Par vienu no šīs sezonas lielākajiem pārsteigumiem autosportā parūpējās “Andretti Autosport” braucējs Aleksandrs Rosi, kurš savā debijas piegājienā izcīnījis uzvaru prestižajās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs. Sacīkšu sākumā par vadību cīnījās pole position ieguvējs Hinčklifs un Hanters-Rejs. Lēns pitstops lika Hinčklifam zaudēt vairākas pozīcijas, kamēr pērnā gada uzvarētājs Montoija piedzīvoja avāriju un bija spiests izstāties. Drīz vien cīņā par vadību iesaistījās arī Bels, Ņūgārdens un Padženo, kuram drīz vien nācās zaudēt pozīciju un saņemt sodu bīstamas atgriešanās trasē dēļ.

Par vienu no šīs sezonas lielākajiem pārsteigumiem autosportā parūpējās “Andretti Autosport” braucējs Aleksandrs Rosi, kurš savā debijas piegājienā izcīnījis uzvaru prestižajās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs. Sacīkšu sākumā par vadību cīnījās pole position ieguvējs Hinčklifs un Hanters-Rejs. Lēns pitstops lika Hinčklifam zaudēt vairākas pozīcijas, kamēr pērnā gada uzvarētājs Montoija piedzīvoja avāriju un bija spiests izstāties. Drīz vien cīņā par vadību iesaistījās arī Bels, Ņūgārdens un Padženo, kuram drīz vien nācās zaudēt pozīciju un saņemt sodu bīstamas atgriešanās trasē dēļ.

Vairākiem braucējiem nācās ieskriet sienā, tomēr līderi meistarīgi turpināja cīņu par uzvaru. Cīņā bija iesaistījies arī vecmeistars Tonijs Kanāns. Lieliski progresēja Hildebrands līdz sadursmei ar Kastronevesu, kas 36 apļus pirms beigām izraisīja drošības mašīnas došanos trasē. Braucēji devās boksos, tomēr bija gandrīz skaidrs, ka mašīnām nepietiks degvielas, lai šo distanci veiktu ar gāzes pedāli grīdā.

Pēc boksiem vadošo pilotu secība bija Kanāns, Ņūgārdens, Hinčklifs, Diksons, Hildebrands, Munjozs, bet Rosi sekoja septītajā pozīcijā. Līderi veica savu pēdējo boksu apmeklējumu aptuveni 10 apļu pirms finiša, turpinot triekties ar 370 kilometru stundā lielu ātrumu, kamēr Rosi ekonomiski brauca par 50 km/h lēnāk un iegūstot sacīkšu vadību. Sākoties pēdējam aplim nebija skaidrs vai bijušajam “Manor” F1 braucējam izdosies sasniegt finiša līniju. Rosi to paveica, lai gan goda aplim vairs nekas nebija palicis pāri. Viņš kļuva par pirmo debitantu, kas izcīna uzvaru kopš Kastronevesa 2001. gadā, neraugoties uz to, ka pirmajos posmos augstāk par 10. vietu nebija izdevies tikt.

2016. gada Indianapolisas 500 jūdžu brauciena rezultāti
V. Braucējs Komanda Rezultāts Apļi
1 United StatesAlexander Rossi United StatesAndretti Herta Autosport 3:02.0872 200
2 ColombiaCarlos Munoz United StatesAndretti Autosport +4.4975 200
3 United StatesJosef Newgarden United StatesEd Carpenter Racing +4.9304 200
4 BrazilTony Kanaan United StatesChip Ganassi Racing +10.4963 200
5 United StatesCharlie Kimball United StatesChip Ganassi Racing +10.5218 200
6 United StatesJ.R. Hildebrand United StatesEd Carpenter Racing +11.3459 200
7 CanadaJames Hinchcliffe United StatesSchmidt Peterson Motorsports +12.7744 200
8 New ZealandScott Dixon United StatesChip Ganassi Racing +15.1607 200
9 FranceSébastien Bourdais United StatesKV Racing Technology +21.0613 200
10 AustraliaWill Power United StatesTeam Penske +21.5171 200
11 BrazilHelio Castroneves United StatesTeam Penske +22.1015 200
12 SpainOriol Servia United StatesSchmidt Peterson Motorsports +23.8140 200
13 United StatesMarco Andretti United StatesAndretti Autosport +24.9700 200
14 United StatesGraham Rahal United StatesRahal Letterman Lanigan +28.2494 200
15 United KingdomMax Chilton United StatesChip Ganassi Racing +28.7589 200
16 United KingdomJack Hawksworth United StatesA.J. Foyt Enterprises +32.1748 200
17 CanadaAlex Tagliani United StatesA.J. Foyt Enterprises +32.1993 200
18 United KingdomPippa Mann United StatesDale Coyne Racing 199
19 FranceSimon Pagenaud United StatesTeam Penske 199
20 ColombiaGabby Chaves United StatesDale Coyne Racing 199
21 United StatesTownsend Bell United StatesAndretti Autosport 199
22 AustraliaMatt Brabham AustraliaTeam Murray 199
23 United StatesBryan Clauson United StatesDale Coyne Racing 198
24 United StatesRyan Hunter-Reay United StatesAndretti Autosport 198
25 United StatesSpencer Pigot United StatesRahal Letterman Lanigan Racing 195
26 JapanTakuma Sato United StatesA.J. Foyt Enterprises 163
27 RussiaMikhail Aleshin United StatesSchmidt Peterson Motorsports 126
28 Stefan Wilson United StatesKV Racing Technology 119
29 United StatesConor Daly United StatesDale Coyne Racing 115
30 United StatesBuddy Lazier United StatesLazier/Burns Racing 100
31 United StatesEd Carpenter United StatesEd Carpenter Racing 98
32 United StatesSage Karam United StatesDreyer & Reinbold Racing 93
33 ColombiaJuan Pablo Montoya United StatesTeam Penske 63

Nedēļas nogalē Monako tika aizvadītas ne tikai F1, bet arī GP2 sacensības, kur haotiskajā pirmajā braucienā uzvaru no 15. starta pozīcijas izcīnīja Artjoms Markelovs. Sacīkšu sākumā Normans Nato noturēja pirmo pozīciju. Viņam sekoja Sirotkins un Kings, tomēr krievu braucējs drīz vien nenovaldīja savu spēkratu, piedzīvojot avāriju. Trases robežās nenoturējās arī Kings, ļaujot uz 2. vietu pacelties Roulandam. Līderi devās boksos apmēram 10 apļus pirms finiša. Nato aizkavēšanās gandrīz ļāva Roulandam apdzīt francūzi. Vadībā atradās Markelovs, kuram pēc pitstopa vajadzētu atgriezties trasē ap 5. pozīciju, tomēr Džiotto avārija lika trasē sūtīt virtuālo drošības mašīnu, kamēr Markelovs jau bija boksu celiņā. Citu braucēju palēnināšana ļāva Markelovam ietaupīt daudz laika un atgriezties tieši priekšā Nato. Atrašanās īstajā laikā un vietā ļāva krievu braucējam pārsteidzoši gūt pirmo uzvaru karjerā.

Otrajam braucienam pole position izcīna 8. vietas ieguvējs, tomēr Džiovinaci tika sodīts par līkuma nogriešanu, kas ļāva iegūt pozīciju, tādēļ no pirmās vietas otro braucienu uzsāka japānis Macušita (pērnā gada Vandūrna komandas biedrs “ART” komandā). Nepārliecinošais starts tomēr ļāva nosargāt pozīciju pret Marvinu Kirhoferu, kurš drīz vien jau atpalika vairākas sekundes. Tuvojoties finišam Macušita uzstādīja arī ātrāko apli, kas ir 2 punktu vērts. Uz goda pjedestāla kāpa arī itālis Marčello.

GP2 Monako 1. brauciens
V. Braucējs Rezultāts
1 Artem Markelov 1h01:27.183
2 Norman Nato 1.541
3 Oliver Rowland 3.187
4 Alex Lynn 8.239
5 Mitch Evans 11.723
6 Raffaele Marciello 15.025
7 Marvin Kirchhofer 21.153
8 Nobuharu Matsushita 21.582
9 Daniel de Jong 22.343
10 Arthur Pic 23.333
11 Antonio Giovinazzi 25.037
12 Sergio Canamasas 30.192
13 Sean Gelael 31.295
14 Gustav Malja 34.900
15 Pierre Gasly 49.748
16 Philo Paz Armand 1 aplis
Luca Ghiotto Izstājās
Jimmy Eriksson Izstājās
Jordan King Izstājās
Nabil Jeffri Izstājās
Sergey Sirotkin Izstājās
Nicholas Latifi Izstājās
GP2 Monako 2. brauciens
V. Braucējs Rezultāts
1 Nobuharu Matsushita 41:59.392
2 Marvin Kirchhofer 13.660
3 Raffaele Marciello 15.453
4 Mitch Evans 20.894
5 Alex Lynn 32.560
6 Norman Nato 33.038
7 Oliver Rowland 33.594
8 Artem Markelov 33.874
9 Arthur Pic 36.777
10 Sergio Canamasas 47.646
11 Daniel de Jong 54.291
12 Gustav Malja 55.476
13 Pierre Gasly 55.981
14 Luca Ghiotto 56.501
15 Jimmy Eriksson 58.682
16 Jordan King 1:09.193
17 Nabil Jeffri 1:17.922
18 Antonio Giovinazzi 1:17.997
Nicholas Latifi Izstājās
Sergey Sirotkin Izstājās
Sean Gelael Izstājās
Philo Paz Armand Izstājās

WTCC čempionātā notikušas sacensības Nirburgringas trases ziemeļu cilpā (Nordschleife), kas braucēju vidū dēvēta par ‘Zaļo elli’. Tā kā apļa garums ir gandrīz 25 kilometri, tad abos braucienos tika aizvadīti vien 3 apļi. Pirmajā braucienā līdz pēdējam aplim vadībā atradās Monteiro nenovaldīja mašīnu, kurai, iespējams, bija kāda tehniska problēma, un avarēja. No aizmugurē esošajiem “Citroen” braucējiem Lopesam izdevās izvairīties, bet Mellers ietriecās Monteiro mašīnā, kurš pēc sacīkstēm spēcīgā trieciena dēļ tika aizvests uz slimnīcu. Punktu “All-Inkl.com Munnich Motorsport” sastāvā izcīnīja arī trases pārzinātāja un “Top Gear” vadītāja Sabīne Šmica.

Lopesam izdevās uzvarēt arī otro braucienu, kur gan nestartēja abi pirmā brauciena avārijā iesaistītie braucēji, par nieka tiesu noturot Mišelisu sev aizmugurē. Tomēr visi šie rezultāti pagaidām ir provizoriski, jo “Honda” komandas braucējiem (Monteiro, Mišeliss, Hafs) var nākties zaudēt savas pozīcijas gan šajā, gan Ungārijas un Marokas posmos noteikumiem neatbilstošas mašīnas grīdas dēļ.

WTCC Nirburgringas 1. brauciens
V. Braucējs Mašīna Rezultāts
1 ArgentinaJose Maria Lopez Citroen 26:36.640
2 United KingdomTom Chilton Citroen +0.526
3 HungaryNorbert Michelisz Honda +6.653
4 United KingdomRob Huff Honda +7.971
5 MoroccoMehdi Bennani Citroen +10.126
6 FranceHugo Valente LADA +12.568
7 ItalyGabriele Tarquini LADA +12.890
8 SwedenFredrik Ekblom Volvo +12.983
9 NetherlandsNicky Catsburg LADA +20.389
10 GermanySabine Schmitz Chevrolet +29.462
11 FranceGregoire Demoustier Citroen +36.301
12 HungaryFerenc Ficza Honda +38.331
NF Yvan Muller Citroen
NF Tom Coronel Chevrolet
NF Tiago Monteiro Honda
NF Thed Bjork Volvo
NF John Filippi Chevrolet
WTCC Nirburgringas 2. brauciens
V. Braucējs Mašīna Rezultāts
1 ArgentinaJose Maria Lopez Citroen 26:29.665
2 HungaryNorbert Michelisz Honda +0.435
3 United KingdomTom Chilton Citroen +0.915
4 United KingdomRob Huff Honda +1.908
5 MoroccoMehdi Bennani Citroen +2.431
6 NetherlandsNicky Catsburg LADA +4.905
7 SwedenFredrik Ekblom Volvo +6.072
8 SwedenThed Björk Volvo +8.008
9 ItalyGabriele Tarquini LADA +8.675
10 FranceHugo Valente LADA +13.860
11 GermanySabine Schmitz Chevrolet +23.305
12 FranceJohn Filippi Chevrolet +28.180
13 HungaryFerenc Ficza Honda +33.913
14 FranceGrégoire Demoustier Citroen +38.285
NS Yvan Muller Citroen
NS Tom Coronel Chevrolet
NS Tiago Monteiro Honda

6 KOMENTĀRI

  1. Hehee.. Dikti jau nu ne-Indy tas viss beigās izvērtās, bet nekas – amerikāņi arī no tā uztaisīja šovu un visi apmierināti. Ar to IndyCar būtiski atšķiras no F1, jo Rossi jau tagad garantēta vieta Amerikas autosporta vēsturē, kamēr, piemēram, Paņa uzvaru atceras vairs tikai tie, kas to redzēja.

  2. Te gan atļaušos nepiekrist Brežņeva k-ga teiktajam par šovu un visiem apmierinātajiem. Vakar pēc Indianapolisas finiša bija skaidri jūtams, ka komentētājiem vienkārši nav ko teikt, bet apbalvošanas ceremonija atgādināja samocītu standarta priekšnesumu, kur pilnīgi apjukuši ir ne tikai apsveicēji, bet arī mistiskais uzvarētājs. Savukārt jeņķu mediji šodien filozofiski apcer sacīkšu iznākumu un nekautrējas norādīt, ka vidējais Indy līdzjutējs ir šokā. Pēc visa pompa, kas rūpīgi tika būvēts ap 100. jubilejas gonku, līdzjutējs ir šokā…
    Manas izjūtas? Pirmkārt, līdz pēdējam mirklim neticēju, ka tas čalis sasniegs finišu. Es biju pārliecināts, ka viss beigsies vismaz līdzīgi kā 2011.g., kad pēdējā līkumā nošķīlās ‘rukijs’ Hildebrands. Bet tā nenotika… Tad ļoti vēlējos sagaidīt mirkli, kad šis jaunietis vārdā Aleksandrs Rosi uzvarētāju zonā noņems ķiveri un būs tā iespēja ieraudzīt, kāds tad 100. Indy 500 uzvarētājs izskatās. Skan murgaini, bet tā tas ir… Ok, attiecīgais uzvārds bija dzirdēts, kaut kur atmiņu plauktos arī bija infa, ka šamējais manīts 1.formulas autsaideru komandās, uz pāris gonkām aizstājot citus tādus pašus autsaiderus. Taču tas arī viss… Nešaubos, ka populārākā frāze IndyCar līdzjutēju vidū vakar bija “Rossi? Who the f…k is Rossi?”.
    Protams, kā šodien centās iegalvot ESPN apskatnieks – nabaga Rosi nav vainīgs, ka uzvarēja – vainīgi esam mēs, kas pēdējos gadu desmitos pārāk izlaidušies ar dramatiskiem un leģendāriem Indy 500 iznākumiem. Taisnība, taču dīvaina pēcgarša ir un paliks. To pat ierakstīs vēsturē un iegravēs uz Borg-Warner trofejas… Izskan arī atgādinājumi, ka debitanta uzvara nav nekas neparasts – iepriekšējie bija Kastronevess 2001. un Montoija 2000.gadā. Tehniski tā tas ir, taču šie divi pieminētie tolaik jau bija stabili vadošo CART komandu braucēji, kuri Indianapolisā ieradās ‘viesizrādēs’ ar top-komandu atbalstu.
    Jā, pa lielam mums nav ko Rosi pārmest – puisis vienkārši gadījās īstajā laikā īstajā vietā. Principā vinnēja loterijā, izcēla džekpotu… Visiem degviela beidzās, viņam nē… Taču tieši tas tracina. Tracina, ka Indianapolisā gadu garumā startējuši daudzi leģendāri braucēji, kuru sejas tā arī nav attēlotas uz Indy 500 uzvarētāju kausa. Bet te atnāk puika ar 5 F1 un 5 IndyCar sacīkšu pieredzi un paņem visu banku. Ko lai domā tas pats Maikls Andreti ar visiem saviem n-tajiem startiem un līdera pozīcijā aizvadītajiem apļiem – atliek aizdot jaunajam censonim savu mašīnu un viss notiek…
    Man šķiet A.J. Foits vakar pārraides sākumā teica, ka Indianapolisas spīdvejs ir kā dzīva būtne, kas pati izvēlas, kurš te uzvarēs un, kurš nē. Man nav nekas pret Aleksandru Rosi – respect un, lai džekam veicas arī turpmāk. Vienīgi ir skrobe, ka vecā Ķieģeļnīca savos 100 gados ir sajukusi prātā…

    • Nu labi, varbūt ne visi bija gluži apmierināti, bet vismaz Andretti priecājās tā, it kā paša dēls būtu paņēmis. 🙂
      Bet ir vēl viena lieta, par ko daži “vietējie” jau sāk runāt. Esot gaužām labi, ka 100-kārtīgo pasākumu vinnējis “pašu puika”, pie tam nevis kāds pensis vai pārttaimnieks, bet čalis, kas brauks vēl gadus 10-15 vismaz.
      Man tas kaut kur asociējas ar Canadiens izcīnīto kausu 1993. gadā. Kaut kas tajā visā ir. 🙂

  3. http://www.motorsport.com/indycar/news/alexander-rossi-indy-s-composed-rookie-winner-742223/

    Šeit labs raksts. Piekrītu teiktajam, ka “rookies always need good people around them” Stratēgiju veidoja sacīkšu inženieris Germans un bijušais Indy braucējs, tagad komandas līdzīpašnieks Herta. Tā kā pieredze turpat vien blakus bija. Protams viņi riskēja, varēja neizvilkt laimīgo lozi un mēs šodien neko par Rossi nerunātu. No otras puses, Germans un Herta pietiekami profesionāli saprata, ka tā var mēgināt uzvarēt un mēģinājums nebūs 100% failure. Ko arī pierāda šī uzvara.