Aizvadītajā nedēļā testus Biķernieku rallijkrosa trasē aizvadīja esošā pasaules čempionvienība “EKS”, kuras sastāvā startē arī Reinis Nitišs. Izmantojām izdevību aprunāties ar pasaules čempionu Matiasu Ekstromu un Latvijas autosportistu Nitišu.
Matiass Ekstroms
Ko tu domā par pirmo pussezonu?
Es domāju, ka pirmās trīs sacīkstes bija ļoti labas, jo mēs tās uzvarējām. Nākamās trīs arī bija normālas, protams, Beļģijā negāja tik labi, jo mašīna salūza vienā no kvalifikācijām, bet, ja neskaita to, mēs varam būt apmierināti. Esmu otrais čempionāta kopvērtējumā, un līderim zaudēju tikai 8 punktus. Mēs gan arī redzam, ka mums nedaudz jāuzlabo ātrums, lai tiktu pie labākiem apļu laikiem, bet šobrīd mēs esam šeit lai testētu un atrastu to.
Ko tu vari teikt par Reini?
Es uzskatu, ka Reinis brauc ļoti labi. Nav viegli pievienoties jaunai komandai un braukt ar jaunu mašīnu. Es domāju, ka viņš dara labu darbu. Jau Portugālē Reinis parādīja, ka, ja viņš visu saliek kopā, viņš var būt finālā. Viņš četras reizes ir iekļuvis pusfinālā, vienā no tām pat finālā, kas ir gana labs rezultāts priekš pirmās pussezonas. Skatīsimies, vai mums izdosies izspiest ko vairāk no mašīnas un braucējiem otrajā sezonas daļā, bet pagaidām es uz viņu raugos pozitīvi. Reinis ir labi iejuties komandā, un arī komandai patīk ar viņu strādāt.
Runājot par posmu Hēljesas trasē, ja tu varētu izvēlēties vai startēt DTM vai World RX, kuru tu izvēlētos?
Tas ir labs jautājums, ko pēdējās dienās esmu dzirdējis diezgan daudz. Cerams, lēmumu mēs varēsim paziņot vēlāk šajā nedēļā. Vai vēlākais nākamajā nedēļā. Man patīk abi čempionāti, tāpēc man tā nav problēma. Man patīk braukt rallijkrosā un patīk arī DTM, tāpēc man ir vienalga.

Reinis Nitišs
Pirmo pussezonu vērtēju ar pozitīvu zīmi. Pirmajās sacīkstēs gāja ļoti labi, pēc tam no sevis gaidīju stipri pa daudz, un jau likās, ka tūlīt uzvarēšu. Tad nedaudz piesēdos zemāk, bet pēdējā posmā atkal bija labi, tā ka, ņemot vērā to, ko esmu iemācījies līdz šim, kā strādā rūpnīcas inženieri, kā strādā komanda, cik daudz Matiass zin, un kāda pieredze ir viņam, tad var teikt, ka viena no labākajām [sezonas pirmajām daļām] manā karjerā.
Kā esi iejuties komandā?
Ļoti labi, uzreiz jau no pirmajām dienām es iejutos kā komandas biedrs, un arī tiku uzņemts kā komandas biedrs, nevis kā svešinieks, kurš ir tikko atbraucis un staigā apkārt, skatās un ir jauns cilvēks starp visiem pieredzējušajiem.
Tagad, kad sezona pusē, kā tu raugies uz faktu, ka esi komandas trešais braucējs?
Es varētu teikt, ka es šobrīd esmu viens no trijiem. Protams, tur ir šādas un tādas nianses, bet es nevarētu teikt, ka es esmu trešais, un vissliktākais no visiem vai uz mani liek vismazākās cerības. Uz visiem strādā vienlīdzīgi, man ir savi inženieri, man ir savs spoteris, mēs visi analizējam datus kopā. Kā jau es teicu, ir nianses, bet kopumā tomēr esmu viens no trijiem.
Vai būs šogad arī tas pjedestāls?
Es uz katru startu eju un cenšos izdarīt visu. To gāzi spiest cik vien var un [braukt] pareizi un ātri, bet nu konkurence ir nežēlīga un, redzot “Volkswagen”, “Ford”, “Peugeot” un arī Ekstromu, ir grūti, bet, protams, es darīšu visu, lai tur nokļūtu.