Sarkanajā “Ferrari” zīmē aizvadīts glamūrākais F1 posms Monako Grand Prix izcīņa. Tajā par prieku itāļu vienības faniem Maranello bāzētā komanda izcīnīja pirmo dubultuzvaru kopš skandalozās 2010. gada Vācijas GP izcīņas, kad Felipem Masam tika dota pavēle samazināt ātrumu, lai palīdzētu Alonso uzlabot izredzes cīņā par titulu.

Liels panākums tika gūts jau sestdien, kad pēc 8 gadu 11 mēnešu un 6 dienu pauzes pole position izcīnīja Kimi Raikonens. Līdz šim garākā pauze starp divām secīgām uzvarām kvalifikācijā tika fiksēta 1976. gadā, kad Mario Andreti tika pie pole position 8 gadus un 18 dienas pēc iepriekšējā panākuma. Mērot laika periodu no pirmās līdz pēdējai pole position, Raikonens pakāpies uz trešo vietu aiz Rubensa Barikello un Mario Andreti. Savu pirmo uzvaru kvalifikācijā ledus vīrs izcīnīja 2003. gada Eiropas GP.

Lai gan tiek uzskatīts, ka Monako trasē apdzīt nav iespējams un viss izšķiras jau sestdienā, šī ir viena no tikai divām šobrīd kalendārā esošajām trasēm, kur pēdējo 3 posmu laikā ne reizi nav uzvarējis pole position ieguvējs. Otra šāda trase ir Hungarorings, kas iemantojis līdzīgu reputāciju zemā ātruma un šaurības dēļ.

“Ferrari” braucējiem gan neizdevās uzrādīt sacīkšu ātrāko apli. Tas kā mazs mierinājums ceturto reizi karjerā pēc avārijas ar Daņilu Kvjatu un tam sekojošo boksu apmeklējumu tika Serhio Peresam. Viņam Monako pārtrūka sērija ar 15 posmos pēc kārtas gūtiem punktiem. Garāka sērija izdevusies tikai septiņiem braucējiem, no kuriem visi, izņemot Rikjardo (17 secīgi posmi punktos pērn), ir kļuvuši par pasaules čempioniem.

“F1LV

Monako GP ātrākie apļi:

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Serhio PeressForce IndiaMercedes1'14''82076
2Sebastians FetelsFerrariFerrari1'15''23838
3Kimi RaikonensFerrariFerrari1'15''52739
4Daniels RikjardoRed BullTAG Heuer1'15''75651
5Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'15''82554
6Lenss StrolsWilliamsMercedes1'16''07571
7Kevins MagnusensHaasFerrari1'16''31344
8Makss VerstapensRed BullTAG Heuer1'16''32956
9Valteri BotassMercedesMercedes1'16''43922
10Estebans OkonsForce IndiaMercedes1'16''48252
11Daņila KvjatsToro RossoRenault1'16''53943
12Felipe MasaWilliamsMercedes1'16''54350
13Džolions PalmersRenaultRenault1'16''61455
14Karloss SaincsToro RossoRenault1'16''64939
15Stofels VandūrnsMcLarenHonda1'16''66545
16Markuss ĒriksonsSauberFerrari1'16''82939
17Džensons BatonsMcLarenHonda1'16''91247
18Romēns GrožānsHaasFerrari1'17''09545
19Niko HulkenbergsRenaultRenault1'17''88513
20Paskāls VerleinsSauberFerrari1'18''03425

“Ferrari” pēdējoreiz Monako uzvarēja tālajā 2001. gadā. Ar šo posmu var saskatīt vairākas sakarības – arī toreiz uzvarēja vācietis, bet komanda guva dubultuzvaru. 3. vietu 2001. gadā izcīnīja “Jaguar” braucējs Īrvains, bet “Red Bull” ir “Jaguar” komandas mantinieki. Uzreiz aiz goda pjedestāla pirms 16 gadiem finišēja “BAR” braucējs Vilnēvs. “BAR” gadu gaitā pārvērtās par “Honda”, “Brawn” un, visbeidzot, “Mercedes”, kas izcīnīja 4. vietu šodien ar Botasu pie stūres.

Grafiks: Pirelli

Kopš V6 Turbo ēras sākuma 2014. gadā šī bija tikai ceturtā reize, kad uz goda pjedestāla nekāpa neviens “Mercedes” komandas braucējs. Pērn tas notika Spānijā pēc Rosberga un Hamiltona pirmā apļa sadursmes, bet 2015. gadā “Mercedes” bez trofejām palika Ungārijā un Singapūrā.

Grafiks: Pirelli

Pie karjeras rekorda tika arī Stofels Vandūrns, kurš pirmo reizi karjerā iekļuva izšķirošajā kvalifikācijas kārtā. Avārija otrajā kārtā gan liedza tajā piedalīties, bet sods par sadursmi ar Felipi Masu Spānijā liedza arī pirmo startu no labāko desmitnieka.

Grafiks: F1.com

Par Vandūrna komandas biedru šoreiz kļuva Džensons Batons. Šī ir 18. sezona, kurā Batons aizvadījis vismaz vienu posmu, šai rādītājā panākot Greiemu Hilu. Vienīgie braucēji, kas F1 čempionātā startējuši 19 sezonās ir Mihaels Šūmahers un Rubenss Barikello. Tikmēr Fernando Alonso, kurš piedalījās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs, jau trešo gadu pēc kārtas neaizvada pilnu sezonu. Spānis izlaida sezonas pirmo posmu 2015. gadā Barselonas testos gūtās traumas dēļ, bet pērn pēc avārijas Austrālijā nevarēja startēt Bahreinā.

Grafiks: FIA

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

1 KOMENTĀRS