Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Red Bull” komandas iespējas.

Vēsture

“Red Bull” pirmsākumi meklējami “Stewart” un “Jaguar” komandu veidolos, tomēr kad britu koncerns nolēma, ka F1 projekts vairs nav izdevīgs, “Red Bull” pārtrauca sadarbību un izveidoja savu sacīkšu komandu. Uzreiz tika piesaistīts “McLaren” sastāvā uzvaras guvušais Kulthārds un tehnikas guru Adrians Ņūvijs, kā rezultātā “Red Bull” regulāri iekļuva punktos. Kad par atbalstu tika izveidota arī “Toro Rosso”, visiem bija skaidrs, cik nopietni ir vienības mērķi. Līdz vēlamajiem rezultātiem gan vēl nācās paciesties. Par pagrieziena punktu kļuva 2009. gada, kad pat bez dubultā difuzora palīdzības “Red Bull” kļuva par “Brawn” nopietnākajiem konkurentiem, bet, pieaugot budžetam, pieauga arī spējas apliecināt sevi trasē. Lai gan attiecības komandas iekšienē, it īpaši braucēju starpā, bija samērā vētrainas, Sebastians Fetels lika visai motorsporta pasaulei palikt ar mutēm vaļā, izcīnot četrus titulus pēc kārtas un sasniedzot veselu virkni rekordu, tostarp 9 secīgas uzvaras. V6 Turbo ērā “Red Bull” nav izdevies neko likt pretim “Mercedes” dominējošajiem spēkratiem, tomēr atstatums paliek aizvien mazāks.

Kas jauns?

Šī gada “Red Bull” modelis nav radikāli atšķirīgs no pērnā gada risinājuma, tomēr pieslīpētas mazās nianses komandas bāzē, vēja tunelī un simulatorā. Kā jau vairums komandu, arī “Red Bull” izvēlējušies “Ferrari” stila gaisa savācējus mašīnas sānos. Lielākie noslēpumi gan tiek rūpīgi slēpti gan zem mainīgā krāsojuma, gan filmēšanas dienā izsūtītajos kadros, kur vērīgākie skatītāji jau bija pamanījuši, ka vairākas detaļas tiek maskētas ar bilžu apstrādes programmām.

“F1LV

Kamēr citām komandām dzinēja pārsegu veido viena liela sastāvdaļa, “Red Bull” risinājums ir no divām daļām, kur mazākais satur vien notikumiem atbilstoši samazināto ‘haizivs spuru’, kas liecina, ka to varēs pielāgot katram posmam individuāli, nevis strādāt ar universālu risinājumu. Paturēts arī ‘caurais purngals’, kas mašīnas priekšgalā gaisu novirza atšķirīgi nekā citām komandām, tomēr par to, cik šis risinājums ir efektīvs, ir vērts tikai visā aerodinamikas kopskatā, kas “Red Bull” allaž bijis stiprais lauciņš. Makss Verstapens pagarinājis savu sadarbību ar komandu, bet Danielam Rikjardo šī gada beigās līgums beidzās, kas liks abiem parūpēties par savstarpējo cīņu arī komandas ietvaros.

Foto: Red Bull

Ko gaidīt?

Roberts Graudiņš: “Pēdējo gadu laikā regulāri pierādījusies “Red Bull” spēja veikt ļoti strauju progresu sezonas laikā. Jau pagājušā sezona pierādīja, kā stabili trešā ātrākā komanda pēdējos posmos regulāri cīnījās par uzvarām. Pēc testiem izskatās, ka šogad starta pozīcija ir mazliet labāka – ar vēja tuneļa novirzēm vairs problēmu nav un par Adriana Ņūvija spējām uzbūvēt monstrus esam pārliecinājušies jau iepriekš. Šobrīd lielākā mīkla ir “Renault” jaudas agregāti, tomēr ja tiks novērsti izturības trūkumi un samazināta jaudas starpība pret “Mercedes”, sarkanie buļļi var pacīnīties ne tikai ar “Ferrari”, bet arī “Mercedes”. Makss Verstapens visus jau pārsteidzis atkārtoti un atkārtoti. Titula izcīnīšana varbūt ir pārāk augsta latiņa, bet jāatceras, ka šis ir tas pats braucējs, kurš 18 gadu vecumā izcīnīja uzvaru savā pirmajā startā “Red Bull” sastāvā…”

Aldis Putniņš: ““Red Bull” pilotu sastāvu varētu nosaukt par spēcīgāko braucēju kombināciju šobrīd F1. Abu cīņa būs viena no lielākajām intrigām 2018.gada sezonā. “Red Bull“ jau ir izdarījuši savu izvēli un savu nākotni būvē ap Maksu Verstapenu, bet saprot, ka Daniels Rikardo ir vienlīdz spēcīgs pilots un labāk viņu paturēt nekā atdot bruņojumā konkurentiem. Austrālietim šogad ir jābūt vismaz Verstapena līmenī, lai saglabātu “Mercedes” un “Ferrari” interesi par sevi un turpinātu kustību uz augšu pēc titula. Viss izšķirsies sezonas pirmajā pusē – Rikardo drīz jāpieņem lēmums par savu nākotni.”