Formulā 1, nodrošinot superlicenci, kā arī iespēju piedalīties vismaz vienā piektdienas treniņu sesijā šajā sezonā.

“Mercedes” komanda ir pārliecināta, ka “Ferrari” vienībai starpsezonā ir izdevies pietuvoties saviem sāncenšiem un Nikijs Lauda uzskata, ka viņa komandas pārsvars pār Maranello vienību ir sarucis no 0,6 sekundēm pērn līdz 0,2 sekundēm šobrīd. Arī Toto Volfs piekrīt šim vērtējumam: “Ja pērn mums bija pārsvars, tad šobrīd tas ir minimāls. Mēs varam runāt par 0,2s, varbūt 0,3s, bet tik pat labi tikai 0,1 sekundes pārsvaru. “Ferrari” izskatās ļoti labi un testos redzējām pāris interesantus risinājumus viņu izpildījumā.”

“F1LV

Niko Rosbergs ir atzinis, ka pēdējā laikā ir centies vienkāršot savu dzīvi, lai spētu koncentrēties uz savu uzdevumu – pārspēt Luisu Hamiltonu un izcīnīt savu pirmo čempiona titulu. “Ja Niko izdosies tāds sezonas sākums, kā viņam izdevās noslēgt iepriekšējo gadu, tad mums visiem nebūs viegli – komandā būs pamatīga spriedze,” paziņoja Nikojs Lauda. Spriedze starp pilotiem, kuriem “Mercedes” šogad ir ļāvuši lielāku brīvību cīņai savā starpā, sākās jau preses pasākumā Štutgartē, kur Rosbergs konstruktīvi runāja par mērķiem un plāniem, kā pērspēt Hamiltonu, bet brits atbildēja, ka Niko jau esot sirmi mati no stresa. “Man nav sirmi mati! Luiss tā teica, jo viņš nezināja, ko atbildēt maniem argumentiem,” paziņoja Niko Rosbergs. “Esmu pilnībā pievērsies savam darbam. Es nevēlos, lai mani kas traucētu šajā darbā un tāpēc esmu savu dzīvi padarījis vienkāršāku.” Turklāt drīz “Mercedes” komandai nāksies domāt ar līgumu pagarināšanu ar abiem pilotiem un tas nozīmē, ka cīņai par titulu būs dubulta vērtība, jo fonā abiem uz papēžiem sāk mīt kompānijas lolojums Paskāls Verleins.

32 KOMENTĀRI

  1. ja Ferrari ir tik tuvu, tad Sebam nevajadzētu rasties grūtībām cīņā par titulu. uz talanta vien Rosbergu paņems, kamēr Hamiltons aiz stresa kļūdīsies. tā ir Hamja vājība- viņš bieži savā karjerā ir salūzis zem spiediena. redzēsim kurā brīdī Merki izvirzīs Nr1. pilotu. skaidrs ir viens, šogad viņi nevar atļauties punktus dalīt savā starpā.

  2. Šie pirmssezonas laipnie žesti 🙂 Kā īsti ir parādīs kvalifikācija. Grūtības Sebam neradīsies, ja Ferrari būs 1/2 sekundi vai vāirāk ātrāki par Merc, savādāk tāds apgalvojums ir vieglprātīgi optimistisks. Ja būs vienādi laiki, tad cīņa par titulu būs oi, oi oi pilna ar grūtībām ( abiem pretendentiem, klausoties ROS var domāt, ka trim).

  3. …ne Sebam , ne Hamim nervi netur…. ja Hamis vēl vismaz kautkādas uguns kristības ir izgājis cīņā par tituliem (i to pirmais tituls nospīdēja, kad sacīkste jau bija pazaudēta) ….tāpat arī Sebs – cīņā ar Alonso 2012 gadā daudz sprēgāja, īpaši pēdējā sacīkstē, kad tikai pateicoties ātrai mašīnai izglāba situāciju…. Sebs karstumu vēl nav jutis… abi šā brīža ,,labākie,, karstās situācijās ir diezgan nenoturīgi…. ar psiholoģiju viss kārtībā ir Massam , Raikonenam, Hulkam, un pēdējā sezonā arī Perezam , kurš cītīgi ar sevi pastrādāja, atšķirībā no Grožāna vai Maldonādo. pilotu karjeru nogriežņi parāda viņu plusus un mīnusus….ja būs cīņas pa biezo , tad viens otrs sāks nervozēt – pārāk nervozēt….

    • primāta frontālā smadzeņu daiva laikam ir aizmirsusi kā Sebs vienu no saviem tituliem izcīnīja sacīxtē ar sabojātu mašīnu un no beigām startējot. nemaz nebija spiediens uz viņu, vai ne makak?

      • ..pirmkārt, šoreiz es neatbildēju un tavu komentāru (izņēmuma gadījumā) , bet gan izteicu savu viedokli par tēmu…otrkārt, ja Tu vismaz kautko saprastu no sacensībām , tad Tev būtu skaidrs arī tas, ka 2012 gada sezonā Fetels bija atslābis, un uz tā rēķina , kad bija drošs par savu titulu visas sezonas garumā, bija pielaidis sev klāt Alonso , kura Ferrari formulu visi saukāja par lūzni , vēl spēja pacīnīties pēdējā posmā par titulu….treškārt – ja tev ir ātrākā formula – kā jau tas ir ierasts – nav nekādu problēmu kāpt uz augšu (bojāta formula nebij ne vella…..šajā sezonā Fetels titulu gandrīz papūta savas glupības un atslābuma dēļ…spiediens??? ne mazākā.. kurš tad to haosu sacēla, ja ne pats Fetels, pieļaujot bērnišķīgu kļūdu pēdējā posma pirmajos līkumos…..??? ….tas liecina par ko ,Āri????? …..

      • ..manuprāt te slēpjas kāda cita problēma… – lielākā problēma ir nevis Tavā izpratnē par lietām , bet gan tajā, ka to, kas reiz sarkanajā lūznī gandrīz atņēma Fetelam titulus sauca Fernando Alonso 😀

      • gandrīz neskaitās, Vutnāns k-gs

        skaitās tas, kas ir izlasāms finiša pratakalī. Un tur ir tikai finiša vietas un finiša laika atstarpes. Jūsu ai-ļu-ļū par ‘aclābināšanām’ un ‘bērnišķīgām kļūdām’ tur nav. Un punkc. Period. DIXI. Āmen.

  4. ..par talantu varam aizmirst…tas ir sen izzudis jēdziens…… mūsdienās pilotētmāka visiem ir noslīpēta līdz mirdzumam…. rezultātu izšķir tava vieta un IEDOTĀ loma komandā, komandas politika, un mašīnas suliņas….. ir muļķīgi salīdzināt, kurš pilots mūsdienās par kuru ir labāks un kurš sliktāks….katrs ir savācis ,,ziņas,, , kā kurš līkums ir jāizbrauc..ja piemirstas – inženieris atgādina….

    • Austin – vajadzētu uzmanīgāk izlasīt komentārus….protokoli ir viens, bet es runāju par sacensību norisi un notikumiem tajā, kam
      nav kāda sakara ar protokoliem… bet nu , nebrīnos, ka nesaprati domu latviski , kā nekā esi anglis (pēc pseidonīma vismaz) 😀 …šajā gadījumā ,,gandrīz,, skaitās, un vēl kā skaitās, kad tiek analizēta kāda konkrēta sezona…plikā ciparu statistika lai paliek virspusējiem ļaudīm – patiesā aina rodas tad, kad zini arī notikumus, kas un kad ir bijuši…tiem , kas nezina – var patīt filmu atpakaļ – un būs redzams gan mans ai-ļu-ļū, gan Fetela bērnišķīgā kļūda….. un pats galvenais, ka TU to ļoti labi zini, lai kā Tev vai kādam tas nepatiktu….

      • Jūsējos skribelējumus lasīt ‘uzmanīgāk’, Vutnāns k-gs, varat pats, ja ir patikšana.

        Ja nespējat savu sacījamo noformulēt skaidri un saprotami vienā-divos teikumos – varat arī nerakstīt vispār – ‘as far as I am concerned’.

      • ….ieņēmi aizsargpozīciju pāradresējot manu teikto pret mani??? 😀 ….ir liela atšķirība starp – izlasīt un saprast manus vai kāda cita skrebelējumus, un – izlasīt , un tēlot, ka neko neesi nesapratis …..visu tu saprati Austin, visu ….nevaig izlikties par baigi aizvainotu tikai tādēļ, ka man NĀKAS šo to tev izskaidrot special detalizētāk….

      • kā jau minēju agrāk – neglaimojiet sev, Vutnāns k-gs. Vairāk man nekas nav piebilstams.

      • ..varbūt kāds arī aprobežojas ar pliku statistikas tabulu pētīšanu , taču galvenais ir pats process – un man un vēsturei ir zināms, ka piemēram Lauda 1976 gadā titulu papūta baidoties no riska un burtiski to uzdāvinot….ka Rosberga tituls 1982 gadā bija haļavnākais visā f1 vēsturē, kurš viņam tika pateicoties Pironi traģēdijai… , , ka 1981 gadā Pikē ar Brabham lūzni spēja izraut titulu no Williams rokām , kuri tāpat kā Fetels 2012 gadā bija tik pārliecināti par savu uzvaru , ka atslābinājās par daudz un to izlaida…… ka Hakinenm 1999 gadā tituls pat sapņos nebūtu rādījies, ja Šūmi nebūtu piemeklējusi tāda neveiksme….ka Wolf komanda1922 gadā bija otrā ātrākā tīrā ātruma ziņā, bet tabulā palika ceturtie tikai tāpēc, ka piedalījār ar vienu pilotu sastāvā, kurš nesa punktus…… , ka 1950 gadā titulu atdeva Farinam , jo tas komandas zīmolam bija izdevīgāk , tādējādi Fangio mazliet piebremzējot komandas iekšienē…..tas, ka Šūmahera 2 vietu kopvērtējumā anulēja 1997 gadā, bet Kulthārda 3 vietu kopvērtējumā atstāja spēkā pēc Beļģijas g.p. pārkāpuma , kad viņš apzināti Šūmaheru izsita no trases (šajā apzinātajā avārijas izraisīšanā Kulthārds atzinās tikai pēc 4 gadiem) …. kamēr Mclārenus 2008 gadā sodīja par spiegošanu – pilotu kopvērtējums tika atstāts nemainīgs….. un vēl , un vēl , un vēl ….. process ir tas, kas parāda ainu un jēgu …pliki protokola skaitļi nozīmē – nezināt neko….

      • Hm, interesanti, kāpēc gan Hakinenam 1999.gadā tituls nebūtu sapņos rādījies? Līdz liktenīgajai Silverstonai bija notikušas 7 sacīkstes.
        1-(AUS) ne Šumahers, ne Hakinens pie punktiem netiek – uzvar Irvains.
        2-(BRA) HAK uzvar, SCHU otrais
        3-(SMO) SHU uzvar, HAK bez punktiem
        4-(MNO) SHU uzvar, HAK trešais
        5- (ESP) HAK uzvar, SCHU trešais
        6- (CAN) HAK uzvar, SCHU bez punktiem
        7-(FRA) HAK otrais, SCHU piektais
        Rezumē, pirms Silverstonas Hakinenam 3 uzvaras un 40 punkti, Šumaheram 2 uzvaras un 32 punkti. Hakinens un Šumahers līdzvērtīgi cīnijās par titulu, kurš izcīnītu titulu, ja nebūt avārijas, kas zina.

      • nu pirmkārt Ferrari komanda pēc 5 posma guva pamatīgus uzlabojumus, novēršot vecās problēmas un tālākajā sezonas gaitā vienkārši dominēja tīrā ātruma ziņā (cik nu to spēja tāds pilots kā Irvains izspiest), un pat ja tāds pilots kā Irvains spēja izrādīt pretestību Hakinenam , tad Šūmaheram tas būtu izdevies vēl divreiz labāk..nepārprotami…6 posmos Šūmaheram būtu bijis jāiegūst nieka 28 punkti, atņemot 4 punktus par atdoto uzvaru Irvainam un pat vēl mazāk, jo atbirtu nost punkti Hakinenam, kad Šūmahers finišētu viņam priekšā….. tādu nieka tiesu Šūmahers būtu guvis ņemot vērā Ferrari pārsvaru , kad pat jaunpienācējs Salo momentā pat īsti neaprodot ar vāģi guva veselus 2 goda pjedestālus…

      • p.s. tātad Šūmaheram 6 izlaistajos posmos būtu bijis jāizcīna nieka divas uzvaras un + – vēl 4 punkti (ja ņemam vērā , ka Hakinens atbīdoties zemāk zaudētu vēl + – 8 punktus) …apm. 20 punkti 6 posmos, kas būtu izdarāms bez piepūles (viņš pat zaudējot Hakinenam katrā no 6 posmiem sasniegtu vajadzīgo punktu limitu titulam….tātad , varbūtība uzvarēt bija augsta…ja ne milzīga….

      • Muļķības. Nu neesi idiots. No sērijas, kā būtu, ja būtu. Tikpat labi, Šumahers varēja izstāties vēl trīs posmos utt. Nevajag fantazēt tukšu. 1999.gadā nevienu mirkli nebija suituācija, kad Hakkinens necīnītos par titulu, tāpēc rakstīt, 1999.gadā viņam tituls sapņos nerādījās ir diletantiski un nekorekti. Es to sezonu labi atceros, tas ir laiks, kad sekoju līdzi daudz labāk un vairāk nekā tagad (Hakinens ir mans top braucējs F1) Arī nekāda ferrari dominance nebija “tīrā ātruma ziņā”. No 16 polēm 11 izcīnija Hakinens. tajā gadā cīņa starp SCHU un HAK palika neizcīnīta un neviens nevar pateikt, kā būtu , ja būtu.

      • Tāli – visu cieņu, bet misterz Wuttnanz dzird tikai pac sevi.
        No sirds iesaku ieslēgt režīmu IGNORE

      • Tāli – runa jau arī iet par VARBŪTĪBĀM …, kā sezonas izskatās no malas….. ,,kā būtu , ja būtu,, neder statistikai un rezultātu izvilkšanai, piekrītu – bet toties tas der spēku samēru un notikumu dažādu notikumu kopumu analizēšanai kādā konkrētā sezonā….. pēc tā ,,kā būtu , ja būtu,, – var vienkārši paanalizēt , kādi spēku samēri bij maksimāli iespējamie kādā konkrētā sezonā…un arī tas parāda daļu no sezonas ainas kopumā…. piemēram Wolf komanda 1977 gadā pēc tīrā ātruma
        bija otra ātrākā, kad Šekters bija vienīgais pilots ,kas startēja tai sezonā…mēs varam tikai minēt, kur būtu Wolf, ja ņemtu dalību ar divām mašīnām un nepaliktu kopvērtējumā vien 4 vietā, kamēr Šekters pilotu vērtējumā bija STABILI otrais…tā ka redzi – tas viss tomēr nosaka kopējo ainu… no vienas puses – ,kā būtu , ja būtu,, – no otras puses – tajā visā var atrast ,,kopējo objektīvo,, ….

      • Esmu mērnieks pēc profesijas, tātad pacietīgs tipiņš. Tātad vēlreiz. Apgalvojums, ka (citāts) “ka Hakinenam 1999 gadā tituls pat sapņos nebūtu rādījies, ja Šūmi nebūtu piemeklējusi tāda neveiksme…” ir nepareizs, melīgs, neatbilst situācijai kāda bija 1999 gadā sezonā. Skaidrs?

    • ….tātad vēlreiz .. – es jau neapgalvoju, ka par katru cenu Šūmis noteikti būtu čempis – es apgalvoju, ka uz 90% IESPĒJAMS ,ka būtu …. Tāli , ja jau tik pacietīgs, tad kāpēc tā uzvilcies??? ..viss ok , gan Tev , gan man ir sava daļa taisnības, jo tomēr tas arī ir tas pats ,,kā būtu, ja būtu,, ….

    • Es neuzvelkos. Kur tu to redzi, pacietīgi skaidroju, par vienu teikumu, kuru tu esi uzrakstījis nepatiesu. Tu tā vietā lai pateiktu – vecīt, tev taisnība, šeit kļudījos, raksti palagus, lej ūdeni, nodarbojies ar demagoģiju. Pat atbildi, nevari piekabināt pareizā vietā. Neaskaužu Tavu šefu, vai tos kuriem Tu esi šefs. End of conversation.

      • …tajā faktā , ka Šūmim bija VARBŪTĪBA vinnēt es kļūdījos???? …. ja es varbūtību nosauktu par faktu , vot tad gan es pamatīgi kļūdītos…. tāda pati varbūtība viņam bija 1998 gadā, kad Kulthārds viņu apzināti izsita Beļģijā..punktu deficīts būtu bijis mazāks, un kas zina, kā lietas iegrozītos pēdējā sacīkstē…te arī bija varbūtība (varbūt tikai procentuāli mazāka)… gandrīz katrā sezonā lielu lomu spēlē nejaušības un varbūtības, analizējot notikumus….

      • manuprāt Tu pārāk asi uztvēri manu domu….neiet runa, ka uzvarētu..iet runa, ka varēja uzvarēt…tā ir liela atšķirība.. man nav šefa , un es arī nevienam neesmu šefs – es neesmu no tiem , kas rukā un kalpo valsts iekārtai……esmu pats sev saimnieks , nevienu nepakļauju un nevienam nepakļaujos 🙂 …..