Azerbaidžānas karuselis noslēdzās ar negaidītu Daniela Rikjardo uzvaru. “Red Bull” braucējs sacīkstes uzsāka no desmitās starta pozīcijas. Pēdējo reizi, kad kāds braucējs uzvarēja, startējot tik tālu aiz līdera, tas padevās Fernando Alonso 2012. gadā Valensijā no 11. starta vietas. Visas piecas uzvaras Rikjardo guvis startējot ārpus vadošā trijnieka.

Gluži tāpat kā toreiz, arī Baku viens no galvenajiem pretendentiem uz pirmo vietu bija Sebastians Fetels, kura izredzēm punktu pielika sods par bīstamu manevru aiz drošības mašīnas. Kopš soda punktu ieviešanas 2014. gadā Fetels ir pirmais braucējs, kurš sasniedzis 9 punktus, paaugstinot risku saņemt diskvalifikāciju.

Luiss Hamiltons tāpat kā pērn finišēja piektajā vietā pēc problēmām ar galvas balsta atāķēšanos. Līdz ar to Baku paliek vienīgā šobrīd kalendārā esošā trase, kurā viņam vēl nav izdevies uzvarēt. Sestdienas kvalifikācijā “Mercedes” braucējs pārspēja konkurentus, nonākot vien divu pole position attālumā no Mihaela Šūmahera rekorda.

18 gadu un 244 dienu vecumā Lenss Strols kļuva par otro visu laiku jaunāko braucēju uz goda pjedestāla no Maksa Verstapena pērn Spānijā uzstādītā rekorda atpaliekot vien par 12 dienām. Šī bija pirmā reize Strola karjerā, kad viņam izdodas kvalifikācijā pārspēt komandas biedru, kā arī pirmā reize kopš 2001. gada Vācijas Grand Prix, kad uz goda pjedestāla kāpj kanādietis. Tas no Strola tautiešiem izdevies tikai Žakam un Žilam Vilnēviem.

Pirmos punktus šosezon ar Fernando Alonso finišu devītajā vietā guva “McLaren” komanda. Tas gan situāciju kopvērtējumā īpaši neuzlaboja, jo labāko desmitniekā iekļuva deviņu dažādu komandu pārstāvji. Vienīgi “Renault” pameta Baku bez punktiem, kamēr “Mercedes” abām mašīnām izdevās gūt punktus.

Neraugoties uz Rikjardo uzvaru un faktu, ka pēdējo četru posmu laikā viņš guvis vairāk punktus par visiem pārējiem braucējiem, “Red Bull” ir nopietnas problēmas ar mašīnas izturību, ko apliecina Maksa Verstapena neveiksmju sērija. Kristiana Hornera vadītā komanda šogad veikusi 685 apļus, kas ir mazāk kā visām pārējām komandām. “McLaren” sezonas pirmajos 8 posmos pieveikusi 716 apļus, bet līderi ar 956 apļiem ir “Force India”.

“Force India” braucēju savstarpējā sadursme un tās rezultātā radušās sekas pārtrauca Serhio Peresa stabilitātes sērijas – meksikāņu braucējam pietrūka viena posma, lai kļūtu par 14. braucēju, kas finišējis 20 posmus pēc kārtas, tomēr Peress tika klasificēts 37 secīgus Grand Prix. Līdz rekordistam Nikam Haidfeldam pietrūka vien četru posmu.

Azerbaidžānas GP ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Sebastians FetelsFerrariFerrari1'43''44147
2Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'43''46946
3Valteri BotassMercedesMercedes1'43''92551
4Daniels RikjardoRed BullTAG Heuer1'44''88246
5Lenss StrolsWilliamsMercedes1'45''10844
6Fernando AlonsoMcLarenHonda1'45''16849
7Kimi RaikonensFerrariFerrari1'45''54244
8Serhio PeressForce IndiaMercedes1'45''58837
9Estebans OkonsForce IndiaMercedes1'45''63439
10Karloss SaincsToro RossoRenault1'45''86646
11Kevins MagnusensHaasFerrari1'46''31245
12Makss VerstapensRed BullTAG Heuer1'46''39810
13Stofels VandūrnsMcLarenHonda1'46''64845
14Romēns GrožānsHaasFerrari1'46''83145
15Paskāls VerleinsSauberFerrari1'47''12046
16Markuss ĒriksonsSauberFerrari1'47''18645
17Felipe MasaWilliamsMercedes1'47''34010
18Daņila KvjatsToro RossoRenault1'48''3949
19Niko HulkenbergsRenaultRenault1'48''5369
20Džolions PalmersRenaultRenault1'51''6735
Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli
Grafiks: F1.com
Grafiks: FIA

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

14 KOMENTĀRI

  1. Mjā, kauns ka bezkaunīgais blēdis Fetels ar ātrāko formulu šogad ir spējis izcīnīt tikai vienu pole position (gan Kimi, gan Botass pat to spēja) un uzrādīt tikai vienu ātrāko apli. Kā sāk izjust presingu, tā Fetelim lūpiņa notrīc, sākas roku vicināšana, histēriska ķērkšana, konkurentu taranēšana utt. Protams, ka šādi uzvedoties kā to dara vācu 4x blēdis nevar regulāri uzvarēt kvalenēs pat ar ātrāko formulu peletonā – Ferrari formulu.

  2. Šaubu nav, ka visvairāk ievērības cienīgais skaitlis pēc Azerbaidžānas GP ir 9:
    Kopš soda punktu ieviešanas 2014. gadā Fetels ir pirmais (!!!) braucējs, kurš sasniedzis 9 punktus, paaugstinot risku saņemt diskvalifikāciju.
    Tomēr vēl jau nav zināms, vai par Hamiltona divkāršu taranēšanu Fetelis būs izsprucis cauri sveikā:
    В 1997-м Михаэль Шумахер лишился всех очков в чемпионате мира после умышленного столкновения с Жаком Вильнёвом, и тогда гонщик, в машину которого был направлен удар, тоже продолжил движение и смог финишировать. Решение о том, продолжится ли расследование действий Феттеля, ожидается на этой неделе.

    • Šeit neviļus nāk prātā 1979.g. Daytona 500 pēdējais aplis ar kārtīgu līderu pagrūstīšanos, avāriju un sekojošo kautiņu. Daudzi to uzskata par visu laiku iespaidīgāko Deitonas finišu. Un neviens tur nesaskata kaut ko apkaunojošu vai jauno paaudzi degradējošu. Sports ir sports un jebkādas emocijas tam nāk tikai par labu. Tad jau uz hokeju vispār biļetes vajadzētu tirgot no 18 gadu vecuma un televīzijā to rādīt dziļā naktī kopā ar porņuku…

      • Es Tevi saprotu Pro, bet laikam svarīgākais Tavā komentārā ir gads… 1979.g. tas ir tālu pagājušajā gadsimtā… Грубый век, грубые нравы! РоманЬтизЬмУ нет! :))

  3. Un tagad Fetelam vēl draud kaut kādas sankcijas. Vienīgi, reāli skatoties, viņu vairs nevar pārāk bargi sodīt, jo šādi izlēcieni ceļ reitingus. Visas sezonas banu diez vai iedos, bet, piemēram, Azerbaidžānas punkus gan varētu nodzēst. Bet ja tā padomā, tad tā arī atšķiras čempioni no tiem, kas ir gandrīz čempioni – viņi ir lecīgi, agresīvi, iedomīgi un nepiekāpīgi. Es tā redzu visus 3 multičempionus – Fetelu, Hami un Alonso.

      • Normundiņš atkal dzen zosis – “dzīvībai bīstams manevrs”?! Muhahahaha! Tu vispār esi redzējis kā Pikē Jr. loti saudzīgi tikai mazliet aizskāra sienu tajā gonkā?
        Nabadziņš skaudīgais Velns…, redz kā tev joprojām skauž, ka Alonso pārspēja vācu 7x blēdi viņa pēdējās 5 sezonās (2005, 2006, 2010, 2011, 2012)! :)))