“Porsche 919 Hybrid Evo” spēkrats, ko pērn “Porsche” izmantoja, startējot pasaules izturības sacīkšu čempionāta (WEC) prestižākajā LMP1 klasē, labojis neoficiālo Spa trases rekordu, ko Luiss Hamiltons ar “Mercedes” F1 formulu uzstādīja pagājušogad Beļģijas Grand Prix kvalifikācijā.

Pie mašīnas stūres sēdās šveicietis Nīls Janī, kurš “Porsche” sastāvā 2016. gadā uzvarēja Lemānas 24 stundu sacīkstēs un palika nepārspēts arī čempionāta kopvērtējumā. Janī 7km garo trasi ar modificēto “Porsche” veica 1m41.770s, kas ir par 0.8 sekundēm ātrāk kā Luisa Hamiltona pērn uzrādītais F1 pole position aplis.

“Porsche” ir uzsākuši pasaules tūri, ar mērķi plašākai publikai atrādīt savu LMP1 klases mašīnu, ar ko pērn izdevās atkārtoti uzvarēt gan Lemānā, gan čempionāta kopējā ieskaitē. Tā kā vācu koncerns ir pametis WEC, tad tam vairs nav jāiekļaujas nekādos tehniskos regulējumos.

“F1LV

Šis panākums tikai vēlreiz apliecina cik smagu un rūpīgu darbu modeļa attīstībā veica mūsu LMP komanda. Šī ir liela diena mūsu inženieriem. Vēlos apsveikt Nīlu un visu komandu ar sasniegumu. Tā sasniegšanā piedalījās visi seši mūsu LMP1 klases braucēji. Vēlējāmies nodemonstrēt mašīnas patiesās spējas bez ierobežojumiem, kurus radīja WEC noteikumi,” atzīst komandas vadītājs Andreass Seidls.

Lielāks priekšējais difuzors un aizmugurējais antispārns, kā arī DRS sistēmas uzstādīšana gan mašīnas priekšā, gan aizmugurē, kā arī jaudīgāks dzinējs (2.0l V4 ar 720 zs jaudu, kamēr WEC jauda sasniegusi ‘tikai’ 500 zs) Janī ļāva sasniegt pat 359 km/h ātrumu.

Šis modelis ir iespaidīgs. Tā noteikti ir ātrākā mašīna ar kādu jebkad esmu braucis. Šāds saķeres līmenis man bija kas jauns. Pirms tam par ko tādu pat sapņot nevarēju. Ātrums, kādā viss notiek viena apļa laikā, ir ļoti nepierasts un reakcijas ātrums tā rezultātā mainās. Šoreiz bijām ne tikai ātrāki par pagājušā gada F1 pole position rezultātu, bet 12 sekundes ātrāki par WEC pole position. Spa trasē pavadījām 3 ļoti intensīvas dienas, tomēr jau no paša rīta sapratu, ka mašīna ir saregulēta perfekti. inženieri paveica lielisku darbu un “Michelin” riepas darbojās nevainojami,” entuziasmu neslēpa ātrā apļa īpašnieks Nīls Janī.

Modificēto “Porsche” spēkratu nākamreiz trasē būs iespēja redzēt pēc mēneša Nirburgringā, kad tur notiks 24 stundu izturības sacīkstes, kā arī Gudvudas ātruma festivālā jūlijā, Brendshečā septembrī un Lagunasekas trasē oktobrī.