Niko Rosbergs spēris platu soli čempiona titula virzienā pēc uzvaras Japānas GP izcīņā. 23. uzvara Rosberga karjerā šajā rādītājā viņam ļāvusi panākt trīskārtējo pasaules čempionu Nelsonu Pikē, kamēr kvalifikācijā Kekes Rosberga dēlam izdevās kļūt par astoto braucēju čempionāta vēsturē, kurš sasniedzis 30 pole position robežu. Īpaši saldu uzvaru Rosberga atbalstītājiem radīja fakts, ka viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons pēc neveiksmīga starta finišēja tikai trešajā vietā. Šogad “Mercedes” braucēji desmit reizes ir aizņēmuši pirmo starta rindu, bet tikai divās no tām saglabājuši pirmo un otro pozīciju pēc pirmā apļa.
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
1 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’35”118 | 36 |
2 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’35”152 | 36 |
3 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1’35”511 | 36 |
4 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’35”990 | 33 |
5 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’36”049 | 31 |
6 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1’36”386 | 43 |
7 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’36”756 | 31 |
8 | R. Grožāns | Haas | Ferrari | 1’37”020 | 32 |
9 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’37”177 | 39 |
10 | N. Hilkenbergs | Force India | Mercedes | 1’37”351 | 39 |
11 | D. Kvjats | Toro Rosso | Ferrari | 1’37”597 | 25 |
12 | K. Sainss | Toro Rosso | Ferrari | 1’37”723 | 41 |
13 | E. Gutjeress | Haas | Ferrari | 1’37”775 | 30 |
14 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’37”785 | 35 |
15 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’37”844 | 3 |
16 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1’37”978 | 43 |
17 | P. Verleins | Manor | Mercedes | 1’38”000 | 39 |
18 | K. Magnusens | Renault | Renault | 1’38”036 | 27 |
19 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’38”208 | 29 |
20 | E. Okons | Manor | Mercedes | 1’38”380 | 33 |
21 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’38”496 | 28 |
22 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’38”544 | 28 |
Neraugoties uz Hamiltona neveiksmēm, “Mercedes” var justies gandarīti par paveikto – izcīnīta 60. uzvara komandas vēsturē (ieskaitot deviņus panākumus 1950-tajos gados), kas ļāvis nodrošināt uzvaru konstruktoru kausa izcīņā trešo gadu pēc kārtas. Vairāk panākumus guvušas vien “Ferrari” (16), “Williams” (9), “McLaren” (8), “Lotus” (7) un “Red Bull” (4).
Luiss Hamiltons pievienojies ļoti elitāram klubiņam – braucējiem, kas uz goda pjedestāla kāpuši 100 reizes. To līdz šim paveikuši vien Šūmahers (155) un Prosts (106), tomēr rēķinot uz aizvadīto sacīkšu skaitu Hamiltons bijis nedaudz efektīvāks, Top 3 finišējot 54% sacīkšu (Prosts – 53%, Šūmahers – 50%).
Pie ātrākā apļa tika “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels, kurš šogad šai rādītājā vēl nebija izcēlies. Tas ļāvis Fetelam kļūt par piekto braucēju aiz Mosa, Prosta, Mansela un Šūmahera, kurš sasniedzis ātrāko apli vismaz astoņas secīgas sezonas. Pēdējo deviņu sacīkšu laikā Fetels uz goda pjedestāla gan kāpis tikai vienu reizi, kas ir sliktākais rādītājs kopš “Toro Rosso” laikiem.
Lai gan Daniels Rikjardo šogad guvis vairāk punktu kā viņa komandas biedrs, Verstapena otrā vieta radījusi status quo abu cīņās par visaugstākajiem sasniegumiem – gan Verstapens, gan Rikjardo šosezon guvuši vienu uzvaru, trīs otrās vietas, bet vienu reizi palikuši 3. vietā.
“Haas” komandai izdevās pirmo reizi tās īsajā pastāvēšanas vēsturē ar abām mašīnām tikt līdz pēdējai kvalifikācijas kārtai. Sacīkstēs gan abi tās braucēji palika bez punktiem, tomēr komanda jau ir sasniegusi vairāk kā lielākā daļa F1.LV lasītāju pirms sezonas prognozēja.
Sesto reizi čempionāta pastāvēšanas vēsturē visas mašīnas, kas stājās uz starta līnijas sasniedza finišu. Tas noticis arī Nīderlandes GP 1961. gadā, ASV GP 2005. gadā, kad uz starta stājās tikai sešas mašīnas, Itālijā dažus mēnešus vēlāk, kā arī Eiropas GP izcīņa 2011. gadā Valensijā un šogad Ķīnā. Pērn Suzukas trasē izstājās tikai Felipe Nasrs, tomēr tā kā viņš bija sasniedzis 90% sacīkšu distances robežu, “Sauber” braucējs tika klasificēts 20. vietā.
Valteri Botass aizvadīja savu 73. posmu F1 karjerā, turklāt visus veicis ar vienu komandu – “Williams”. Līdz šim visvairāk posmus, startējot tikai vienas komandas sastāvā bija veicis Džims Klārks, kurš katrā no saviem 72 posmiem uz starta stājās Kolina Čapmana vadītās “Lotus” komandas sastāvā. Luisam Hamiltonam jau reiz šo rekordu izdevās pārspēt, tomēr komandas maiņa ļāva Klārkam atgūt rekordu. Botasa pārstāvētās “Williams” mehāniķi jau atkal veica visātrāko darbu boksos.
Līdz šim katrs aktīvais braucējs bija izcīnījis tieši tikpat daudz uzvaras Japānā, cik reižu izdevies uzvarēt čempionāta kopvērtējumā (Fetelam – 4, Hamiltonam – 3, Alonso -2, Batonam un Raikonenam – 1, pārējiem – 0). Protams, uzvara neko negarantē, tomēr 33 punktu pārsvars kopvērtējumā ļautu Rosbergam izcīnīt titulu pat tad, ja viņš katrā no atlikušajiem posmiem finišētu vienu vietu aiz Hamiltona.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
PILOTI:
– Masa aizvadīja 246. GP, panācis Kulthārdu, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 248 GP ir Reikenens
– Batons kļuvis par 3. braucēju ar vismaz 16 000 apļim
– Reikenens kļuvis par 6. braucēju ar vismaz 13 000 apļiem
– Rosbergs kļuvis pr 9. braucēju ar vismaz 140 TOP10 klasifikācijām
– Batons TOP20 klasificējies 240. reizi, panācis M. Šūmaheru, abi dala 1. vietu
– Rosbergs izcīnīja 9. uzvaru sezonā, paanācis M. Šūmaheru (2001), M. Šūmaheru (2000), M. Šūmaheru (1995) un Manselu (1992), visi dalaa 7. vietu, 6. vietā ar 10 uzvarām sezonā ir Hamiltons (2015)
– Hamiltons izcīnīja 23. 3. vietu, panāācis Fetelu un Kulthārdu, visi dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 28 3. vietām ir Alonso un Barikello
– Fetels izcīnīja 21. 4. vietu, panācis Reikenenu un Masu, visi dala 4. vietu, 3. vietā ar 24 4. vietām ir Batons
– Reikenens izcīnīja 19. 5. vietu, panācis Kulthrdu, abi dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 21 5. vietu ir Alonso un Masa
– Hulkenbergs izcīnīja 13. 8. vietu, panācis Heitfeldu, Trulli un Fisikellu, visi dala 3. vietu, 2. vietā ar 14 8. vietām ir Masa
– Gutjerezs izcīnīja 3. 20. vietu, pnācis Ēriksonu, Gloku un Ljuci, visi dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 4 20. vietām ir d‘Ambrozio un Jamamoto
– Okon kļuvis par 23. braucēju ar vismaz 1 21. vietu
– Verleins kļuvis par 22. braucēju ar vismaz 1 22. vietu
– Batons klasificējās 241. reizi, panācis M. Šūmaheru, abi dala 1. vietu
– Rikardo klasificējās 25. reizi pēc kārtas, panācis Čiltonu (2013/2014), abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 26 klasifikācijām pēc kārtas ir Perezs
– Reikenens izcīnīja 15. 8. starta vietu, panācis Alezī, Bergeru un Patrēzi, visi dala 7. vietu, 6. vietā ar 16 8. starta vietām ir Pikē
– Rosbergs no pirmās rindas startē 56. reizi, panācis Manselu, bi dala 6. vietu, 5. vietā ar 70 pirmajām starta rindām ir Fetels
– Hamiltons kļuvis par otru ar vismaz 120 TOP3 kvalifikācijām
– Rosbergs TOP3 kvalificējas 65. reizi, panācis Alonso, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 68 TOP3 kvalifikācijām ir Kulthārds
– Rosbergs kļuvis par 5. braucēju ar vismaz 1500 punktiem
– Rosbergs kļuvis par 1. braucēju ar vismaz 1500 punktiem bez čempiona titula
KONSTRUKTORI:
– Mercedes šosezon vadībā bijuši 825 apļus, apsteiguši Red Bull (2011) un Ferrari (2004), pacēlušies uz 6. vietu, 5. vietā ar 865 apļiem vadībā ir Ferrari (2002)
– Mercedes kļuvuši par 5. konstruktoru, kuri vadībā bijuši vismaz 19 000 km
– Mercedes šosezon vadībā bijuši 4279 km, apsteiguši Red Bull (2013), Red Bull (2011), Williams (1992) un Ferrari (2002), pcēlušies uz 4. vietu, 3. vietā ar 4622 km vadībāā ir McLaren (1988)
– Mercedes izcīnīja 15. uzvaru sezonā, panākuši Ferrari (2004), Ferrari (2002), McLaren (1988), visi dala 3. vietu, dalītā 1. vietā ar 16 uzvarām sezonā ir Mercedes (2015) un Mercedes (2014)
– Red Bull kļuvuši pr 6. konstruktoru ar vismaz 40 2. vietām
– Sauber izcīnīja 17. 15. vietu, panākuši Jordan, abi konstruktori dala 4. vietu, 3. vietā ar 22 15. vietām ir Toro Rosso
– Toro Rosso kļuvuši par 6. konstruktoru ar vismaz 10 17. vietām
– McLaren izcīnīja 7. 18. vietu, panākuši Kurtis Kraft, bi konstruktori dala 7. vietu, 6. vietā ar 8 18. vietām ir Toro Rosso
– Manor izcīnīja 3. 21. vietu, panākuši Marussia un Virgin, visi konstruktori dala 3. vietu, 2. vietā ar 7 21. vietām ir Kurtis Kraft
– Manor kļuvuši par 14. konstruktoru ar vismaz 1 22. vietu
– Mercedes izcīnīja 11. pole position pēc kārtas, panākuši Mercedes (2015/2016), abi konstruktori dala 6. vietu, 5. vietā ar 12 pole position pēc kārtas ir McLaren (1989/1990)
– Toro Rosso izcīnīja 31. 14. starta vietu, panākuši Arrows, abi konstruktori dala 9. vietu, 8. vietā ar 32 14. starta vietām ir Ligier
– Sauber izcīnīja 29 18. starta vietu, pnākuši Toro Rosso, abi konstruktori dala 7. vietu, 6. vietā ar 31 18. starta vietu ir March
– Force India kļuvuši par 13. konstruktoru ar vismaz 100 sacīkstēm punktos
VALSTIS:
– Vācija kļuvusi par 2. valsti, kura vadībā bijusi vismaz 50 000 km
– Spānis 16. vietā finišēja 13. reizi, panākuši Somiju, abas valstis dala 8. vietu, 7. vietā ar 15 16. vietām ir ASV
– Spānija kļuvusi par 8. valsti ar vismaz 10 17. vietām
– Meksikānis 20. vietā finišēja 4. reizi, panākuši Vāciju, Japānu, Beļģiju, Indiju un Itāliju, visas valstis dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 5 20. vietām ir Lielbritānija un Spānija
– Francija kļuvusi par 11. valsti, kura izcīna vismaz 1 21. vietu
– Brazīlija kļuvusi par 2. valsti ar vismaz 500 sacīkstēm punktos
KOMANDĀS:
– Rosbergs (Mercedes) aizvadīja 132. GP, panācis Lafitu (Ligier), abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 139 GP ir Masa (Ferrari)
– Batons (McLaren) aizvadīja 131. GP, panācis Hakinenu (McLaren), abi dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 132 GP ir Rosbergs (Mercedes) un Lafits (Ligier)
– Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 4. braucēju ar vismaz 50 GP vadībā
– Rosbergs (Mercedes) vadībā nobrucis 1499 apļus, apsteidzis Hakinenu (McLaren) un Hamiltonu (Mercedes), pacēlies uz 7. vietu, 6. vietā ar 1507 apļiem vadībā ir Prosts (McLren)
– Rosbergs (Mercedes) vadībā nobraucis 7407 km, apsteidzis Hakinenu (McLaren), pacēēlies uz 7. vietu, 6. vietā ar 7654 km vadībā ir Hamiltons (Mercedes)
– Rosbergs (Mercedes) un Hamiltons (Mercedes) izcīnīja 51. pjedestālu, panākuši Kulthārdu (McLaren) un Hakinenu (McLaren), visi dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 55 pjedestāliem ir Barikello (Ferrari) un Senna (McLaren)
– Rosbergs (Mercedes) TOP6 klasificējies 82. reizi, panācis Kulthārdu (McLaren), abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 90 TOP6 klasifikācijām ir Fetels (Red Bull)
– Hulkenbergs (Force India) kļuvis par 1. braucēju ar vismaz 10 8. vietām
– Gutjerezs (Haas) kļuvis par 38. braucēju ar vismaz 1 20. vietu
– Okons (Manor) kļuvis par 22. braucēju ar vismaz 1 21. vietu
– Verleins (Manor) kļuvis par 18. braucēju ar vismaz 1 22. vietu
– Batons (McLaren) kļuvis par 4. braucēju r vismaz 110 sasniegtiem finišiem
– Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 6. braaucēju ar vismaz 30 pole position
– Hamiltons (Mercedes) no 2. vietas startēja 22. reizi, panācis Fetelu (Red Bull) un Hamiltonu (McLaren), visi dala 7. vietu, dalītā 5. vietā ar 23 2. starta vietām ir Kulthārds (McLaren) un Mansels (Williams)
– Reikenens (Ferrari) kļuvis par 10. braucēju ar vismaz 600 punktiem
Tātad… Tīri statistiski sanāk, ka vismaz vienā vietā Hamiltons ir labāks par Šumi? 🙂 Nesaprotu, kāpēc te vēl neviens nerej? 🙂
….Ivar – nešaubies – Šūmja rekordi un statistika kritīs kā lapas rudenī…tas jau notiek piemēram kvalenēs, kad mūsdienu F1 tehniskie noteikumi ļauj kvalenēs dominēt tikai un vienīgi top of the top komandai konkrētajā sezonā…. jau entos gadus no vietas…. top rezultāti ir kļuvuši tik regulāri un pat paredzami , ka rekordus sist būs krietni vieglak, nekā tos varēja sasniegt kādreiz….
Vucān…sašņaucies rudens lapas?! Statistikā ir viena galvenā ailīte-titulu skaits….pārējais ir tikai mierinājums,ka kaut kur tomēr kaut kâdā pozīcijā ir bijis labāks kā piemēram avāriju izraisītājs,bet čempions nav bijis nevienu sekundi 😉
Fan – sports nesastāv tikai un vienīgi no statistikas…nereti pat paši piloti atzīst, ka ne dēļ skaitļiem viņi ir tur ,kur viņi ir, un dara to, ko tie dara… neviena joma uz pasaules nav viendabīga ..sports sastāv no vērtībām, vēstures, notikumiem , kuri rada šo statistiku…. šķirstīt statistikas lapiņas laika nosišanai – tas lai paliek skolniekiem brīvā laika aizpildei… ne vien cipari nes sevī būtību, bet arī notikumi….. un tas tā būs vienmēr…to zina arī paši piloti…. tam nav nekādas vērtības , cik tas skaitlis tev ir liels… tavu varētību , meistarību , līmeni – nosaka tas , kādā veidā tavi panākumi ir sasniegti…. tā jau ir tā saucamā sporta filosofija… es nekad neuzskatīšu par intelektuālu tādu cilvēku, kurš ir nopircis koledžas diplomu…par intelektuālu es uzskatīšu to, kurš saviem spēkiem pie tā ir ticis.. (tēlaini runājot) – tāpēc tas ceļš , kādā veidā kas tiek panākts ir ļoooooti no svara….
…tāpēc, kā saka – ,,plikos skaitļos nav dvēseles,, ….
Tātad… Tīri statistiski sanāk, ka vismaz vienā vietā Hamiltons ir labāks par Šumi? 🙂 Nesaprotu, kāpēc te vēl neviens nerej? 🙂
Ō, Edža ir atpakaļ, a to jau domāju, ka Niburgringā vai Talladegā būs ko salauzis un Stradiņos būs jāārstejas. Welcome back 🙂
Nu kam Welcome back, a kam šla bi ti domoj Penelopa 😛