Azerbaidžānas karuselis noslēdzās ar negaidītu Daniela Rikjardo uzvaru. “Red Bull” braucējs sacīkstes uzsāka no desmitās starta pozīcijas. Pēdējo reizi, kad kāds braucējs uzvarēja, startējot tik tālu aiz līdera, tas padevās Fernando Alonso 2012. gadā Valensijā no 11. starta vietas. Visas piecas uzvaras Rikjardo guvis startējot ārpus vadošā trijnieka.
Gluži tāpat kā toreiz, arī Baku viens no galvenajiem pretendentiem uz pirmo vietu bija Sebastians Fetels, kura izredzēm punktu pielika sods par bīstamu manevru aiz drošības mašīnas. Kopš soda punktu ieviešanas 2014. gadā Fetels ir pirmais braucējs, kurš sasniedzis 9 punktus, paaugstinot risku saņemt diskvalifikāciju.
Luiss Hamiltons tāpat kā pērn finišēja piektajā vietā pēc problēmām ar galvas balsta atāķēšanos. Līdz ar to Baku paliek vienīgā šobrīd kalendārā esošā trase, kurā viņam vēl nav izdevies uzvarēt. Sestdienas kvalifikācijā “Mercedes” braucējs pārspēja konkurentus, nonākot vien divu pole position attālumā no Mihaela Šūmahera rekorda.
18 gadu un 244 dienu vecumā Lenss Strols kļuva par otro visu laiku jaunāko braucēju uz goda pjedestāla no Maksa Verstapena pērn Spānijā uzstādītā rekorda atpaliekot vien par 12 dienām. Šī bija pirmā reize Strola karjerā, kad viņam izdodas kvalifikācijā pārspēt komandas biedru, kā arī pirmā reize kopš 2001. gada Vācijas Grand Prix, kad uz goda pjedestāla kāpj kanādietis. Tas no Strola tautiešiem izdevies tikai Žakam un Žilam Vilnēviem.
Pirmos punktus šosezon ar Fernando Alonso finišu devītajā vietā guva “McLaren” komanda. Tas gan situāciju kopvērtējumā īpaši neuzlaboja, jo labāko desmitniekā iekļuva deviņu dažādu komandu pārstāvji. Vienīgi “Renault” pameta Baku bez punktiem, kamēr “Mercedes” abām mašīnām izdevās gūt punktus.
Neraugoties uz Rikjardo uzvaru un faktu, ka pēdējo četru posmu laikā viņš guvis vairāk punktus par visiem pārējiem braucējiem, “Red Bull” ir nopietnas problēmas ar mašīnas izturību, ko apliecina Maksa Verstapena neveiksmju sērija. Kristiana Hornera vadītā komanda šogad veikusi 685 apļus, kas ir mazāk kā visām pārējām komandām. “McLaren” sezonas pirmajos 8 posmos pieveikusi 716 apļus, bet līderi ar 956 apļiem ir “Force India”.
“Force India” braucēju savstarpējā sadursme un tās rezultātā radušās sekas pārtrauca Serhio Peresa stabilitātes sērijas – meksikāņu braucējam pietrūka viena posma, lai kļūtu par 14. braucēju, kas finišējis 20 posmus pēc kārtas, tomēr Peress tika klasificēts 37 secīgus Grand Prix. Līdz rekordistam Nikam Haidfeldam pietrūka vien četru posmu.
Azerbaidžānas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'43''441 | 47 |
2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'43''469 | 46 |
3 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'43''925 | 51 |
4 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'44''882 | 46 |
5 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'45''108 | 44 |
6 | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1'45''168 | 49 |
7 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'45''542 | 44 |
8 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'45''588 | 37 |
9 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'45''634 | 39 |
10 | Karloss Saincs | Toro Rosso | Renault | 1'45''866 | 46 |
11 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'46''312 | 45 |
12 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'46''398 | 10 |
13 | Stofels Vandūrns | McLaren | Honda | 1'46''648 | 45 |
14 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'46''831 | 45 |
15 | Paskāls Verleins | Sauber | Ferrari | 1'47''120 | 46 |
16 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'47''186 | 45 |
17 | Felipe Masa | Williams | Mercedes | 1'47''340 | 10 |
18 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Renault | 1'48''394 | 9 |
19 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'48''536 | 9 |
20 | Džolions Palmers | Renault | Renault | 1'51''673 | 5 |
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
Jāapsveic Sebs ar AA,kurš spēj ar lēnāku formulu pār MB tomër uzrādīt ātrāko apli…pierādot to,ka ir īsts meistars un cienīgs 4 titulu īpašnieks!
Mjā, kauns ka bezkaunīgais blēdis Fetels ar ātrāko formulu šogad ir spējis izcīnīt tikai vienu pole position (gan Kimi, gan Botass pat to spēja) un uzrādīt tikai vienu ātrāko apli. Kā sāk izjust presingu, tā Fetelim lūpiņa notrīc, sākas roku vicināšana, histēriska ķērkšana, konkurentu taranēšana utt. Protams, ka šādi uzvedoties kā to dara vācu 4x blēdis nevar regulāri uzvarēt kvalenēs pat ar ātrāko formulu peletonā – Ferrari formulu.
Neraudi tikai
Šaubu nav, ka visvairāk ievērības cienīgais skaitlis pēc Azerbaidžānas GP ir 9:
Kopš soda punktu ieviešanas 2014. gadā Fetels ir pirmais (!!!) braucējs, kurš sasniedzis 9 punktus, paaugstinot risku saņemt diskvalifikāciju.
Tomēr vēl jau nav zināms, vai par Hamiltona divkāršu taranēšanu Fetelis būs izsprucis cauri sveikā:
В 1997-м Михаэль Шумахер лишился всех очков в чемпионате мира после умышленного столкновения с Жаком Вильнёвом, и тогда гонщик, в машину которого был направлен удар, тоже продолжил движение и смог финишировать. Решение о том, продолжится ли расследование действий Феттеля, ожидается на этой неделе.
Īsti čempioni ir visai agresìvi braucēji…par ko te dēls brīnies?!
Šeit neviļus nāk prātā 1979.g. Daytona 500 pēdējais aplis ar kārtīgu līderu pagrūstīšanos, avāriju un sekojošo kautiņu. Daudzi to uzskata par visu laiku iespaidīgāko Deitonas finišu. Un neviens tur nesaskata kaut ko apkaunojošu vai jauno paaudzi degradējošu. Sports ir sports un jebkādas emocijas tam nāk tikai par labu. Tad jau uz hokeju vispār biļetes vajadzētu tirgot no 18 gadu vecuma un televīzijā to rādīt dziļā naktī kopā ar porņuku…
Es Tevi saprotu Pro, bet laikam svarīgākais Tavā komentārā ir gads… 1979.g. tas ir tālu pagājušajā gadsimtā… Грубый век, грубые нравы! РоманЬтизЬмУ нет! :))
Jāsaka godīgi, ka esmu nedaudz vīlies Fetela izgājienos, jo tie nebija nepieciešami. Skaidrs, ka Hamis speciāli nesabremzējās un Fetels sapsihojās pilnīgi bez vajadzības.
Žēl ka nav vairs plusiņu pie komentāriem… es Tev, Māri, ieliktu +1 par tik sakarīgu komentu.
Un pats sev arī pāris desmit + saliktu 😀
Zaglīgais viltus Rihard, neraudi tikai! :)))
Un tagad Fetelam vēl draud kaut kādas sankcijas. Vienīgi, reāli skatoties, viņu vairs nevar pārāk bargi sodīt, jo šādi izlēcieni ceļ reitingus. Visas sezonas banu diez vai iedos, bet, piemēram, Azerbaidžānas punkus gan varētu nodzēst. Bet ja tā padomā, tad tā arī atšķiras čempioni no tiem, kas ir gandrīz čempioni – viņi ir lecīgi, agresīvi, iedomīgi un nepiekāpīgi. Es tā redzu visus 3 multičempionus – Fetelu, Hami un Alonso.
Alonso jau ir vēsture kuras neatņemama sastāvdaļa ir Piquet jnr. dzīvībai bīstamais manevrs lai tik spāņu blēdis atkal iegūtu priekšŗocības pret tiem kuri godīgi sacenšās.
Normundiņš atkal dzen zosis – “dzīvībai bīstams manevrs”?! Muhahahaha! Tu vispār esi redzējis kā Pikē Jr. loti saudzīgi tikai mazliet aizskāra sienu tajā gonkā?
Nabadziņš skaudīgais Velns…, redz kā tev joprojām skauž, ka Alonso pārspēja vācu 7x blēdi viņa pēdējās 5 sezonās (2005, 2006, 2010, 2011, 2012)! :)))