Ar Niko Rosberga izcīnīto uzvaru noslēgusies Japānas GP izcīņa, kamēr Rosberga pārstāvētā “Mercedes” komanda jau trešo gadu pēc kārtas nodrošinājusi uzvaru konstruktoru kausā.
“Ferrari” komandai problēmas sākās vēl pirms starta. Bez Sebastiana Fetela Malaizijā iegūtā soda, Kimi Raikonens saņēma 5 starta vietu sodu par ātrumkārbas nomaiņu.
Pēc savas 30. pirmās starta vietas izcīnīšanas vakar, Rosbergam starts izdevās lielisks. Vācietis izvirzījās vadībā, kamēr ļoti lēns starts padevās Luisam Hamiltonam. Hamiltons startā atkrita pat līdz 8. vietai.
Rosbergs ātri iekrāja pārsvaru, un jau pirmā apļa beigās bija 1,2 sekundes priekšā otrajā vietā esošajam Maksam Verstapenam.
Pēc desmit veiktiem apļiem Verstapens sūdzējās komandai, par problēmas ar kreiso aizmugurējo riepu. Apli vēlāk viņš devās atklāja boksu apmeklējumu sēriju, bet uzreiz aiz viņa boksos sekoja otrs “Red Bull” pilots Daniels Rikjardo. Abi braucēji izvēlējās cietā sastāva riepas.
Rosbergs, Sebastians Fetels, Serhio Peress un Kimi Raikonens pirmajā pitstopā devās 13. apļa beigās, arī izvēloties cietākās riepas.
Uz boksu apmeklējuma rēķinu Hamiltons bija pacēlies līdz 4. vietai, kurā arī brauca līdz otrajam pitstopam. 27. aplī pirmais otro boksu apmeklējumu sēriju aizsāka Raikonens, bet aiz viņa pāris apļus vēlāk boksos devās Verstapens un arī līderis Rosbergs. Hamiltonam izdevās apsteigt Fetelu, jo vācietis boksos devās kā pēdējais no līderiem.
Fetels gan bija izvēlējies mīkstā sastāva riepas, un pirmajos apļos pēc pitstopa bija ļoti ātrs. “Ferrari” pilotam neizdevās apdzīt Hamiltonu, un vēlāk riepas sāka dilt, kā rezultātā nebija iespējams noturēt tādu ātrumu.
Hamiltons sāka ķert otrajā vietā esošo Verstapenu, un astoņus apļus pirms beigām atstatums starp abiem braucējiem bija mazāk par sekundi. Hamiltons vairākas reizes pietuvojās Verstapenam, taču nīderlandietim katru apli izdevās pēdējo līkumu izbraukt ātrāk, iegūstot pārsvaru pirms DRS zonas.
Priekšpēdējā aplī Hamiltons veica vienīgo reālo apdzīšanas mēģinājumu, taču kļūdījās, izbraucot ārpus trases un paliekot aiz Verstapena.
Ceturto vietu finišā ieguva Fetels, Raikonens palika piektais, kamēr iepriekšējā posma uzvarētājs Rikjardo noslēdza Top6.
“Mercedes” komandas pārsvars pār “Red Bull” vienību konstruktoru kausā nu ir 208 punkti, līdz ar to Vācijas auto ražotājs ir nodrošinājis savu trešo konstruktoru kausu pēc kārtas, jo atlikušajās četrās sacīkstes iegūt iespējams tikai 172 punktus.
Nākamais F1 posms norisināsies Circuit Of The Americas trasē, ASV, pēc divām nedēļām.
Japānas GP – sacīkste
Vieta | Braucējs | Komanda | Atst. |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:26’43.333 |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 4.978 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 5.776 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 20.269 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 28.370 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 33.941 |
7 | Sergio Perez | Force India | 57.495 |
8 | Nico Hulkenberg | Force India | 59.177 |
9 | Felipe Massa | Williams | 1’37.763 |
10 | Valtteri Bottas | Williams | 1’38.323 |
11 | Romain Grosjean | Haas | 1’39.254 |
12 | Jolyon Palmer | Renault | 1 lap |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1 lap |
14 | Kevin Magnussen | Renault | 1 lap |
15 | Marcus Ericsson | Sauber | 1 lap |
16 | Fernando Alonso | McLaren | 1 lap |
17 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 1 lap |
18 | Jenson Button | McLaren | 1 lap |
19 | Felipe Nasr | Sauber | 1 lap |
20 | Esteban Gutierrez | Haas | 1 lap |
21 | Esteban Ocon | Manor | 1 lap |
22 | Pascal Wehrlein | Manor | 1 lap |
Nu ko atliek tikai apsveikt Britniju 😀 . Katrā gadījumā nu jau ir jauna situācija, ka Ham nepietiek tikai ar to ka viņš uzvar atlikušās sacenes – vajag arī lai Ros būtu kāda neveiksme, lai tas neizcīnītu otro vietu.
Ferrari stratēģi atrada drošu veidu kā bez cīņas pagrūst vietu 😀 . Nu un vēl jau sāk kļūt interesanti, vērot , ko dara Max – un nekas. Interesanti, kad no tā būs pirmā nopietnā avārija, jo mūsdienās diez vai varēs sagaidīt , ka kāds pēc tādiem gājieniem, viņam pēc sacīkstes zobus paretinātu 😀
Ja Tu par epizodi 52. aplī, t.s. Casio trijstūrī – tad HAM karogs rokās,un uz priekšu…
Jā es par kārtējo trajektorijas maiņu bremzēšanas laikā . Ja tiesneši turpina izlikties to nemanām, tad, nekas cits neatliek kā pilotiem sākt par to retināt zobus, domāšanas veicināšanai. 😀 Jeņķu sērijās visticamāk tieši tā arī notiktu, lai arī neesmu liels jeņķisma fans. 😀
meŗši gatavi pat protestus sniegt, lai tikai luisitu viņas ‘fāzē’ apmierinātu 😛
no FIA apcirkņiem:
A protest has been lodged by Mercedes AMG Petronas F1 Team against car 33 driven by Max Verstappen of Red Bull Racing relating to an alleged breach of Article 27.5 of Formula One Sporting Regulations, in that he allegedly drove erratically and in a dangerous manner, forcing car 44 to take evasive action at turn 16.
pusotru stundu pēcāk (kad emocijas noplakušas un veselais saprāts ņēmis virsroku):
Mercedes AMG Petronas Formula One Team has notified the Stewards that it is withdrawing the protest lodged at 18:14 on Sunday 9th October (document 41).
Problēma jau ir tur, ka tas punkts par trajektorijas maiņu bremzēšanas laikā iekš sporting regulations ir ierakstīts nevis tieši bet caur puķēm – tipa allegedly drove erratically and in a dangerous manner, kam var būt tik plašs tulkojums, ka to reāli ir grūti pielietot praksē. Tā nedarīt ir tikai noruna nerakstītās pilotu vienošanās ietvaros, un tam, kā izskatās, priekš Max ir maza nozīme. Nu un tādā situācijā vienīgā saprātīgā iespēja, atgādināt par pilotu norunu, ir atgādināt paretinot zobus 😛
ja Hamis neciiniitos par titulu,tad iespeejams Maxis tur jau atrautos 🙂 Bet nu jaa,tas ir nerakstiits likums starp brauceejiem…taapeec jau shie chiikst,bet Maxim viss pofig,jo nav veel dabuujis starp…:)
nevērtē Maxi par vāju, un atceries šo vēl Verstapenpapus (viņš arī Jos The Boss) par leģendu padarīto frāzi –
“Verstappen-slappen”
Holenderu verbs ‘slappen’ ir itin precīzi analogs angļu ‘to slap’..
Atslēgas vārds FIA soģu rakstījumā ir ‘allegedly’.. no F1 tiešraides kameru skatpunkta, es, jāatzīst, nekādu ‘driving erratically’ and/or ‘in dangerous manner’ tā uzreizi nesaskatīju..
P.S. izņemot vien vispārējo sapratni, ka vispār braukt ar 2 openwheeleriem cieši tuvu ir ‘bīstami pēc definīcijas’ – neveiksmīgi riteņiem saskaroties, viens no ‘openwheeleriem’ itin vienkāŗši var aizlidot pa gaisu.
Te nu es Tev visai kategoriski nepiekritīšu. Ja nu ‘driving erratically’ tur tiešām nebija tad ‘in dangerous manner’ tur bija pēc pilnas programmas. Visa problēma ir tieši trajektorijas maiņa, kad jau ir bremzēšanas fāze. tur tam, kas ir aizmugurē, nav citas izvēles kā, vai nu izmantot priekšā esošo, ka papildus bremžierīci vai arī bremzi atlaist un mesties uz kādu pusi. Un tas jau ir ļoti dangerous. Kā izskatās pirmais šogad jau varēja redzēt Alonso izpildījumā (nepaspēja). Otrais metoties uz labo pusi varēja būt kā a la Barcelona šogad starp Meršiem. Un ja nu kāda tūkstošdaļa būtu pietrūkusi Hamim metoties uz kreiso pusi, tad būtu Alonso variants. Un pēc bremžu atlaišanas nav vairs cerību ne iegriezties līkumā, ne palikt trasē ( ne jau visur ir glābējsilīte vecās trases konfigurācijas paskatā). Tā , ka sorry, tas ir pat ļoti extremely dangerous 😛
spekulācijas un asumpcijas, Vermin.. kamēr fakts ir, ka merši savu kļauzu ir atsaukuši…
Ja ir video gabals noskatāms, kur ‘trajektorijas maiņa’ no makša ir saskatāma – es labprāt to izdarītu.. no opiciālās tēvē kameras skatpunkta kā rādīja publikai, es personīgi tādu nemanīju..
‘nevar aizmirst’ arī, ka runa skrien par chicanes apex-u 😛
Šī sakarā – “Tā , ka sorry, tas ir pat ļoti extremely dangerous” – kko panākt gribēja kā reiz luisita, tā ka atbildību (vai vismaz tās daļu) pienākas uzņemties arī afrobritu bling metram…
IMHO gan ķļauzas atsaukšana var būt un visticamāk arī bija daudz plašāka argumentācija, kā triviālais – tur nekā nebija, uz ko Tu spied 😀 . Redzi ja tāda kļauza vispār nebūtu bijusi, tad varētu teikt, ka man tikai izlikās. 😀 Bet nu ja jau bija, tātad ne tikai es viens tur kaut ko ieraudzīju, jo mans komentārs bija krietni pirms tam , kā par protestu kļuva zināms. 😀 Un diez vai Tev izdosies pārmest man milzīgu Hammīlestību, kuras dēļ man uztvere varētu būt pārlieku subjektīva par labu viņam 😀
Dumjam piemēram kā zināms ir lipīga īpašība būt atkārtotam. 😀 Morāle no tā ir tāda, kā tā ir pareizi, un tā vajag, un visi īsti vīri tā brauc. Tad nu es nešaubos, ka ļoti drīz formulas no tā sāks lidot 😛 Un tad nu, dievs dod, lai mēs pēc tam varēsim braši teikt – un nekas 😀
luisitas (back)vokāls tika atskaņots globālā mērogā tiešraides laikā – “he moved under braking” (vai k-kas līdzīgā meldiņā, citēju no atmiņas) 😉
skaidrs, ka moved – jo reti kura chicane jelkurā trasē ir ar konstantu pagrieziena rādiusu – lai izbrauktu, stūri nākas grozīt…
Un situācijas paradokss jau ir tas , ka aizmugurē braucošie parasti izvēlās otro vai trešo variantu, kas viņiem ir bīstamāk. jo draud kūleņošana. Pirmais variants pašiem ir nosacīti ne pārāk bīstams, toties tad ir ļoti augsta varbūtība priekšā braucošo saīsināt par galvas tiesu 😛
Gonka kā jau gonka. Bet es atnācu no sava piemājas dārza un domāju: šajā sezonā ir bijusi kāda gonka lietus laikā? mnliekas, ka nē
Ir.
Bet tikai visi tik pārbijušies, ka sākās aiz drošības mašīnas.
interesanti teikts, no HAM: “congratulations to the team for all their success”.
Hamis startā atkal selfiju taisiijis 😉 Kaa jau kaut kad tur sezonas sākumā minēju,ka MB nolēma vācietim piešķirt titulu šosezon un uz to arī iet 😉 Vēl vienu kūpošo tikai jaanoorganizē anglim,jo tas pārsvars nav tik liels,lai Rosbergs sauktos par viltus čempionu…kā Batons ar savu difuzoru 😉 Top3 laikam par 90% ir skaidrs…Veel tikai palicis jautājums vai trakais Max buus 4 kopvērtējumā 😉
vispār jau ‘labās puses’ starta pozīcija Suzukā šoreiz bija grūta ne tikai HAM. RIC, piemēra pēc, par savu ‘pacelšanos’ uz P4 startā (dēļ kimstera ‘grid penalty’) esot izteicies šādi:
“Kimi’s penalty this morning seemed like a great thing and then I saw the right-hand side of the grid and I was wishing I didn’t gain that position,” Ricciardo told Autosport.
/no Autosport.com/
Izskatās, ka komentāros atkal var mierīgi un normāli parunāties. “Guru” atskaitīts, jeb pats atskaitījies, jeb pēc ši mana komenta tūlīt būs klāt? 🙂
“Njekarkaj” Tāli…beidzot var parunāt par redzamām lietām nevis neredzamām 😉
Eu toč: Edža kautkur nosvīdis: uz Lieldienu salām vai uz Antarktīdu devies? 🙂
Nu kā lai šeit neatceras vienu vecu labu aņuku, kā Latvijas laikā divi Latgales džeki tika kārtībnieku rokās 😀 Tak vot, džeki ieiet stacijā un redz ka pie sienas karājas Vadoņa ģimetne un tā mazliet sašķiebusies.Viens nu steidzās klāt sakārtot un kā tikai pieskarās tā ģīmetne nokrīt zemē un saplīst. Kārtībnieki ņem džeku pie škirkas. Otrs saka ”As tev teicu Donāt, tāda siuda neaiztīc”. Un arī tika kārtībnieku rokās 😀
….nesatraucaties, Vucāns visu uzmana 😀 ….šis laiks man ir ļoti piesātināts, tāpēc sanāk ļoti reti veltīt laiku kastei…sezonas noslēgums it visā 😀 ….šī raksta komentāri tiktiešām ir veselīgas dabas – tie man pat patīk, jo ir nevis nepatiesas informācijas izplatīšanas taktika, bet gan dialogi no saviem skata punktiem…malači….
..īsumā par šo rakstu…. nerakstīti noteikumi arī padara šīs sacīkstes par sacīkstēm…agrāk tas bija vēl redzamāk….. , jo ja mēs pa punktiem izmeklētu visas F1 dangerous situations ,kādas vien ir iespējamas – tad sacīkstes kļūtu par prastiem parādes braucieniem.. ne par velti šie noteikumi ir šķidri..tas viss ar nodomu, jo visa f1 pēc būtības ir viena liela dangerous situation… galējībās aiziet ir viegli un sodīt jau varētu visus par visu….tāpēc ir šie ,,nerakstītie likumi,, …bet velk uz to, ka tādu drīzumā vispār nebūs , jo cīņu elementi tiek aizvien vairāk un vairāk apcirpti …..
Минувших дней очарованье,
Зачем опять воскресло ты?
klasika – https://www.youtube.com/watch?v=E4dGR76v40w
Visa vaina tgd ir jāuzņemās Tālim 😉 kurš lika Tev kustināt kaku?! 😉
…. neko tā – pietiek Vucānam vien pavērt durvis , kā sabiedrība sāk stostīties 😀 .. te dzejas rindas, te dzīves joki virmo …. neesat nu tik saspringti , mums vēl visa ziema priekšā sarunām 😀 ….. piedodiet ,ka tā pārbiedēju visus 😀
Zini, Edgar, ir tāds maziņš melnbalts dzīvnieciņš vārdā skunkss… Kad tas parādās, tad arī sabiedrība sāk stostīties, tā ka ne vienmēr vajag ar to lepoties 🙂
Ivar – no Tevis neko citu pat negaidu un pat neapvainojos… Tu jau pāriets etaps, tāpēc vari pat necensties… nevainojiet nu citus savās kļūdās sakot, ka tie citi jau ir tie ,kas visu novirza no tēmas ,lej žulti un piesārņo ,,vidi,, ….ja jau nākas dažiem labiem pielietot salīdzinājumus – es izvēlos tik zemu nekrist un uz tiem neatbildēt…. 😉
Tagad par tēmu… Par cik sen neesmu šeit bijis uzrakstīšu nedaudz garāk.
Man domāt, gan šajā sacīkstē, gan visā sezonā sāk iestāties neliels līdzsvars. Vai arī godīguma princips. Patīk viņš jums (vai man) vai nē, bet Niko objektīvi ir pelnījis vismaz vienu čempiona titulu. Kaut vai tikai par tiem gadiem, ko viņš ir veltījis Mercedes komandai. Domāju, ka neviens skaidri domājošs F1 zinātājs ( tātad ne tu, Edgar) nesāks strīdēties par to, ka Niko jau būtu divkārtējs čempions, ja vien viņam nebūtu pielikuši klāt Hamiltonu. Protams, tīri objektīvi, Hamiltons laikam ir drusku labāks, bet ne par to šoreiz ir runa. Tāpēc es tagad vienkārši turu īkšķus par Britniju. Kā nekā, ši ir viņa pēdējā iespēja. Nākamais jau būs Red Bull gads.
Kas attiecas uz Maksi, tad viņš ar saviem manevriem ir konsekvents, tāpēc tas nedrošību samazina. Viņš tāpat darīja zemāko formulu laikos un arī tur viņu tāpat par to sunīja. Vecajiem laiks pierast un viņi jau ir sapratuši, ka Maksim tā garām līst nevar. Griezīs nost vienmēr. Nāksies izdomāt citus veidus, kā apdzīt. Manuprāt, visi jau ir pārāk pieraduši pie DRS apdzīšanām un sagaida, ka vienmēr varēs brīvi braukt garām. Senos laikos nekādu noteikumu nebija un tāpat visi pamanījās apdzīt…
Vēl par Maksi… Skaidrs nu laikam ir viens, ka šis puisis ēnā nepaliks, kā to izdarījuši vesels lērums mūsdienu “cerību” – Grožāns, Botass, Perezs, Hulkenbergs, u.c. Žēl tikai, ka daba viņu nav apveltījusi ar kaut cik sakarīgu ārieni. Brīžiem žēl paliek skatoties. Es esmu redzējis cilvēkus, kas nēsā breketes, bet tās nevar manīt. Šeit laikam ir tas retais gadījums, kad brekešu patiesībā nav, bet rodas iespaids, ka būtu… Neesmu gejs, bet daudz labprātāk skatos uz… nu principā uz jebkuru citu F1 pilotu. Bet laikam būs jāpierod…
Ivar…es ar labāk uz modelēm pie F1 stūres vēlētos 😉
Ivar… par vidējo atkāpi Tev pilnībā varētu piekrist….
Runājot par Rosbergu – tā tīri objektīvi… piekrītu arī tam, ka Hamiltons maķenīt labāk izdarīt savu darbu augstākajā līmenī.. Rosbergs Hami pārspēj divos aspektos (nebūt ne mazsvarīgos) – psiholoģiskajā noturībā un darbā ar komandu … Hamis ir līdzīgs vairāk Raikonenam šajā ziņā – ,,dod gatavu mašīnu ,un es izdarīšu savu darbu perfekti,, ..kā reiz izteicās Alens Prosts – ,,Lieli čempioni un to paveiktais darbs nekad nepieļauj kompromisus..lieli čempioni un sava darba zinātāji nekad neatļausies aizvadīt vājas sezonas..līderis ir un paliks līderis vienmēr , īpaši cīņās ar komandas biedriem,, …ko no tā var izsecināt?? to , ka pilots, kurš piedalās visās darba jomās komandas iekšienē vienmēr būs pārākumā noturīgāks par tiem , kuri pilda savu darbu vien trasē… to var attiecināt gan uz Hami, gan to pašu Fettelu…. ja vienam tika pārmesta viņa nespēja pielāgot savu pilotēšanas stilu (2014) , otram psiholoģisko nenoturību un ,,programmas kļūdas,, savā paveiktajā darbā (2011).. (šajā ziņā vēl jo vairāk akmeņi ir jāmet jaunajā F1 ērā , tāpēc ka gadu desmitiem vairāk un vairāk viss kļūst atkarīgs no tehnikas, un arvien mazāk un mazāk no pilota spējām, kā tas bija kādreiz, jo mūsdienās vairs nav un nebūs tādu brīnumu kā Senna un Toleman vai Petersons un March , vai Šekters un Wolf , kad ar ne pašu konkurētspējīgāko formulu varēja izrādīt REGULĀRU ,atkārtoju – REGULĀRU pretestību) , tāpēc ne 4 kārtējo , ne 3 kārtējo mūsdienu čempionu es pārāk augsti nevaru novērtēt, jo viņu karjeras norāda uz nepastāvību..šajā ziņā Rosbergam vienkārši nepaveicās , jo kā jau zināms – komandas pirmām kārtām pilda savas biznesintereses , un par to jau gadu gadiem izsaka viens vārds – ,,komandas protežē,, ….mēs ļoti labi zinam, ko tas nozīmē…. diemžēl Fettelu protežē loma 2014 gadā neglāba, jo Red Bulliem tā arī neizdevās pielāgot formulu viņa stila prasībām, lai gan bija jābūt otrādi – lielam pilotam ir jāspēj to paveikt, kā to spēja vairāki pagātnes čempioni savā laikā… atgriežoties pie Rosberga – piedod Tāli – pelnījis viņš titulu varbūt arī ir, bet vai viņš to ir pelnījis aiz žēlastības??? …un kā tad ar Stirlingu Mosu , Roniju Petersonu, kuri bija pat vēl neapskaužamākās situācijās??? sorry – tā sportā nenotiek…. ja salīdzinam objektīvi – Rosbergs tajās sacīkstēs ,kurās Hami nepiemeklē nekādas ķibeles praktiski zaudē vienos vārtos… pat Hamja neveiksmes viņš nav izmantojis 100% maksimāli… + vēl Hamja psiholoģiskā nenoturība…piedod – lai cik Rosis nabaga zēns to būtu pelnījis un cik spēka nav atdevis komandai – noup – titulus nedala aiz žēlastības un dalīt nedrīkst… no objektīvā pilotu spēku viedokļa – nav pelnījis ..no cilvēciskā – protams ir, un vēl kā… bet tāds tituls nekad neskaitīsies izcīnīts, un ja es būtu f1 pilots – es kā skuķis rožu klēpi – šādu titulu iemestu visiem sejā, jo tāds tituls man nebūtu vajadzīgs… protams žēl Rosberga, protams sportā bez veiksmes arī neiztikt , bet nu , visam ir savas robežas…. Rosbergs čempis būs šā vai tā šosezon, bet es skaļi neteikšu kāpēc, jo tas izsauks ažiotāžu un kārtējo žults devu šajā portālā….
Par Maxa izskatu gan mani pārsteidzi… – nebiju domājis, ka cilvēkiem tik daudz ko izsaka šādas detaļas…..nu bet tas tā – katra paša ziņā protams…