Latvijas rallijkrosa braucēji, tostarp Reinis Nitišs šonedēļ Barselonā uzsāks jauno World RX sezonu, bet pirms tās fiaworldrallycross.com publicējuši interviju ar “EKS” braucēju.

Kāda ir sajūta uzsākot jauno sezonu ar “Audi S1” Supercar mašīnu un ar pašreizējiem čempioniem “EKS”?
Sajūta ir ļoti, ļoti laba. Būt rūpnīcas atbalstītā komandā man nozīmē ļoti daudz, un tas paver plašākas iespējas. Bet skaidrs, ka nekas nav garantēts, un būs smagi jāstrādā, lai parādītu, ka esmu šīs vietas vērts.

Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG

Cik ilgu laiku pirms oficiālā paziņojuma tika noslēgta vienošanās par braukšanu “EKS” šosezon?
Tas nebija ilgi pirms, bet svarīgāks ir laiks pēc oficiālā paziņojuma. Ir bijis ļoti nopietns un smags darbs kopā ar komandu.

“F1LV

Cik daudz testu jūs esat aizvadījuši pirms sezonas?
Mēs esam braukuši diezgan daudz, un man tas bija vitāli svarīgi lai saprastu jauno mašīnu. Vēl ar vien ir garš ceļš ejam līdz varēšu teikt, ka zinu mašīnu par 100%, bet pašlaik es jūtos pārliecināts.

Kā ir sastrādāties ar Matiasu un Topi?
Tā kā viņi abi ir vecāki par mani, un viņiem ir lielāka pieredze “Audi S1 EKS RX quattro” mašīnā un šajā sportā kopumā, es varu daudz no viņiem mācīties. Viņi nekad neatsaka padomu, īpaši Matiass – viņa pieredze ir tik lieliska, un viņš vēlas ar to dalīties.

Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG

Agrāk esi strādājis gan zviedru, gan vācu komandās, kāda valoda tiek lietota Zviedrijas-Vācijas “EKS” komandā?
Komandā nav tikai Vācijas un Zviedrijas cilvēki. Mums ir labākie prāti un rokas no dažādām valstīm, tāpēc oficiālā valoda EKS ir angļu.

Kāda ir atšķirība Audi S1 salīdzinot ar iepriekšējiem Superkāriem, ar ko tu esi braucis World RX?
Tas ir jauns koncepts priekš manis, jo mašīnai ir šķērsvirziena dzinējs. Tas rada pāris atšķirības nepieciešamajā braukšanas stilā. Bet es jūtos komfortabli ar to uz trases, un testi ir ļāvuši man pierast pie mašīnas.

Vai braukšana “Audi Sport” atbalstītā komandā nozīmē, ka tu arī saņem jaunu ielas mašīnu?
“Audi Latvija” bija sajūsmā redzot mani pievienojoties “EKS” komandai un jā, kopš šī brīža mana ielas mašīna ir “Audi”. Balts A5 lai būtu precīzi, bet tā kā pēdējā laikā esmu daudz ceļojis, tā gaida mani mājās līdz atgriezīšos no Barselonas.

Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG

Tu uzvarēji savu trešo sacīksti Supercar klasē 2014. gadā, vai domā, ka šosezon vari papildināt savu uzvaru sarakstu?
Noteikti būšana top komandā ar top puišiem apkārt padara to reālistiskāku, bet šeit nebūs vieglas uzvaras. Ir 10 rūpnīcu atbalstītas mašīnas, un vēl 10 ar lieliskiem inženieriem un lieliskiem braucējiem, tāpēc tas būs grūti. Bet vienmēr, kad esmu uz starta, ir tikai viens mērķis – uzvarēt!

Iepriekš esi palīdzējis citai komandai izcīnīt uzvaru komandu ieskaitē (ar “OMSE” 2014. gadā). Lai arī šogad necīnies komandu ieskaitē, vai varēsi palīdzēt “EKS” nosargāt titulu arī šosezon?
Matiass un Topi būs braucēji komandu kopvērtējumam, un viņi krās punktus “EKS” komandai. Bet noteikti trešā mašīna uz starta palīdz nozagt punktus no konkurentiem, un tas ir tas, ko es grasos darīt. Mēs esam viena komanda un mēs darīsim maksimumu, lai sasniegtu komandas mērķus!

Kādas ir tavas cerības pirmajam posmam šajā nedēļas nogalē?
Mums nav kristāla bumbas “EKS” komandā, tāpēc mēs nevaram prognozēt cik ātras būs visas komandas. Sestdienas rīts Barselonā paradīs, uz ko mēs varam cerēt. Es darīšu, ko vien varu, bet šajā momentā es savas prognozes labāk paturēšu pie sevis.

Kas varētu būt galvenie pretendenti uz braucēju titulu šosezon?
Puiši, kuri bija pirmajās vietās pērn būs ātri arī šogad. Peters (Solbergs) un Johans (Kristofersons) būs jaunās mašīnās, bet tas nenozīmē, ka viņi būs lēni. Pagāšgad redzējām Andreasu (Bakerūdu) uzreiz tiekot pie pjedestāla ar pavisam jaunu mašīnu. Tas pats ir ar mani – es zinu, ka varu būt ātrs, bet esmu jaunā mašīnā, un tikai kad brauksim trasē kopā ar citiem, zināsim katra īsto ātrumu.

Nobeigumā, Andreass Bakerūds šoziem brauca rallijā ar R2 mašīnu. Tu to darīji pērn. Kurš uzvarētu savstarpējā cīņā rallijā?
Haha! Man ir jāatrod “Audi” R2 mašīna vispirms. Bet ja nopietni, es domāju, ka tā būtu sīva cīņa. Mēs aptuveni esam pavadījuši līdzīgu laiku trenējoties pierakstīt stenogrammu un braucot ātrumposmos. Varbūt tas ir kaut kas, par ko mums vajadzētu padomāt nākamajā ziemas pārtraukumā.

Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG