Par vienu no šīs sezonas lielākajiem pārsteigumiem autosportā parūpējās “Andretti Autosport” braucējs Aleksandrs Rosi, kurš savā debijas piegājienā izcīnījis uzvaru prestižajās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs. Sacīkšu sākumā par vadību cīnījās pole position ieguvējs Hinčklifs un Hanters-Rejs. Lēns pitstops lika Hinčklifam zaudēt vairākas pozīcijas, kamēr pērnā gada uzvarētājs Montoija piedzīvoja avāriju un bija spiests izstāties. Drīz vien cīņā par vadību iesaistījās arī Bels, Ņūgārdens un Padženo, kuram drīz vien nācās zaudēt pozīciju un saņemt sodu bīstamas atgriešanās trasē dēļ.
Par vienu no šīs sezonas lielākajiem pārsteigumiem autosportā parūpējās “Andretti Autosport” braucējs Aleksandrs Rosi, kurš savā debijas piegājienā izcīnījis uzvaru prestižajās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs. Sacīkšu sākumā par vadību cīnījās pole position ieguvējs Hinčklifs un Hanters-Rejs. Lēns pitstops lika Hinčklifam zaudēt vairākas pozīcijas, kamēr pērnā gada uzvarētājs Montoija piedzīvoja avāriju un bija spiests izstāties. Drīz vien cīņā par vadību iesaistījās arī Bels, Ņūgārdens un Padženo, kuram drīz vien nācās zaudēt pozīciju un saņemt sodu bīstamas atgriešanās trasē dēļ.
Vairākiem braucējiem nācās ieskriet sienā, tomēr līderi meistarīgi turpināja cīņu par uzvaru. Cīņā bija iesaistījies arī vecmeistars Tonijs Kanāns. Lieliski progresēja Hildebrands līdz sadursmei ar Kastronevesu, kas 36 apļus pirms beigām izraisīja drošības mašīnas došanos trasē. Braucēji devās boksos, tomēr bija gandrīz skaidrs, ka mašīnām nepietiks degvielas, lai šo distanci veiktu ar gāzes pedāli grīdā.
Pēc boksiem vadošo pilotu secība bija Kanāns, Ņūgārdens, Hinčklifs, Diksons, Hildebrands, Munjozs, bet Rosi sekoja septītajā pozīcijā. Līderi veica savu pēdējo boksu apmeklējumu aptuveni 10 apļu pirms finiša, turpinot triekties ar 370 kilometru stundā lielu ātrumu, kamēr Rosi ekonomiski brauca par 50 km/h lēnāk un iegūstot sacīkšu vadību. Sākoties pēdējam aplim nebija skaidrs vai bijušajam “Manor” F1 braucējam izdosies sasniegt finiša līniju. Rosi to paveica, lai gan goda aplim vairs nekas nebija palicis pāri. Viņš kļuva par pirmo debitantu, kas izcīna uzvaru kopš Kastronevesa 2001. gadā, neraugoties uz to, ka pirmajos posmos augstāk par 10. vietu nebija izdevies tikt.
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Apļi |
---|---|---|---|---|
1 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport | 3:02.0872 | 200 |
2 | Carlos Munoz | Andretti Autosport | +4.4975 | 200 |
3 | Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | +4.9304 | 200 |
4 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | +10.4963 | 200 |
5 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing | +10.5218 | 200 |
6 | J.R. Hildebrand | Ed Carpenter Racing | +11.3459 | 200 |
7 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | +12.7744 | 200 |
8 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | +15.1607 | 200 |
9 | Sébastien Bourdais | KV Racing Technology | +21.0613 | 200 |
10 | Will Power | Team Penske | +21.5171 | 200 |
11 | Helio Castroneves | Team Penske | +22.1015 | 200 |
12 | Oriol Servia | Schmidt Peterson Motorsports | +23.8140 | 200 |
13 | Marco Andretti | Andretti Autosport | +24.9700 | 200 |
14 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | +28.2494 | 200 |
15 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing | +28.7589 | 200 |
16 | Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | +32.1748 | 200 |
17 | Alex Tagliani | A.J. Foyt Enterprises | +32.1993 | 200 |
18 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | 199 | |
19 | Simon Pagenaud | Team Penske | 199 | |
20 | Gabby Chaves | Dale Coyne Racing | 199 | |
21 | Townsend Bell | Andretti Autosport | 199 | |
22 | Matt Brabham | Team Murray | 199 | |
23 | Bryan Clauson | Dale Coyne Racing | 198 | |
24 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 198 | |
25 | Spencer Pigot | Rahal Letterman Lanigan Racing | 195 | |
26 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | 163 | |
27 | Mikhail Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports | 126 | |
28 | Stefan Wilson | KV Racing Technology | 119 | |
29 | Conor Daly | Dale Coyne Racing | 115 | |
30 | Buddy Lazier | Lazier/Burns Racing | 100 | |
31 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 98 | |
32 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 93 | |
33 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | 63 |
Nedēļas nogalē Monako tika aizvadītas ne tikai F1, bet arī GP2 sacensības, kur haotiskajā pirmajā braucienā uzvaru no 15. starta pozīcijas izcīnīja Artjoms Markelovs. Sacīkšu sākumā Normans Nato noturēja pirmo pozīciju. Viņam sekoja Sirotkins un Kings, tomēr krievu braucējs drīz vien nenovaldīja savu spēkratu, piedzīvojot avāriju. Trases robežās nenoturējās arī Kings, ļaujot uz 2. vietu pacelties Roulandam. Līderi devās boksos apmēram 10 apļus pirms finiša. Nato aizkavēšanās gandrīz ļāva Roulandam apdzīt francūzi. Vadībā atradās Markelovs, kuram pēc pitstopa vajadzētu atgriezties trasē ap 5. pozīciju, tomēr Džiotto avārija lika trasē sūtīt virtuālo drošības mašīnu, kamēr Markelovs jau bija boksu celiņā. Citu braucēju palēnināšana ļāva Markelovam ietaupīt daudz laika un atgriezties tieši priekšā Nato. Atrašanās īstajā laikā un vietā ļāva krievu braucējam pārsteidzoši gūt pirmo uzvaru karjerā.
Otrajam braucienam pole position izcīna 8. vietas ieguvējs, tomēr Džiovinaci tika sodīts par līkuma nogriešanu, kas ļāva iegūt pozīciju, tādēļ no pirmās vietas otro braucienu uzsāka japānis Macušita (pērnā gada Vandūrna komandas biedrs “ART” komandā). Nepārliecinošais starts tomēr ļāva nosargāt pozīciju pret Marvinu Kirhoferu, kurš drīz vien jau atpalika vairākas sekundes. Tuvojoties finišam Macušita uzstādīja arī ātrāko apli, kas ir 2 punktu vērts. Uz goda pjedestāla kāpa arī itālis Marčello.
V. | Braucējs | Rezultāts |
1 | Artem Markelov | 1h01:27.183 |
2 | Norman Nato | 1.541 |
3 | Oliver Rowland | 3.187 |
4 | Alex Lynn | 8.239 |
5 | Mitch Evans | 11.723 |
6 | Raffaele Marciello | 15.025 |
7 | Marvin Kirchhofer | 21.153 |
8 | Nobuharu Matsushita | 21.582 |
9 | Daniel de Jong | 22.343 |
10 | Arthur Pic | 23.333 |
11 | Antonio Giovinazzi | 25.037 |
12 | Sergio Canamasas | 30.192 |
13 | Sean Gelael | 31.295 |
14 | Gustav Malja | 34.900 |
15 | Pierre Gasly | 49.748 |
16 | Philo Paz Armand | 1 aplis |
– | Luca Ghiotto | Izstājās |
– | Jimmy Eriksson | Izstājās |
– | Jordan King | Izstājās |
– | Nabil Jeffri | Izstājās |
– | Sergey Sirotkin | Izstājās |
– | Nicholas Latifi | Izstājās |
V. | Braucējs | Rezultāts |
1 | Nobuharu Matsushita | 41:59.392 |
2 | Marvin Kirchhofer | 13.660 |
3 | Raffaele Marciello | 15.453 |
4 | Mitch Evans | 20.894 |
5 | Alex Lynn | 32.560 |
6 | Norman Nato | 33.038 |
7 | Oliver Rowland | 33.594 |
8 | Artem Markelov | 33.874 |
9 | Arthur Pic | 36.777 |
10 | Sergio Canamasas | 47.646 |
11 | Daniel de Jong | 54.291 |
12 | Gustav Malja | 55.476 |
13 | Pierre Gasly | 55.981 |
14 | Luca Ghiotto | 56.501 |
15 | Jimmy Eriksson | 58.682 |
16 | Jordan King | 1:09.193 |
17 | Nabil Jeffri | 1:17.922 |
18 | Antonio Giovinazzi | 1:17.997 |
– | Nicholas Latifi | Izstājās |
– | Sergey Sirotkin | Izstājās |
– | Sean Gelael | Izstājās |
– | Philo Paz Armand | Izstājās |
WTCC čempionātā notikušas sacensības Nirburgringas trases ziemeļu cilpā (Nordschleife), kas braucēju vidū dēvēta par ‘Zaļo elli’. Tā kā apļa garums ir gandrīz 25 kilometri, tad abos braucienos tika aizvadīti vien 3 apļi. Pirmajā braucienā līdz pēdējam aplim vadībā atradās Monteiro nenovaldīja mašīnu, kurai, iespējams, bija kāda tehniska problēma, un avarēja. No aizmugurē esošajiem “Citroen” braucējiem Lopesam izdevās izvairīties, bet Mellers ietriecās Monteiro mašīnā, kurš pēc sacīkstēm spēcīgā trieciena dēļ tika aizvests uz slimnīcu. Punktu “All-Inkl.com Munnich Motorsport” sastāvā izcīnīja arī trases pārzinātāja un “Top Gear” vadītāja Sabīne Šmica.
Lopesam izdevās uzvarēt arī otro braucienu, kur gan nestartēja abi pirmā brauciena avārijā iesaistītie braucēji, par nieka tiesu noturot Mišelisu sev aizmugurē. Tomēr visi šie rezultāti pagaidām ir provizoriski, jo “Honda” komandas braucējiem (Monteiro, Mišeliss, Hafs) var nākties zaudēt savas pozīcijas gan šajā, gan Ungārijas un Marokas posmos noteikumiem neatbilstošas mašīnas grīdas dēļ.
V. | Braucējs | Mašīna | Rezultāts |
---|---|---|---|
1 | Jose Maria Lopez | Citroen | 26:36.640 |
2 | Tom Chilton | Citroen | +0.526 |
3 | Norbert Michelisz | Honda | +6.653 |
4 | Rob Huff | Honda | +7.971 |
5 | Mehdi Bennani | Citroen | +10.126 |
6 | Hugo Valente | LADA | +12.568 |
7 | Gabriele Tarquini | LADA | +12.890 |
8 | Fredrik Ekblom | Volvo | +12.983 |
9 | Nicky Catsburg | LADA | +20.389 |
10 | Sabine Schmitz | Chevrolet | +29.462 |
11 | Gregoire Demoustier | Citroen | +36.301 |
12 | Ferenc Ficza | Honda | +38.331 |
NF | Yvan Muller | Citroen | |
NF | Tom Coronel | Chevrolet | |
NF | Tiago Monteiro | Honda | |
NF | Thed Bjork | Volvo | |
NF | John Filippi | Chevrolet |
V. | Braucējs | Mašīna | Rezultāts |
---|---|---|---|
1 | Jose Maria Lopez | Citroen | 26:29.665 |
2 | Norbert Michelisz | Honda | +0.435 |
3 | Tom Chilton | Citroen | +0.915 |
4 | Rob Huff | Honda | +1.908 |
5 | Mehdi Bennani | Citroen | +2.431 |
6 | Nicky Catsburg | LADA | +4.905 |
7 | Fredrik Ekblom | Volvo | +6.072 |
8 | Thed Björk | Volvo | +8.008 |
9 | Gabriele Tarquini | LADA | +8.675 |
10 | Hugo Valente | LADA | +13.860 |
11 | Sabine Schmitz | Chevrolet | +23.305 |
12 | John Filippi | Chevrolet | +28.180 |
13 | Ferenc Ficza | Honda | +33.913 |
14 | Grégoire Demoustier | Citroen | +38.285 |
NS | Yvan Muller | Citroen | |
NS | Tom Coronel | Chevrolet | |
NS | Tiago Monteiro | Honda |
Hehee.. Dikti jau nu ne-Indy tas viss beigās izvērtās, bet nekas – amerikāņi arī no tā uztaisīja šovu un visi apmierināti. Ar to IndyCar būtiski atšķiras no F1, jo Rossi jau tagad garantēta vieta Amerikas autosporta vēsturē, kamēr, piemēram, Paņa uzvaru atceras vairs tikai tie, kas to redzēja.
Te gan atļaušos nepiekrist Brežņeva k-ga teiktajam par šovu un visiem apmierinātajiem. Vakar pēc Indianapolisas finiša bija skaidri jūtams, ka komentētājiem vienkārši nav ko teikt, bet apbalvošanas ceremonija atgādināja samocītu standarta priekšnesumu, kur pilnīgi apjukuši ir ne tikai apsveicēji, bet arī mistiskais uzvarētājs. Savukārt jeņķu mediji šodien filozofiski apcer sacīkšu iznākumu un nekautrējas norādīt, ka vidējais Indy līdzjutējs ir šokā. Pēc visa pompa, kas rūpīgi tika būvēts ap 100. jubilejas gonku, līdzjutējs ir šokā…
Manas izjūtas? Pirmkārt, līdz pēdējam mirklim neticēju, ka tas čalis sasniegs finišu. Es biju pārliecināts, ka viss beigsies vismaz līdzīgi kā 2011.g., kad pēdējā līkumā nošķīlās ‘rukijs’ Hildebrands. Bet tā nenotika… Tad ļoti vēlējos sagaidīt mirkli, kad šis jaunietis vārdā Aleksandrs Rosi uzvarētāju zonā noņems ķiveri un būs tā iespēja ieraudzīt, kāds tad 100. Indy 500 uzvarētājs izskatās. Skan murgaini, bet tā tas ir… Ok, attiecīgais uzvārds bija dzirdēts, kaut kur atmiņu plauktos arī bija infa, ka šamējais manīts 1.formulas autsaideru komandās, uz pāris gonkām aizstājot citus tādus pašus autsaiderus. Taču tas arī viss… Nešaubos, ka populārākā frāze IndyCar līdzjutēju vidū vakar bija “Rossi? Who the f…k is Rossi?”.
Protams, kā šodien centās iegalvot ESPN apskatnieks – nabaga Rosi nav vainīgs, ka uzvarēja – vainīgi esam mēs, kas pēdējos gadu desmitos pārāk izlaidušies ar dramatiskiem un leģendāriem Indy 500 iznākumiem. Taisnība, taču dīvaina pēcgarša ir un paliks. To pat ierakstīs vēsturē un iegravēs uz Borg-Warner trofejas… Izskan arī atgādinājumi, ka debitanta uzvara nav nekas neparasts – iepriekšējie bija Kastronevess 2001. un Montoija 2000.gadā. Tehniski tā tas ir, taču šie divi pieminētie tolaik jau bija stabili vadošo CART komandu braucēji, kuri Indianapolisā ieradās ‘viesizrādēs’ ar top-komandu atbalstu.
Jā, pa lielam mums nav ko Rosi pārmest – puisis vienkārši gadījās īstajā laikā īstajā vietā. Principā vinnēja loterijā, izcēla džekpotu… Visiem degviela beidzās, viņam nē… Taču tieši tas tracina. Tracina, ka Indianapolisā gadu garumā startējuši daudzi leģendāri braucēji, kuru sejas tā arī nav attēlotas uz Indy 500 uzvarētāju kausa. Bet te atnāk puika ar 5 F1 un 5 IndyCar sacīkšu pieredzi un paņem visu banku. Ko lai domā tas pats Maikls Andreti ar visiem saviem n-tajiem startiem un līdera pozīcijā aizvadītajiem apļiem – atliek aizdot jaunajam censonim savu mašīnu un viss notiek…
Man šķiet A.J. Foits vakar pārraides sākumā teica, ka Indianapolisas spīdvejs ir kā dzīva būtne, kas pati izvēlas, kurš te uzvarēs un, kurš nē. Man nav nekas pret Aleksandru Rosi – respect un, lai džekam veicas arī turpmāk. Vienīgi ir skrobe, ka vecā Ķieģeļnīca savos 100 gados ir sajukusi prātā…
Nu labi, varbūt ne visi bija gluži apmierināti, bet vismaz Andretti priecājās tā, it kā paša dēls būtu paņēmis. 🙂
Bet ir vēl viena lieta, par ko daži “vietējie” jau sāk runāt. Esot gaužām labi, ka 100-kārtīgo pasākumu vinnējis “pašu puika”, pie tam nevis kāds pensis vai pārttaimnieks, bet čalis, kas brauks vēl gadus 10-15 vismaz.
Man tas kaut kur asociējas ar Canadiens izcīnīto kausu 1993. gadā. Kaut kas tajā visā ir. 🙂
K.Munjoss likās “apzagts” pēc finiša… kā tā
P.S. Bet es gan pēdējā apļa vidū nojautu, ka līdz beigām izvilks…
….lūk arī parādās autosporta paveida līmenis….. no coments…. vietējais jeņķu ākstu pasākums, kurā var piedalīties gan gurķi, gan pensionāri….
http://www.motorsport.com/indycar/news/alexander-rossi-indy-s-composed-rookie-winner-742223/
Šeit labs raksts. Piekrītu teiktajam, ka “rookies always need good people around them” Stratēgiju veidoja sacīkšu inženieris Germans un bijušais Indy braucējs, tagad komandas līdzīpašnieks Herta. Tā kā pieredze turpat vien blakus bija. Protams viņi riskēja, varēja neizvilkt laimīgo lozi un mēs šodien neko par Rossi nerunātu. No otras puses, Germans un Herta pietiekami profesionāli saprata, ka tā var mēgināt uzvarēt un mēģinājums nebūs 100% failure. Ko arī pierāda šī uzvara.