Niko Rosbergs pēc trīs posmu pārtraukuma atkal atgriezās uz uzvarētāju takas un izcīnīja savu piekto uzvaru šajā sezonā. “Mercedes” pilots aizvadīja nevainojamu sacīksti Baku ielās, kur izcīnīja pirmo starta pozīciju, ātrāko apli un uzvaru.

Otrais finišēja “Ferrari” pilots Sebastians Fetels, kurš šoreiz startā nepsēja pārspēt ar Rosbergu un sākotnēji cīnījās ar savu komandas biedru Kimi Raikonenu, kurš pēdējā aplī zaudēja trešo vietu, lai gan somu pilotam tika piespriests arī 5 sekunžu sods. Otro goda pjedestālu šogad izcīnīja Serhio Peress, kurš veiksmīgi izmantoja “Mercedes” dzinēju jaudas pārsvaru un aizvadīja nevainojamu sacīksti.

“F1LV

Tikai piektais finišēja Luiss Hamiltons, kurš pieļāva kļūdu kvalifikācijā un bija spiests startēt no 10.starta vietas. Brits startā bija piesardzīgs, bet turpinājumā izmantoja sava dzinēja jaudas priekšrocības un veica vairākus apdzīšanas manevrus. Sacīkstes otrajā daļā Hamiltona formulai atkal sākās problēmas ar reģenerētās enerģijas atdevi, kuras Luiss nespēja pats atrisināt un bija spiests samierināties ar piekto vietu finišā.

Vēl punktos iebrauca abi “Red Bull“ piloti Makss Verstapens un Daniels Rikardo, kā arī abi “Williams” piloti Felipe Masa un Valteri Botass. Otrs “Force India” pilots un kvalifikācijas neveiksminieks Niko Hulkenbergs bija spiests samierināties ar devīto vietu, kamēr viņa komanda svinēja otro pjedestālu šogad.

Eiropas GP – Baku – rezultāti

BekuRezultati

79 KOMENTĀRI

  1. Trase tiešām laba tāpēc arī sacīkste skatāma-ar Monako mēslu pat salīdzināt nevar!
    Rosbergs kā jau Rosbergs……ja izdodas vinnēt kvaleni un iebraukt pirmajā līkumā pirmajam,pie tam ja galvenais konkurents ir tālu aizmugurē,Nikolajs jūtās kā zivs ūdenī-šoreiz viņam “”sagāja”” jo Hamim tā mersu plīts īsti nevilka.Šāda veida uzvara(bez cīņas) nav pat veca zābaka spēriena vērta.
    Sebs izdarīja visu ko varēja tamdēļ rī tika sasniegts maksimālais rezultāts.
    Kimis jau kuro sacīksti brauc kā…..klauns-tad kaut kas netiet,tad ar kādu saskrienas,kaut kas nobirst,bet ja viss ir ok tad noteikti vajag pašam sev sacīksti sap#st!
    Peressam tas auto gāja uz urrā un ja ne tas starta vietu sods…..šams noteikti Rosbifu uzceptu!

    • Joren, tad jau no tavas loģikas izriet, ka pēdējo 30 gadu laikā vienīgie, kuru uzvaras (bez cīņas) nav pat veca zābaka spēriena vērtas bija Senna un. Prosts! 🙂
      Man ir ļoti ļoti sāpīgi, ka tu domā, ka Niko šodienas uzvara ne ar ko neatšķīrās no “Let Michael pass for the Championship” Šūmahera uzvarām Ferrari ziedu laikos. 😉

      • ..ko tad teikt par Jorena mīļumu Fetelu , kurš pusaizmidzis savu titulu laikā braukāja no uzvaras līdz uzvarai 😀 …..vispirms ir jātiek līdz tai iespējai, kā arī jāprot izmantot šādas iespējas… 80% f1 uzvaru zābakos bāžamas… objektīvs viedoklis 😀 … Ferrari fans, kas nesekoja līdzi Ferreri lietām trasē..tas mazliet pārsteidz…. Kimiks neko nesabojāja…Kimikam bija līdzīgas problēmas kā Hamim..abiem pa radio komanda nedeva atbildes uz viņu jautājumiem par problēmu risinājumiem…. o fani – skatās , bet paši neapjēdz, ko skatās 😀

      • Vutnān,līdz šim es ar smaidu palasīju tavas pērles-smaidu izraisīja tas,ka tu bieži vien nonāc pretrunā ar sevi. Arī ar Kimi raskladu tev,manā kontekstā,izdevās iebraukt auzās jo runa gāja par 5-sekunžu sodu ko Kimi PATS nopelnīja “”aizmirstot”” par Vaiteninga pirms sacīkšu piekodinājumu nepārbarukt baltajai boksu iebrauktuves līnijai ar visiem četriem riteņiem-Čārlzs tev laika personīgi aizmirsa informēt tādejādi dodot tev iespēju meklēt vainu jebkur citur tikai ne pašā Kimi izdarībā,

      • vēlviens, kam ausis aizlietas 😀 ….bet nu – lai jau 😀 ..
        .. pričom te Tavs 5 sekunžu sods, ja Kimiks arī tīrā cīņā, bez tām, būtu aiz Pereza?? ….sačakarējis sev sacīksti 😀 jāsmejas…tāpēc tā ir cīņa…. tikpat labi 21 pilots sev sačakarē sacīksti tikai tāpēc , ka nav pirmais (pēc tavas filosofijas) 😀 ….baidos, ka atbilde, kāpēc Kimiks zaudēja Indiāņiem tev un daudziem citiem nepatiks nemaz… tas sakarā ar vecajām labajām riepām, ar kurām Peresam gāja labāk par visiem (izņemot Mercedesus) …

      • Par Čarlzu Vaiteningu un viņa vārdu “nopietnību” mēs jau diskutējām pēc 2012.g. Eiropas GP. 😉
        2012.g. Eiropas GP – Šūmahers savu vienīgo pjedestālu Mercedes sastāvā ieguva izmantojot DRS dzelteno karogu zonā! Ž. Tods izdarīja spiedienu uz Č. Vaitingu, liekot nesodīt Šūmaheru, kaut gan Vaitings bija brīdinājis pilotus, ka nedrīkst lietot DRS dzelteno karogu zonā. Red Bull komanda (Horners un Marko) un Peters Zaubers apvainoja FIA dubulto standartu pielietošanā! 🙁

      • Vai riepu dižeksperts Vucāns var dot izskaidrojumu , kas laikā starp kvalifikāciju un sacīksti bija tik smagi atkonstruējies Red Bull šasijas uzbūvē, ka pekšņi bija uzbrukušas problēmas ar abām mīkstāko sastāvu riepām 😛

      • Vermin, tev “expert” sava viedokļa kā parasti naff, ka vienmēr žēlā balsī prasi padomus Edgaram? 😛
        Lūk, ko saka D. Rikjardo:
        http://www.f1news.ru/interview/ricciardo/113216.shtml
        Вопрос: Вы сказали, что команда не ожидала подобных проблем в гонке, теперь предстоит разобраться с тем, как сохранять шины в рабочем диапазоне…
        Даниэль Риккардо: Это любопытно. В некоторых гонках с шинами полный порядок, мы можем полностью использовать их потенциал и все восхищаются, насколько хорошо мы работаем с шинами. Но в такие дни, как сегодня, мы беспомощны.
        Я перекинулся парой слов с Максом – у него возникли такие же проблемы. Кажется, мы уже на третьем круге говорили по радио, что ничего не можем сделать. Нужно понять причину. К счастью, у нас большая команда, много специалистов и оборудования. Уверен, мы разберемся.

      • Kimī toč nebija līdzīgas problēmas kā Hamim 😉 eh…Edgar Edgar…vienīgā līdzīgā problēma bija tā,ka komanda viņus atšuva 😉

      • Fan – netēlo muļķi – takā tu nesaprastu ,par ko es runāju…nejau tehniski līdzīga problēma , bet gan VISPĀR problēma ,kā dēļ arī Kimiku atšuva …jeb Tu uzskati, ka šis tāpat vien kautko vēlējās noskaidrot, psihodams pa radio teikdams: ,,just say yes or not,, ….comoon Fan….

      • Vermin – jā, varu dot izskaidrojumu….ja sezonas gaitā komandai ar riepām nav īpašu problēmu , tad problēmas parasti rada tāda tipa trases , kurās trases seguma temperatūras mainās krasāk , nekā citās trasēs… Baku trases segums bija tik īpatnējs, ka bija atšķirīgs pat pa ,,kvadrātmetriem,, , kā uzsvēra eksperti… ja vienā dienā viss ir daudzmaz kārtībā, tad pie citām temperatūrām viss var krasi mainīties….pirmkārt tas viss ietekmē ne vien riepu nodilumu, bet gan arī riepu dabūšanu pie vajadzīgās darba temperatūras…. šajā ziņā Red Bull pluss – šasija un ideālais piespiedējspēks kļuva par lielāko mīnusu šai trasē…jo labāks piespiedējspēks, jo labāk formula turās pie seguma līkumos…savukārt – jo labāk turās pie seguma līkumos un jo mazāka ir seguma temperatūra – jo vairāk riepas ,,atdod savu gumiju,, … (šis gan daudziem būs par smagu 😀 ) …to Red Bull noteikti zina, taču kā jau ierasts – par to neviens skaļi nerunās…….Savukārt otrais problēmu iemesls ar riepām vienmēr ir formulas šasijas ,,darbība,, un formulas kopējie izsvarojumi, kas šogad ir Ferrari sērga…..

      • Nu viss skaidrs: Red Bull ir pārāk pareiza šasija un ideāls piespiedējspēks, tāpēc pie lielākām temperatūrām riepas pārkarst un izbeidzas 😀 Un rezultātā efekts, par ko sestdien kvalifikācijā Vucāns tik ļoti lielīja Rikjardo, ka tas var viena apļa laikā labi uzsildīt riepas, pārvēršas defektā, jo tās ņem un pārsildās 😀 Par cik turpmāk gaidāms silts laiks, Red Bull steidzami jāmeklē kādu šasijas sačakarētāju, lai tā vairs nebūtu tik pareiza, ka riepas ņem un pārkarst 😀

      • Vermin…kā Tev nav kauna nepiekrist Vucānam?! RedB.tak tā šasija tādā trasē kā Baku ir neprognozējama….tempretūras segums mainās ik pēc m2 līdz ar to ŠASIJA gan pārkārst gan atdziest un rodas nepārtrauktā deformācija,kas bojā nežēlīgi riepas!!!
        Vairāk lūdzu šo tēmu necilāsim,jo Tev tas ir par sarežğītu 😀

      • Atradis ar ko salīdzināt,Rosbifu ar Sennu vai Prostu! Nikolajam līdz šiem pilotiem kā līdz Pekinai rāpus.Tas tev nav podziņas uz stūres spaidīt un vaidēt,ka bez komandas priekšā teik;šanas(ala HAM) braukšana nevedās.Un NR nekad nav braucis ar ĪSTU F-1 autiņu kuram viss mehāniski bija jāslēdz.To gan bija izmēģinājis tevis nīstais Miķelis kurš bija viens no tiem kuri varēja tam pašam Sennam iekabināt.

        p.s. ja kas tad vai tu man nevarētu atgādināt kurš bija tas spānis kurš komandai pa radio gaudās,ka nespējot panākt Māsu(ja nemaldos) šņukstēdams lūdza šamo sabremzēt? 🙂

      • Joren, no tavas loģikas izriet, ka arī Fetelis nav braucis ar ĪSTU F1 autiņu. 😛
        P.s. Āris Plūģis būs ļoti dusmīgs, ka tu Fetela 4 titulus negribi salīdzināt ar Sennas, Prosta, Mansela, Pikē utt. tituliem un vērtē Feteli zemāk par šiem utt. pilotiem. 🙂

      • Vermin – pamēģini uzost atšķirību starp kval. un sacīkstēm…. ja kvalifikācija sastāv no pāris apļiem , kurus riepām ir jānostrādā, tad sacīkstē tām jānostrādā pilns mūžs….tāpēc kvalifikācijā Red Bull gāja vairāk kā labi, tāpat kā sacīkstēs riepu dzīves pirmajā nogrieznī….ja tu šo atšķirību nespēj saskatīt, tad mums nav par ko runāt….. lai viss neizskatītos tik sarežģīti – pat f1 nepārzinātājs var ļoti vienkārši novērot riepu darbību starp konkurentiem… tiem, kuriem nav problēmu – spēj savus apļa laikus uzlabot riepu pēdējā ,,dzīves,, nogrieznī….savukārt tiem, kam ir problēmas – tempu tikai un vienīgi zaudē….savus laikus spēja uzlabot tikai Merši , Force India un Manor…. tas ir vienkāršākais veidz kā kautko konstatēt…. Red Buliem tas pats – ar mīkstāku sastāvu bija katastrofa – ar cietāku jau lietas aizgāja kā vaig….tāpēc ielāgo vienu – visu izšķir tikai un vienīgi nianses… bet šis posms bija izņēmums ar šīm īpatnībām (trases seguma un temperatūras dēļ) …šāds precedents ļoti šaubos vai atkārtosies turpmākajos posmos tieši skatoties no Red Bull pozīcijām…. te nostrādāja visi faktori – temperatūra, trases seguma abrazīvums un lēnie līkumi, kas pie liela un var teikt – laba piespiedējspēka paņem mazliet vairāk no riepām….izklausās gaužām neloģiski , bet tā nu tas bija šai trasē ….

      • p.s. jeb īsāk sakot – šī trase bija īpatnēja ar to, ka tajā labāk strādāja regulējumi, kas nodrošināja nevis labāku formulas piespiedējspeku, bet gan ātrumu (kā arī paātrinājumu izejās no līkumiem) … tāpēc Red Bull pluss – labais piespiedējspēks – viņiem mazliet iegrieza šoreiz ….ja uzsvars vairāk būtu likts uz ,,ātruma,, regulējumiem, problēmas nebūtu bijušas tik milzīgas…

      • Redzi Vucān tev ir uzmācīga ideja pasniegt kā problēmas ar riepām, pilnīgi normālu riepu īpašību – pakāpeniski kļūt neefektīvākām atkarībā no nobrauktās distances. Tu jebkuru efektivitātes kritumu mēģini pasniegt kā problēmas ar riepām Tomēr normāli cilvēki par problēmām ar riepām runā tikai gadījumos , ja efektivitātes zudums ir ļoti strauji progresējošs, kas neļauj ar riepām veikt normālu distanci, salīdzinoši saprātīgā ātrumā, kā tas bija Red Bull gadījumā, bet noteikti nebija Ferrari gadījumā. Tas kādēļ Ferrari nav tikpat ātri kā Mercedes nu galīgi nav tikai riepu jautājums, tas ir gan jaudas iekaitot visus ERS un turbo jautājumus, gan aerodinamikas jautājums.
        Riepu problēmas ja tādas ir progresē ļoti strauji.

      • Arī profesora apgalvojums par buļļlu regulējumiem ir ar kājām gaisā. 😀 es gribētu teikt tieši otrādi, buļļi, nemot vērā garo taisni sadega kā reiz uz ātruma regulējumiem, pārlieku noupurējot piespiedējspēku. 😀 Tāpēc arī formula sāka ‘peldēt’ ar visām no tā izrietošajām sekām : Es profesora verdiktu pamainītu no – ‘….ja uzsvars vairāk būtu likts uz ,,ātruma,, regulējumiem, problēmas nebūtu bijušas tik milzīgas…’ uz ‘….ja uzsvars nebūtu tik daudz likts uz ,,ātruma,, regulējumiem, problēmas nebūtu bijušas tik milzīgas…’ 😀

      • ‘profesoram’ jau dikti pasen ir pazudusi jelkāda racionāla saikne ar fizisko pasauli un tās realitātēm – viss, kas atlicis, ir drudžaini samocīti mēģinājumi attaisnot agrāk paša sarakstītās dumības.

        zinātnes lauciņā ir tāds princips – ja fakti neatbilst teorijai – jāmeklē labāka teorija. Vucānprofesoram, kā mālējas man – fakti neinteresē kā tādi. Tie interesē/vajadzīgi tikai un vienīgi kā paša grandiozās ģenialitātes apliecinājumi.

      • Vermin – jej bogu gluži kā skolas puika..tam nav nekāda sakara ar siltu vai aukstu laiku..tam ir sakars ar tamperatūras straujām maiņām, kā arī trases seguma niansēm un trases specifikāciju….

      • Fan – tu tak teici, ka par riepām saproti tik cik tās tev uz personīgā auto uzskrūvētas…. 40 apļus vienā ātrumā – tas tev sapņos parādījās???? 😀 ….vēl jo vairāk, ka pēdējā riepu dzīves stadijā Merši spēja uzlabot savu ātrumu kad vien vēlējās, kamēr Ferrari , tāpat kā lielākajai daļai iestājās tikai un vienīgi regress….fantastisks ātrums arī kopumā – vairāki desmiti sekunžu finišā 😀 …

      • Vermin – atpalicība no Meršiem – 70% ir riepu problēmas….un tieši tā – visu ajā ērā izšķir riepu un dzinēja darbība….tas tiešām ir pats par sevi saprotams…

      • Edgar Edgar…es saku +/- vienādā ātrumā braukuši – Tu lasi,ko es rakstu vai tikai aci uzmet?!…t.i 0.300 sekundes aplī…nav nemaz tik slikti ņemot vērā ar Ferrarī mūžīgo problēmu īsto regulējumu atrast katrai trasei 😉 Tā kā riepām te ir viss mazākais sakars ātrumā zudumam salīdzinājumā ar konkurentiem :p

      • Vucān tie tavi procenti ir tikai uz riepām pasista subjekta apgalvojums, kam nav nekāda pamatojuma. Fakti parāda tieši pretējo. Ja problēma būtu riepās tad tā maz izpaustos kvalifikācijā, bet gan sacīkstes laikā. Fakti rāda tieši pretējo Kvalifikācijas laikā meršu pārsvars ir būtiskāks. bet kā reiz sacīkstes distancē pārsvars ir mazāks. kā tam būtu jābūt pēc kvalifikācijas

      • Vermin – par tiem regulējumiem jāsecina, ka ar tevi ir līdzīgi kā Fanam81 – īpašas sapratnes nav , bet spriež tāpat….bet nu – tāpēc tie ir fani….pie tā esmu jau pieradis…

      • Vermin – kurā vietā esmu apgalvojis, ka jebkura riepu degradēšanās nozīmē problēmas ar riepām??? 😀 ….tas jau ir tavs riepu faktors, ka visu izšķir tas, KAD riepām iestājas degradācija, un kād tā notiek pakāpeniski un kad pastiprināti…tas nenotiek visām komandām vienlaicīgi…. tieši tas ,,KAD,, arī nosaka to, kad tev būs jāpasteidzas ar pitiem , vai jāmaina stratēģija, vai jāzaudē laiks trasē vairāk nekā citiem… protams visiem agri vai vēlu riepas degradējas – tikai jautājums – kurā brīdī un kādā intensitātē….ja kādai komandai tas notiek vairākus apļus agrāk par konkurentiem un pastiprinātāk – loģiski, ka tās ir problēmas ar riepu nodilumu… loģiski….tas viss nosaka tavu vietu finišā – kur tu zaudē un cik tu zaudē, salīdzinot ar konkurentiem…cik man tevi vēl būs jāmāca skolniek???

      • Viens nodiluma eksperts te pieminēja Ferrarī problēmas Baku ar riepām…Vettels un Kimi pēc gonku intervijās ne vārda neko par riepām neteica…Sorry,ekspertiem jau labāk zināms par pašiem braucējiem 😀

      • Fan – tieši tā…. Baku trases segums šķiet ir visatšķirīgākais visā f1 kalendārā, kā arī trasē kopumā seguma temperatūra mainās pa kvadrātmetriem (ēnainajās vietās un ,,atvērtajās), kas arī ietekmē riepu darbību…) …šajā trasē lielākas vai mazākas problēmas ar riepām bija visiem , izņemot Mercedes un Force India…. pārējiem tās problēmas izlīdzinājās savā starpā , bet visvairāk apstākļus trasē nespēja pieņemt Red Bull …. Ferrari tās problēmas nekur nepazuda..tās problēmas ir tik lielas vai mazas , ka ar šīm problēmām pietiek , lai zaudētu Meršiem… trases īpatnību dēļ Ferrari sniegums nav tik traģisks, tākā problēmas piemeklēja vairākumu… gluži loģiski – ja viss būtu perfekti – Ferrari tāpat kā merši vai Force india spētu savus apļa laikus uzlabot pirms riepu nolietojuma pēdējās trešdaļas…taču nekā…
        ..kas tu pilotus un komandu uzskati par galīgajiem muļķiem??? protams, ka piloti nerunāja un neko nestāstīja, jo komandai tas nebūtu izdevīgi – atzīt ,,skaļi,, savas likstas… tā būtu pilnīgākā muļķība to atzīt , jo konkurenti izmantos savā labā ikvienu informāciju…. kā jau tas nereti redzēts – pilotiem jārunā ir pēc noteikta scenārija – komandas interesēs…. kad ta Ferrari vai citi kautko ir atzinuši?? par pirmssezonas testos tas nenotika, lai gan visiem (t.i. lielākajai daļai) viss bija skaidrs..arī konkurentiem….

        par runāšanas pantiņiem es izsmējos sakarā ar Red Bull veco labo ,,vectēvu,, … tad, kad Renault dzinējiem kautkas neiet kā vaig – šis tos sauc Renault vārdā ..savukārt kad viss ir kārtībā – Tag heuer vārdā… pat komentētāji par šo rēca 😀 …tāka tas viss ir politika.. arī sakarā ar pilotiem ir lietas, par kurām drīkst runāt, ir lietas , par kurām jāpaklusē….

      • Ja palasās teiksim http://www.f1news.ru/news/f1-113242.html
        Хельмут Марко: «В Баку у нас возникли серьёзные проблемы с шинами Soft и SuperSoft. В какой-то момент мы начинали уступать по 3-4 секунды на круге. Задняя часть машины на разгоне вела себя нестабильно, сцепление становилось всё хуже, а через несколько кругов шины полностью теряли эффективность. У Pirelli нет этому объяснения, и у нас тоже.
        Bet Vucānam kā vienmēr viss ir skaidrs, až sadalījis visu trasi pa kvadrātmetriem un temperatūru izmērījis 😀

      • dakterim gelmūtam pietiktu uzvaicāt misteram Horneram 😉

        http://www.autosport.com/news/report.php/id/124891/low-downforce-caused-red-bull-tyre-woe

        Perhaps running low downforce made the car move around a lot and grained the tyres, which the car is very sensitive to,” he told Autosport.

        “As soon as we put the medium tyre on, the slip seemed to get better and the car reacted much better to it.

        “Max set fast laps continually and set the third fast lap of the race, so there’s some lessons there.

        “You end up chasing straightline speed, so we end up taking downforce off the car and taking bits off, so we’re effectively running Monza levels of downforce.

        “Perhaps we’ve introduced another issue with the car moving around in too much in high temperature.”

      • Vermin – loģiski , ka viss skaidrs…ne man vienam…arī pārraidē par to tika minēts, un pirms sacīkšu starta jau tika viestas prognozes, ka varētu būt gaidāmi pārsteigumi…. kārtējo reizi Sky vai kāds jeņķu kanāls būs palaidis garām būtiskas detaļas….kauns…kauns…kauns….

      • Tad kas tad Tev jefiņ īsti bija skaidrs? 😀 Tās muļķības ko tu te pļekstēji- ‘labais piespiedējspēks – viņiem mazliet iegrieza šoreiz ….ja uzsvars vairāk būtu likts uz ,,ātruma,, regulējumiem, problēmas nebūtu bijušas tik milzīgas’ 😀
        Āksts!!! 😀 Skaidrs viņam bija 😀

      • ka Baku downforca līmenis varētu būt itin tuvs Monzai (kura līdz šim izteikts ‘minimum minimorum’ punkts F1 sezonas ‘piespiedējspēka’ grafikā), par to tika runāts diezgan plaši pat vēl pirms kvalifikācijas. aber vucāns tik turpina gvelzt savu gvelžamo. Vamos!
        (jeb kas atceras padlaikus – sapratīs arī šo – #brīvībuluisamkorvalanamunanželaideivisai )

      • Tu Austin būsi bijis pareizais, mēs nepareizie teicām: #brīvuVjetnamasgaisuamerikāņulidotājiem 😀

      • Vermin – pilnīgi otrādi – kvalifikācijā kāreiz viss ir kārtībā
        tiem, kam ir kādas problēmas ar riepām visā to dzīves posmā sacīkstē…. loģiski , ka meršu pārsvars kvalenē ir būtiskāks, jo kvalenēs komandas izmanto pavisam citus regulējumus , nekā sacīkstēs, kas daudzām komandām atšķiras pat ļoti būtiski….atkal jau jāsaka – 1 klases viela…. kārtējo reizi salīdzini divas pilnīgi nesalīdzināmas lietas – kvaleni un sacīkstes….pirmkārt – tiem ,kam nav problēmu – uzstāda savus laikus bez blakusfaktoriem (pastiprinātāka nodiluma), savukārt tiem, kam ir problēmas kvalenēs viena apļa ietvaros riepas ,,uzņem tempu,, daudz ātrāk , kas savukārt sacīkstēs ir kritiski, jo riepu mūža beigas pienāk ātrāk…. Meršu un konkurentu starpība kvalenē nekad nebūs tāda pati kā sacīkstēs, jo katra komanda izvēlas savu regulējumu stratēģiju gan uz kvalenēm domājot jau par sacīkstēm , un vēlāk arī pašās sacīkstēs.. 1 klases viela Vermin…

      • p.s. sacīkstēs Meršiem pat nevajag iespringt uz maksimuma atdevi, jo viņiem tāpat pietiek pārsvara pār konkurentiem, lai nereti kontrolētu sacīksti esot priekšgalā…arī tas ir viens no daudziem faktoriem, kas rada starpību laika izteiksmē apļa laikos kvalenē un sacīkstēs…paņem šo faktoru, kā arī atšķirīgos komandu regulējumus kvalenēs un gonkās – un tu redzēsi , ka rezultāti atšķiras vienmēr….

      • Vermin – loģiski, ka skaidrs, tāpet kā ar Tevi vai Austinu , kurš nu nekādi nespēj sagremot to , ka piespiedējspēks, lai cik tas liels būtu bijis Baku vai Monaco – tāpat dod savu artavu…..

      • Vermin – protams, protams, procentiem nav nekad nekāda pamatojuma.. 😀 bet ja godīgi – tas ir tas pats statistikas paveids, kas atspoguļo ,,datus ,, , ,,notikumus,, , kas ir bijuši kopā ņemot… nē, nē, tas neko neatspoguļo , nu protams 😀 …..

      • Viss, ko tu turVucān plurkšķi ir līdzvērtīgs papagaiļa runāšanai – tu bez kādas jēgas un saistības ar reāliem notikumiem atkārto kaut kur dzirdēto 😀 Respektīvi radi bezjēdzīgu troksni 😀

    • p.s. nu un Vermin no paša ,,iekačātā,, vismaz kautko izsecināji, kā dēļ tika piemeklētā tā nestabilitāte ,un kādu iemeslu dēļ tā notika??? …vai tu tik tā – informāciju redzi – katik kautkāda informācija?? 😀 …vismaz no tās vari kautko izsecināt??? …

    • Vermin – jā, varu dot izskaidrojumu….ja sezonas gaitā komandai ar riepām nav īpašu problēmu , tad problēmas parasti rada tāda tipa trases , kurās trases seguma temperatūras mainās krasāk , nekā citās trasēs… Baku trases segums bija tik īpatnējs, ka bija atšķirīgs pat pa ,,kvadrātmetriem,, , kā uzsvēra eksperti… ja vienā dienā viss ir daudzmaz kārtībā, tad pie citām temperatūrām viss var krasi mainīties….pirmkārt tas viss ietekmē ne vien riepu nodilumu, bet gan arī riepu dabūšanu pie vajadzīgās darba temperatūras…. šajā ziņā Red Bull pluss – šasija un ideālais piespiedējspēks kļuva par lielāko mīnusu šai trasē…jo labāks piespiedējspēks, jo labāk formula turās pie seguma līkumos…savukārt – jo labāk turās pie seguma līkumos un jo mazāka ir seguma temperatūra – jo vairāk riepas ,,atdod savu gumiju,, … (šis gan daudziem būs par smagu ) …to Red Bull noteikti zina, taču kā jau ierasts – par to neviens skaļi nerunās…….Savukārt otrais problēmu iemesls ar riepām vienmēr ir formulas šasijas ,,darbība,, un formulas kopējie izsvarojumi, kas šogad ir Ferrari sērga…..

  2. Hm, man gan gribas oponēt te dažiem viedokļiem par skatāmo sacīksti. Paralēli pa Motors TV lūrēju Pasaules čempi motokrosā un teikšu godīgi – 1.formula kļuva par fona troksni. Jo principā tur nekā nebija…
    Diemžēl izrādās, ka F1 specifikai Baku trase neder. Ir viena garā taisne, kur ātrāku mašīnu īpašnieki ar DRS bez problēmām apdzen lēnākos, un viss. Pārējā trases daļā atkal ir garlaicīgā riņķošana. Ko gribēju teikt ar jēdzienu ‘F1specifika’ – piemēram, turpat notikušās GP2 sacīkstes bija krietni spraigākas, jo tur čaļi nekavējas cīnīties katrā pagriezienā, kamēr 1.formulas stāri kā parasti baidās sabojāt dārgo tehniku, izpelnīties sodus no tiesnešiem un kritiku no komandām un sponsoriem. Turklāt jau tas vien, ka ielu trasē, kurai praktiski nav drošības joslu, gonka notiek bez drošības mašīnas periodiem, pierāda, ka tur tāda pabraukšānās vien bijusi…

      • Es arī piekrītu Pro. Es pat vēsā mierā paspēju sakopt dārzu, kamēr F1 skanēja fonā, jo iemesla nopietni pievērsties notiekošajam trasē jau uzreiz pēc Rikjardo pirmās iebraukšanas boksos vairs nebija… Pilnīgi pietiekošs priekšstats par Baku apskates vietām man radās jau kvalenes laikā. 😀

      • nu vismaz kautkas labs šajā trasē bija – skaistas bildes varētu sanākt
        ar sacīkšu mašīnām uz ideāla trases fona….

  3. Man arī ne sevišķi patika, drīzāk nesakrita ar ekspektācijām. Paralēli mājas darbiem biju ieslēdzis, bet pārāk bieži nedzirdēju, ka komentētaji maina balss intonāciju. Parasti tā notiek, kad trasē vainu grasās notikt kaut kas interesants vai jau noticis. 🙂 Neesmu no tiem, kas gaida avārijas, tomēr gribējās drusku vairāk intrigas. Rosbergs finišē 20 sekundes priekšā Fetelam, tas jau atkal ir kliedzoši un sāpīgi.. Vienīgais izsauciens no manas puses sekoja pēc Peresa manevra, citādi viss pa vecam..

  4. Vermin – jā, varu dot izskaidrojumu….ja sezonas gaitā komandai ar riepām nav īpašu problēmu , tad problēmas parasti rada tāda tipa trases , kurās trases seguma temperatūras mainās krasāk , nekā citās trasēs… Baku trases segums bija tik īpatnējs, ka bija atšķirīgs pat pa ,,kvadrātmetriem,, , kā uzsvēra eksperti… ja vienā dienā viss ir daudzmaz kārtībā, tad pie citām temperatūrām viss var krasi mainīties….pirmkārt tas viss ietekmē ne vien riepu nodilumu, bet gan arī riepu dabūšanu pie vajadzīgās darba temperatūras…. šajā ziņā Red Bull pluss – šasija un ideālais piespiedējspēks kļuva par lielāko mīnusu šai trasē…jo labāks piespiedējspēks, jo labāk formula turās pie seguma līkumos…savukārt – jo labāk turās pie seguma līkumos un jo mazāka ir seguma temperatūra – jo vairāk riepas ,,atdod savu gumiju,, … (šis gan daudziem būs par smagu ) …to Red Bull noteikti zina, taču kā jau ierasts – par to neviens skaļi nerunās…….Savukārt otrais problēmu iemesls ar riepām vienmēr ir formulas šasijas ,,darbība,, un formulas kopējie izsvarojumi, kas šogad ir Ferrari sērga…..

      • tāda sajūta ir gan – ka šitais jaunuzradies ‘Ņikita’ ir tāds par ‘Davidaitis’, kāds ‘Andis’ ir ‘Arbikrāns’ (nu vismaz bija pirms kāda laika, kad skatīju f-bukā)

      • Nope, Šitāda persona ir reāla un dzīvesvieta turpat kur Edgaram un vēl tīnis 😀 Ja Edgara puika, tad Edgara jaunības grēks 18 gados 😀

      • Vermin , kāda , kāda ir mana dzīvesvieta??? 😀 ..sorry, par visādiem šajā portālā iebraucējiem es neatbildu 😀 ….

      • Edgariņ, mazliet augstāk pirms vārda jaunatne es pieminēju vietas nosaukumu, kas droši vien arī Tev kaut ko izsaka 😀

      • ..ha – kādēļ tam, ka katrs jaunietis te iegrozās vajadzētu man kautko izteikt – vienalga no kurienes viņš ir… tipa , ne vien vecmāmiņu , krusttētiņu un onkuli esmu iesaistījis plusiņu un mīnusiņu likšanā, ta tagad jauniešus lasu un taisu bandu?? 😀 …paldies – tik zemu kā dažs labs barvedis nekritīšu…. ko tu tur zinot par mani?? kur es dzīvoju, vai esmu dzīvojis??? 😀

      • Edža,Tu mūs laikam par muļķiem uzskati!!! Es toč biju mazliet augstākās domās par Tevi…Ņina tieši tā pat kā Tu liek teikumā i daudzpunktus i domuzīmes 😉 un no zila gaisa liels nodilumu eksperts arī kā Tu 😉 ļoti daudz sakritību! Es gribu kļūdīties…

      • Edgariņ, nu aizej Līgo svētkos pie kaimiņienes Aļonas un apjautājies kāda mārrutka pēc viņas puika sācis šeit reproducēt Tavus komentārus :D. Es tak nevaru zināt vai tāpēc , ka tu viņam kaut kā esi uz varžacīm uzkāpis, vai arī tāpēc, ka Tu savā dzerevņā esi nodibinājis Vutnāntimuriešu pulciņu, kam uzlikts par pienākumu popularizēt Vutnānismu 😀

      • Vermin – nu tāpēc jau saku – nespried par lietām, par kurām tev saprašanas nav – tie kaimiņi man jau kopš bērnības ir ļoti tāli, tāpēc man viens pīpis, kas un kāpēc te sadomājis citēt manis paša rakstīto – man par to bēda maza…taču mani uzjautrina tas, kā Tu sāc iekačāt tēmu – dzīvesvieta – sakari 😀 …. Tev mazs puika šķiet liekas vēl daudz bīstamāks par mani, ja jau tevi tik ļoti interesē dzīvesvietas un kaimiņu padarīšanas 😀 …Bet puika šķiet zinošs ,ja jau saprot ,par ko es runāju 😀 ..o jā – atradu mazu puiku kā savu aizstāvi 😀 ..darīt man vairs nav ko 😀

      • Sāp sāp Tev galva ko par Tevi domā te jeb kurš,savādāk Tu uz katru komentāru,kur ir pieminēta Tava kārtējā muļķība nejauktos 😉
        Starpcitu,kur Tava sieva pazudusi…šodien viņu te nemanīju…ravē dārzu?!

      • Fan – par un ap f1 mans viedoklis izskan nevis tāpēc, ka man kautkas sāpētu , bet gan vienkārši – lai izteiktu savu viedokli..tāpēc nesatraucies putniņ….

  5. Gribētu tikai piebilst, ka Baku trase uzskatāmi pierādīja, cik vienveidīgas ir visas pārējās F1 trases un līdz ar to cik nepiemērotas tai izrādījās dažas formulas. Ja F1 kalendārā būtu dažādas trases un pat varbūt kāds visu apsmietais ovāls, tad čempionāts kopumā būtu daudz interesantāks.

    • Ivar – ,,negatavus,, auto šādām trasēm – tas nodrošinātu spriedzi tikai šeit un tagad, konkrētā sezonā….turpmāk jau ar garantiju notikumi ,kas ritēja Baku – jau nākamgad vairs neatkārtosies…200% …visi dati ir iegūti un komandas tam būs vairāk nekā gatavas nākamreiz ….tas pats ar visa veida trasēm ,pat ovāliem – ,,iepazīšanās braucienos,, pārsteigumi – a tālāk jau tas pats, kas i visās trasēs sekotu….