“Audi” komanda šodien ar dubultuzvaru noslēdza 18 gadu ilgo projektu izturības sacīkstēs. Di Grasi, Džarvisa un Duvāla vadītā ekipāža bija ātrākā jau vakar notikušajos kvalifikācijas braucienos, bet šodien neatstāja nekādas cerības konkurentiem. Sacīkšu vidū pēc “Aston Martin” neveiksmes visā trasē tika izkārti dzeltenie karogi. Vācu kompānija nolēma sadalīt stratēģijas boksos iesaucot tikai vienu no ekipāžām, kā rezultātā abas mašīnas finišā šķīra 16 sekundes.
Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena, zaudējot lēnākajai “Audi” ekipāžai minūti, kāpa “Porsche” braucēji Hārtlijs, Bernards un Markam Vēbers, kuram tā bija pēdējā dalība čempionātā. “Esmu apmierināts ar savu karjeru izturības sacīkstēs. Mēs guvām vairāk uzvaru šai laikā par citiem konkurentiem,” norāda austrālietis.
Tikmēr komandas otrajai ekipāžai čempionu tituls gandrīz izslīdēja no pirkstiem, kad pēc 50 minūšu braukšanas Sakiras trasē tā sadūrās ar GT klasē braucošo “Porsche” spēkratu. Rezultātā nācās mainīt cauro riepu, kā rezultātā tika zaudēti 2 apļi. Tā kā “Toyota” nespēja izrādīt nopietnu pretestību “Audi”, pat tik daudz zaudēta laika ļāva Lība, Janī un Dimā vadītajai ekipāžai droši finišēt 6. pozīcijā un izcīnīt pirmo titulu karjerā, kamēr “Porsche” koncernam tas ir jau otrais panākums.
“G-Drive Racing” ar Rusinovu, Rastu un Aleksu Brandlu pie stūres pēc ķibelēm kvalifikācijā guva pārsteidzošu uzvaru LMP2 klasē, startējot no pašām beigām, izšķirošo apdzīšanu veicot vien 20 minūtes pirms finiša. Titulu jau priekšlaicīgi nodrošināja “Signatech Alpine” vienība, kuriem šoreiz 3. vieta savā klasē. GTE-Pro klasē uzvaru posmā un kopvērtējumā izcīnīja “Aston Martin” pārstāvošais dāņu duets Niki Tīms un Marko Sorensens, bet GTE-Pro uzvaru guva “Porsche”, kamēr tituls nonāca stabilu sezonu aizvadošās “Ferrari AF Corse” rokās.
Čempionāta kopvērtējumu katrā klasē var aplūkot čempionāta oficiālajā mājaslapā.
V. | # | Braucēji | Mašīna | Klase | Apļi | Atst. | Pitstopi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | ![]() ![]() ![]() |
Audi R18 | LMP1 | 201 | 7 | |
2 | 7 | ![]() ![]() ![]() |
Audi R18 | LMP1 | 201 | 16.419 | 6 |
3 | 1 | ![]() ![]() ![]() |
Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 201 | 1’17.001 | 6 |
4 | 5 | ![]() ![]() ![]() |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 200 | 1 aplis | 6 |
5 | 6 | ![]() ![]() ![]() |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 200 | 1 aplis | 6 |
6 | 2 | ![]() ![]() ![]() |
Porsche 919 Hybrid | LMP1 | 198 | 3 apļi | 7 |
7 | 13 | ![]() ![]() ![]() |
Rebellion R-One | LMP1 | 191 | 10 apļi | 8 |
8 | 4 | ![]() ![]() ![]() |
CLM P1/01 | LMP1 | 187 | 14 apļi | 8 |
9 | 26 | ![]() ![]() ![]() |
Oreca 05 | LMP2 | 184 | 17 apļi | 7 |
10 | 43 | ![]() ![]() ![]() |
Ligier JS P2 | LMP2 | 184 | 17 apļi | 7 |
11 | 36 | ![]() ![]() ![]() |
Alpine A460 | LMP2 | 183 | 18 apļi | 7 |
12 | 31 | ![]() ![]() ![]() |
Ligier JS P2 | LMP2 | 183 | 18 apļi | 7 |
13 | 30 | ![]() ![]() ![]() |
Ligier JS P2 | LMP2 | 183 | 18 apļi | 7 |
14 | 35 | ![]() ![]() ![]() |
Alpine A460 | LMP2 | 182 | 19 apļi | 7 |
15 | 45 | ![]() ![]() ![]() |
Oreca 05 | LMP2 | 182 | 19 apļi | 7 |
16 | 37 | ![]() ![]() ![]() |
BR01 | LMP2 | 179 | 22 apļi | 7 |
17 | 27 | ![]() ![]() ![]() |
BR01 | LMP2 | 176 | 25 apļi | 7 |
18 | 44 | ![]() ![]() ![]() |
Oreca 05 | LMP2 | 175 | 26 apļi | 7 |
19 | 95 | ![]() ![]() |
Aston Martin Vantage V8 | LMGTE PRO | 174 | 27 apļi | 5 |
20 | 51 | ![]() ![]() |
Ferrari 488 GTE | LMGTE PRO | 174 | 27 apļi | 5 |
21 | 71 | ![]() ![]() |
Ferrari 488 GTE | LMGTE PRO | 173 | 28 apļi | 5 |
22 | 67 | ![]() ![]() |
Ford GT | LMGTE PRO | 173 | 28 apļi | 5 |
23 | 97 | ![]() ![]() |
Aston Martin Vantage V8 | LMGTE PRO | 173 | 28 apļi | 6 |
24 | 66 | ![]() ![]() |
Ford GT | LMGTE PRO | 172 | 29 apļi | 6 |
25 | 77 | ![]() ![]() |
Porsche 911 RSR (2016) | LMGTE PRO | 172 | 29 apļi | 5 |
26 | 88 | ![]() ![]() ![]() |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 171 | 30 apļi | 5 |
27 | 78 | ![]() ![]() ![]() |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 170 | 31 aplis | 5 |
28 | 83 | ![]() ![]() ![]() |
Ferrari F458 Italia | LMGTE AM | 169 | 32 apļi | 5 |
29 | 86 | ![]() ![]() ![]() |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 168 | 33 apļi | 5 |
30 | 50 | ![]() ![]() ![]() |
Chevrolet Corvette C7-Z06 | LMGTE AM | 164 | 37 apļi | 6 |
31 | 98 | ![]() ![]() ![]() |
Aston Martin Vantage V8 | LMGTE AM | 84 | 117 apļi | 2 |