Ļoti aizraujošās sacensībās Honkongā atklāta Formula E čempionāta trešā sezona. Pēc dažādām līderu neveiksmēm gan trasē, gan stratēģijā pie uzvaras tika pagājušās sezonas čempions Sebastians Buemi, kuram uz goda pjedestāla pievienojās arī Lukass di Grassi un Niks Heidfelds.
Kvalifikācijas pilnvērtīgu norisi iztraucēja Robina Frinsa avārija. Lai aizvāktu “MS Amlin Andretti” braucēja mašīnu un savestu kārtībā trases nožogojumu bija nepieciešama pusstunda, līdz ar to tika nolemts nerīkot Super Pole, par gala rezultātiem ņemot grupu kārtā uzrādītos rezultātus. Tas ļāva pārsteidzoši pirmo rindu ieņemt pagājušās sezonas vājākās komandas “Nextev NIO” pilotiem Nelsonam Pikē Jr. un Oliveram Tērvijam. Aiz viņiem – debitants Lopess, Bērds, Buemi un Rozenkvists. Frinsa avārija izbojāja Lukasa di Grassi lidojošo apli, kuram tā rezultātā sacīkstes bija jāuzsāk no pēdējās rindas.
Starts lielisks izdevās pole position ieguvējam Pikē, bet Tērvijs, ne bez pūlēm, noturēja sev aizmugurē abus “DS Virgin” braucējus. Lopesa un Bērda mašīnas saskārās, radot bojājumus trīskārtējā WTCC čempiona spēkratam un drīz vien viņš zaudēja pozīcijas visiem. Peletona lejasgalā avāriju piedzīvoja ķīnietis Ma, ietriecoties Daniela Abta mašīnā. Neveiksminiekiem pievienojās arī Di Grassi, ietriecoties Ma mašīnā. Ma cīņa bija galā, bet abiem “Abt Schaeffler” braucējiem nācās doties boksos, lai likvidētu bīstamību no aizlauztajām detaļām.
Sestajā aplī Bērdam izdevās apdzīt Tērviju, kurš drīz vien zaudēja pozīciju arī pret Buemi. Bērds sāka dzīties pakaļ Pikē, “Mahindra” braucēju cīņas par sesto pozīciju noslēdzās ar Rozenkvista kļūdu un ietriekšanos barjerās. Zviedram gan izdevās tikt līdz boksiem un vēlāk ar jauno mašīnu arī uzrādīt sacīkšu ātrāko apli, par ko saņēma vienu punktu.
Boksu apmeklējums nedeva cerēto Lopesam, kurš piedzīvoja avāriju 17. aplī. Cenšoties izvairīties no sadursmes, sacīkšu līderis Pikē nenovaldīja savu formulu un sekoja Lopesa piemēram. Bērds un Buemi pārņēma vadības grožu, bet Pikē paguva turpināt sacīkstes no trešās vietas. Trasē devās drošības mašīna, ko izmantoja Buemi, Haidfelds, Tērvijs, Duvāls, Prosts un d’Ambrocio lai dotos boksos, kamēr Di Grassi, kurš tajos pabija mirkli ātrāk, nokļuva priekšā šai grupai.
Īpatnēju lēmumu pieņēma “NextEV NIO” komanda – Pikē boksos devās līdz ar drošības mašīnas došanos malā, kamēr pārējie konkurenti centās iekrāt pārsvaru izmantojot atlikušos 20 bateriju procentus. Sacīkšu līderis Bērds mašīnas nolēma mainīt vien 24. apļa beigās, tomēr jauno spēkratu neizdevās piedarbināt 40 sekundes, kā rezultātā cerības uz augstu rezultātu izdzisa.
Buemi bija izdevies apdzīt Di Grassi, viņiem sekoja Haidfelds un Prosts, kamēr desmitnieka beigās esošie “Andretti” braucēji ar krietni lielākām enerģijas rezervēm strauji ķēra priekšā esošos, sacīkstes noslēdzot piektajā un sestajā vietā. Nelsons Pikē palika uzreiz aiz punktiem.
Līdz ar to no pirmajām astoņām starta pozīcijām startējušajiem braucējiem, vietu tajā saglabāja tikai Buemi un Tērvijs, kurš Honkongas posmā izcīnīja 4 punktus. Tā kā tikai “Renault e.Dams” izdevās ar abām mašīnām atrasties tabulas augšējā daļā, viņi ieguvuši arī nelielu pārsvaru komandu čempionātā par 19 punktiem apsteidzot “Abt Schaeffler” un “Amlin Andretti” vienības, kamēr “DS Virgin” pēc lieliska starta, tā arī nespēja gūt ne punkta. Šīs sezonas otrais posms tiks aizvadīts 12. novembrī Marakešā.
V. | Braucējs | Komanda | Apļi | Rezultāts | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sébastien Buemi | DAMS | 45 | – | 25 |
2 | Lucas di Grassi | Team Abt | 45 | 2.477 | 18 |
3 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | 45 | 5.522 | 15 |
4 | Nicolas Prost | DAMS | 45 | 7.360 | 12 |
5 | Antonio Felix da Costa | Andretti Autosport | 45 | 17.987 | 10 |
6 | Robin Frijns | Andretti Autosport | 45 | 21.161 | 8 |
7 | Jérôme d’Ambrosio | Dragon Racing | 45 | 28.443 | 6 |
8 | Oliver Turvey | NEXTEV NIO | 45 | 30.355 | 4 |
9 | Maro Engel | Venturi | 45 | 30.898 | 2 |
10 | Stéphane Sarrazin | Venturi | 45 | 31.734 | 1 |
11 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV NIO | 45 | 35.256 | 3 |
12 | Adam Carroll | Jaguar Racing | 45 | 43.839 | |
13 | Sam Bird | Virgin Racing | 45 | 48.058 | |
14 | Loic Duval | Dragon Racing | 43 | 2 apļi | |
15 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | 43 | 2 apļi | 1 |
NF | Daniel Abt | Team Abt | 34 | 11 apļi | |
NF | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 31 | 14 apļi | |
NF | Mitch Evans | Jaguar Racing | 24 | 21 apļi | |
NF | Jose Maria Lopez | Virgin Racing | 15 | 30 apļi | |
NF | Ma Qing Hua | Techeetah | 1 | 44 apļi |