Čārlijs Vitings paziņojis, ka “Red Bull” komandas veidotais canopy tipa risinājums varētu tikt izmantots F1 jau nākamajā sezonā, neraugoties uz sākotnējām runām, ka to tik īsā laika periodā nav iespējams radīt. Protams, tam vēl esot jāiziet virkne dažādu pārbaudījumu, lai pārliecinātos, ka braucēja galva tiešām tiek kārtīgi pasargāta no dažādām sadursmēm ar lidojošiem objektiem.

Foto: Twitter @F1_fr

Nopietnākas diskusijas par šī risinājuma pielietošanu notiks 26. aprīlī, kad F1 komisija, kas ir atbildīga par jebkādām sportisko un tehnisko noteikumu izmaiņām, tiksies ar stratēģisko grupu. Kā zināms, līdz šim reālākais risinājums slēgto kokpitu idejai bija “Ferrari” piedāvātais Halo tips, kuru komandas braucēji Sebastians Fetels un Kimi Raikonens uz dažiem apļiem jau izmēģināja pirmssezonas testos.

Canopy tipa kokpiti savu pirmo izbraucienu trasē piedzīvos jau nākamnedēļ. “Red Bull” komanda sola tos izmēģināt Krievijas GP izcīņas piektdienas pirmajos treniņbraucienos Soču trasē, lai iegūtu viedokli no braucēju skatupunkta, lai gan Rikjardo un Kvjats jau pauduši atbalstu idejai, to izmēģinot simulatorā. Ar komplimentiem neskopojās arī Vitings.

“Manuprāt, būtu taisnīgi teikt, ka pirmo reizi, kad šī ideja tika piedāvāta, tā vēl bija tikai skices līmenī. Tomēr “Red Bull” ir paveikuši lielisku darbu, radot risinājumu, ko darbībā varēsim vērot jau pēc nedēļas. Nedomāju, ka tas ir kas tāds, ko bijām gaidījuši. Tomēr nu to ir vērts uztvert nopietni. Ja tas darbosies tikpat nevainojami kā Halo risinājums, tad nav nekāda iemesla to nepiedāvāt stratēģijas grupai un F1 komisijai kā alternatīvu risinājumu.”

[socialpoll id=”2353026″]

27 KOMENTĀRI

  1. …nu tak samazinat formulu maksimālo ātrumu līdz 150 km/h un nebūs nekādu problēmu… izražojiet tanka versiju , lai neviens Hitlers ar akmeni pa galvu neiemestu…kas tagad varbūt Red Bull x fighters salto moču sacensībās arī apakšā klāsim 5 kārtas ar mīkstajiem matračiem ,lai sportisti nenolauztu sprandas,krītot ar galvu uz leju???? ..katram sporta paveidam ir savas tradīcijas, un savi riski…tas tāpat kā izpletņlēcējiem – iespiedi asti kājstarpī – nu tak nelec….

  2. Protams, atkal krēsla deldētāji tukši d*rš. Cik no jums ir paši piedalījušies kādās sacensībās? Pats esmu dabūjis pa galvu ar paprāva izmēra akmeni un pēc tam tikai nopriecājies par to, ka galvā tomēr ir ķivere. Neviens negrib riskēt ar savām dzīvībām, pat ja tas ir tieši tas, kas cilvēkam sanāk vislabāk.

    • Bet mani tracina visi šie tehnisko sporta veidu pārstāvji, kuri no vienas puses izrādās kā baigie alfa tēviņi un asie džeki, bet tajā pašā laikā gļēvulīgi smilkst par kaut kādu apdraudējumu un drošību. Bāc, nu tad deldē to krēslu mājās pie teļļuka, nevis lien mašīnas kabīnē! Ej mežā skriet krosiņu, nevis kāp uz moča!

      • Un kāpēc tu domā, ka tu vari noteikt citu cilvēku drošību? Kas brauc, tas arī nosaka kā brauc, kas skatās, tas skatās to, kas ir nevis diktē noteikumus. Neviens neprasa tev skatīties, braucējiem tevis dēļ nav jācieš. Tieši neizlēmīgie skatītāji ir galvenais iemesls, kāpēc F1 iet pa grunti, kamēr WEC būtdams tīrs braucēju un komandu sporta veids dzīvo cepuri kuldams piedāvājot, manuprāt, šobrīd visaizraujošākās sacensības.

  3. Ja pārmaiņas būtu ātrāk un visās open wheel klasēs, dzīvs būtu Džastins Vilsons, gan F1 čempiona Džona Sertīza dēls Henrijs. Varbūt vēl kāds, ko nezinu. Džastins dabūja nāvējošu triecienu no priekšā avarējošā bolīda atlūzām Pokono pērn, bet Sērtīzam jaunākam nelaimējās Bradshečā F2 čempionātā, priekšā avarējošās formulas atlūzušais ritenis trāpija tieši pa galvu. Sertīzam bija tikai 18 gadu. Slēgtais kokpits neko nedegradēs, tikai un vienīgi pasargās pilotus

    • To biš kā,- sākas lietus, izkar sarkanos karogus un ravē to hreņ nost 😀 Un tad restarts.
      Un ja tā hreņ tā ņemsies nost, tad dabūjot, teiksim ar formulas riteni, tā vienkārši neatrausies un nepārvērtīsies par asmeni galvas nogriešanai ?

      • Nāks laiks, nāks padoms.

        Ja Waitingu Čārlijs tiek citēts sakām, ka buļļu devaiss varētu tapt adoptēts jau uz 2017. gada sezonu, tad neabšaubāmi visi šie jautājieni tiks cilāti un atbildēti. Or else – fīča neies apgrozībā

  4. ja ir jāizvēlas starp šādām mopēdu formulām bez jumta, un 1000 Zs monstriem ar jumtu drošības dēl, tad katrā diennakts laikā izvēlos otro. LMP mašīnām nav ne vainas. izskatās stilīgi un futūristiski. pieradīsim arī pie jumtainām formulām. galvenais lai ekšens uz asfalta!!!

  5. …pierast var tikai tie, kam ir vienalga….runājot piemēram par dizaina tendencēm – ar jaunās ēras ,,kropļiem,, neapradīšu nekad….zudis vecais labais ČUJS, kad bija patīkami vērot dizaina attīstības tendences šai sportā….tagad tas viss ir zudis….

  6. Izņemot to nelaimīgo traktoru un laikam pilotes kļūdu ar to nelaimīgo fūri (vai tomēr vāģa) fatalitātes F1 nav bijušas. Indy, kur papildus drošība noderētu, atcēluši tikai superspīdvejus (2 un 2,5 jūdzes), a par tādu sviestu pat vēl nav domājuši. (Lai gan es labprāt Talladegu un Deitonu gribētu redzēt un mašīnas, kas var izspiest ~400-410 km/h) 🙂

    • de Villotas ‘kļūda’ bija nepamanīt GALVAS AUGSTUMĀ (!!!) (nu tas ir, kad sēž formulī) piepaceltu fūres iekraušanas-izkraušanas rampu..
      nekas cits kā par klasisku krievu rasp*zģjaistvu tas nosaucams nav. Nezinu protams, cik tai marusjas testu apkalpē tādu (raspiz*jaju) bija, bet tīma nosaukumu (un toreizējo īpašnieku identitātes), kā saka, ignorēt nav iespējams.