Aizvadītajā nedēļas nogalē Moncā 21. uzvaru karjerā izcīnīja “Mercedes” komandas braucējs Niko Rosbergs, pietuvojoties kopvērtējuma līderim līdz divu punktu atstatumam. Pārliecinošais sniegums ļāva Rosbergam pirmo reizi saņemt dienas braucēja apbalvojumu, neraugoties uz to, ka šogad izcīnījis jau septiņas uzvaras, šai rādītājā pārspējot arī savu komandas biedru Hamiltonu, kurš šogad triumfējis sešas reizes. Līdz šim 14 reizes kādam braucējam ir izdevies izcīnīt astoņas uzvaras vienā sezonā – visos šajos gadījumos konkrētais braucējs kļuva par čempionu. Ja “Mercedes” komanda turpinās savu uzvaru gājienu, šai sērijai, visticamāk, pienāks gals. Niko Rosbergs uz goda pjedestāla kāpa 50. reizi savā F1 karjerā.

Itālijas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Rezultāts Aplis
1 F. Alonso McLaren 1’25”340 51
2 D. Rikjardo Red Bull 1’25”919 52
3 K. Raikonens Ferrari 1’26”016 50
4 L. Hamiltons Mercedes 1’26”303 27
5 S. Fetels Ferrari 1’26”310 48
6 Dž. Batons McLaren 1’26”354 40
7 F. Masa Williams 1’26”400 50
8 M. Verstapens Red Bull 1’26”405 50
9 N. Rosbergs Mercedes 1’26”599 26
10 V. Botass Williams 1’26”708 46
11 K. Sainss Toro Rosso 1’26”751 41
12 S. Peress Force India 1’26”920 40
13 N. Hilkenbergs Force India 1’26”954 40
14 E. Gutjeress Haas 1’27”106 42
15 R. Grožāns Haas 1’27”227 50
16 K. Magnusens Renault 1’27”618 52
17 D. Kvjats Toro Rosso 1’28”037 35
18 E. Okons Manor 1’28”534 51
19 M. Ēriksons Sauber 1’28”552 37
20 P. Verleins Manor 1’28”723 18
21 Dž. Palmers Renault 1’31”361 4
22 F. Nasrs Sauber 1’37”837 1

Ne pārāk veiksmīgas sacīkstes izvērtās Luisam Hamiltonam, kurš pēc neveiksmes startā finiša līniju šķērsoja otrajā vietā. Tomēr tas ļāva viņam apdzīt Fernando Alonso karjerā izcīnīto goda pjedestālu skaita ziņā. Ar 98 finišiem vadošo trijniekā Hamiltons piekāpjas vien Mihaelam Šūmaheram (155) un Alenam Prostam (106). Tikmēr kvalifikācijas laikā Hamiltona uzrādītais pole position aplis tika veikts ar 257.038 km/h lielu ātrumu, kas padara to par ātrāko apli kopš 2005. gada Itālijas GP kvalifikācijas. Kopumā no 25 visu laiku ātrākajiem apļiem F1 kvalifikācijās, 24 ir veikti Moncā. Luiss Hamiltons visu savu 181 GP garo karjeru startējis ar “Mercedes” markas dzinēju, padarot to par ilgāko viena braucēja un viena dzinēju ražotāja sadarbību F1 vēsturē. Kopš Hamiltona un Rosberga sadarbības uzsākšanas abi kopā ir guvuši 57 uzvaras kvalifikācijā, šai rādītājā panākot līdzšinējos līderus, bijušos “Red Bull” braucējus Sebastianu Fetelu un Marku Vēberu.

“F1LV

Tomēr sacīkšu ātrākais aplis nenokļuva “Mercedes” īpašumā – to uzstādīja Fernando Alonso, kurš 4 apļus pirms sacīkšu finiša devās boksos, kur uzmontēja supermīkstās riepas. Spāņu braucējs to nebija spējis paveikt nepilnus 3 gadus un nu kļuvis par trešo braucēju aiz Šūmahera un Raikonena, kurš spējis uzrādīt ātrāko apli vairāk kā 13 gadu kopš tas tika paveikts pirmo reizi. Pēdējo reizi ātrāko apli ar “Honda” dzinēju darbināta mašīna uzstādīja 1992. gadā Portugālē, pirmās “McLaren” un “Honda” sadarbības noslēdzošajā sezonā.

9437_Italian-Race1-EN

9439_Italian-Race2-EN

CrhwqLEWIAAqnuZ

14-italy-lap-chart

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

34 KOMENTĀRI

      • Ātrākais aplis arī Āfrikā ir ātrākais aplis. 😛
        Ātrākais aplis arī 50tajos bija ātrākais aplis. 😛
        P.s. Ja tu būtu kaut mazliet sekojis līdzi F1 arī senāk, tad zinātu, ka piem. 1991.g. Ungārijas GP ātrāko apli uzrādīja… Bertrand Gachot (Jordan-Ford)… jā, tieši ar tās pašas komandas formulu, kurā jau nākamajā posmā (Beļģijas GP) startēja You Know Who. 😛
        P.P.s. Un tas vēl nav viss… 1991.g. Beļģijas GP ātrāko apli uzrādīja… Roberto Moreno (Benetton-Ford)… jā, tieši ar tās pašas komandas formulu, kurā jau nākamajā posmā (Itālijas GP) startēja You Know Who. 😛
        Bet tu tikai vāvuļo un vāvuļo un vāvuļo pa tukšo, Vermin. Bet! Bet… tev piestāv! 😀 😀 😀

      • Fan, man palika tevis ļoti žēl. Nupat tu devi Verminam mājienu, ka 1991.g. sezonā Jordan un Benetton komandu formulas bija starp pašām ātrākajām… (jo taču uzrādīja ātrākos apļa laikus sacīkstēs). Vermins būs ļoti pikts… Svilinās, svilinās! 🙂

      • Fan, šaubu nav, ka tie bija citi laiki, bet degvielas uzpilde sacīkstes laikā nebija atļauta arī 1991.gadā (šaubu nav, ka to tu nezināji 😀 ). Bet Vermins svilinās un kā vēl svilinās, ka tu atļāvies Šūmahera pārstāvētās komandas nosaukt par tās sezonas vienām no ātrākajām… kaut gan Šūmahers tā arī nespēja ar nevienu no tām uzrādīt ātrāko apļa laiku. Skumji! 😉

      • To es toč nezināju,jo formulu sāku skatīties mazliet vēlāk par 91g. A vēsturee neesmu raknjaajies 😉
        Tev jau pašam tajā laikā knapi 5 gadinji tikai bija…shaubos,ka muljkjiku vietaa skatiijies F1 😀 Vermins…normaals dzheks! Un Shuumis veel labaaks kaa nekaa 7-kaarteejais ;)))

      • Fan, tas ka tu tikpat kā neko nezini par F1 vēsturi nemaina galveno… ka pēc tavas drīzumā neizbēgamās sarunas ar tavu bosu – Verminu par tēmu „1991.g. sezonas ātrākās 😛 formulas”, tu skatoties spogulī uz savu ausi 🙂 un salīdzinot to ar Gešas ausi 😀 pēc viņa sarunas ar Šefu (no k/f Briljantu roka) uzskatīsi Gešu par laimes lutekli. 😉

      • Fan, protams, ka tā domāt par Verminu tā ir tava vienīgā cerība, bet svinīgo ceremoniju par godu tavai pilntiesīgai uzņemšanai Verminbandā diemžēl tev vismaz tuvākajā laikā neredzēt …kā savu ausi. 😀 😀 😀

      • Fan, mēs ar Edžu interesējamies par F1 vēsturi un to labi pārzinām, mēs diskutējot nemēdzam nožēlojami apņirgt savus oponentus pat ja nepiekrītam viņu viedokļiem bet tā vietā mēs pamatojam savu viedokli ar faktiem.
        Kā pats saproti un redzi, tad tev līdz šādam līmenim vēl augt un augt. Toties Verminbandā gan tu ar tiem pārējiem “spečukiem” saderētu kā cimdiņš ar rociņu. 😀

      • Kur nu visiem tik augstu ‘garīgo līdzsvaru’ kā tev, lai drudžaini skraidītu pa visām lapām ,kur pieminēts f1 un skricelētu vienu un to pašu tuftu 😀 Garīgas slimības diemžēl neārstējas 😛

      • Šaubu nav, ka pat ūdenī iekritušām cērmēm (nemaz nerunājot par 2 un 3 klases skolēniem) pietiktu intelekta saprast to ko nespēja saprast Vermins. 😀 😀
        P.s. Vermins vēl var pārspēt pats sevi… apgalvojot ka 2016.g. Itālijas GP notika… 50tajos! Slabo? 😛

      • Fan – labāk retu reizi pa kādam pielikumam Googlē, kas sader ar aprunāto tēmu , nekā ikdienišķa neatiešana no Googles, bez kuras palīdzības Tev šeit vispār nebūtu par ko runāt…ar nesenu vēsturi Tev slinki iet, kur nu vēl senu….ikreiz jāmāca…

      • Andi – par vēsturi runājot…. esmu domājis par šādām tādām lietām.. – derētu izveidot kādu blogu ,kurā būtu atspoguļota visa augstākās klases autosporta vēsture vēl pirms 1900 gadiem….savādāk F1 (no 1950) gada ir visur , bet agrākie laiki tiek atspoguļoti tik skopi un netiek iekļauti nevienos sarakstos vienā ailītē ar F1, ka cieņas pēc pret tiem laikiem vien to vajadzētu izdarīt…un protams jāizlabo visas kļūdas, kuru ir pa pilnam gan statistikās, gan arī šādos tādos faktos, kas ir pat oficiālajās lapās….mājas lapa, kurā būtu absolūti viss…..

      • Fan – nu un ka tu F1 seko tikai no 91 gada?? ..tas nozīmē , ka tam visam ir jābūt bezcerīgi svešam…? …es arī F1 nesekoju jau kopš 1950 gada ,jo vienkārši vēl nebiju dzimis 😀 …iespēju papilnam – ņem – pēti , vēro vēsturi , smelies zināšanas..iespēju pa pilnam… vēl labākas, nekā sekojot katrai sacīkstei tiešraidēs… tāpēc tā nav atruna – ,, oj, es nezināju,, …tajā nav absolūti nekā slikta, ka Tu nezini neko par vēsturi ..fani ir dažādi..zināšanas nav vajadzīgas ,lai justu līdzi F1 ……tikai Tu neesi sapratis vienu būtisku lietu.. – ja Tu esi šeit un runā par F1 un arī par tās vēsturi – tad tomēr Tev ir kautkas jāzina…. nevar runāt pa ausu galam un vēlāk teikt – ,,oj , es nezināju,, ….ja Tu runā par lietām ,tad tomēr tās ir jāpārzin… savādāk izskatās diezgan bezcerīgi un pabriesmīgi…

      • Ja f1 vēstures zināšanas ir tam, lai uzliktu plāksteri kādai savai sāpīgai brūcei no sērijas kurš kuru bloķēja vai nē, un kam tas nepatika, kādā daudzus gadus vecā kvalifikācijā. kam bezgala sen palaimējās uzstādīt pirmo un vienīgo ātrāko apli, un ka pēc tam ar šo formulu ir braucis, tad te neiet runa par vēstures zināšanu, bet gan par smagu slimību un vēstures faktu izmantošanu slimīgām idejām. Jo tālāka vēsture, jo vairāk kā paliekošais ir tikai būtiski fakti. Diez vai kāds vēstures eksperts tā labi zin tādu detaļu, kādā krāsā Ferdinandam bija apakšbikses , kad viņu nošāva 😛 un vēl jo vairāk diez vai kāds var pateikt kāda tad tam būtu vēsturiska nozīme 😀

      • Vermin….viss stulbākais ir tas,ka zinot vēsturi aizmirst par pašu galveno 😀 T.i kurš ir viss vairāk titulus guvis un uzvaras 🙂 laikam līdz tam vēl nav ticis un maldās joprojām pa 50g. un pa 95g. 😉
        Vēsturi zināt ir labi…tam gan jāpiekrīt…labprāt kādu F1 vēstures grāmatu izlasītu ar nosacījumu,ka to nebūs uzrakstījis kāds briesmonis vai vēl trakāk Vucāns!

      • Nevajag aizmirst, ka vēsture ir zinātne par to kādai bija jābūt pagātnei 😀 Un tad redzi , tad ,kad jaunizceptie ‘vēsturnieki’, sāk man stāstīt to kādai bija jābūt tai pagātnei, kad es to pagātni esmu piedzīvojis tagadnē, tad nu man ir pilnīgi pie kājas , ko man tādi ‘vēsturnieki’ stāsta 😀

  1. PILOTI:
    – Reikenens kļuvis par 5. braucēju ar vismaz 120 TOP5 klasifikācijām
    – Reikenens TOP10 klasificējies 178. reizi, panācis Batonu, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 190 TOP10 klasifikācijām ir Alonso
    – Masa kļuvis par 6. braucēju ar vismaz 170 TOP10 klasifikācijām
    – Fetels izcīnīja 23. 3. vietu, panācis Kulthārdu, abi dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 28 3. vietām ir Alonso un Barikello
    – Hamiltons izcīnījis 49. 2. vai 3. vietu, panācis Kulthārdu, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 55 2. vai 3. vietām ir Prosts
    – Reikenens izcīnīja 19. 4. vietu, panācis R. Šūmaheru, abi dala 7. vietu, dalītā 5. vietā ar 20 4. vietām ir Fetels un Barikello
    – Masa izcīnīja 18. 9. vietu, stabils līderis, 2. vietā ar 17 9. vietām ir Fisikella
    – Gutjerezs izcīnīja 9 13. vietu, panācis Grožānu, abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 10 13. vietām ir Barikello
    – N. Rosbergs izcīnīja 25. 2. starta vietu, panācis Kulthārdu, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 26 2. vietām ir Fetels
    – Fetels izcīnīja 27. 3. starta vietu, panācis Bergeru, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 28 3. starta vietām ir Alonso
    – Reikenens izcīnīja 27. 4. starta vietu, panācis M. Šūmaheru, abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 37 4. starta vietām ir Bergers
    – Masa no 11. vietas startēja 14. reizi, panācis Heitfeldu un Patrēzi, visi dala 7. vietu, 6. vietā ar 15 11. starta vietām ir de Čezariss
    – Reikenens kļuvis par 6. braucēju ar vismaz 1300 punktiem
    – Hamiltons kļuvis par 1. braucēju ar vismaz 2100 punktiem
    – Hamiltons pēc pašreizējās sistēmas ir izcīnījis 2467 punktus, apsteicis Prostu un pacēlies uz 3. vietu, 2. vietā ar 2649 punktiem pēc pašreizējās sistēmas ir Alonso

    KONSTRUKTORI:
    – Williams kļuvusi par 3. komandu ar nobrauktiem vismaz 68 000 apļiem
    – Mercedes vadībā bijuši 268 apļus, pacēlušies uz 8. vietu, 7. vietā ar 276 apļiem vadībā pēc kārtas ir Mercedes (1955)
    – Mercedes TOP10 klasificējuši 157 formulas, apsteiguši Tyrrell un pacēlušies uz 9. vietu, 8. vietā ar 177 TOP10 klasifikācijām ir Renault
    – Ferrari kļūst par 1. konstruktoru ar vismaz 1100 TOP6 klasificētām formulām, tuvākajiem sekotājiem McLaren ir 799 TOP6 klasifikācijas
    – Mercedes šosezon izcīnījusi 13. uzvaru, panākuši Red Bull (2013), abas komandas dala 6. vietu, dalītā 3. vietā ar 15 uzvarām sezonā ir Ferrari (2004), Ferrari (2002), McLaren (1988)
    – Mercedes izcīnījuši 9. uzvaru pēc kārtas, panākuši Red Bull (2013), abas komandas dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 10 uzvarām pēc kārtas ir Mercedes (2015/2016), Ferrari (2002)
    – Mercedes izcīnīja 37. 2. vietu, panākuši Red Bull, abas komandas dala 6. vietu, 5. vietā ar 41 2. vietu ir Brabham
    – McLaren izcīnīja 30. 12. vietu, panākuši Ferrari, abas komandas dala 4. vietu, 3. vietā ar 33 12. vietām ir Toro Rosso
    – McLaren izcīnīja 19. 14. vietu, panākuši Tyrrell, abas komandas ala 6. vietu, 5. vietā ar 23 14. vietām ir Toro Rosso
    – Sauber izcīnīja 13. 16. vietu, panākuši Super Aguri, abas komandas dala 6. vietu, 5. vietā ar 17 16. vietām ir Toro Rosso

    VALSTIS:
    – Somija kļuvusi par 7. valsti ar vismaz 600 braucējiem klasificētiem TOP20
    – Brazīlija kļuvusi par 5. valsti ar vismaz 70 9. vietām
    – Spānija izcīnīja 16. 15. vietu, panākuši Nīderlandi, abas valstis dala 8. vietu, 7. vietā ar 20 15. vietām ir Japāna
    – Dānija aizvadīja 65. GP bez uzvarām, panākuši Īriju, abas valstis dala 4. vietu, 3. vietā ar 73 GP bez uzvarām ir Portugāle
    – Meksika aizvadīja 163. GP bez uzvarām pēc kārtas, panākuši Beļģiju, abas valstis ddala 8. vietu, 7. vietā ar 165 GP bez uzvarām pēc kārtas ir Itālija
    – Dānija aizvadīja 65. GP bez ātrākajiem apļiem, panākuši Īriju, abas valstis dala 4. vietu, 3. vietā ar 73 GP bez ātrākajiem apļiem ir Portugāle
    – Dānija aizvadīja 65. GP bez pole position, panākuši Īriju, abas valstis dala 6. vietu, 5. vietā ar 73 GP bez pole position ir Portugāle
    – Austrālija izcīnīja 33. 6. starta vietu, panākuši Austriju, abas valstis dala 9. vietu, 8. vietā ar 34 6. starta vietām ir Jaunzēlande

    KOMANDĀS:
    – N. Rosbergs (Mercedes) aizvadīja 129. sacīksti, panācis Vēberu (Red Bull), abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 131 GP ir Hakinens (McLaren)
    – N. Rosbergs (Mercedes) vadībā bijis 48 GP, panācis Hamiltonu (McLaren) un Hakinenu (McLaren), visi dala 4. vietu, 3. vietā ar 60 GP vadībā ir A. Senna (McLaren)
    – Hamiltons (Mercedes) vadībā bijis 45 GP, panācis Prostu (McLaren), abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 46 GP vadībā ir Mansels (Williams)
    – Hamiltons (Mercedes) izcīnīja savu 49. pjedestālu, panācis Hamiltonu (McLaren), abi dala 8. vietu, dalītā 6. vietā ar 51 pjedestālu ir Kulthārds (McLaren) un Hakinens (McLaren)
    – N. Rosbergs (Mercedes) TOP5 klasificējies 68. reizi, panācis Prostu (McLaren), abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 69 TOP5 klasifikācijām ir Hamiltons (McLaren)
    – N. Rosbergs (Mercedes) TOP10 klasificējies 101. reizi, panācis Kulthārdu (McLaren), abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 107 TOP10 klasifikācijām ir Masa (Ferrari)
    – Batons (McLaren) TOP15 klasificējies 105. reizi, panācis Kulthārdu (McLaren), abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 107 TOP15 klasifikācijām ir Vēbers (Redd Bull)
    – Reikenens (Ferrari) TOP15 klasificējies 89. reizi, panācis Alonso (Ferrari), abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 91 TOP15 klasifikāciju ir Hamiltons (McLaren)
    – N. Rosbergs (Mercedes) izcīnīja savu 21. uzvaru, panācis Hamiltonu (McLaren) un D. Hilu (Williams), visi dala 8. vietu, 7. vietā ar 25 uzvarām ir Klārks (Lotus)
    – Reikenens (Ferrari) izcīnīja savu 11 4. vietu, panācis Hakinenu (McLaren) un Bergeru (Ferrari), visi dala 8. vietu, dalītā 6. vietā ar 12 4. vietām ir Batons (McLaren) un Alonso (Ferrari)
    – Hulkenbergs (Force India) aizvaddīja savu 71. GP bez uzvarām, panācis Kulthārdu (Red Bull), abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 75 GP bez uzvarām ir Heitfelds (BMW Sauber)
    – Botass (Williams) aizvadīja savu 70. GP bez uzvarām, panācis N. Rosbergu (Williams), abi dala 9. vietu, dalītā 7. vietā ar 71 GP bez uzvarām ir Hulkenbergs (Force India) un Kulthārds (Red Bull)
    – Hulkenbergs (Force India) aizvaddīja savu 71. GP bez uzvarām pēc kārtas, panācis Kulthārdu (Red Bull), abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 75 GP bez uzvarām pēc kārtas ir Heitfelds (BMW Sauber)
    – Hamiltons (Mercedes) kļuvis par 5. braucēju ar vismaz 30 pole position
    – Hulkenbergs (Force India) no 9. vietas startē 8. reizi, panācis Heitfeldu (BMW Sauber) un Māsu (McLaren), visi dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 10 9. starta vietām ir Trulli (Toyota) un MakLārens (Cooper)
    – Batons (McLaren) no 14. vietas startē 8. reizi, panācis Vernjē (Toro Rosso), Frencenu (Sauber), Trulli (Prost), Martini (Minardi) un Lafitu (Ligier), visi dala 3. vietu, dalītā 1. vietā ar 9 14. starta vietām ir Kulthārds (Red Bull) un Katajama (Tyrrell)
    – Hamiltons (Mercedes) no pirmās rindas startē 51. reizi, panācis Manselu (Williams), abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 53 pirmajām starta rindām ir N. Rosbergs (Mercedes)
    – Hamiltons (Mercedes) izcīnījis 1204 punktus, apsteidzis Alonso (Ferrari) un pacēlies uz 3. vietu, 2. vietā ar 1382 punktiem ir N. Rosbergs (Mercedes)
    – Perezs (Force India) izcīnījis 199 punktus bez uzvarām, apsteidzis M. Šūmaheru (Mercedes) un pacēlies uz 5. vietu, 4. vietā ar 263 punktiem bez uzvarām ir Hulkenbergs (Force India)
    – Fetels (Ferrari) izcīnījis 422 punktus bez čempiona titula, apsteidzis Barikello (Ferrari) un Kulthārdu (McLaren) un pacēlies uz 7. vietu, 6. vietā ar 501 punktu bez čempiona titula ir Rikardo (Red Bull)

      • atceries skolas laiku un Kalevalu –

        ..vecais, viedais Veinemeinens..

        Oriģinālrakstībā – Väinämöinen

        Kamēr kimīša famīlijas vārds oriģinālrakstībā – Räikkönen….

      • ‘pareiza’ svešvalodu personvārdu ‘transliterācija’ ir bijusi klupšanas akmens un/vai strīdus ābols visos laikos..

    • Vermin ….kļūdies.. – ja kautkur vēstures apcirkņos ir piefiksēts, kādā krāsā bija Ferdinanda apakšbikses, tad kāds vēsturnieks to ir uzķēris un zina 😀 …. vēstures zinātāji vēsturi nesacer…vēstures zinātāji balstās uz vēsturē notikušo…..jeb, ja kāds cilvēks no vēstures pasniedz to, ko kāds tomēr nav piefiksējis, tad oponentam tas vien atliek kā apsaukāt šo pasniedzēju par izdomātāju un ….vienkārši idiotu… tāpēc vēsturi katrs var interpretēt pa savam, bet faktus kā tādus apgāzt nevar… interpretācijas var atšķirties..fakti nevar… došu Tev piemēru… – Fans pēc 40 gadiem varēs stāstīt mazbērniem, kādas sacīkstes skatījies ap 2016 gadu un svēti apgalvot, ka tolaik nu pieņemsim riepu ērai nebija lielas ietekmes (kā viņš to parasti apgalvo) , un solīt , ka tā ir absolūtā patiesība, jo viņš to ir redzējis un piedzīvojis…. redzi – tā vēstures interpretācija katram ir sava, bet lai kāda tā kuram būtu – galvenais ir neaizbraukt par tālu auzās…. redzi – par Taviem vai Anda vēstures plāksteriem runājot – tā ir jūsu pašu darīšana, kura jums jānoskaidro…bet tīros faktus zinošs cilvēks nekad nemainīs un nepārrakstīs, jo notikumi, kādi tie bijuši , tādi arī ir un paliks….par interpretācijām var strīdēties..par faktiem nē….

      • Vermin – bet piekrist es varu… – vēsturi izmantot plāksteriem bieži vien ir muļķīgi.. bet arī ne vienmēr..ja šie fakti balstās uz paša cilvēka emocijām, tad tas tiešām ir diezgan muļķīgi..bet ja tie balstās uz konkrētiem – sienā iekaltiem , pieejamiem faktiem, tad tādi plāksteri bieži vien ir vietā…. šoreiz Andis ir uz robežas…mazliet emocijas, jā …bet tomēr tas arī balstās arī uz visiem zināmiem faktiem….nu, gandrīz visiem zināmiem… 😀

      • Domāju kļūdies tomēr Tu. 😀 Ne katrs pagātnē bijis fakts veido vēsturi Tu vari , protams, tēlot staigājošu enciklopēdiju un iegaumēt, piemēram, par katru sacīksti katra pilota katra apļa un sektoru laikus, vai pozīciju trasē jebkurā brīdī, kas neapšaubāmi ir fakti, tomēr tas neveido f1 vēsturi. 😀 Varbūt tam ir kāda nozīme ja Tu apskati teiksim kāda pilota, esības iekš f1, vēsturi. Bet f1 vēsturi veido tikai visam f1 būtiski fakti.

      • Tieši tā…kā mēs redzam,tad Šumahera komandas naudas trūkums tur kaut kādas nenopirktās detaļas dēļ neietekmēja izcīnīt 7 titulus 😉
        Ūdens Briesmonis
        09/09/2016 at 12:57 “P.s. Šūmis bija pārāk skops, lai nopirktu lētu detaļu, kura bija jānomaina pirms sacīkstes. Tā kā pats vien vainīgs, ka nenobrauca nevienu pilnu apli ar Jordan. ”
        Kā redzam šim nenozīmīgam faktam nav nekādas nozīmes,lai par to vispār runātu,ja nu vienīgi mierinot sevi,ka šamējam neveicās! Tik pat labi varētu pieminēt par visām caurejām,kas ir piemeklētas visas karjeras laikā,kas iespējams liedza izcīnīt 10 titulus 😉

    • Fan – nav jau ar Tevi tik traki…ir jau redzēti vēl trakāki vēstures interpretētāji…. vienu man atgādināji , bet Tu vēl neesi tik bezcerīgs , kā man te gadījās parunāties ar vienu īpatni kartingu klubiņā…. šis tāpat kā Tu reiz man gribēja purnu izsist un zobus pārskaitīt 😀 …sēdēja blakus pie barčika Mclaren Fanes , trīs jaukas, bet ne īpaši gudras džudes…tā nu šis stāstīja gari un plaši par F1 vēsturi šīm…izvilka savu zelta krekliņu ar uzrakstu ,,F1 Passion,, …lielījās, ka esot to nopircis pa nez cik simtiem Brazīlijas GP sacīkstes laikā Mclaren veikalā….. šīs sajūsmā… uzmanīgāk paskatījos un uzjautāju, kur šis pie tādas Alfas ticis… šis man atcērt, ka tas 80 gadu Mclārens uz oriģinālā krekliņa uzdrukāts….. tas izrādījās 80 gadu Alfa Romeo F1 modelis, kuri tolaik pēc krāsojuma izskatījās stipri līdzīgi Mclaren formulu krāsojumiem….ilgi un dikti šis man centās pierādīt pretējo, kamēr drauģels iedeva noutbuku , kurā ātri vien atradu pierādījumus….. tā nu šis sāka mani saukāt par job… vēsturnieku , beibes zviedza, bet es atkal paliku vainīgs, ka redz izputināju visu viņa privāto dzīvi un traucēju normāli dzīvot…nu apmēram Tavā stilā…. 😀 ..tāpēc Fan ar vēsturi uzmanīgi – var iebraukt arī auzās 😀 …tad redz nu ir visādi mēģinātāji sadraudzēties ar vēsturi un F1 zināšanām, tikai šie daži nesaprot, ka ir jāatmet slinkums pie malas un vēsture jāpapēta, nevis jārunā par lietām , par kurām neko nesaprot…